Best Of The Rest: Καφετζής, Terrarism, Τα ταξίδια των Ρομά, Οι Μοντέρνοι, Takehito Koganezawa

Best Of The Rest: Καφετζής, Terrarism, Τα ταξίδια των Ρομά, Οι Μοντέρνοι, Takehito Koganezawa Facebook Twitter
Takehito Koganezawa
0
TOULOUSE LAUTREC ΚΑΙ M.C. ESCHER στο Herakleidon

Η έκθεση «Toulouse Lautrec» στο Μουσείο Herakleidon, πήρε παράταση έως τις 5 Οκτωβρίου. Προετοιμαστείτε για την επόμενη έκθεση του M.C. Escher με τις γεωμετρικές και μαθηματικές αναζητήσεις του στα χαρακτικά.
Ηρακλειδών 16, Θησείο, 210 3461981, Τρ.-Σαβ.: 13:00-21:00 Κυρ 11:00-19:00

ΜΟΝΤΕΡΝΟΣ ΑΡΑΒΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ στο Μπενάκη

Συνεχίζεται η φωτογραφική παρουσίαση του «Μοντέρνου Αραβικού Κόσμου» στο Μουσείο Ισλαμικής Τεχνης με σκοπό την απομυθοποίηση της Ανατολής.
Αγίων Ασωμάτων 22 και Διπύλου 12, Κεραμεικός, Τρί., Πέμ., Παρ., Σάβ., Κυρ: 09:00-15:00, Τετ: 9:00-21:00. Μέχρι 28/09.

ΜΑΡΚ ΧΑΤΖΗΠΑΤΕΡΑΣ στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων

Συνέχεια και για την αναδρομική έκθεση του διεθνώς αναγνωρισμένου Έλληνα καλλιτέχνη Μαρκ Χατζηπατέρα με ζωγραφική, γλυπτική, μονοτυπίες κ.ά. με εμφανή και υπονοούμενα διαπολιτισμικά στοιχεία.
Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, Πειραιώς 51, Δευτ.-Παρ.: 09:00-13:00, 17:00-21:00, Κυρ.:09:00- 13:00. Μέχρι 21/09. 

DAVID CLAERBOUT ΚΑΙ ULRICH RUCKRIEM από το ΕΜΣΤ

Δυο εκθέσεις παρουσιάζει το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο νέο προσωρινό του χώρο στο Ωδείο Αθηνών. Βιντεοεγκαταστάσεις του Βέλγου εικαστικού David Claerbout με παρεμβάσεις στη στατικότητα έτοιμων εικόνων και σχέδια του Γερμανού γλύπτη Ulrich Ruckriem απευθείας στις επιφάνειες του κτιρίου από 30/09 μέχρι 07/12 και 30/11 αντίστοιχα.
Βασ. Γεωργίου Β΄ 17-19 και Ρηγίλλης, 210 9242111-2.

JACK EARLY στην E31

Σημαντική είδηση είναι η επάνοδος στην εικαστική σκηνή ύστερα από μια δεκαετία απουσίας του Νεοϋρκέζου καλλιτέχνη Jack Early. Ο Early εξαφανίστηκε από το χώρο των εικαστικών ύστερα από την ολοκληρωτική αποτυχία ενός σόου του, λόγω κακής συνεννόησης. Γλυπτική εγκατάσταση και ήχος από τις 4 Οκτωβρίου.
Γκαλερί Ε31 Ευριπίδου 31/33, Αθήνα. Μέχρι 10/11.

ΧΑΡΑΚΤΙΚΑ ΓΚΟΓΙΑ στην Εθνική Πινακοθήκη

Εχουμε ακόμη την ευκαιρία να δούμε το σκληρό πρόσωπο της ζωής στα 212 σπάνια χαρακτικά του Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη καθώς και την επόμενη έκθεση με έργα από το Μουσείο Ορσέ, διάσημο για την πλούσια συλλογή του με έργα ιμπρεσσιονιστικά.
Βας. Κωνσταντίνου 50, 210 7235857, Δευ., Τετ.: 09:00-15:00 και 18:00-21:00, Πέμ., Παρ., Σάβ.: 09:00-15:00, Κυρ.: 10:00-14:00.

ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΑΦΕΤΖΗΣ στην γκαλερί Καππάτος

Στις αρχές Οκτωβρίου, παρουσιάζεται η σειρά φωτογραφιών του Αδαμάντιου Καφετζή, γνωστού από τη συμμετοχή του στο Μήνα Φωτογραφίας της Αθήνας και τη PhotoBiennale Θεσσαλονίκης, στο νέο χώρο της γκαλερί Καππάτος.
Αθηνας 12, Μοναστηράκι, Τρ.-Παρ.: 12:00-20:00, Σαβ.: 12:00-16:00, 210 3217931.

«TERRArism» στην a.antonopoulou art

Η έκθεση παρουσιάζειέργα της Άννας Μανέτα και ο τίτλος αποτελεί σύνθεση του terrorism και terra και αναφέρεται ευθέως στον τρόμο της οικολογικής καταστροφής.
a.antonopoulou.art , Τρ.-Παρ. 14:00-21.00 και Σάβ.: 12:00-16:00, Αριστοφάνους 20, Ψυρρή, 210 3214994. Από 29/09.

ΟΙ ΕΠΟΧΕΣ ΤΩΝ ΜΟΝΤΕΡΝΩΝ, ΑΠΟ ΤΟΝ MONET ΣΤΟΝ YVES KLEIN στο Ίδρυμα Θεοχαράκη

Μια σημαντική ιστορική αναδρομή με έργα τέχνης από τις αρχές μέχρι τα μέσα του 20ού αιώνα.
Από 26/11 μέχρι 20/02/2009. Βασιλίσσης Σοφίας 9 & Μέρλιν 1, Αθήνα, 210 3611206, Δευτ., Τετ., Πέμπ., Σάβ., Κυριακή: 10.00-18.00, Πέμπτη: 10.00-22.00μμ.

TAKEHITO KOGANEZAWA στην γκαλερί Qbox

Τα αποτελέσματα της παραμονής του Ιάπωνα καλλιτέχνη Takehito Koganezawa στην Τζια, παρουσιάζονται στο πλαίσιο του προγράμματος residency που οργανώνει για καλλιτέχνες και θεωρητικούς τα καλοκαίρια στο νησί η γκαλερί Qbox. Βίντεο και σχέδια.
Qbox , Αρμοδίου 10, 211-119. 99.9, από 23 Σεπτεμβρίου μέχρι 22 Νοεμβρίου.

«ΤΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΩΝ ΡΟΜΑ» ΤΟΥ ΙΩΑΚΕΙΜ ΕΣΚΙΛΝΤΣΕΝ στην Ελληνοαμερικανική Ένωση

Εικόνες ενός νομαδικού λαού που ακόμα διατηρεί τα πολιτιστικά του χαρακτηριστικά παρά τις ποικίλες αντιξοότητες που έχει αντιμετωπίσει θα δούμε στην έκθεση φωτογραφίας «Τα Ταξίδια των Ρομά» του Ιωακείμ Έσκιλντσεν με κείμενα της συγγραφέως Σία Ρίννε.
Γκαλερί Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, Μασσαλίας 22, Κολωνάκι, Δευτ.-Παρ. 12:00-21:00, Σάβ: 10:30-14:30, 22 Σεπτεμβρίου-22 Οκτωβρίου.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ