Το αριστούργημα του Scott Fagan κυκλοφορεί μετά από 47 χρόνια

Το αριστούργημα του Scott Fagan κυκλοφορεί μετά από 47 χρόνια Facebook Twitter
0
Το αριστούργημα του Scott Fagan κυκλοφορεί μετά από 47 χρόνια Facebook Twitter
Scott Fagan And The MAAC Island Band

Το 1965 η Irma Thomas είχε πει ένα τραγούδι σπαρακτικό, από τα υπέροχα δραματικά εκείνης της εποχής που έλεγε «θα κλάψω, ναι θα κλάψω, θα κλάψω μέχρι να στεγνώσουν τα δάκρυά μου». Κι έκλαιγε για 2 λεπτά και 24 δευτερόλεπτα. Είχε τίτλο I'm Gonna Cry Till My Tears Run Dry και δεν γνώρισε καμία επιτυχία, εμφανίστηκε για μία μόνο εβδομάδα στο νούμερο 130 του πίνακα επιτυχιών του Billboard και μετά χάθηκε μέχρι να το πει ξανά σε λίγο πιο κάντρι εκδοχή η Linda Rondstadt to 1998 στο άλμπουμ της We Ran. Κάτω από το τραγούδι με την εκτέλεση της Rοndstadt στο YouTube υπάρχει ένα και μοναδικό σχόλιο από έναν από τους συνθέτες του, τον Scott Fagan (στα credits του δίσκου τον γράφουν Fagin), ο οποίος ευχαριστεί την κοπέλα που το ανέβασε που του έδωσε την ευκαιρία να ξανακούσει το κομμάτι μετά από τόσα χρόνια (και καταλαβαίνεις ότι εκτός από τον ίδιο και την Rondstadt που το τραγούδησε δεν το θυμόταν κανείς).

Ο Scott Fagan είναι πολύ ξεχωριστή περίπτωση καλλιτέχνη. Με ένα ξεκίνημα που ήταν εντυπωσιακότατο και με μεγάλες υποσχέσεις για λαμπρή καριέρα αλλά και μια κακοτυχία που τον κυνηγάει όλα αυτά τα χρόνια είναι από τους μουσικούς που έχουν φτιάξει αριστουργήματα αλλά για έναν ανεξήγητο λόγο έμειναν άγνωστοι και στα αζήτητα για όλη τους τη ζωή. Είναι από τις φιγούρες της ροκ μουσικής που ενώ είχαν όλες τις προδιαγραφές για επιτυχία και η δουλειά τους ήταν τέτοια που θα μπορούσαν να επηρεάσουν ολόκληρες γενιές μουσικών, εξαφανίστηκαν γιατί δεν τους πρόσεξε κανείς την κατάλληλη στιγμή. Ο Scott Fagan έχει φτιάξει έναν από τους καλύτερους δίσκους των ’60s, πέρασε από την Columbia Records σε μια εποχή που θα μπορούσε να τον κάνει superstar και ήταν ο πρώτος καλλιτέχνης μετά τους Beatles που παραλίγο να υπογράψει στην Apple Records, τα κατάφερε και εξαφανίστηκε και ο ίδιος και ο αριστουργηματικός δίσκος του South Atlantic Blues που βγήκε στην θυγατρική της Atlantic Records, την ATCO, το 1968.

Πέρασε δίπλα από τους ανθρώπους που εκείνη την εποχή όριζαν την επιτυχία, Pomus, Burns, ακόμα και τους Beatles που ήταν σχεδόν θεοί με ένα τόσο σημαντικό έργο όπως το South Atlantic Blues και εξαφανίστηκαν εντελώς και αυτός και το άλμπουμ του χωρίς να αφήσουν ούτε ένα σημάδι, δεν έμεινε ούτε καν σαν όνομα ανάμεσα στους cult ήρωες των '60s.

Σήμερα δεν έχει καν λήμμα στην Wikipedia.

Γεννημένος το 1945 στη Νέα Υόρκη από σαξοφωνίστα πατέρα και μάνα χορεύτρια, μεγάλωσε σε ένα καλλιτεχνικό κοινόβιο στο St. Thomas με τη μάνα του και συχνά συνόδευε τον πατέρα του στις περιοδείες του κολλώντας το μικρόβιο του μουσικού. Στα μέσα της δεκαετίας του ’60 άρχισε να παίζει σε ροκ μπάντες και σε ένα ταξίδι του στη Νέα Υόρκη γνώρισε τον θρυλικό συνθέτη Doc Pomus με τον οποίον έγραψαν το I’m Gonna Cry Til My Tears Run Dry. Μετά ήρθε η Columbia, η πρόταση της Apple και η Atlantic και το καταπληκτικό άλμπουμ του South Atlantic Blues που θα μπορούσε να γίνει τεράστια επιτυχία. Βασικά, όλοι όσοι το άκουσαν τότε το λάτρεψαν αλλά ήταν τόσοι λίγοι που έμεινε στα αζήτητα.

Ο Scott Fagan είναι από τους πιο μεγάλους καντέμηδες στην ιστορία της ροκ μουσικής. Πέρασε δίπλα από τους ανθρώπους που εκείνη την εποχή όριζαν την επιτυχία, Pomus, Burns, ακόμα και τους Beatles που ήταν σχεδόν θεοί με ένα τόσο σημαντικό έργο όπως το South Atlantic Blues και εξαφανίστηκαν εντελώς και αυτός και το άλμπουμ του χωρίς να αφήσουν ούτε ένα σημάδι, δεν έμεινε ούτε καν σαν όνομα ανάμεσα στους cult ήρωες των ’60s. Το South Atlantic Blues είναι καλύτερο από οποιοδήποτε άλμπουμ του Donovan και η χαρακτηριστική «υγρή» φωνή του είναι κάτι ανάμεσα στον David Bowie και τον Scott Walker. 

Το άλμπουμ δεν είχε καμία τύχη το 1968, την επόμενη χρονιά όμως ο διάσημος ζωγράφος Jasper Johns ζωγράφισε με μελάνι και έφτιαξε σε λιθογραφία την πρώτη πλευρά του δίσκου. Τα ονόμασε “Scott Fagan Record” και σήμερα ανήκουν στη συλλογή του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης. Παρόλα αυτά το άλμπουμ καταργήθηκε από την εταιρία του και μάλιστα, για το στόρι, ο Jasper Johns είχε βρει τη δικιά του κόπια σε ένα ράφι με προσφορές.

Το αριστούργημα του Scott Fagan κυκλοφορεί μετά από 47 χρόνια Facebook Twitter
Το αριστούργημα του Scott Fagan κυκλοφορεί μετά από 47 χρόνια Facebook Twitter

O Fagan λίγο αργότερα έγραψε ένα μιούζικαλ που ανέβηκε στο Broadway το 1971 (επίσημα ήταν η πρώτη ροκ όπερα που ανέβηκε στο Broadway), το Soon, με πρωταγωνιστές γνωστά ονόματα όπως ο νεαρός τότε Richard Gere, ο Barry Bostwick, ο Nell Carter και ο Peter Allen και εξαιρετικές κριτικές, το οποίο όμως κατέβηκε μετά την τρίτη παράσταση. Το δεύτερο άλμπουμ του βγήκε το 1975 με τίτλο Many Sunny Places και είχε ακριβώς την ίδια τύχη με το πρώτο. Περιείχε και δύο τραγούδια απ’ το Soon.

Το 2000 αποκαλύφθηκε ότι ο Scott Fagan ήταν ο πατέρας του Stephin Merritt των Magnetic Fields, τον οποίο συνάντησε για πρώτη φορά το 2013. Μετά την γνωριμία πατέρα και γιου ο Scott σκέφτηκε να κάνει ένα άλμπουμ με διασκευές στα τραγούδια του γιου του και ξεκίνησε μια καμπάνια στο Kickstarter, αλλά με την καντεμιά που σέρνει πίσω του μάζεψε λιγότερα από τα μισά από τα 8 χιλιάδες δολάρια που χρειαζόταν και έτσι η ιδέα του δίσκου ναυάγησε.

Ο Fagan ζει και τραγουδάει ακόμα στην περιοχή των Virgin Islands και παρ’ όλες τις απογοητεύσεις δεν το βάζει κάτω. Μόλις ανακοίνωσε ότι το άλμπουμ του South Atlantic Blues κυκλοφορεί ξανά το Νοέμβριο για πρώτη φορά μετά από 47 χρόνια. Σε αριθμημένα αντίτυπα. Θα περιέχει τη λιθογραφία του Johns στο εξώφυλλο και στην έκδοση του CD  θα υπάρχουν σημειώσεις με την ιστορία του δίσκου και επιπλέον CD με ντέμο και όλα τα singles του.

Το Crying είναι ένα συγκλονιστικό κομμάτι απ' το δίσκο.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ