Block Party στα Εξάρχεια

Block Party στα Εξάρχεια Facebook Twitter
0

Ξεκίνησε πριν από σχεδόν είκοσι χρόνια απ' τις φτωχογειτονιές του Μπρονξ με τους Ultra Magnetic MC's και εξελίχθηκε σε έναν από τους πρωτοπόρους του new school, με ένα σωρό διαφορετικές περσόνες και αμέτρητες συνεργασίες (Prodigy, DJ Shadow, Ice-T). Ο Keith Thornton έχει αφήσει το στίγμα του στην ιστορία του χιπ χοπ ως Kool Keith ή ως ο εμβληματικός Dr Octagon, με περισσότερα από 20 άλμπουμ και έναν από τους σπουδαιότερους δίσκους της δεκαετίας του ‘90, το Dr Ocragoncologyst.

«Ήμουν ένα μικρό παιδί που προσπαθούσε να δημιουργήσει όταν ξεκινούσε όλη αυτή η φάση στο Μπρονξ» λέει. «Φτώχια, τζαμαρίσματα στα πάρκα, block parties, Cool Herc, ο Baambaata, τα γκράφιτι... Άκουγα την ηχώ από τα τζαμαρίσματα που αντηχούσε μέσα από τα κτίρια και υποσχόμουν στον εαυτό μου ότι μια μέρα θα ξεσήκωνα το πλήθος. Ξεκίνησα σαν b-boy, χορευτής στο δρόμο. Ακόμα κάνω μερικές κινήσεις στη σκηνή όταν το αισθανθώ».

Τι σημαίνει για σένα hip hop;
To hip hop για μένα ήταν και είναι ένας τρόπος να ζω τη ζωή μου μεγαλώνοντας στο γκέτο και στο Νότιο Μπρονξ. Ο Kool Herc το ξεκίνησε όλο αυτό με ένα τζαμαϊκανό στυλ ως DJ και μερικοί άνθρωποι το ονόμασαν hip hop, αλλά στην ουσία είναι μια νοοτροπία του γκέτο και ένα στυλ που είναι από τη φύση του ανταγωνιστικό. Ήταν επίσης μια ώθηση και ένας τρόπος για να βρουν χρήματα τα παιδιά του δρόμου.

Έχουν αλλάξει πολλά πια. Πώς το βλέπεις το μέλλον του;
Το hip hop έχει μετατραπεί σε ποπ εδώ και αρκετό καιρό, έτσι δεν ξέρω τι μπορεί να ακολουθήσει μετά από την ποπ μορφή του, είναι πραγματικά το τελευταίο στάδιο στη μουσική του εξέλιξη. Ίσως -όπως είπε κι ο Nas- να είναι ήδη νεκρό ή να πεθαίνει με έναν αργό, οδυνηρό θάνατο. Δεν είναι το ίδιο hip hop με το οποίο μεγάλωσα, έχει μεταλλαχθεί αρκετές φορές, αλλά αυτό έγινε επειδή μερικοί λευκοί των προαστίων το είδαν σαν έναν τρόπο για να εκμεταλλευτούν τη ζωή στο γκέτο και να βγάλουν χρήματα απ' αυτό. Επιθυμούσαν αυτήν τη ζωή ή να γίνουν σαν εμάς, έτσι πίστευαν. Από την άλλη μεριά υπάρχουν μαύροι ράπερς που συμπεριφέρονται σαν λευκοί, ξέρεις για ποιους μιλάω. Νομίζω ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να ξέρουν ότι αυτό που γίνεται δεν το εφηύρε ο Eminem. Θα έπρεπε να γνωρίζουν τα αυθεντικά παιδιά των δρόμων του Bronx, όπως τους Crazy Legs, Grandmaster Flash, Caz, στους οποίους τα νέα παιδιά οφείλουν να έχουν σεβασμό. Έχω πάει μέχρι το γυμνάσιο και ήμουν συμμαθητής με τον Kenny Pounder των Cold Crush. Θαύμαζα πολύ το ραπ του. Εκείνες τις μέρες καμάκωναν όλα τα κορίτσια και τριγύρναγαν με μεγάλα αυτοκίνητα. Ήταν γνωστοί στην περιοχή του Μπρονξ σαν υπερήρωες του γκέτο. Οι Ultra Magnetic MC's ήταν το πρώτο γκρουπ που χρησιμοποίησε το sampler σαν όργανο.

Τι κάνετε αυτόν τον καιρό για να είστε μπροστά απ' την εποχή σας;
Δεν ήμουν ποτέ καλός στο sampling. Παίζω μπάσο και πλήκτρα. Οι επιρροές μου είναι κυρίως από το φανκ. Έχω μεγαλώσει με συγκροτήματα όπως οι Dazz Band Slave, Pleasure, Αurra και άλλα φανκ ονόματα. Έφτιαχναν αυθεντική μουσική, χωρίς να σαμπλάρουν, έτσι όταν φτιάχνω τα κομμάτια μου είναι επίσης καινούργια με αυθεντικό ήχο.

Μίλησέ μου λίγο για το στυλ. Τι σημαίνει για σένα;
Το στυλ είναι κάτι σαν υπογραφή. Σε κάνει να μοιάζεις, να ακούγεσαι, να μυρίζεις διαφορετικά. Χωρίς το δικό σου στυλ κανείς δεν μπορεί να σε ξεχωρίσει από το πλήθος. Ήμουν ο πρώτος που παρουσίασε τόσα διαφορετικά στυλ στις ρίμες, ούτε καν μπορώ να τα απαριθμήσω. Ήμουν κι ο πρώτος MC με τόσα διαφορετικά ονόματα, που φόρεσε περούκες και μπέρτα. Χωρίς εμένα η βιομηχανία θα ήταν ακόμα πιο λιμνάζουσα απ' ό,τι είναι.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ