Ο πρώτος δίσκος που αγάπησε ο Eversor

Ο πρώτος δίσκος που αγάπησε ο Eversor Facebook Twitter
Eversor, Major League Bangers. Φωτο:Atena Kappa
0


 

Supreme NTM - Supreme NTM" (1998 - Label: Epic)

Είναι πραγματικά κόντρα στα στερεότυπα, να έχεις μια μπάντα με 3 albums στο ενεργητικό της και να καταλήγεις να δίνεις στο 4ο την "ευλογία" του ομότιτλου. Στους Γάλλους όμως, NTM, έπρεπε μιας και το "ομώνυμο" άλμπουμ που κυκλοφόρησαν το 1998 κι ενώ εγώ ήμουν 14 χρονών πιτσιρικάς, έμελλε να είναι και αυτό που τους προσδιόρισε στο 100% σαν σύνολο και σαν μονάδες επίσης. Το δίδυμο από το προάστιο του Saint-Denis του Παρισιού, έβαλε την ύστατη γαλλική πινελιά στο δανεισμό της rap κουλτούρας απο τα αφροαμερικάνικα κατεχόμενα της Νέας Υόρκης.

 Η αυτοπεποίθηση στον ήχο, ήταν σαν το κλασσικό crime flick "The French Connection" αλλά το σύνολο ήταν ανάλογης σημασίας όπως η πρόσκρουση στο "Μίσος" του Κασοβίτς. Ένα ξεχειλισμένο μπουκάλι μολότοφ, με beats από υποτιμημένους Αμερικανούς παραγωγούς όπως ο Willie Gunz (όσοι μέσα στα 90s άκουσαν τον A.D.O.R. ξέρουν) και ο LG Experience (ενορχηστρωτής των Ill All Skratch) αλλά και τα επόμενα διαμάντια που θα είχε να επιδείξει το γαλλικό beatmaking όπως ο Madizm και ο Sulee B Wax.

Στο rap, οι 2 υπεύθυνοι, Kool Shen & Joey Starr, πρωτεργάτες του group με ελάχιστες συμμετοχές αλλά με μηδενική, στην ουσία, με τη σημασία του "κραχτη". Γιατι? Το είχανε. Τα videoclips είχαν την ίδια αισθητική, αυτή με τη μουντίλα της πόλης, με το αβέβαιο, με την πολυπολιτισμικότητα και προφανώς, τον ατόφιο -σε cinematic σημείο- ρεαλισμό. Με θεματολογία για τις χαμένες γενεές, για τα νιάτα της μετανάστευσης, για τον αντρίκιο ανταγωνισμό (βλέπε "battle rap") και ,γιατι όχι, το lifestyle τους.

Ένας δίσκος ορόσημο, για ο,τι ακολούθησε ευρωπαϊκά (και όχι μόνο), για ο,τι κοπιάρανε groups και καλλιτέχνες στην πορεία και για ο,τι λατρεύτηκε 10ετια μετά (το επετειακό tour του άλμπουμ, ήταν ένα πραγματικό show με όλη την έννοια και σε απίστευτη προσέλευση κόσμου στις γαλλόφωνες περιοχές). Εγώ? Ναι, το αγόρασα, αυτό, και το tshirt του και μια αφίσα απο το eBay οταν παρουσιαζόταν στο Βercy του Παρισιού. Γιατί τότε το λάτρεψα σαν ακροατής, αργότερα όμως το έβαλα σαν σημείο σύγκρισης για όλες τις δουλείες μου, όχι τόσο για να το φτάσω, αλλά για να γνωρίζω που πρέπει να πάω. Συνίσταται ανεπιφύλακτα σε όλους , ανεξαρτήτως είδους, ακροατές. Μια ταινία για τους τυφλούς ίσως, πατήστε play.

________________

Διαβάστε την συνέντευξη που είχε παραχωρήσει ο Eversor πέρσι στο LIFO.gr

 

Την Τετάρτη 13 Μαίου ο Eversor μαζί με τον BMC θα βρίσκεται στο Ρέθυμνο, στο Jive

 Eversor-Facebook 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ