Smartify: Δωρεάν όλες οι ηχητικές περιηγήσεις των μουσείων για το υπόλοιπο του 2020

Smartify: Δωρεάν όλες οι ηχητικές περιηγήσεις των μουσείων για το υπόλοιπο του 2020 Facebook Twitter
Μεταξύ των ακουστικών και οπτικών περιηγήσεων που είναι πλέον ελεύθερες για να τις ακούσουμε όλοι είναι και μια αριστουργηματική περιήγηση στο Λούβρο. Φωτο: Eric Feferberg/AFP via Getty Images
0

Ιστορίες πίσω από τους θησαυρούς της τέχνης, όπως ο «Θάνατος του Σαρδανάπαλου» του Ντελακρουά στο Λούβρο ή το ανάγλυφο του 19ου αιώνα του εικονίζει τον Φαέθωνα που οδηγεί το Άρμα του Ήλιου και βρίσκεται στην Βασιλική Ακαδημία των Τεχνών στην Μεγάλη Βρετανία, θα μπορεί να ακροαστεί δωρεάν το κοινό και για το υπόλοιπο έτος από την πιο δημοφιλή εφαρμογή για μουσεία, το Smartify.

Το Smartify, που αναφέρεται συχνά ως το «Shazam της τέχνης», επιτρέπει στους χρήστες να αναγνωρίζουν έργα τέχνης απλώς σαρώνοντάς τα με το smartphone τους, έχοντας καταφέρει να έχει στη λίστα του περίπου 2 εκατομμύρια έργα από περισσότερους από 120 χώρους τέχνης.

Διαθέτει επίσης εικονικές ξεναγήσεις σε μουσεία και οπτικοκοακουστικές εκδηλώσεις, άλλες επί πληρωμή και άλλες δωρεάν, ανάλογα με το μουσείο ή την έκθεση.

Πλέον οι εκθέσεις που επρόκειτο να ανοίξουν, αλλά δεν τα κατάφεραν εξαιτίας του κορωνοϊού, θα κυκλοφορήσουν στην εφαρμογή ως ηχητικές και οπτικές περιηγήσεις.

Το Smartify, που αναφέρεται συχνά ως το «Shazam της τέχνης» επιτρέπει στους χρήστες να αναγνωρίζουν έργα τέχνης απλώς σαρώνοντάς τα με το smartphone τους, έχοντας καταφέρει να έχει στη λίστα του περίπου 2 εκατ. έργα τέχνης από περισσότερους από 120 χώρους τέχνης.

Η εφαρμογή Smartify ιδρύθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο ως κοινωνική επιχείρηση από τέσσερις φίλους το 2017. Η Άννα Λόου, μία από τους συνιδρυτές της, δήλωσε ότι αποστολή της ήταν πάντα η υποστήριξη των μουσείων και η αύξηση της πρόσβασης στην τέχνη.

«Ξεκινήσαμε έχοντας συνεργασία με περίπου 30 μουσεία, κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο, και τώρα έχουμε καταφέρει να καλύψουμε τον παγκόσμιο χάρτη, έχοντας 2 εκατομμύρια έργα τέχνης, ενώ είμαστε η πιο δημοφιλής εφαρμογή για μουσεία.

Η δουλειά μας τώρα είναι να βοηθήσουμε ώστε να διασφαλιστεί η πρόσβαση  στις συλλογές των μουσείων» δήλωσε η Λόου.

«Προφανώς έχουμε δει αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται η εφαρμογή. Την ξεκινήσαμε από την αγάπη μας για τα μουσεία και τις γκαλερί και τον τρόπο με τον οποίο συνδέονται οι άνθρωποι μέσω της τέχνης. Σε εποχές όπως αυτή, που ζούμε πραγματικά περίεργες στιγμές, οι άνθρωποι βλέπουν την τέχνη, τη μουσική και τον πολιτισμό ως έμπνευση και παρηγοριά. Τους δίνουν μια αίσθηση κανονικότητας.

Οτιδήποτε μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση στην τέχνη και τον πολιτισμό είναι σημαντικό σε μια εποχή όπως αυτή» πρόσθεσε η Λόου.

Το Μουσείο του Λονδίνου πρόκειται σύντομα να προσθέσει μια ηχητική περιήγηση στην έκθεση The Clash: London Calling. Όλα τα αντικείμενα που περιλαμβάνονται στην έκθεση είναι ήδη καταχωρισμένα στην εφαρμογή. Το Lowry στο Salford και το Waddesdon Manor στο Buckinghamshire εργάζονται επίσης για να στήσουν νέες ηχητικές περιηγήσεις που θα προστεθούν σύντομα.

Μεταξύ των ακουστικών και οπτικών περιηγήσεων που μπορούμε πλέον να τις ακούσουμε όλοι είναι και εκείνη της Mary Beard, μια αριστουργηματική περιήγηση στο Λούβρο, στην οποία διηγείται στους χρήστες την ιστορία εκθεμάτων από την περίφημη Μεγάλη Σφίγγα μέχρι τη Μόνα Λίζα του Λεονάρντο ντα Βίντσι και την Παναγία των Βράχων.

Πηγή: «The Guardian»

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ