Ο πρώτος δίσκος που αγάπησε ο Eversor

Ο πρώτος δίσκος που αγάπησε ο Eversor Facebook Twitter
Eversor, Major League Bangers. Φωτο:Atena Kappa
0


 

Supreme NTM - Supreme NTM" (1998 - Label: Epic)

Είναι πραγματικά κόντρα στα στερεότυπα, να έχεις μια μπάντα με 3 albums στο ενεργητικό της και να καταλήγεις να δίνεις στο 4ο την "ευλογία" του ομότιτλου. Στους Γάλλους όμως, NTM, έπρεπε μιας και το "ομώνυμο" άλμπουμ που κυκλοφόρησαν το 1998 κι ενώ εγώ ήμουν 14 χρονών πιτσιρικάς, έμελλε να είναι και αυτό που τους προσδιόρισε στο 100% σαν σύνολο και σαν μονάδες επίσης. Το δίδυμο από το προάστιο του Saint-Denis του Παρισιού, έβαλε την ύστατη γαλλική πινελιά στο δανεισμό της rap κουλτούρας απο τα αφροαμερικάνικα κατεχόμενα της Νέας Υόρκης.

 Η αυτοπεποίθηση στον ήχο, ήταν σαν το κλασσικό crime flick "The French Connection" αλλά το σύνολο ήταν ανάλογης σημασίας όπως η πρόσκρουση στο "Μίσος" του Κασοβίτς. Ένα ξεχειλισμένο μπουκάλι μολότοφ, με beats από υποτιμημένους Αμερικανούς παραγωγούς όπως ο Willie Gunz (όσοι μέσα στα 90s άκουσαν τον A.D.O.R. ξέρουν) και ο LG Experience (ενορχηστρωτής των Ill All Skratch) αλλά και τα επόμενα διαμάντια που θα είχε να επιδείξει το γαλλικό beatmaking όπως ο Madizm και ο Sulee B Wax.

Στο rap, οι 2 υπεύθυνοι, Kool Shen & Joey Starr, πρωτεργάτες του group με ελάχιστες συμμετοχές αλλά με μηδενική, στην ουσία, με τη σημασία του "κραχτη". Γιατι? Το είχανε. Τα videoclips είχαν την ίδια αισθητική, αυτή με τη μουντίλα της πόλης, με το αβέβαιο, με την πολυπολιτισμικότητα και προφανώς, τον ατόφιο -σε cinematic σημείο- ρεαλισμό. Με θεματολογία για τις χαμένες γενεές, για τα νιάτα της μετανάστευσης, για τον αντρίκιο ανταγωνισμό (βλέπε "battle rap") και ,γιατι όχι, το lifestyle τους.

Ένας δίσκος ορόσημο, για ο,τι ακολούθησε ευρωπαϊκά (και όχι μόνο), για ο,τι κοπιάρανε groups και καλλιτέχνες στην πορεία και για ο,τι λατρεύτηκε 10ετια μετά (το επετειακό tour του άλμπουμ, ήταν ένα πραγματικό show με όλη την έννοια και σε απίστευτη προσέλευση κόσμου στις γαλλόφωνες περιοχές). Εγώ? Ναι, το αγόρασα, αυτό, και το tshirt του και μια αφίσα απο το eBay οταν παρουσιαζόταν στο Βercy του Παρισιού. Γιατί τότε το λάτρεψα σαν ακροατής, αργότερα όμως το έβαλα σαν σημείο σύγκρισης για όλες τις δουλείες μου, όχι τόσο για να το φτάσω, αλλά για να γνωρίζω που πρέπει να πάω. Συνίσταται ανεπιφύλακτα σε όλους , ανεξαρτήτως είδους, ακροατές. Μια ταινία για τους τυφλούς ίσως, πατήστε play.

________________

Διαβάστε την συνέντευξη που είχε παραχωρήσει ο Eversor πέρσι στο LIFO.gr

 

Την Τετάρτη 13 Μαίου ο Eversor μαζί με τον BMC θα βρίσκεται στο Ρέθυμνο, στο Jive

 Eversor-Facebook 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT
H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Μουσική / «Φθηνά Tricks 3»: H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Με το «Φθηνά Tricks 3» ολοκληρώνεται η τριλογία του Έλληνα ράπερ, με τη θεαματικότερη ίσως άνοδο που έχει δει η ελληνική σκηνή – ένα άλμπουμ που δεν αφήνει πολλά περιθώρια σε όποιον ακούει ραπ να ισχυριστεί πως δεν του αρέσει.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ
Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ