Νέος Κ.Ο.Κ.: Οι αλλαγές στα πρόστιμα, η κακή οδηγική συμπεριφορά και η τιμωρία στον οδηγό, αλλά όχι στο όχημα

Νέος Κ.Ο.Κ.: Οι αλλαγές στα πρόστιμα, η κακή οδηγική συμπεριφορά και η τιμωρία στον οδηγό, αλλά όχι στο όχημα Facebook Twitter
1

Σημαντικές θα είναι οι αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που ετοιμάζει και προωθει το υπουργείο Μεταφορών.

Στο νόμο για τον νέο ΚΟΚ να περιλαμβάνονται ελαφρύτερες διοικητικές κυρώσεις αλλά και αυξομειώσεις στα προβλεπόμενα πρόστιμα, αλλά εξαιρούνται σοβαρές παραβάσεις για τις οποίες οι οικονομικές ποινές θα αυξηθούν. Σύμφωνα με τα βασικά στοιχεία που δημοσιεύει η εφημερίδα «Εθνος», εξετάζεται η απαλοιφή εξοντωτικών κυρώσεων, όπως η διά βίου αφαίρεση της άδειας οδήγησης σε περίπτωση υποτροπής στην ίδια παράβαση.

Ο νέος ΚΟΚ στρέφεται στο να τιμωρείται η κακή οδηγική συμπεριφορά, αλλά όχι το αυτοκίνητο, κάτι που σημαίνει πως μειώνονται οι παραβάσεις για τις οποίες θα αφαιρούνται τα στοιχεία του αυτοκινήτου όπως η άδεια κυκλοφορίας και πινακίδες. Αυτό γίνεται προκειμένου να μην «τιμωρείται» το όχημα με ακινητοποίηση, αλλά ο μόνο ο οδηγός. Για παράδειγμα, εάν κάποιος οδηγεί χωρίς να φορά ζώνη ασφαλείας, θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης του χρήστη, αλλά όχι και η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.

Οι βασικές αλλαγές στον υπό αναθεώρηση ΚΟΚ

Διατηρείται η αφαίρεση των στοιχείων του αυτοκινήτου για  παραβάσεις οι οποίες σχετίζονται με το όχημα, όπως η έλλειψη βεβαίωσης τεχνικού ελέγχου από ΚΤΕΟ ή οι βλάβες στα φώτα κ.λπ.

Σε σοβαρές παραβάσεις, όπως η κατανάλωση αλκοόλ, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και η υπερβολική ταχύτητα, εξετάζεται ο συνδυασμός ποινών και προστίμων, αλλά ,και η διατήρηση της αφαίρεσης των στοιχείων του αυτοκινήτου ως αποτρεπτικού μέτρου.


Για κάποιες παραβάσεις θα εξεταστούν μεμονωμένα και θα αυστηροποιηθούν οι ποινές. Σε τουλάχιστον δύο παραβάσεις, όπως η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ αλλά και οι αυτοσχέδιοι αγώνες (κόντρες), οι οποίοι θεωρούνται ως μια «συνειδητή» παράβαση, το χρηματικό πρόστιμο θα αυξηθεί από το σημερινό που είναι στα 700 ευρώ.

Προς κατάργηση είναι και η διά βίου αφαίρεση της άδειας οδήγησης, η οποία προβλέπεται σήμερα στις περιπτώσεις διπλής ή τριπλής υποτροπής σε πολύ σοβαρές παραβάσεις, όπως το αλκοόλ. Από το Υπουργείο εκτιμάται ότι η ποινή δεν έχει τον σωφρονιστικό χαρακτήρα που επιβάλλεται να έχει μια ποινή.


Στο υπουργείο προσανατολίζονται επίσης στην κατάργηση της διάταξης για την επιβολή προστίμων με εισοδηματικά κριτήρια καθώς εκτιμάται ότι είναι ανεφάρμοστη, και επαναθεσμοθέτηση ίδιου προστίμου σε όλους για την ίδια παράβαση.





Ελλάδα
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελευθερία του Τύπου: Έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για την κατάσταση στην Ελλάδα

Ελλάδα / Ελευθερία του Τύπου: Έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για την κατάσταση στην Ελλάδα

Το Στέιτ Ντιπάρτμπεντ συντάσσει ξεχωριστή σχετική έκθεση «για όλα τα κράτη μέλη των Ηνωμένων Εθνών και για όλες τις χώρες που λαμβάνουν βοήθεια, σύμφωνα με τον Νόμο περί Εξωτερικής Βοήθειας του 1961 και τον Νόμο περί Εμπορίου του 1974»
LIFO NEWSROOM
Φωτιές στη Χίο: Το 22% του νησιού έχει καεί από το 2016 – Ρεκόρ καταστροφών το 2025

Ελλάδα / Φωτιές στη Χίο: Το 22% του νησιού έχει καεί από το 2016 – Ρεκόρ καταστροφών το 2025

H Ελλάδα καταγράφει ήδη πάνω από 454.000 στρέμματα καμένα έως τις 19 Αυγούστου, γεγονός που κατατάσσει το 2025 ως την πέμπτη χειρότερη χρονιά των τελευταίων 20 ετών, επισημαίνει ο Κώστας Λαγουβάρδος
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
[Προς κατάργηση είναι και η διά βίου αφαίρεση της άδειας οδήγησης, η οποία προβλέπεται σήμερα στις περιπτώσεις διπλής ή τριπλής υποτροπής σε πολύ σοβαρές παραβάσεις, όπως το αλκοόλ. Από το Υπουργείο εκτιμάται ότι η ποινή δεν έχει τον σωφρονιστικό χαρακτήρα που επιβάλλεται να έχει μια ποινή.]Χάδια σε εν δυνάμει φονείς εξ αμελείας.Εγκληματικής.Μια ποινή πέρα από το σωφρονιστικό χαρακτήρα πρέπει να προστατεύει και το κοινωνικό σύνολο.Ο τρις υπότροπος σε βαρύτατες, επικίνδυνες παραβάσεις πρέπει να ΜΗΝ ΞΑΝΑΠΙΑΝΕΙ ΤΙΜΟΝΙ.