Ο Δημήτρης Μαραμής και ο Θάνος Παπακωνσταντίνου φτιάχνουν ένα σύγχρονο ελληνικό μιούζικαλ με τα πιο αρχετυπικά υλικά

Ο Δημήτρης Μαραμής και ο Θάνος Παπακωνσταντίνου φτιάχνουν ένα σύγχρονο ελληνικό μιούζικαλ με τα πιο αρχετυπικά υλικά Facebook Twitter
0

Ο Δημήτρης Μαραμής κέρδισε προ διετίας το στοίχημα της μελοποίησης του κλασικού «Ερωτόκριτου» του Βιτσέντζου Κορνάρου και της παρουσίασής του με τη μορφή μιούζικαλ στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ.

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου είναι φρέσκος από την επιτυχημένη πορεία της «Ηλέκτρας» του Εθνικού Θεάτρου το περσινό καλοκαίρι.


Η πρώτη συνάντηση των δυο τους σε ένα νέο σκηνικό πείραμα, έπειτα από ανάθεση του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον εδώ και μήνες.

Οι «Στοιχειωμένοι» είναι ένας τίτλος-ομπρέλα που περικλείει τρία δημοτικά τραγούδια: τα δύο ίσως πιο δημοφιλή και ξακουστά της ελληνικής γραμματείας, το «Γιοφύρι της Άρτας» και «Του Νεκρού Αδερφού», καθώς και ένα ολοκαίνουριο, σε ποίηση Σωτήρη Τριβιζά, που αντλεί το υλικό του από τον μύθο του «Στοιχειού της Χάρμαινας» και είναι πιστό στη φόρμα και το ύφος των παραδοσιακών αυτών αριστουργημάτων.

Στην παράσταση θα ακούσετε τα γνήσια ποιήματα, δεν αλλάζει λέξη. Εκτός από τα δύο παμπάλαια τραγούδια, ο Σωτήρης Τριβιζάς έγραψε ένα ολοκαίνουριο τρίτο ποίημα, όπου χρησιμοποίησε τη μυθοπλασία του θρήνου της Άμφισσας –που είναι ζωντανός, γιατί κάθε Απόκριες οι Αμφισσιώτες κάνουν αναπαράσταση του «Στοιχειού της Χάρμαινας» –, παραμένοντας απόλυτα πιστός στην τεχνοτροπία των δημοτικών τραγουδιών, με ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο και τις γνωστές επαναλήψεις, με φράσεις-μοτίβα.

Ωστόσο δεν πρόκειται για ένα θεατρικό τρίπτυχο, αλλά για μια ενιαία παράσταση σε πρωτότυπη μουσική του Μαραμή και σκηνοθεσία του Παπακωνσταντίνου, με έναν θίασο μουσικών που προέρχονται από ένα ευρύ φάσμα των φωνητικών τοποθετήσεων.

Οι δύο μαυροντυμένοι συνομιλητές μου φαίνεται να τα έχουν βρει ιδανικά στη μεταξύ τους συνεργασία, καθώς τα οράματά τους εν προκειμένω είναι σαφές ότι αλληλοσυμπληρώνονται.

Τι σημαίνει σύγχρονο ελληνικό μιούζικαλ

Δημήτρης Μαραμής: Είναι μια τολμηρή δήλωση αυτή εκ μέρους μου. Οι «Στοιχειωμένοι» δεν είναι όπερα ούτε μιούζικαλ, είναι κάτι ενδιάμεσο. Ακολουθώ τη δομή της όπερας, δηλαδή τα ντουέτα, τα τρίο, αλλά τραγουδούν απλές φωνές, μη οπερατικές, άρα δεν μπορείς να το αναγάγεις στην όπερα.

Κλίνει λοιπόν προς τη μεριά του μιούζικαλ, αλλά δεν έχει καμία σχέση με το αμερικάνικο ή το αγγλικό μιούζικαλ, που μπορεί να έχει και χορευτικά κομμάτια. Δεν έχουμε καθόλου πρόζα, η μουσική ροή είναι συνεχής.

Είναι σίγουρα ένα υβριδικό είδος, μουσικοθεατρικό, αλλά δεν έχει κάποια παράδοση από πίσω του, είναι κάτι καινούριο. Οπότε, από τη στιγμή που είναι το δεύτερο εγχείρημα ίδιας φόρμας που κάνω, μετά τον «Ερωτόκριτο», λέω ότι πρόκειται για σύγχρονο ελληνικό μιούζικαλ.

Η φόρμα των δημοτικών τραγουδιών

Δ.Μ.: Η παραδοσιακή ποίηση που δεν έχει γραφτεί από επώνυμο ποιητή αλλά από τον ανώνυμο λαό, παραδίδεται από στόμα σε στόμα και έχει σμιλευτεί μέσα στους αιώνες, με στίχους που να μπορείς να τους θυμάσαι σε αυτό το ταξίδι από τόπο σε τόπο και μέσα στον χρόνο, με συγκινεί, με ιντρίγκαρε να τη μελοποιήσω.

Τα δύο δημοτικά τραγούδια, το «Γιοφύρι της Άρτας» και «Του Νεκρού Αδερφού» τα θεωρώ αριστουργήματα της ελληνικής γραμματείας και απίστευτες συμπυκνώσεις αρχαίας τραγωδίας. Τόσο απέριττος λόγος.

Στην παράσταση θα ακούσετε τα γνήσια ποιήματα, δεν αλλάζει λέξη. Εκτός από τα δύο παμπάλαια τραγούδια, ο Σωτήρης Τριβιζάς έγραψε ένα ολοκαίνουριο τρίτο ποίημα, όπου χρησιμοποίησε τη μυθοπλασία του θρήνου της Άμφισσας –που είναι ζωντανός, γιατί κάθε Απόκριες οι Αμφισσιώτες κάνουν αναπαράσταση του «Στοιχειού της Χάρμαινας» –, παραμένοντας απόλυτα πιστός στην τεχνοτροπία των δημοτικών τραγουδιών, με ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο και τις γνωστές επαναλήψεις, με φράσεις-μοτίβα.

Η τριλογία αποτελείται λοιπόν από τα δύο γνωστά δημοτικά και από ένα που μόλις γεννήθηκε, πράγμα που αποδεικνύει ότι πρόκειται για μια ζωντανή λογοτεχνική φόρμα.

Ο Δημήτρης Μαραμής και ο Θάνος Παπακωνσταντίνου φτιάχνουν ένα σύγχρονο ελληνικό μιούζικαλ με τα πιο αρχετυπικά υλικά Facebook Twitter
Οι «Στοιχειωμένοι» είναι μια ενιαία παράσταση σε πρωτότυπη μουσική του Μαραμή και σκηνοθεσία του Παπακωνσταντίνου, με έναν θίασο μουσικών που προέρχονται από ένα ευρύ φάσμα των φωνητικών τοποθετήσεων. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Θεματικές

Δ.Μ.: Με ενδιέφερε ο «Νεκρός Αδερφός» γιατί θεωρώ ότι δραματουργικά είναι το πιο πλήρες τραγούδι. Δεν μου αρκούσε όμως. Αμέσως πήγα στο «Γιοφύρι της Άρτας» που θα μπορούσε να συσχετιστεί κάτω από τον τίτλο «Στοιχειωμένοι».

Εκεί έχουμε μια ανθρωποθυσία και στο άλλο έχουμε τον Βουρκόλακα, τον άνθρωπο που βγαίνει μέσα από τον τάφο για λίγο για να τηρήσει τον όρκο που έδωσε και να επιστρέψει στη γη.

Αυτά τα δύο έδεσαν. Το τρίτο ήρθε από μόνο του. Όταν έφτασα στην τοποθεσία αυτή και έμαθα για την ιστορία του στοιχειού της Χάρμαινας, όντας στην ερευνητική φάση, κατάλαβα ότι μου κουμπώνει την τριλογία.

Είναι η μόνη ερωτική ιστορία και με αυτή ξεκινά το έργο, με το πιο λυρικό και τρυφερό στοιχείο, έναν όρκο έρωτα. Ο Κωσταντής έχει ορκιστεί να μην αρνηθεί ποτέ την αγάπη του για τη Λενιώ, τη βρίσκει νεκρή και πέφτει από το κάστρο. Αλλά επειδή έδωσε όρκο «τάφος να μην τον δεχτεί», στοιχειώνει.

Παγανιστικά έθιμα

Θάνος Παπακωνσταντίνου: Είναι καταπληκτικές αυτές οι αρχετυπικές ιστορίες, από μόνες τους έχουν τόσο σκοτεινή, αιματοβαμμένη πλοκή, χωρίς επιτήδευση όμως. Το σκοτάδι τους είναι πολύ κοινό με τις αρχαίες τραγωδίες. Είναι η μαυρίλα που έχει το χώμα ή ένα δάσος.

Στη δική μου έρευνα βρήκα ότι πέρα από την αυτοτέλεια που έχουν, ως παραλογές, είναι ακόμα πιο κοντά απ' ό,τι φανταζόμαστε στην αρχαία τραγωδία γιατί, όπως και η κάθε τραγωδία αποτελεί κομμάτι ενός ευρύτερου μυθολογικού κύκλου, έτσι κι εδώ έχουμε ομαδοποιήσεις.

Έχει πλάκα που η πρεμιέρα μας συμπίπτει ημερολογιακά με την Τσικνοπέμπτη. Όλες αυτές οι θεματικές είναι συνδεδεμένες με διαβατήριες εποχικές τελετές.

Σκηνοθετικά, έτσι όπως το έχω πιάσει, έχω πάρει στοιχεία από αποκριάτικα έθιμα. Μη φανταστείς βέβαια το καρναβάλι, μιλώ για τα παγανιστικά έθιμα που είναι στην πραγματικότητα τελετές για τον κύκλο του θανάτου και της αναγέννησης της φύσης.

Το θεώρησα προβληματικό που είναι τρεις αυτόνομες ιστορίες, ήθελα κάτι ενιαίο πράγμα που να μην αντιμετωπιστεί σαν τρίπτυχο.
Ψάχνοντας πώς θα το συνδέσω παραστασιακά, ξεκινάμε με τους νεκρούς που έρχονται να μας πουν τις ιστορίες τους για το πώς πέθαναν. Καταλήγουμε στον Βουρκόλακα, με κεντρική φιγούρα τη μάνα, που στα δημοτικά τραγούδια είναι πάντα μία, η γη, η Δήμητρα.

Ο Δημήτρης Μαραμής και ο Θάνος Παπακωνσταντίνου φτιάχνουν ένα σύγχρονο ελληνικό μιούζικαλ με τα πιο αρχετυπικά υλικά Facebook Twitter
Εικόνα από την αφίσα της παράστασης.

Επιρροές στη μουσική σύνθεση

Δ.Μ.: Ο ιαμβικός δεκαπεντασύλλαβος και η γλώσσα των δημοτικών τραγουδιών με ενδιέφεραν πολύ γιατί ανακάλυπτα τη μουσική που υπάρχει μέσα στον λόγο.

Μου αρέσει κιόλας κάπως να το κοντράρω. Αν ένας ρυθμός με πηγαίνει προς μία κατεύθυνση, βλέπω πώς να στραφώ προς κάποια άλλη. Είναι μια πρόκληση.

Στον «Ερωτόκριτο» είδα πώς μπορούσε να λειτουργήσει με στοιχεία μπλουζ και τζαζ. Εδώ έκανα έρευνα σε μια παγκόσμια έθνικ μουσική παραδοσιακή, εστιάζοντας στην ανατολική Ευρώπη, τα Βαλκάνια και τη Μεσόγειο, από Ρωσία και Πολωνία μέχρι Ισραήλ. Γέμισα μια δεξαμενή πραγμάτων και τα άφησα στην άκρη για να αρχίσω να γράφω.

Η μουσική των «Στοιχειωμένων» έχει έντονη ελληνικότητα αλλά μην περιμένει κανείς να ακούσει ίχνος παραδοσιακών στοιχείων. Τα όργανα είναι επίτηδες επιλογή χάλκινων και ξύλινων πνευστών και κρουστών, με το πιάνο και το κοντραμπάσο ως βάση, σε ensemble από δεξιοτέχνες μουσικούς. Το διονυσιακό και το παγανιστικό στοιχείο είναι παρόντα.

Αισθητική συγγένεια με την «Ηλέκτρα»

Θ.Π.: Ούτε κι εγώ ξέρω να σου πω γιατί. Προφανώς και όταν μιλάς για αρχετυπικούς μύθους, τα υλικά είναι πάνω-κάτω κοινά. Ούτε καμιά ψυχαναγκαστική διάθεση έχω να πρέπει να υπάρχει μια συνέχεια από το ένα πράγμα που παρουσιάζω στο άλλο.

Δουλεύω τα υλικά μου, τα επεξεργάζομαι και βρίσκω τρόπους να επανατοποθετούνται. Όσο κι αν μοιάζει το χώμα, είναι διαφορετικό σε ένα βουνό, αλλιώς έχει ξεραθεί στην άμμο της θάλασσας και αλλιώς υπάρχει στη γλάστρα.

Τελικά τα αρχετυπικά υλικά είναι συγκεκριμένα. Αυτό συμβαίνει και με την καθαρότητα της επιφάνειας και της χρωματικής παλέτας, το άσπρο, το μαύρο, το ό,τι.

Από εκεί και πέρα ξεκινά μια ολόκληρη κουβέντα. Δεν ξέρω αν είχα την ελευθερία ή τον χρόνο (για να κάνω κάτι εντελώς διαφορετικό). Βλέπεις, ας πούμε, στον Κιούμπρικ ότι από τη μία ταινία στην άλλη είναι σαν να τις έχει σκηνοθετήσει άλλος άνθρωπος. Αλλά είχε δέκα χρόνια στη διάθεσή του.

Θέλω να δουλεύω, αλλά με τον ρυθμό που γίνονται οι παραγωγές, μόνο αν έχεις πολυτέλεια μπορείς να κάνεις δουλειά μια στο τόσο και όλη σου η αναζήτηση να γίνεται αποκλειστικά πάνω σε αυτή. Όταν κάνεις περισσότερα πράγματα μέσα σε έναν χρόνο, αναγκαστικά δεν προλαβαίνεις να ψάξεις πάρα πολλά μέσα σε μερικούς μήνες.

Εγώ κινούμαι έτσι και όσο βρίσκω πράγματα που με ενδιαφέρουν, πάνω σε μία αναζήτηση, είτε είναι μια παλέτα, είτε υλικά, θέλω να συνεχίζω μέχρι να έχει ενδιαφέρον για μένα. Ελπίζω να έχει ενδιαφέρον και για εσάς που τα βλέπετε. Δεν θέλω να νιώθω τέτοιους περιορισμούς, ότι επειδή στην «Ηλέκτρα» είχα ένα άσπρο σκηνικό πρέπει να το αποκλείσω στην επόμενη παράσταση.

Ο Δημήτρης Μαραμής και ο Θάνος Παπακωνσταντίνου φτιάχνουν ένα σύγχρονο ελληνικό μιούζικαλ με τα πιο αρχετυπικά υλικά Facebook Twitter
Το διονυσιακό και το παγανιστικό στοιχείο είναι παρόντα.
Ο Δημήτρης Μαραμής και ο Θάνος Παπακωνσταντίνου φτιάχνουν ένα σύγχρονο ελληνικό μιούζικαλ με τα πιο αρχετυπικά υλικά Facebook Twitter
«Τελικά τα αρχετυπικά υλικά είναι συγκεκριμένα. Αυτό συμβαίνει και με την καθαρότητα της επιφάνειας και της χρωματικής παλέτας, το άσπρο, το μαύρο, το ό,τι».

Οι φωνές

Δ.Μ.: Οι οκτώ που σηκώνουν όλο το βάρος είναι τραγουδιστές, ενώ υπάρχει μια συμμετοχή τελειόφοιτων σπουδαστών της δραματικής σχολής του Ωδείου Αθηνών.

Ήθελα να έχω μια παλέτα από διαφορετικά χρώματα. Μια φωνή που κάνει έντεχνο και παραδοσιακό (Καρακώστα), μια άλλη που έχει τραγουδήσει λαϊκό και ρεμπέτικο (Καπαρού), μια τρίτη που προς το παρόν κινείται προς το λυρικό (Βουτσικάκης), μια καθαρή σοπράνο (Μεσσήνη), μια πρωτοεμφανιζόμενη με δυνατή τεχνική (Δημοπούλου) και τρία αγόρια με crossover μεταξύ οπερατικής τοποθέτησης και απλού τραγουδιού (Δημακόπουλος, Ζιάζιαρης, Πακάκης).

Το πακέτο που έχει ο καθένας όμως περιλαμβάνει μια σκηνική εμπειρία και, αν θες, το σκηνικό «ψώνιο». Δεν θέλουν να είναι απλά στημένοι με ένα μικρόφωνο, απλά να τραγουδάνε, και συμμετέχουν με κάθε ευκαιρία σε παραστάσεις.

Η συνεργασία

Δ.Μ.: Συνήθως η έρευνα μιας παράστασης ξεκινά από τον σκηνοθέτη, αλλά εδώ έγινε λίγο ανάποδα, από εμένα, γιατί η βάση είναι οι νότες, η παρτιτούρα. Ο Θάνος με τράβηξε εξαιτίας της αισθητικής του. Αυτές οι συνεργασίες μας εξελίσσουν.

Το σύγχρονο και «πρωτοποριακό» που μπορεί να κάνει ο Θάνος έχει από πίσω πολύ γερό background, βάση, ρίζα και γνώση. Δεν κάνει απλώς ένα πείραμα. Και με την «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή και με τον «Ορφέα» του Μοντεβέρντι αυτό έβλεπες.

Και βέβαια τον ενδιαφέρει το μουσικό θέατρο. Βρήκαμε πολλές συγγένειες και κοινά πράγματα στον τρόπο που προσεγγίζαμε από πιτσιρίκια τη μουσική, την όπερα.

Θ.Π.: Σκηνοθετικά ο τρόπος που δουλεύω και σκέφτομαι πλησιάζει πολύ περισσότερο σε μια λογική μουσικής, με θέματα, επαναλήψεις, παραλλαγές μοτίβων, πολύ καθαρές γραμμές που υπάρχουν σαν κατασκευή.

Από κει και πέρα μου αρέσει πάρα πολύ η μουσική. Αν μπορούσα να κάνω μόνο μουσικό θέατρο ή όπερα –ακόμα και την τραγωδία μουσικό είδος τη θεωρώ, και όχι μόνο τα χορικά της– θα το έκανα. Με ενδιαφέρει πολύ περισσότερο από ένα αμιγές θέατρο λόγου.

 

Το τρέιλερ της παράστασης 

Info

Δημήτρης Μαραμής, «Οι Στοιχειωμένοι»

Σύγχρονο ελληνικό μιούζικαλ

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου, Παρασκευή 1 Μαρτίου 2019 | 20:00

Σκηνοθεσία: Θάνος Παπακωνσταντίνου

Σκηνικά - κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού

Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα

Διανομή με αλφαβητική σειρά: Θοδωρής Βουτσικάκης, Βασίλης Δημακόπουλος, Ελένη Δημοπούλου Λενιώ, Νίκος Ζιάζιαρης, Αργυρώ Καπαρού, Βασιλική Καρακώστα, Λητώ Μεσσήνη, Σταμάτης Πακάκης

Συμμετέχει μουσικό σύνολο από δεξιοτέχνες μουσικούς

Μουσική διεύθυνση, πιάνο: Δημήτρης Μαραμής

Εισιτήρια: 210 72 82 333, megaron.gr και σε όλα τα καταστήματα Public

Πληροφορίες: 210 72 82 333

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT