Synch-ronized Salonica

Synch-ronized Salonica Facebook Twitter
0

Το«Good Luck, Mr. Gorsky»ήταν η αινιγματική φράση που είχε πει ο Neil Armstrong (ο πρώτος άνθρωπος που περπάτησε στο φεγγάρι) τη στιγμή που ξαναπάτησε το πόδι του στη Γη και χρειάστηκαν 26 χρόνια μέχρι να εξηγήσει τι εννοούσε. Όταν ήταν παιδί έπαιζε μπέιζμπολ με τον αδελφό του στην πίσω αυλή και η μπάλα έπεσε κάτω απ' το παράθυρο του γείτονα, του κυρίου Gorsky, τον οποίο κρυφάκουσε την ώρα που προσπαθούσε να πείσει τη γυναίκα του να κάνει στοματικό σεξ. «Στοματικό σεξ; Στοματικό σεξ θέλεις;», φώναζε αυτή, «θα έχεις στοματικό σεξ όταν το παιδί του γείτονα περπατήσει στο φεγγάρι!». Οι Good Luck Mr. Gorsky, με το απίστευτο πλην αληθινό αυτό στόρι πίσω από το όνομά τους, είναι ένα από τα νέα κι εξαιρετικά θεσσαλονικιώτικα γκρουπ που συμμετέχουν στο φετινό Synch Festival. Τα υπόλοιπα δύο είναι οι Eventless Plotκαι οι Your Hand In Mine, όλοι με ονόματα που δύσκολα ξεχνάς και από τις μεγάλες ελπίδες της ελληνικής electronica. «Το "Your Hand In Mine" είναι ένα κομμάτι των Explosions In Sky», μου λένε ο Μάνος και ο Γιώργος που αποτελούν το γκρουπ, «είναι ένα συγκρότημα που μας επηρέασε βαθιά, μας έχτισε αισθητικά και θέλαμε να τους αποδώσουμε ένα μικρό φόρο τιμής, παρ' όλο που δεν έχουν άμεση σχέση με τη μουσική που γράφουμε τώρα». Τον περασμένο Νοέμβριο η μουσική που έγραψαν για το βουβό αριστούργημα του NaruseEvery Night Dreamsκαι παρουσίασαν στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. «Υπήρξε ενδιαφέρον», λένε, «όλα τα cd που φτιάξαμε μόνοι μας εξαντλήθηκαν και η ανεξάρτητη Inner Ear θα κυκλοφορήσει το soundtrack τον επόμενο μήνα».

Το χειροποίητο artwork φτιαγμένο από ύφασμα σε σχέδιο «ψαροκόκαλο» ήταν τόσο υψηλής αισθητικής όσο και το περιεχόμενό του: τρυφερές μελωδίες από λουπαρισμένα ακουστικά όργανα και παιδικά παιχνίδια, συνθέσεις στο στυλ των Γάλλων συνθετών των αρχών του 20ού αιώνα. Ο ήχος τους έχει εξελιχθεί πολύ από τότε που κυκλοφόρησαν το πρώτο -εξαντλημένο πια ep τους- πριν από σχεδόν δύο χρόνια. «Λίγο τα καινούργια όργανα, λίγο η ατμόσφαιρα που μας επέβαλε το ίδιο το φιλμ, πλησιάσαμε περισσότερο το folk στοιχείο, έχοντας αυτή τη φορά λιγότερες ηλεκτρονικές αναφορές» προσθέτουν. Οι Eventless Plot και οι Good Luck Mr. Gorsky έχουν μόλις κυκλοφορήσει ένα split CD μεγάλης διάρκειας με τρία κομμάτια από το κάθε γκρουπ, ένα άλμπουμ που έχει ήδη λάβει πολύ καλές κριτικές ακόμα και από δύσκολα site του εξωτερικού. Πριν από ενάμισι χρόνο οι GLMG (ο Σπύρος, ο Σάββας κι ο Θανάσης) έφτιαξαν τη δικιά τους εταιρεία, την Granny Records, κυκλοφορώντας δυο πολύ ενδιαφέρουσες συλλογές που σύστησαν αρκετά από τα νέα ελληνικά ονόματα της σημερινής ηλεκτρονικής σκηνής. «Η Granny είναι ο μεγάλος έρωτας και των τριών μας» εξηγούν. «Είναι η απόδειξη στους εαυτούς μας ότι μπορούμε να καταφέρουμε πολλά πράγματα βασιζόμενοι αποκλειστικά στις δυνάμεις μας. Ξεκίνησε ως αστείο μετά από ένα βράδυ οινοποσίας, αλλά σύντομα η ιδέα πήρε υπόσταση με την κυκλοφορία μίας συλλογής από μουσικές δικές μας και φίλων. Στόχος μας είναι η Granny να αποκτήσει με την πάροδο του χρόνου ένα κατάλογο κυκλοφοριών, πάντα με την λογική ότι κανείς δεν μπορεί να κάνει καλύτερα αυτό που θέλεις εκτός από εσένα τον ίδιο». Οι Eventless Plot (ο Βασίλης, ο Γιάννης και ο Άρης) συμμετέχουν στην εταιρεία Gracetone Recordingsπου έχει κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής δύο εξαιρετικά 7ιντσα κι αυτόν τον καιρό δουλεύουν τον πρώτο ολοκληρωμένο δίσκο τους. Τους ζητάω να σχολιάσουν όλοι τους τη μουσική σκηνή της πόλης που ζουν και δημιουργούν. «Αν άλλαξε κάτι γενικά μάλλον είναι προς το χειρότερο» λένε. «Συναυλίες της προκοπής δεν γίνονται, εκτός από τις συνηθισμένες σούπες τύπου Puressence και κάποιες μικρές εξαιρέσεις. Εταιρείες κλείνουν, οι χώροι συνεύρεσης ατόμων με μουσικά ενδιαφέροντα είναι περιορισμένοι... Όμως στον δικό μας μικρόκοσμο τα πράγματα κινούνται, κόσμος ασχολείται, φτιάχνει, ακούει, αγοράζει μουσικές». «Γενικά το να ζεις στη Θεσσαλονίκη δεν διαφέρει και πολύ από το να ζεις σε μια μεγάλη ελληνική επαρχιακή πόλη» προσθέτουν οι GLMG. «Πάνω κάτω οι ίδιες εικόνες κυριαρχούνε σε όλες τις ελληνικές πόλεις. Πάντως δυσκολευόμαστε να ακούσουμε τη μουσική που μας αρέσει και αναγκαζόμαστε να κάνουμε εκπτώσεις. Επίσης είναι αδύνατο να δίνουμε 100 ευρώ το μήνα για ταξίδια-αστραπή στην Αθήνα για συναυλίες». «Ο κάθε μουσικός, ουσιαστικά, τώρα που είναι και το MySpace στη μέση, θα αντιμετωπίσει τις ίδιες δυσκολίες είτε ζει στη Θεσσαλονίκη είτε κάπου αλλού, πέρασαν οι "ρομαντικές" εποχές τύπου Manchester όπου ο ένας επηρέαζε τον άλλον», λένε οι Your Hand In Mine, «επειδή απλά δεν μπορούσε να γίνει αλλιώς λόγω έλλειψης μέσων». «Η εμφάνισή μας στο Synch είναι κάτι που θέλαμε πάρα πολύ», συνεχίζουν, «η θυσία μιας εξεταστικής το αποδεικνύει. Το θεωρούμε από τα πιο σημαντικά δρώμενα που έχει να δείξει η Ελλάδα προς τα έξω». «Το Synch είναι το καλύτερο που θα μπορούσε να μας συμβεί μετά από όσα έχουμε κάνει», λένε οι Eventless Plot, «να παίξουμε δίπλα σε ονόματα όπως οι Stereolab, σε χώρο και με ήχο κατάλληλο, με καλό κόσμο κι από διάφορα μέρη του κόσμου. Προσπαθούμε να στήσουμε ένα καλό live, θέλουμε να ευχαριστήσουμε όσους μας δουν, αυτή είναι η μεγαλύτερη προσδοκία μας». Κι οι GLMG καταλήγουν: «Λόγω δύσκολων καταστάσεων και λάθος timing, ως Good Luck Mr. Gorsky έχουμε απορρίψει πολλά live χωρίς να ήταν πρόθεσή μας. Το Synch είναι για μας ένα είδος εξιλέωσης. Και θεωρώντας δεδομένο ότι είναι μία διοργάνωση με την οποία "κολλάμε" μουσικά και δεν είναι μια απλή συναυλία, τότε σίγουρα αυτή η εμφάνιση σημαίνει πολλά».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM