Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος

Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Η Germaine Krull στο Βερολίνο το 1922
0

H Germaine Krull είναι μια από τις πιο γνωστές προσωπικότητες της ιστορίας της φωτογραφίας λόγω του ρόλου της στην avant-garde σκηνή του 1920-1940 και πρωτοπόρος του σύγχρονου φωτορεπορτάζ. Θεωρείται μια μούσα της φωτογραφικής νεωτερικότητας. Η έκθεση που είναι αφιερωμένη στο έργο της στο Jeu de Paume έρχεται να επανεξετάσει το έργο της, προκειμένου να δείξει την ισσοροπία ανάμεσα σε ένα νεωτερικό καλλιτεχνικό όραμα και έναν καινοτόμο ρόλο στα έντυπα, τα μέσα ενημέρωσης και την  εικονογράφηση.

 

Όπως έχει δηλώσει η ίδια το 1930, «ο φωτογράφος είναι ο μάρτυρας των γεγονότων της κάθε ημέρας, ένας δημοσιογράφος». Παρόλο που είναι μια από τις διάσημες γυναίκες στην φωτογραφία, το έργο της έχει μελετηθεί πολύ λιγότερο από αυτό των συγχρόνων της του Man Ray, του László Moholy-Nagy και André Kertész. Ούτε είχε κάνει πολλές εκθέσεις: το 1967, έγινε μια πρώτη στο Musée du Cinéma, στο Παρίσι, στη συνέχεια ήρθε η Rheinisches Landesmuseum, στη Βόννη, το 1977, στο Μουσείο Réattu, της Αρλ, το 1988, και η αναδρομική της το 1999 με βάση τα αρχεία της που υπάρχουν στο Μουσείο Folkwang, στο Έσσεν.

Έχοντας κάνει κάποιες αξιόλογες φωτογραφίες γυμνών κατά τα πρώιμα στάδια της καριέρας της, το 1925 βρέθηκε στην Ολλανδία, όπου γοητευμένη από τις μεταλλικές κατασκευές και τους γερανούς στις αποβάθρες, ξεκίνησε μια σειρά φωτογραφιών που έμεινε στην ιστορία της φωτογραφίας ως Nouvelle Vision.

Η έκθεση στο Jeu de Paume εστιάζει στην παρισινή περίοδο, 1926-1935, και πιο συγκεκριμένα για τα χρόνια της έντονης δραστηριότητας μεταξύ του 1928 και του 1933. Συμπεριλαμβάνει 130 φωτογραφίες που αφορούν σε σχέδια vintage, συμπεριλαμβανομένων των περιοδικών και βιβλίων στα οποία Krull έπαιξε ένα τέτοιο μοναδικό και κυρίαρχο ρόλο. Η παρουσίαση αυτή δίνει μια ιδέα για τις σταθερές που διατρέχουν το έργο της, ενώ φέρουν και την  αισθητική της  καινοτομίας της.

Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
H Germaine Krull στο Μόντε Κάρλο το 1937

Η Krull γεννήθηκε στην Ανατολική Πρωσία το 1897, από Γερμανούς γονείς, και είχε μια χαοτική παιδική ηλικία, καθώς ο πατέρας της, ένας μηχανικός, ταξίδευε συνεχώς σε αναζήτηση εργασίας. Μετά τις σπουδές φωτογραφίας στο Μόναχο, η Krull ενεπλάκη στις πολιτικές αναταραχές της μεταπολεμικής Γερμανίας το 1919, ενώ έπαιξε ρόλο στο κομμουνιστικό κίνημα. Έχοντας κάνει κάποιες αξιόλογες φωτογραφίες γυμνών κατά τα πρώιμα στάδια της καριέρας της, αξιοσημείωτα για την ελευθερία τους, το ύφος και το θέμα, το 1925  βρέθηκε στην Ολλανδία, όπου γοητευμένη από τις μεταλλικές κατασκευές και τους γερανούς στις αποβάθρες, ξεκίνησε μια σειρά φωτογραφιών που έμεινε στην ιστορία της φωτογραφίας ως Nouvelle Vision.

Κατείχε περίοπτη θέση στο νέο φωτογραφικό περιοδικό VU, που δημιουργήθηκε το 1928, όπου, μαζί με τον André Kertész και Eli Lotar, ανέπτυξαν μια νέα μορφή ρεπορτάζ με ελευθερία έκφρασης ελευθερία από ταμπού, καθώς και εγγύτητα στο θέμα. Η Krull συνεργάστηκε με πολλά περιοδικά και δημοσίευσε σειρά βιβλίων με έργα της. Είχε το αδάμαστο πνεύμα της ενεργητικότητας, της περιπέτειας και της ταξιδιωτικής εμπειρίας, ασυμβίβαστη ως προς το αισθητικό αποτέλεσμα. Κατά τη διάρκεια του δεύτερου παγκόσμιου πολέμου φωτογράφισε τη μάχη της Αλσατίας. Λίγο αργότερα έφυγε για την Ασία, τη Μπανγκόκ, την Ινδία, και το Θιβέτ. Χιλιάδες εικόνες της συμπεριλαμβάνουν χώρους βουδιστικής λατρείας και μνημεία, μερικά από αυτά εικονογραφούν το βιβλίο του φίλου της André Malraux.

 

Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter

Tην εποχή που ήταν στο Παρίσι εστιάζει στη ζωή των κατώτερων τάξεων, στους απόβλητους της κοινωνίας, τους αλήτες, τις αγορές τους εκθεσιακούς χώρους, ενώ το ανυπότακτο πνεύμα της την κρατά μακριά από τις φωτογραφικές «σχολές».

Τα έργα της στο Jeu de Pomme προέρχονται από ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές και η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τον Σεπτέμβριο.

Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Θρησκευτική τελετή στο Θιβέτ.
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Γυμνή γυναίκα, 1928
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Ρότερνταμ 1926
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Αυτοπορτρέτο με τσιγάρο, 1925
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Διαφήμιση Paul Poiret 1926
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
1929
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Κούκλες σε βιτρίνα, 1928
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
1928
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Κούκλες σε βιτρίνα, 1930
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Ο εικονογράφος Pol Rab το 1930
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Μασσαλία 1930
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Η Rue Auber στο Παρίσι το 1928
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Διαφήμιση της εταιρίας Gibbs, Ιανουάριος 1930
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
André Malraux, 1930
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Ο Jean Cocteau το 1929
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ