Neo-psychedelic soul

Neo-psychedelic soul Facebook Twitter
0

Οι Sa-Ra Creative Partners (με όνομα καταχωρημένο ως trade mark) είναι ένα τρίο μουσικών, παραγωγών και trendsetters με βάση το Λος Άντζελες, που τα τελευταία δέκα χρόνια δουλεύουν μαζί και ασταμάτητα και είναι υπεύθυνοι για εκπληκτικές παραγωγές των Dr Dre, Kanye West, Jurassic 5 και για αρκετά κομμάτια του περσινού εξαιρετικού δίσκου της Erykah Badu «New Amerykah Part One». Μπορεί ο Om' Mas Keith, ο Taz Arnold και ο Shafiq Husayn να έχουν δημιουργήσει αμέτρητα remix και πολλά σκόρπια κομμάτια όλα αυτά τα χρόνια που συνεργάζονται, αλλά μέχρι τώρα δεν είχαν κυκλοφορήσει κανένα ολοκληρωμένο άλμπουμ - στο «Hollywood Sessions» του 2007 είχαν μαζέψει παλαιότερο υλικό τους και το είχαν κυκλοφορήσει ως συλλογή.

Το «Nuclear Evolution: The Age Of Love» που μόλις κυκλοφόρησε είναι στην ουσία ο πρώτος δίσκος τους που φτιάχνουν από το μηδέν, με τη συμμετοχή αρκετών νέων καλλιτεχνών από μια σκηνή που σε μεγάλο βαθμό ορίζει τη νέα αμερικάνικη σόουλ. Παρόλο που στις φωτογραφίες ποζάρουν σαν intellectual rappers και όλοι σχεδόν τους καταχωρούν κάτω από τον όρο «hip hop», το διπλό χορταστικό άλμπουμ τους περιέχει μια μεγάλη ποικιλία από ήχους από όλη την γκάμα της νεο-σόουλ και από hip hop, αλλά όχι μόνο. Είναι μάλλον ο πρώτος δίσκος που ενσωματώνει όλα αυτά τα μουσικά υβρίδια της μαύρης μουσικής που έρχονται από την Ανατολική Ακτή, αλλά έγιναν περισσότερο δημοφιλή στην Αγγλία τα τελευταία δυο τρία χρόνια: τον ήχο του Flying Lotus, του Joker και του Hudson Mohawke σε μια περισσότερο προσιτή μορφή και με κομμάτια που μπορούν να γίνουν ποπ επιτυχίες - προσοχή, όχι με λιγότερο «βρόμικη» ή με «γυαλισμένη» παραγωγή, απλά το wonky δεν περιορίζεται πια ως όρος στις σελίδες των εφημερίδων αλλά έγινε σχεδόν κυρίαρχη τάση.

Στο «Nuclear Revolution» δεν υπάρχει ίχνος από gangsta hip hop, ακόμα κι όταν οι στίχοι γίνονται σκληροί, ωμοί, ακόμα κι όταν υπάρχει αναφορά στην πορνεία, στα σκληρά ναρκωτικά και η «ειδυλλιακή» ατμόσφαιρα που δημιουργούν το σαξόφωνο του Gary Bartz και οι mellow ψυχεδελικοί ήχοι διακόπτεται από τους πρόστυχους στίχους του Gemini Rising (sucking dick in a car...). Το άλμπουμ θυμίζει σαν ύφος περισσότερο το πρώτο των Arrested Development, το αριστούργημα των OutcastSpeakerboxxx/The Love Below, ή το «Done By The Forces Of Nature των Jungle Brothers». Εκεί που προσπαθείς να εντοπίσεις τα old school στοιχεία όμως, έρχεται η εντελώς σύγχρονη παραγωγή και οι κοφτοί ρυθμοί που εμπλουτίζονται από τζαζ, σουρεαλιστική funk, bossa nova, afrobeat και ψυχεδελική σόουλ και μετατρέπουν το «Nuclear Revolution» σε έναν απολαυστικό δίσκο εντελώς σημερινής μαύρης μουσικής, έναν από αυτούς που τα επόμενα χρόνια θα θεωρείται κλασικός.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ