LifΟ Nights

LifΟ Nights Facebook Twitter
0

Το Σάββατο το βράδυ θα είναι φυσικά αποκλειστικά LifO Night στο Beat και σε ολόκληρη την πλατεία Καρύτση. Τη βραδιά ανοίγουν οι Black Athena στις 23.00 και θα ακολουθήσουν με τη σειρά:

Mark Pritchard / Harmonic 313 στις 00.30

«Ήμουν τυχερός που οι γονείς μου ασχολούνταν με τη μουσική» λέει ο Mark Prichard, «και με ενθάρρυναν από μικρό να μάθω ένα μουσικό όργανο. Μου αγόρασαν ένα παιδικό ταμπούρλο για παιχνίδι και θα πρέπει να τους ζάλισα, γιατί στα 11 με έστειλαν να μάθω κιθάρα. Πρωτοασχολήθηκα με τον ήχο της 2Tone, ειδικά με τους Specials, και λίγο αργότερα, στα 15 μου, άρχισα ν' ακούω Smiths, My Bloody Valentine, Cure. Χορευτική μουσική θα πρέπει να άκουσα από τους Meat Beat Manifesto και από ονόματα όπως οι Shamen. Μεγάλωσα στην εξοχή, όπου υπήρχαν πολλά δωρεάν πάρτι, αλλά ήμουν πολύ μικρός για να μ' αφήνουν να πηγαίνω. Η μόνη χορευτική μουσική που μπορούσα ν' ακούσω στις παμπ ήταν πραγματικά κακή μουσική και στην αρχή με είχε αποθαρρύνει. Μου άρεσαν πράγματα όπως οι Kraftwerk, αλλά δεν με είχε αγγίξει μέχρι που τέλειωσα το σχολείο και άρχισα να ταξιδεύω». Ο Mark Pritchard γεννήθηκε στην Αγγλία, αλλά από νωρίς μετακόμισαν οικογενειακώς στην Αυστραλία, πρώτα στο Σίδνεϊ και μετά στη Μελβούρνη. Την τελευταία 20ετία είναι ξεχωριστή περίπτωση για τη χορευτική μουσική. Ήταν το μισό των Global Communication και των Jedi Knights που κυκλοφόρησαν μερικούς από τους σπουδαιότερους ηλεκτρονικούς δίσκους της δεκαετίας του ‘90. Το 76:14 ψηφίστηκε στην «Guardian» ως το καλύτερο ambient άλμπουμ των ‘90s και από τότε ο ήχος της Evolution και της Universal Language έχει επηρεάσει μία ολόκληρη γενιά δημιουργών της electronica. Για περισσότερα από 15 χρόνια συνεργάζεται με αρκετούς σημαντικούς μουσικούς και ηχογραφεί κάτω από διαφορετικά ψευδώνυμα σχεδόν ολόκληρη την γκάμα της χορευτικής μουσικής, πειραματιζόμενος με το hip hop, το Detroit techno, τη library music, μέχρι το drum'n'bass και το dubstep. Από τον Reload και τον Troubleman καταλήγει στους Harmonic 33 και σήμερα στο Harmonic 313 που τον ξαναφέρνει στην πρώτη γραμμή. Το άλμπουμ του When Machines Exceed Human Intelligence, που μόλις κυκλοφόρησε στη Warp, -με απόηχο hip hop και ήχους της προηγούμενης δεκαετίας μαζί με το φουτουριστικό κοφτό groove που ξανακάνει τη χορευτική μουσική ενδιαφέρουσα- το υποδέχονται παντού με διθυραμβικές κριτικές και σχόλια ενθουσιασμού. «Ως Harmonic 313 o ήχος είναι πιο ηλεκτρονικός» λέει, «εμπνευσμένος κυρίως από το Detroit αλλά και από τον ήχο του Jay Dee, χωρίς πολλά samples. Τον τελευταίο καιρό άκουσα πολύ κλασική μουσική, μουσική από αβανγκάρντ ταινίες και τον ηχητικό σχεδιασμό ταινιών επιστημονικής φαντασίας: Ligeti, Stockhausen, Penderecki. Χρησιμοποίησα ήχους από παλιά synths και δούλεψα πολύ στην παραγωγή μόνος μου. Μπορώ να πω ότι είμαι πολύ χαρούμενος με το αποτέλεσμα...».

Kode 9 στις 02.00

Έχει σπουδάσει φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο του Warwick, είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Ανατολικού Λονδίνου και συμμετέχει σε ένα πρόγραμμα για την κουλτούρα του ήχου, έχει συνεργαστεί με το Cybernetics Culture Research για τη μελέτη της rave κουλτούρας με concept που εμπλέκει την «κυβερνητική», μεταμοντέρνες θεωρίες, την επιστημονική φαντασία και τον «αφροφουτουρισμό». Πάνω από όλα όμως είναι μία από τις σπουδαιότερες μορφές της σημερινής χορευτικής μουσικής. Και όχι μόνο της Αγγλίας. Ο Kode 9 είναι ο ιδρυτής της Hyperdub, της εταιρείας που κάθε κυκλοφορία της είναι γεγονός και μιας από τις πιο πετυχημένες «χορευτικές» της δεκαετίας που διανύουμε, με ονόματα όπως ο Burial, ο Zomby, οι Ikonika, Darkstar, Samiyam, King Midas Sound, LV, τις δουλειές του ίδιου του Kode 9 με τον Spaceape. Με ήχο που όρισε αρχικά το dubstep και σήμερα περισσότερο funky, ένα «νέο» όρο που εμφανίστηκε για να χαρακτηρίσει την τέκνο εξέλιξή του. Ή, έστω, τα μετα-dubstep και πιο πειραματικά παρακλάδια του. «Είναι ωραίο να αναμειγνύεις στοιχεία του βρετανικού house, του hip hop, του grime, του techno, του garage και του dubstep σε ένα κράμα χωρίς να έχεις προκαθορίσει το αποτέλεσμα και χωρίς περιορισμούς». Σχολιάζει «το διαχωρισμό των ειδών και τη μανία των media και των δισκάδικων να εφευρίσκουν νέους όρους» με αυστηρότητα, χαρακτηρίζοντας αυτήν τη μανία «πανούκλα». «Όσο παλιώνουν σιγά σιγά οι μικρο-σκηνές και τα όρια καθορίζονται από άγραφους κανόνες, τόσο σε μπλοκάρουν ως παραγωγό» δηλώνει. Το Σάββατο θα είναι για δεύτερη φορά στην Αθήνα για να αποδείξει το λόγο που τον σέβονται οι μουσικοί και το κοινό, ακόμα και από εντελώς άσχετα είδη...

Peverelist στις 03.30

Κεντρική φιγούρα της dub σκηνής του Μπρίστολ, περισσότερο ρυθμικός και με techno επιρροές. Ιδιοκτήτης της Punch Drunk και υπεύθυνος σε ένα από τα βασικά δισκάδικα του είδους, το Rooted Records. Δηλώνει μεγάλος φαν του Detroit techno: «Σίγουρα το αγαπάω πολύ και με έχει επηρεάσει με διαφορετικούς τρόπους» λέει, «αλλά δεν νομίζω ότι έκανα ποτέ συνειδητά την προσπάθεια να δημιουργήσω ένα crossover κομμάτι. Έρχομαι από διαφορετικό background, εκείνο του drum'n'bass, όπου όλα χτίζονται από το ρυθμό του μπάσου. Μου αρέσει όμως τα κομμάτια μου να ρέουν λίγο περισσότερο και ίσως αυτό να έχει τις ρίζες του στο techno». Στην περσινή επίσκεψή του στην Αθήνα είχε αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις, παρόλο που είχε κάνει απογευματινό set. Ο Peverelist θα κλείσει τη βραδιά.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ