Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s

Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
Από το πάρτι της λήξης των γυρισμάτων της ταινίας "Laurel Canyon": διακρίνονται οι πρωταγωνιστές Φράνσις Μακ Ντέρμοντ αρσιτερά, και Αλεσάντρο Νιβόλα, δεύτερος από δεξιά.
0

Μόλις 17 ετών ήταν το 1987 ο Graig Wedren όταν έγινε ο τραγουδιστής των νεοσύστατων τότε Shudder to Think, που εξελίχθηκαν σε ένα από τα πιο ιδιαίτερα και επιδραστικά συγκροτήματα της εναλλακτικής, μετα- hardcore σκηνής των 90s, αν και ποτέ δεν γνώρισαν (αδίκως) τη δημοσιότητα άλλων γκρουπ της εποχής που έγινε η «μεγάλη έκρηξη» του εναλλακτικού ήχου στην Αμερική.

Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
O Ian MacKaye των Fugazi πίσω από τον αγαπημένο του ενισχυτή

Ο ίδιος πάντως αναζήτησε και βρήκε άλλους δρόμους επιτυχημένης μουσικής σταδιοδρομίας, ως συνθέτης σάουντρακ κινηματογραφικών και τηλεοπτικών παραγωγών, ενώ αυτές τις μέρες παρουσίαζει σε ένα λεύκωμα και μία έκθεση με τίτλο «Τα δικά μου '90s» (My '90s) στην γκαλερί Loin του Σαν Φρανσίσκο, τη συλλογή του από πολαρόιντς εκείνης της εποχής, ένα μαγικής υφής χρονικό της σχέσης του με ένα γαλαξία cool, δημιουργικών ανθρώπων που άνθισαν στα '90s – από συγκροτήματα όπως οι Stereolab και οι Foo Fighters μέχρι τις ηθοποιούς Φράνσις Μακ Ντόρμαντ και Τζανίν Γκαρόφαλο.

Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
Οι Stereolab στο φεστιβάλ Lollapalooza του 1994

Σήμερα, ζει μαζί με την σύζυγό του, συγγραφέα και παραγωγό Μέγκαν Λένον, και τον δεκάχρονο γιο τους στο Λος Άντζελες, και διευθύνει τη δική του εταιρεία παραγωγής μουσικών επενδύσεων για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση (πρόσφατα είχε γράψει τη μουσική για την εξαιρετική σειρά του Netflix, GLOW).

Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
Οι Pearl Jam επι σκηνής μαζί με τους Shudder to Think

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι οι polaroids του Wedren μοιάζουν αισθητικά με προγόνους των εικόνων του Instagram, από τη φύση τους όμως είναι πολύ πιο «περιπετειώδεις» και πειραματικές από οτιδήποτε μπορεί να προκύψει από μια ψηφιακή κάμερα. Εκτός από τις πολλαπλές εκθέσεις, ο Wedren συχνά «πείραζε» το φιλμ την ώρα που έβγαινε από τη μηχανή, έτσι για να δει τι είδους εφέ μπορεί να πετύχει.

Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
H Αmy Miles των Citizens Band.
Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
Ο Pat Smear με τους Foo Fighters to 1995

Όπως μαρτυρά και ο τίτλος της έκθεσης, η στοχαστική ασάφεια που επιδεικνύαν οι πιο ενδιαφέροντες καλλιτέχνες εκείνης της δεκαετίας, κάνει δύσκολη την αποτίμηση της πολιτιστικής τους κληρονομιάς.

Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
H Τζανίν Γκαρόφαλο στη μέση, στα γυρίσματα της ταινίας Wet Hot American Summer.
Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
Ο ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης David Wain ντυμένος Μις Πίγκι

Αντίθετα από την αιώνια «αναμνησιολογία» της προηγούμενης γενιάς των baby boomers, οι εκπρόσωποι της Generation X ήταν πάντα διστακτικοί στο να δηλώσουν για τις εμπειρίες τους κάτι παραπάνω από το «συνέβη κι αυτό τότε». Οι polaroids όμως του Wedren εξηγούν από μόνες τους γιατί η indie κουλτούρα και η αναλογική αισθητική έμοιαζαν κάποτε τόσο επαναστατικές και γεμάτες νόημα.

Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
"Αυτοπροσωπογραφία" του Graig Wedren στα μέσα των '90s

Με στοιχεία από το Vanity Fair

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ