Ο φανταστικός κόσμος του M. Hulot

Ο φανταστικός κόσμος του M. Hulot Facebook Twitter
Goldfrapp
0

ΕΑΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ. Κυριακή μεσημέρι, άνοιξη, με τον ήλιο να λάμπει. Λογικά θα έπρεπε να είναι όλοι ευδιάθετοι και αισιόδοξοι, αλλά η ατμόσφαιρα παντού θυμίζει το δωμάτιο Φινλανδής έφηβης σε ερωτική απογοήτευση. Λογικό, αν ξεκινάς τη μέρα ακούγοντας δυσοίωνες προβλέψεις (προσεχώς πτώχευση), ενώ έχεις κοιμηθεί διαβάζοντας απελπισμένες αναλύσεις καταστροφολογίας στις εφημερίδες που ζυγίζουν τρία κιλά η καθεμία. Ακόμα χειρότερη από τη διάχυτη απαισιοδοξία είναι η τρομολαγνεία των media που έχει γίνει κάτι σαν την καθημερινή βιταμίνη (άχρηστη, αλλά αναγκαία). Θυμίζει τα σενάρια για τους μαζικούς θανάτους από τη γρίπη των χοίρων που θα μας ξεπάστρευε ως έθνος, αλλά το μόνο που άφησε πίσω της είναι εκατομμύρια μπουκαλάκια με αντισηπτικό, ακόμα και στα ταμεία των ζαχαροπλαστείων. Την ώρα που φτάνω στο Όπερα για την προβολή του Μαχαιροβγάλτη, ο ηλικιωμένος ταξιτζής ολοκληρώνει την κουβέντα μας με μια συμβουλή: «Όταν ακούς άνθρωπο να αποκαλεί την Ελλάδα "η πατρίδα μας", φύγε μακριά». Βγαίνοντας από το «ποιητικό ερωτικό δράμα» του Γιάννη Οικονομίδη, τα λόγια του και οι συγκλονιστικές ασπρόμαυρες εικόνες της ταινίας έχουν γίνει ένα γκρίζο μείγμα μέσα στο κεφάλι μου.

JESUS IS THE DRUG. «Αν έπρεπε να διαλέξεις ανάμεσα στη θλίψη ή το τίποτα, θα διάλεγες τη θλίψη. Όταν είσαι λυπημένος ξέρεις ότι είσαι ζωντανός, αλλιώς πώς στο καλό το καταλαβαίνεις;» λέει κάποια στιγμή ο Jim White, o πρωταγωνιστής του σοκαριστικού ντοκιμαντέρ του Άντριου Ντάγκλας Searching for the wrong-eyed Jesus», παραφράζοντας τον Φώκνερ. Στην ταινία που γύρισε πριν από μερικά χρόνια το BBC (κυκλοφορεί σε DVD) περιπλανιέται με μια παλιά Σεβρολέτ στον αμερικάνικο Νότο, αναζητώντας τον Χριστό (το «θρησκευτικό αλκοόλ» για ανθρώπους που νιώθουν την ανάγκη να είναι σε κάτι εθισμένοι) μέσα σε εκκλησίες, φυλακές, μπαρ μηχανόβιων, στέκια φορτηγατζήδων, ορυχεία και κομμωτήρια. Οι εικόνες θρησκόληπτων ανθρώπων (στα όρια της σχιζοφρένειας) και οι αφηγήσεις τους με συνοδεία νέο-κάντρι μουσικής (αυτό που έλεγαν μέχρι πρόπερσι «αμερικάνα») που παίζουν ζωντανά γνωστά ονόματα όπως οι Handsome Family, ο Lee Sexton, οι 16 Horsepower σε μέρη απρόβλεπτα και προβλέψιμα διακόπτονται από τις παράξενες ιστορίες που διηγείται ο συγγραφέας Harry Crews. «Το κακό είναι πιο συναρπαστικό απ' το καλό», λέει ο Jim White στην ταινία. «Ο γάτος μου έχει ζήσει όλη του τη ζωή μέσα στο σπίτι, δεν έχει βγει ποτέ του έξω και δεν έχει δει ποτέ κοτόπουλο. Κάποια φορά, την ώρα που έδειχνε ένα η τηλεόραση, ενστικτωδώς πήρε στάση επίθεσης και ετοιμάστηκε να το σκοτώσει. Ήταν στο αίμα του να σκοτώσει εκείνο το κοτόπουλο. Το ίδιο και σε αυτήν τη μικρή πόλη, είναι στο αίμα των κατοίκων της να διαλέγουν είτε τον Χριστό είτε την Κόλαση. Πρέπει να διαλέξουν, γιατί δεν υπάρχει τίποτα ενδιάμεσο». Θυμήθηκα άλλη μια συμβουλή φίλου, μετά από μια τραυματική εμπειρία σε εκκλησία του κέντρου που θυμίζει σκηνές απ' την ταινία: «Αν ακούσεις άνθρωπο να αποκαλεί το Χριστό "Κύριο", φύγε μακριά».

SHITFRAPP. Παρόλο που ο Sonic Boom στην παραγωγή υποσχόταν πολλά, τα πρώτα σχόλια για τον νέο δίσκο των MGMT («Congratulations», κυκλοφορεί στις 13/4) μιλούν για απογοήτευση. Και είναι απογοήτευση -ειδικά μετά από ένα άλμπουμ σαν το «Oracular Spectacular»- η απουσία κάποιου κομματιού που να έχει προοπτικές επιτυχίας (δεν σκοπεύουν να κυκλοφορήσουν κανένα single) ή τραγουδιών που να ξεχωρίζουν. Το μόνο που μένει μέσα από τις αδιάφορες, δαιδαλώδεις συνθέσεις που δύσκολα τις ανέχεσαι ολόκληρες είναι το πολύ καλό κομμάτι που ανοίγει το δίσκο («It's Working») και ένα δυνατό γκλαμ-πανκ με τίτλο «Brian Eno» (στον οποίο ζήτησαν να κάνει παραγωγή και αρνήθηκε, γιατί δεν τους είχε ακουστά). Ανάμεικτα είναι και τα σχόλια για το νέο άλμπουμ της Goldfrapp που μόλις κυκλοφόρησε. Στις 9 συνθέσεις του Head First δανείζεται από τις χειρότερες (αλλά και πολύ πετυχημένες) electro pop στιγμές των '80s, φτιάχνοντας ένα χαρμάνι που είναι άνισο, αλλά με τόσες γερές δόσεις εξωραϊσμένου παρελθόντος που σε μπερδεύει. Θα ήθελε να είναι οι ABBA ή η Laura Branigan, αλλά δεν είναι παρά μια βαρετή απομίμηση (σε κάθε δίσκο και χειρότερη).

THE LOVE SUPREME. Είναι δύσκολο να πετύχεις δίσκο που να πατάει σε φόρμες του παρελθόντος (όλοι δηλαδή) και να μην είναι προβλέψιμος ή κουραστικός. Ειδικά αν είναι χορευτικός. Οι Love Supreme είναι τέσσερις Ιταλοί απ' το Μιλάνο που παίζουν cosmic disco με kraut-ονικές επιρροές και καταφέρνουν αυτό ακριβώς που δεν κατάφερε η Goldfrapp: να ακούγονται συναρπαστικοί, με ποπ κομμάτια που σου κολλάνε, όπως το «Waiting for the love» και το «Gold Dust» ή με απίθανες Moroder-ικές μελωδίες μέσα από παλιομοδίτικη ντίσκο. Το «New Millennium Freaks» θα μπορούσε να είναι ένα χαμένο classic του '81. Μαζί με των χαμηλών τόνων ανέλπιστο άλμπουμ της Planet Mu «Mislead into a field by a deformed deer» των Internal Tulips (με ήχο που δεν έχει ξανακυκλοφορήσει) είναι οι πιο ενδιαφέρουσες κυκλοφορίες της εβδομάδας. Οι μελωδίες του Brian Wilson και τα μπιτλικά φωνητικά μπερδεύονται με ηλεκτρονικούς ήχους και ακουστικά όργανα και προκύπτουν όμορφα τραγούδια που ακούγονται σαν μελαγχολικά μουρμουρητά συγκρατημένης τρυφερότητας. (Μπορεί και οι δύο -ο Alex Graham και ο Brad Laner- να είναι βετεράνοι του ηλεκτρονικού ήχου, αλλά είναι συνεσταλμένοι).

AMORE E NON AMORE. Το καλοκαίρι του 1971 ο Lucio Battisti (πέντε χρόνια πριν αποφασίσει να εξαφανιστεί απ' τη δημόσια ζωή της Ιταλίας, επιλέγοντας να επικοινωνεί με το κοινό του μόνο μέσα απ' τους δίσκους) κυκλοφόρησε τον πρώτο εξαιρετικό δίσκο του, «Amore e non amore», ένα μείγμα ιταλικού μελωδικού prog rock, ποπ της εποχής και ατμοσφαιρικών instrumental. Ήταν και το πρώτο του με concept στο επίσης απίθανο εξώφυλλο. Για πάνω από 35 χρόνια η γυμνή γυναικεία φιγούρα που υπάρχει στο βάθος υποτίθεται ότι ήταν η φίλη του (τότε) και αργότερα σύζυγός του, αλλά το 2007 διέλυσε τον θρύλο, αποκαλύπτοντας ότι τελικά δεν ήταν αυτή. Ο Battisti κυκλοφόρησε συνολικά 18 άλμπουμ μέχρι το τέλος της ζωής του το 1998 (το τελευταίο ήταν το «Hegel» το 1994), στη δεύτερη μάλιστα δημιουργική περίοδό του, μετά το 1986, τους αινιγματικούς στίχους των κομματιών του έγραφε ο ποιητής Pasquale Panella. Ο κορυφαίος δίσκος του παραμένει το «Anima Latina» του 1974.

VELVET TOMORROW. Πέντε χρόνια μετά, με το σύμπαν γύρω τους να διαλύεται (...), οι Callas το γιορτάζουν και διοργανώνουν το πιο φιλόδοξο φεστιβάλ τους μέχρι τώρα: με ειδική έκδοση του «Velvet», συλλογή σε βινύλιο, προβολές ταινιών, έκθεση καλλιτεχνών κάθε είδους και live, πολλά live, από Lolek, Lumiere Brother, Bazooka, Liarbirds, Baby Guru, Acid Baby Jesus, Model Spy, Zebra Tracks και πολλούς guest. Από 29-31/3, στο Bios, με ελεύθερη είσοδο.

TEN FOR MY I-POD: lucio battisti-anima latina / amore e non amore, rob swift-the architect, the internal tulips-mislead into a field by a deformed deer, ikonika-ikonika, the love supreme-new millennium freaks, caribou-swim, jane doe-stories about waves, toro y moi-blessa, vex'd-cloud seed, scuba-triangulation

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM