Viva Glasvegas!

Viva Glasvegas! Facebook Twitter
0

Πώς στο καλό είσαι ο ήρωάς μου; / Πώς, όταν δεν ήσουν ποτέ εδώ; / Θυμάμαι τις στιγμές που με έβαζες στους ώμους σου / Πόσο εύχομαι να μας κρατούσες για πάντα…». Το τραγούδι «Daddy’s Gone» με το σπαραξικάρδιο μήνυμα σε έναν κοπανατζή πατέρα που εγκατέλειψε την οικογένειά του -το δεύτερο καλύτερο single του 2007 για το «NME»- ήταν αρκετό για να κάνει τους Σκωτσέζους vintage ρόκερς το πιο «καυτό» γκρουπ που διαθέτει αυτήν τη στιγμή η Αγγλία και να δημιουργήσει ολόκληρο μύθο γύρω από το όνομά τους. Η χαρακτηριστική τραχιά προφορά της Γλασκόβης πάνω στη ρετρό μελιστάλαχτη μελωδία και τα ayayayaa είναι ένας παράταιρος ηχητικός συνδυασμός - και δεν είναι ο μόνος.

Οι Glasvegas σίγουρα δεν είναι το τυπικό αγγλικό γκρουπ που θα δεις σε εξώφυλλα στυλάτων περιοδικών ή θα εντυπωσιάσει με την πόζα του στα editorial μόδας, δεν έχει σχέση με τους trendy hipsters του Λονδίνου, ούτε με το βρετανικό ήχο του παρόντος. Ο θόρυβος που δημιούργησαν ξεπέρασε τα σύνορα της Αγγλίας παρ' όλα αυτά και διαδόθηκε με την ίδια ταχύτητα που έκανε supergroup τους Arctic Monkeys, κι ας έχουν κυκλοφορήσει μόνο ένα single (σε 7ιντσο βινίλιο και σε mp3) και ένα ανεπίσημο demo με 9 κομμάτια που μοίρασαν μόνοι τους στο Soulseek. Το πιο περίεργο είναι ότι δεν έχουν δεχτεί μέχρι στιγμής να κάνουν συμβόλαιο σε καμία εταιρεία (παρ' όλο που δεν υπάρχει ούτε μία που να μην ενδιαφέρεται να υπογράψει μαζί τους!), ο Alan McGee της πάλαι ποτέ θρυλικής Creation σε ένα παραλήρημα θαυμασμού τούς αποκάλεσε «το καλύτερο σκωτσέζικο συγκρότημα των τελευταίων 20 χρόνων» (η τελευταία φορά που δήλωσε κάτι ανάλογο ήταν πριν από 15 χρόνια, όταν ανακάλυψε τους Oasis), και δεν υπάρχει αγγλικό έντυπο -μουσικό και μη- που να μην έχει ασχοληθεί τον τελευταίο μήνα μαζί τους. Θα μπορούσε να είναι άλλη μια υπερβολή των αγγλικών media, αλλά το υλικό τους που έχει διαρρεύσει αποδεικνύει ότι αξίζουν τη φασαρία.

Ο ήχος των Glasvegas (ένας συνδυασμός του Glasgow και Las Vegas) είναι vintage rock των ‘50s που θυμίζει από do-wop συγκροτήματα μέχρι Elvis, με πολύ προσωπικούς στίχους, με χαοτικές surf κιθάρες α λα Jesus and Mary Chain – «σαν να παίζουν οι Jesus and Mary Chain κομμάτια απ’ το Grease», όπως έγραψε και η «Guardian». Οι αναφορές τους είναι τα ροκαμπίλι των ‘50s και ‘60s και όχι μια ακόμα κόπια των Radiohead ή το garage και το πανκ που κυριαρχεί κατά κόρον στην brit pop. «Σημείο αναφοράς μας ήταν τα φωνητικά γκρουπ των ‘50s», λέει ο τραγουδιστής τους James Allan, «είναι μια μινιμαλιστική προσέγγιση στο ρυθμό, πραγματικά απλός, αλλά αυτή η απλότητα σου αφήνει πολύ χώρο για να κάνεις άλλα πράγματα». «Μου αρέσει πολύ η μουσική από ορχήστρες και η κλασική», προσθέτει, «νομίζω ότι είναι ένα πολύ καλό υπόβαθρο για να στήσεις τις συνθέσεις σου. Δημιουργούμε τέτοιο θόρυβο με τις κιθάρες, θέλουμε να ακουγόμαστε σαν ολόκληρη ορχήστρα, αλλά είναι μόνο το μπάσο, η κιθάρα μου και η κιθάρα του Rob».

Οι στίχοι των κομματιών τους προκύπτουν από προσωπικά βιώματα, «είναι σχεδόν αυτοβιογραφικοί», ομολογεί ο James, «κι αν δεν αφορούν τη δικιά μας ζωή, αναφέρονται σε εμπειρίες μας από τις ζωές φίλων μας ή των οικογενειών τους. Το "Daddy’s Gone" αναφέρεται στον πατέρα μου, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω πραγματικά αρκετές οικογένειες που ο “μπαμπάς” και η “μαμά” είναι ακόμα μαζί. Κάποια στιγμή φτάνεις στα 50 και πρέπει να μετανιώσεις για όλα όσα έχεις κάνει!».

Εμφανισιακά μοιάζουν κάτι ανάμεσα στον Joe Strummer και τον Johnny Cash: σκούρα γυαλιά, δερμάτινα μπουφάν και λαδωμένα μαύρα μαλλιά με κοκοράκι, μοιάζουν να ετοιμάζονται να συνοδέψουν τον Ντάνι στο «Grease Lightning»… Αυτή η ξεδιάντροπη «μαγκιά», που ίσως φαίνεται προσποιητή με την πρώτη, δικαιολογείται απολύτως αν τους ακούσεις. Πολλοί μιλούν για περίπτωση ανάλογη των Jesus and Mary Chain και των Stone Roses. Είναι ακόμα νωρίς, αλλά οι προοπτικές είναι άριστες. Ο χρόνος θα δείξει…

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ