ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Ένα αυτοκίνητο χωρίς τιμόνι και πεντάλ από την GM και τη Honda

Ένα αυτοκίνητο χωρίς τιμόνι και πεντάλ από την GM και τη Honda Facebook Twitter
0

Το Origin, ένα αυτοκίνητο χωρίς πεντάλ και τιμόνι, παρουσίασαν οι General Motors και η Honda. Η μη ύπαρξη αυτών των παραδοσιακών στοιχείων δεν είναι το μόνο του ριζοσπαστικό χαρακτηριστικό. 

Το έξι θέσεων ηλεκτρικό όχημα δεν έχει τιμόνι, πεντάλ, υαλοκαθαριστήρες και καθρέφτες. Οι πόρτες του είναι συρόμενες, ενώ δεν υπάρχει προφανές μπροστινό και πίσω μέρος όπως στα περισσότερα τυπικά αυτοκίνητο.

Οι υποψήφιοι αγοραστές δεν θα μπορούν να αγοράσουν το Origin, ωστόσο θα μπορούν να το οδηγήσουν μέσα από την εφαρμογή διαμοιρασμού διαδρομών Cruise, η οποία δημιουργήθηκε από την General Motors, με την Honda να έχει επενδύσει εκεί.

Οι επιβάτες του οχήματος θα χρησιμοποιούν την εφαρμογή, που είναι παρεμφερής με τη χρήση των Uber και Lyft, και ένα αυτοκίνητο θα κατευθύνεται στο σημείο που όρισαν ώστε να τους μεταφέρει. Μέσα στο αυτοκίνητο θα υπάρχουν κουμπιά ώστε ο επιβάτης να ξεκινάει ή να σταματά μία διαδρομή. Το Origin χρησιμοποιεί σένσορες για να «αντιληφθεί» αν κάποιος μπήκε ή βγήκε από το αυτοκίνητο.

Εκπρόσωποι της Cruise αναφέρουν πως η αφαίρεση των παραδοσιακών στοιχείων ενός αυτοκινήτου επιτρέπει να υπάρχει περισσότερος χώρος για τους επιβάτες. Οι συρόμενες πόρτες του Origin είναι κατά πολύ μεγαλύτερες από οποιοδήποτε άλλο όχημα και επιτρέπει σε δύο επιβάτες να βγαίνουν ή να μπαίνουν στο όχημα την ίδια στιγμή. Το Origin έχει σχεδιαστεί τόσο για διαδρομές μέσα στην πόλη όσο και στους αυτοκινητόδρομους. 

Από την πλευρά της, η General Motors, χαιρέτησε το όχημα ως την «επανεφεύρεση των μετακινήσεων» που θα επιφέρει περιβαλλοντικά οφέλη, θα δώσει τέλος στην κυκλοφοριακή συμφόρηση των πόλεων και θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια. Σύμφωνα με το όραμα των δημιουργών του, το όχημα θα κινείται 18 ώρες την ημέρα, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο την ανάγκη για ιδιόκτητα αυτοκίνητα, πρακτική που είναι κυρίαρχη σήμερα.

H General Motors θα κατασκευάσει το Origin και η Honda θα σχεδιάσει μία σειρά από πτυχές του. Από την πλευρά της η Cruise, που ήδη εργάζεται εδώ και τρία χρόνια πάνω στο εγχείρημα, αναπτύσσει μεταξύ άλλων το λογισμικό και τους σένσορες.

Οι εταιρείες δεν ανέφεραν πότε αναμένεται να ξεκινήσουν την παραγωγή του αυτοκινήτου ούτε το πότε αυτό θα εμφανιστεί στους δρόμους. Εκπρόσωπος της Cruise ανέφερε στο CNN Business ότι αυτό θα γίνει «σχετικά σύντομα». Η εταιρεία στο παρελθόν έχει αποτύχει να πιάσει τους στόχους της.

Το 2017 η General Motors ανέφερε ότι μέχρι το τέλος του 2019 θα έχει παράξει μαζικά ηλεκτρικά και πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα. Το 2017 είχε ανακοινώσει σχέδια για την δοκιμή αυτοκινήτων χωρίς οδηγών στη Νέα Υόρκη χωρίς ωστόσο να υλοποιήσει την εξαγγελία της.

Όλος ο κλάδος αγωνίζεται για να ανταποκριθεί στις προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν κατά τη δεκαετία που πέρασε. Οι εταιρείες αφού καταφέρουν να παράξουν ένα τέτοιο όχημα πρέπει να αποδείξουν στις ρυθμιστικές αρχές ότι είναι ασφαλές. Η Cruise θα χρειαστεί ρήτρα εξαίρεσης από την Εθνική Αρχή Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας για να λειτουργήσει το Origin, καθώς δεν διαθέτει παραδοσιακά εξαρτήματα όπως το τιμόνι.

Η Mary Barra, γενική διευθύντρια της GM, χαρακτήρισε το Origin ως το επόμενο βήμα της εταιρείας για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. «Οι μηδενικές μας συγκρούσεις, οι μηδενικές εκπομπές και το όραμα μηδενικής συμφόρησης δεν είναι ένα σύνθημα, αλλά μια δέσμευση», δήλωσε η Barra.

 

Με πληροφορίες από CNN

Τech & Science
0

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έλλειψη σεξουαλικών επαφών μπορεί να έχει θανάσιμες συνέπειες, σύμφωνα με νέα μελέτη

Τech & Science / Η έλλειψη σεξουαλικών επαφών μπορεί να έχει θανάσιμες συνέπειες, σύμφωνα με νέα μελέτη

Η μελέτη πάνω σε 14.500 ενήλικες έδειξε ότι οι γυναίκες με σπάνια σεξουαλική δραστηριότητα έχουν σημαντικά μεγαλύτερη πιθανότητα θανάτου μέσα στην επόμενη δεκαετία σε σύγκριση με εκείνες που είχαν συχνότερες επαφές
LIFO NEWSROOM
Η ξαφνική διακοπή άσκησης αυξάνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, δείχνει μελέτη

Τech & Science / Η ξαφνική διακοπή άσκησης αυξάνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, δείχνει μελέτη

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι απροσδόκητα γεγονότα, όπως τραυματισμοί ή πανδημικά lockdown, μπορούν να οδηγήσουν σε ξαφνική διακοπή της άσκησης, αυξάνοντας τον κίνδυνο καρδιαγγειακής δυσλειτουργίας
LIFO NEWSROOM
Νέα χάπι απώλειας βάρους: Κλινική δοκιμή δείχνει μείωση έως 12% του σωματικού βάρους

Τech & Science / Νέο χάπι απώλειας βάρους: Κλινική δοκιμή δείχνει μείωση έως 12% του σωματικού βάρους

Η Eli Lilly ανακοίνωσε ότι το νέο χάπι απώλειας βάρους orforglipron βοήθησε τους συμμετέχοντες να χάσουν κατά μέσο όρο 12% του σωματικού τους βάρους σε 72 εβδομάδες, με παράλληλα οφέλη στην υγεία.
LIFO NEWSROOM
Ψύχωση με την τεχνητή νοημοσύνη: Πώς το ChatGPT οδηγεί χρήστες σε παράξενες ψευδαισθήσεις και θεωρίες συνωμοσίας

Τech & Science / Ψύχωση με την τεχνητή νοημοσύνη: Πώς το ChatGPT οδηγεί χρήστες σε παράξενες ψευδαισθήσεις και θεωρίες συνωμοσίας

Η αύξηση φαινομένων «ψύχωσης με την τεχνητή νοημοσύνη» όπου το ChatGPT ενθαρρύνει ψευδαισθήσεις και ψευδείς θεωρίες σε χρήστες, με ειδικούς να προειδοποιούν για τους κινδύνους της υπερβολικής εμπιστοσύνης σε τεχνητή νοημοσύνη
LIFO NEWSROOM
Διαρροή ιδιωτικών συνομιλιών του ChatGPT στο Google

Τech & Science / Διαρροή ιδιωτικών συνομιλιών του ChatGPT στο Google

Πολλοί χρήστες συνειδητοποίησαν έκπληκτοι ότι περιεχόμενο που θεωρούσαν ιδιωτικό - όπως αιτήσεις εργασίας, επιχειρηματικά σχέδια, κομμάτια κώδικα ή ακόμα και ευαίσθητα προσωπικά δεδομέν - ήταν ξαφνικά δημόσια προσβάσιμο με ένα απλό κλικ
LIFO NEWSROOM
Σουηδία: Ο πρωθυπουργός παραδέχτηκε πως συμβουλεύεται το ChatGPT για «μια δεύτερη γνώμη» στις πολιτικές του αποφάσεις

Τech & Science / Σουηδία: Ο πρωθυπουργός παραδέχτηκε πως συμβουλεύεται το ChatGPT για «μια δεύτερη γνώμη» στις πολιτικές του αποφάσεις

«Όσο περισσότερο βασίζεται στη τεχνητή νοημοσύνη για απλά ζητήματα, τόσο μεγαλύτερος ο κίνδυνος να υπερεμπιστευτεί το σύστημα. Πρέπει να απαιτήσουμε αξιοπιστία. Δεν ψηφίσαμε το ChatGPT»
LIFO NEWSROOM