Ένα συγκρότημα που το έλεγαν Νερο-χύτες

 Ένα συγκρότημα που το έλεγαν Νερο-χύτες Facebook Twitter
0

 Ένα συγκρότημα που το έλεγαν Νερο-χύτες Facebook Twitter

 

Από τα μέσα μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ’60 ήταν αμέτρητα τα γκρουπ που ονειρεύονταν να γίνουν οι νέοι Beatles ή οι Stones. Τα πιο πολλά ήταν μαύρα χάλια (όχι, δεν ήταν όλες οι κυκλοφορίες των ’60s της προκοπής, με όσο μεγάλη δόση νοσταλγίας και να τις ακούσεις και όσο κι αν τις εξωραΐσει ο χρόνος) έτσι δικαιολογημένα τα έφαγε η μαρμάγκα. Πριν από καμιά δεκαετία που έγινε η έκρηξη του downloading και μπορούσες να έχεις πρόσβαση στα αρχεία χρηστών που μοιράζονταν ακόμα τα πιο άγνωστους και ξεχασμένους δίσκους, γέμισε ο τόπος από άθλιες συλλογές αλλά και από χαμένα διαμαντάκια που αν δεν είχα αυτή τη δεύτερη ευκαιρία θα έμεναν για πάντα στα αζήτητα.

 

Ένα από τα άλμπουμ που είχε βγει το 1967 και είχε ξεχαστεί εντελώς (λίγο δίκαια, λίγο άδικα) ήταν το μοναδικό που κυκλοφόρησαν οι Νεροχύτες. Το συγκρότημα του James Ervan Parker -που αργότερα πέρασε και από τους Them- ονομαζόταν Kitchen Cinq -με το sink γραμμένο έτσι, εντελώς χιψτερικά, από την γαλλική λέξη για το πέντε, κάνοντας και λογοπαίγνιο με τον αριθμό των μελών του γκρουπ. Το συγκρότημα από το Τέξας έβγαλε καναδυό single με διασκευές ως The Illusions και μετά μετακόμισε στο Λος Άντζελες για να δουλέψει με τον Lee Hazelwood. Αυτός τους πρότεινε να γίνουν λίγο πιο χίπηδες, να αλλάξουν το όνομα σε Νερο-χύτες για να έχουν πιο πολλές ελπίδες για επιτυχία και να στρωθούν να γράψουν δικά τους κομμάτια. Τελικά την παραγωγή στο άλμπουμ δεν την έκανε αυτός, την έκανε ο Hokom και έτσι έβαλαν και πέντε διασκευές (από τα συνολικά 11 τραγούδια του δίσκου): το “Solitary Man” του Neil Diamond και τα Codine (Buffy Ste. Marie), “Last Chance to Turn Around (Gene Pitney), Still in Love with You Baby (the Beau Brummels) και το “I Can’t Let Go”των Hollies. Ο δίσκος που ονομάστηκε εντελώς αποτυχημένα “Everything but…” ήταν αρκετά καλός και μάλιστα ξεκινάει καταπληκτικά με ένα κομμάτι που έγραψαν σε πολλά κέφια, το You’ ll be sorry one day.

 

Παρόλα αυτά, ενώ είχε όλα τα στοιχεία που έκαναν πετυχημένο έναν δίσκο στα τέλη των ’60s, δεν είχε και τίποτα ξεχωριστό ή πρωτότυπο. Ήταν μια απ’ τα ίδια. Αυτό προφανώς τον έβαλε κατευθείαν στο χρονοντούλαπο και τον άφησε καταχωνιασμένο και ξεχασμένο για 40 χρόνια, γιατί ποιος ήθελε ένα αντίγραφο των Beau Brummels ή των Gerry and the Peacemakers με αμερικάνικη προφορά;

 

 Ένα συγκρότημα που το έλεγαν Νερο-χύτες Facebook Twitter

 

Το “Everything but…” δεν ξανακυκλοφόρησε ποτέ, το έβρισκες μόνο στο e-bay και μέχρι πρόσφατα δεν υπήρχε επίσημα σε CD. Μέχρι την περασμένη εβδομάδα που η Light in the Attic έβγαλε ολόκληρο το άλμπουμ σε μια έκδοση της προκοπής, μαζί με ό,τι άλλο είχαν κυκλοφορήσει σε 45άρια.

 

Η συλλογή λέγεται «When the Rainbow Disappears: An Anthology 1965-68».

 

Αυτά είναι μερικά από τα κομμάτια τους. No bad.

 

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM