Μουσείο Louis Vuitton και η διαμαρτυρία των Γάλλων καλλιτεχνών

 Μουσείο Louis Vuitton και η διαμαρτυρία των Γάλλων καλλιτεχνών Facebook Twitter
0

Τα εγκαίνια του μουσείου Lous Vuitton είναι μόνο η αρχή ή η αφορμή μιας νέας συζήτησης που έχει ανοίξει στη Γαλλία σχετικά με το ρόλο των μεγιστάνων και των ιδρυμάτων στην  τέχνη.

Είναι αναμφίβολα το νέο χοτ -σποτ του Παρισιού, αλλά συγγραφείς, φιλόσοφοι, καλλιτέχνες επικρίνουν τον αυξανόμενο ρόλο των μεγάλων χρηματοοικονομικών ομίλων στη σύγχρονη τέχνη και να καταγγείλουν τους «ευγενείς προστάτες" που "είναι στην πραγματικότητα κερδοσκόποι."

 Μουσείο Louis Vuitton και η διαμαρτυρία των Γάλλων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Εσωτερική άποψη του μουσείου
 Μουσείο Louis Vuitton και η διαμαρτυρία των Γάλλων καλλιτεχνών Facebook Twitter
"Strip" του Gerhard Richter

Υπήρξε μια εποχή που οι μεγάλοι χορηγοί βοηθούσαν τις τέχνες χωρίς να προβάλλεται το όνομά τους. Τώρα τα εγκαίνια του μουσείου έγιναν με φαραωνική χλιδή και γιγαντιαίες διαφημίσεις.

 Μουσείο Louis Vuitton και η διαμαρτυρία των Γάλλων καλλιτεχνών Facebook Twitter
"Mann im Matsch" του Thomas Schutte
 Μουσείο Louis Vuitton και η διαμαρτυρία των Γάλλων καλλιτεχνών Facebook Twitter
"Seestuck" του Gerhard Richter

Οι καλλιτέχνες υποστηρίζουν στην επιστολή τους, πως εξαιτίας της απόσυρσης του κράτους που έχει εξαθλιωθεί λόγω της κτίσης ζητιανεύουν από τους πολύ πλούσιους. Υπήρξε μια εποχή που οι μεγάλοι χορηγοί βοηθούσαν τις τέχνες χωρίς να προβάλλεται το όνομά τους. Τώρα τα εγκαίνια του μουσείου έγιναν με φαραωνική χλιδή και γιγαντιαίες διαφημίσεις. Οι αληθινοί προστάτες της τέχνης χάνουν χρήματα, αυτοί δεν πρόκειται να χάσουν ούτε ένα ευρώ. Και δεν έχει καμία σημασία η ανηθικότητα του καπιταλισμού διότι δεν έχει καμία συνέπεια στα καλλιτεχνικά γεγονότα. Αυτό το κυνικό επιχείρημα ενορχηστρώνεται από τους καπιταλιστές και εκτελείται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Και σε αυτή την φιλελεύθερη σχέση ο καλλιτέχνης εγκαταλείπει κάθε αυτονομία. Η νέα επιχειρηματική κουλτούρα πιστεύει στο «γεγονός» ως σε ένα νέο Θεό. Τα νέα μουσεία είναι τα παλάτια του σήμερα. Από αυτά που υποστηρίζουμε δεν υπάρχει ηθικό δίδαγμα. Θέλουμε απλώς να ανοίξει μια συζήτηση για την τέχνη, αλλιώς δεν υπάρχει κανένας λόγος να γιορτάζει το Παρίσι για το άνοιγμα αυτού του μουσείου.

 

 Μουσείο Louis Vuitton και η διαμαρτυρία των Γάλλων καλλιτεχνών Facebook Twitter
"Red curve in relief" και "Concorde relief" του Ellsworth Kelly


 Μουσείο Louis Vuitton και η διαμαρτυρία των Γάλλων καλλιτεχνών Facebook Twitter
"Gudrun" του Gerhard Richter


 Μουσείο Louis Vuitton και η διαμαρτυρία των Γάλλων καλλιτεχνών Facebook Twitter

 Μουσείο Louis Vuitton και η διαμαρτυρία των Γάλλων καλλιτεχνών Facebook Twitter
"Strip" του Gerhard Richter


 Μουσείο Louis Vuitton και η διαμαρτυρία των Γάλλων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Εσωτερική άποψη του μουσείου

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM