Ο Γιώργος Καμπάδαης μεταμορφώνεται σε Super Boy

Ο Γιώργος Καμπάδαης μεταμορφώνεται σε Super Boy Facebook Twitter
Φωτ.: Elizabeth Rovit
0

Ο Γιώργος Καμπάδαης μεταμορφώνεται σε Super Boy Facebook Twitter
Φωτ.: Elizabeth Rovit

Η Miranda Turner είναι μια έφηβη με πολλές σκοτούρες. Έχει αναλάβει την θέση της νεκρής αδερφής της ως σουπερηρωίδα μιας ανήσυχης πόλης, χωρίς ωστόσο να κατέχει υπερδυνάμεις. Πηδά αδέξια από κτίριο σε κτίριο, ακούει την φλυαρία του φαντάσματος της αδερφής της στο όπου και αν πάει και τα βάζει με τους πιο εντυπωσιακούς κακούς που έχεις συναντήσει ποτέ σε κόμικς, τους αδερφούς Blockheads που για όπλο έχουν εκατομμύρια τουβλάκια lego που εκτοξεύουν εναντίον της. Αυτή είναι συνοπτικά η διπλή ζωή της Miranda Turner και αυτή είναι η καθημερινή ρουτίνα του Γιώργου Καμπάδαη, εμπνευστή και σχεδιαστή του κόμικ: να σχεδιάζει χιλιάδες χρωματιστά κομμάτια lego, φαντάσματα και τιμωρούς με μάσκες ζέμπρας. Μα υπάρχει καλύτερο;

Ο Γιώργος είναι τριάντα χρονών και τα τελευταία τρία χρόνια που άρχισε να ασχολείται συστηματικά με την δημιουργία κόμικς δεν έχει σταματήσει να σχεδιάζει τις πιο τρελές ιστορίες φαντασίας. Ανάμεσα στις δημιουργίες του θα βρει κανείς ένα τεύχος του Vampire Diaries της DC, διάφορα φανζίν, την αυτοέκδοση Micro, στην οποία η βασική ηρωίδα είναι εμπνευσμένη από την κοπέλα του, αλλά και το The double life of Miranda Turner, που προέκυψε ως συνεργασία του Γιώργου με τον Jamie S. Rich και την monkeybrain comics. Όπως μας εξηγεί ο ίδιος από τότε που θυμάται τον εαυτό του στο σχολείο, έφτιαχνε κόμικς. «Θυμάμαι πώς από μικρός έφτιαχνα κόμικς και τα έδινα στους συμμαθητές μου στο σχολείο. Τότε διάβαζα μικι μάους και με είχε ενθουσιάσει πάρα πολύ. Με θυμάμαι να το δείχνω στη μάνα μου και να λέω πως ‘αυτό θέλω να κάνω’, φυσικά δεν ήξερα τότε πώς λεγόταν. Αργότερα, όταν τέλειωσα το σχολείο σκέφτηκα να μπω στην Καλών Τεχνών, ο πατέρας μου όμως ήταν αρνητικός με αυτό. Ήθελε να βρω μια ‘αληθινή δουλειά’. Έτσι κατέληξα να σπουδάζω πληροφορική. Ακόμη και τότε, όμως, δεν σταμάτησα να φτιάχνω κόμικς. Εκείνη την εποχή ήταν μικρά φανζίν που έβγαζα κάθε μήνα με έναν φίλο, ήταν κάτι πολύ ερασιτεχνικό. Το βγάζαμε φωτοτυπία και το μοιράζαμε στα τοπικά κομιξάδικα. Τελικά το 2012, όταν ξαφνικά έμεινα άνεργος, αποφάσισα ότι ήταν η στιγμή να κυνηγήσω περισσότερο τα κόμικς, ως δουλειά. Άρχισα να δημοσιεύω δουλειές μου στο blog μου, ξεκίνησα συνομιλίες με ξένους δημιουργούς και σιγά-σιγά ήρθαν οι πρώτες δουλειές. Όταν ανακοίνωσα στους γονείς μου ότι αποφάσισα να ασχοληθώ με τα κόμικς εκείνοι το πήραν πολύ καλά. Ειδικά ο πατέρας μου με εξέπληξε».

Ο Γιώργος Καμπάδαης μεταμορφώνεται σε Super Boy Facebook Twitter

Αν παρατηρήσεις τις δουλειές του Γιώργου θα διαπιστώσεις ότι μοιάζει να έχουν κρατήσει εκείνη την κατρουνίστικη γραμμή από τα κλασικά εικονογραφημένα. Ο ίδιος το αναγνωρίζει και θεωρεί ότι είναι και το στοιχείο που τον έχει καθιερώσει σχετικά γρήγορα. «Η αλήθεια είναι ότι δεν προσπαθώ να αντιγράψω κάποιο συγκεκριμένο στιλ, κάνω τα δικά μου πράγματα. Κάποιοι βρίσκουν ομοιότητες με τα cartoons, όπως το Animated Batman, του Bruce Timm, που είναι από τους αγαπημένους μου δημιουργούς και σίγουρα με έχουν επηρεάσει. Άλλοι μου έχουν πει ότι θυμίζει Alex Toth. Γενικά, τα τελευταία χρόνια υπάρχει η τάση, μεγάλες εκδοτικές όπως η Marvel να πειραματίζονται με μια διαφορετικά στιλ σκίτσου. Παλιότερα συναντούσες αποκλειστικά ρεαλιστικό σκίτσο στα κόμικς μα τα τελευταία χρόνια μπορείς να βρεις κόμικς με πολύ ιδιαίτερο σκίτσο». Όταν τον ρωτώ για τη Marvel για την οποία θα θελε τόσο να δουλέψει, μου εξηγεί «η Marvel δεν είναι εύκολα προσβάσιμη, αν και ξέρω δημιουργούς από εκεί. Στην Marvel δεν χτυπάς εσύ την πόρτα, έρχεται εκείνη και σε βρίσκει».

Κάποιοι βρίσκουν ομοιότητες με τα cartoons, όπως το Animated Batman, του Bruce Timm, που είναι από τους αγαπημένους μου δημιουργούς και σίγουρα με έχουν επηρεάσει. Άλλοι μου έχουν πει ότι θυμίζει Alex Toth. Γενικά, τα τελευταία χρόνια υπάρχει η τάση, μεγάλες εκδοτικές όπως η Marvel να πειραματίζονται με μια διαφορετικά στιλ σκίτσου

Ο Γιώργος Καμπάδαης μεταμορφώνεται σε Super Boy Facebook Twitter

Συζητώντας για το διεθνές φεστιβάλ κόμικς της Αθήνας, ο Γιώργος μου εκμυστηρεύτηκε το κόλπο για το πιο γρήγορο και εύκολο cosplay: να ντύνεται Super Boy, με ένα μαύρο μπλουζάκι με το σήμα του σούπερμαν και ένα τζιν. Γρήγορα η κουβέντα μας μεταφέρθηκε στον κόσμο των κόμικς στην Ελλάδα και την δημοσιότητα που έχουν αποκτήσει τα τελευταία χρόνια. «Τις εποχές που ξεκίνησα να ασχολούμαι με τα κόμικς, δεν ήταν τόσο δημοφιλή. Το ‘9’ βοήθησε στο να γίνουν πιο mainstream. Οι ταινίες και οι σειρές με σουπερήρωες έδωσαν κίνητρο στον κόσμο να διαβάσει πιο πολύ κόμικς. Μιλάμε βέβαια για μικρές ηλικίες. Δεν ξεκινάς να διαβάζεις κόμικς ως ενήλικας αν δεν διάβαζες μικρός».

Στον τοίχο του σπιτιού του Γιώργου υπάρχει ένας πίνακας με μαρκαδόρο στον οποίο γράφει το πρόγραμμά του, τις σελίδες που πρέπει  να ολοκληρώσει, τις δημόσιες υπηρεσίες, τα σουπερμάρκετ. Το να φτιάχνει πρόγραμμα, όπως μας εξομολογείται, είναι μια από τις μεγαλύτερες καθημερινές χαρές που μπορεί να έχει. «Μου δίνει ενθουσιασμό το να κάνω πρόγραμμα για επόμενες μέρες. Μπορεί να μην το τηρήσω, αλλά μου αρέσει να το φτιάχνω, νιώθω πως μπαίνω σε τάξη». Άραγε, τον ρωτώ, πώς είναι η καθημερινότητα ενός κομίστα; «Σίγουρα δεν είναι τόσο εύκολη όσο πολλοί μπορεί να φαντάζονται. Το κόμικς είναι κάτι που το δουλεύεις 24 ώρες το 24ωρο. Έχουν υπάρξει μέρες που δουλεύω μια σελίδα από το πρωί μέχρι το βράδυ και δεν μου βγαίνει, υπάρχουν άλλες μέρες που βγάζω τρεις σελίδες έτσι απλά. Στην δουλειά αυτή υπάρχει άγχος να προλάβεις τις προθεσμίες σου, βρίσκεσαι σε διαρκή επικοινωνία με ανθρώπους και προσπαθείς να προωθείς τον εαυτό σου και να δείξεις την δουλειά σου. Πάντως εμένα μου αρέσει να περνώ τις μέρες μου ζωγραφίζοντας, όσο απαιτητικό και αν είναι και είμαι αποφασισμένος να το κάνω μέχρι το τέλος».

Ο Γιώργος Καμπάδαης μεταμορφώνεται σε Super Boy Facebook Twitter

Τον ρωτώ κατά πόσο και με ποιον τρόπο νοιώθει να εξελίσσεται μέσα από αυτή την δουλειά και την καθημερινή τριβή με το σχέδιο. «Τις προάλλες διάβαζα μια συνέντευξη του Joe Madureira που είναι από τους μεγάλους καλλιτέχνες του είδους και έλεγε ότι δεν μπορείς να πεις ποτέ ότι τα έμαθες όλα σε αυτή τη δουλειά. Και πράγματι εγώ συνεχώς ανακαλύπτω νέα πράγματα. Δοκιμάζω μικρά κόλπα για το πώς να τελειώνω πιο εύκολα την δουλειά μου, παίζω με τις πόζες, τα μελάνια, τις σκιές. Πριν ένα χρόνο, για παράδειγμα, φοβόμουν να βάζω χοντρές μαύρες σκιές. Πλέον τις χρησιμοποιώ συνέχεια. Επίσης παλιότερα σκίτσαρα σε χαρτί Α3 με μολύβι, έκανα την δουλειά χειροποίητα. Αυτός ο τρόπος δημιουργίας είναι πολύ όμορφος αλλά χρονοβόρος. Φαντάσου ότι τύχαινε κάποιες φορές να ζωγραφίζω μια σελίδα ολόκληρη και επειδή δεν μου άρεσε το τελευταίο καρέ, έσκιζα ολόκληρη την σελίδα. Πλέον δεν υπάρχει αυτή η πολυτέλεια χρόνου, οπότε δουλεύω αποκλειστικά στον υπολογιστή με ταμπλέτα. Κάποια στιγμή, πάντως, θέλω να επιστρέψω στο σκίτσο στο χαρτί».

Ο Γιώργος Καμπάδαης μεταμορφώνεται σε Super Boy Facebook Twitter
Ο Γιώργος Καμπάδαης μεταμορφώνεται σε Super Boy Facebook Twitter

Ο Γιώργος Καμπάδαης μεταμορφώνεται σε Super Boy Facebook Twitter
Ο Γιώργος Καμπάδαης μεταμορφώνεται σε Super Boy Facebook Twitter
 

Στα σχέδια του Γιώργου για το μέλλον είναι να ολοκληρώσει τον κύκλο της Miranda Turner, που ολοκληρώνεται στα εννιά τεύχη και να ξεκινήσει νέα πρότζεκτ εικονογράφησης. Όπως ο ίδιος λέει, η μεγαλύτερη ευτυχία είναι να συνεχίσει να κάνει αυτό που κάνει και να μπορεί να ζει μέσα από τη δουλειά του, χωρίς σούπερ δυνάμεις.

http://gkambadais.tumblr.com/

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

Με σύγχρονα εργαλεία, καθαρές συνθετικές αρχές και βαθιά γνώση του εργοταξίου, το γραφείο LKMK architects αποτυπώνει έναν αρχιτεκτονικό λόγο που ισορροπεί μεταξύ δημιουργικότητας και τεχνικής ακρίβειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

ADM 2025: The Urban Issue / Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

Με έδρα την Αθήνα και έργα σε όλη την Ελλάδα, το αρχιτεκτονικό γραφείο The Hive Architects χτίζει ένα δημιουργικό μοντέλο συνεργασίας που αντλεί έμπνευση από τη συλλογικότητα, την τοπική ταυτότητα και τη σύγχρονη καθημερινή ζωή.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR