Heaven adores you: Μια ταινία για τον Έλιοτ Σμιθ & Thou wast mild and lovely

Heaven adores you: Μια ταινία για τον Έλιοτ Σμιθ & Thou wast mild and lovely Facebook Twitter
Heaven adores you: Μια ταινία για τον Έλιοτ Σμιθ
0


Δύο ακόμη ταινίες που προβάλλονται σήμερα και αύριο στις Νύχτες Πρεμιέρας είναι το μουσικό ντοκιμαντέρ Heaven adores you και το νοσηρό θρίλερ Thou wast mild and lovely, από τις ΗΠΑ αμφότερες.

Ο Αμερικανός τραγουδοποιός Έλιοτ Σμιθ έζησε μόνο 34 χρόνια (1969 - 2003), αλλά πρόλαβε να αφήσει το στίγμα του στη διεθνή indi σκηνή με πέντε - όσο ήταν εν ζωή - στούντιο άλμπουμ. Το ντοκιμαντέρ Heaven adores you: Μια ταινία για τον Έλιοτ Σμιθ που γύρισε ο Νίκολας Ντίλαν Ρόσι είναι ένα κινηματογραφικό πορτραίτο του, όλο ομορφιά και συναίσθημα, ακολουθώντας την τυπική ντοκιμαντερίστικη ''γραμμική'' αφήγηση. Για την ακρίβεια, η κάμερα ακολουθεί τον ''Nick Drake των 90s'' στις τρεις πόλεις που έζησε ως μουσικός στο ξεκίνημα του, ως σταρ, αλλά και ως άνθρωπος που ήθελε να ξεφύγει από τη διασημότητα: το Πόρτλαντ, τη Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες. Εκεί ο θεατής τον γνωρίζει καλύτερα μέσα από τις αφηγήσεις συνεργατών, μάνατζερ, συγγενών και φίλων του. Κατά τη γνώμη μου, αυτό είναι και το ατού του ντοκιμαντέρ: Το πιο εύκολο για τον σκηνοθέτη θα ήταν να πάρει συνεντεύξεις και από συναδέλφους του Σμιθ, μουσικούς δηλαδή διεθνούς ακτινοβολίας, κάτι που θα πρόσθετε κύρος αυτομάτως στο όλο εγχείρημα. Αντ' αυτού, όμως, επέλεξε να φτιάξει ένα σχεδόν ''οικογενειακό'' κινηματογραφικό ντοκουμέντο με μαρτυρίες ανθρώπων από το στενό περιβάλλον του εκλιπόντος. Όσο για τον ίδιο τον Έλιοτ Σμιθ, αυτός υπάρχει στο ντοκιμαντέρ εξίσου μέσα από φωτογραφικό υλικό, ραδιοφωνικές συνεντεύξεις, τηλεοπτικές εμφανίσεις και φυσικά με τα ωραιότερα τραγούδια του.

Στο Thou wast mild and lovely (ελλ. τίτλος Συ ότι πράος και αγαπητός), την τρίτη ταινία της Αμερικανίδας Josephine Decker, τα πράγματα είναι συνειδητά συγκεχυμένα.

Το στοιχείο του τρόμου ενυπάρχει κι εδώ, όπως και στο Butter on the latch, την περσινή πρώτη ταινία της Decker, που την κατέταξε στα πιο ανερχόμενα ταλέντα του αμερικανικού ανεξάρτητου σινεμά. Μόνο που τώρα ο τρόμος ισορροπεί με την κωμωδία και την πειραματική ταινία.

Heaven adores you: Μια ταινία για τον Έλιοτ Σμιθ & Thou wast mild and lovely Facebook Twitter
Thou wast mild and lovely

Νεαρός εργάτης ποθεί την κόρη του μεθύστακα εργοδότη του σε μία απομονωμένη φάρμα όπου άλογα και αγελάδες μοιάζουν να έχουν τις δικές τους αυτόνομες προσωπικότητες. Κάνει βέβαια το λάθος να πει ψέματα και να τους αποκρύψει ότι είναι παντρεμένος και έχει παιδί κιόλας. Όταν κάποια στιγμή θα εμφανιστούν μοιραία και μερικοί άλλοι άνθρωποι από το στενό περιβάλλον των ηρώων, η κατάσταση θα ξεφύγει και θα θυμίσει κάτι μεταξύ Scream και The Texas Chainsaw Massacre!

Ένα φιλμ βουτυγμένο σε μια σπάνια σεξουαλική ένταση και νοσηρά θέλγητρα που όταν βγαίνουν στη φόρα απειλούν να τινάξουν τα πάντα στον αέρα. Γρήγορο μοντάζ, στυλιζαρισμένες ερμηνείες, συνδυασμός experimental μουσικής και κάντρι τραγουδιών στην ηχητική μπάντα και ένα τοπίο, που παρ' ότι καταπράσινο, δείχνει άκρως απειλητικό.

Ιnfo:

Το Heaven adores you: Μια ταινία για τον Έλιοτ Σμιθ προβάλλεται σήμερα στις 22.00 στην αίθουσα Odeon Όπερα 1 και επαναπροβάλλεται αύριο, Τετάρτη 24/9, στις 18.00 στην αίθουσα Δαναός 2.

Το Thou wast mild and lovely προβάλλεται σήμερα στις 17.30 στην αίθουσα Odeon Όπερα 1 και επαναπροβάλλεται αύριο, Τετάρτη 24/9, στις 22.30 στην αίθουσα Δαναός 2.

 

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το «Θεέ μου, τι σου κάναμε;» και η διαφορά ανάμεσα στο λαϊκό και στο λαϊκίστικο θέαμα

Οθόνες / Το «Θεέ μου, τι σου κάναμε;» και η διαφορά ανάμεσα στο λαϊκό και στο λαϊκίστικο θέαμα

Η γαλλική κωμωδία επιστρέφει στις αίθουσες δέκα χρόνια μετά τη μεγάλη επιτυχία της. Μήπως όμως δεν πρόκειται για γνήσιο λαϊκό θέαμα, αλλά για την παρέκβασή του;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Το αιώνιο καλοκαίρι του Ρομέρ./ Πού πήγαν τα καλοκαίρια που έμοιαζαν/Πού πήγε το καλοκαίρι που έμοιαζε με ταινία του Ρομέρ;

Οπτική Γωνία / Πού πήγε το καλοκαίρι που έμοιαζε με ταινία του Ρομέρ;

Δεν είναι μόνο η μαζικοποίηση του τουρισμού ούτε το άπιαστο όνειρο των διακοπών που τείνει να γίνει προνόμιο για λίγους, είναι και η ολοένα πιο δύσκολη αναζήτηση εκείνης της άχρονης στάσης απέναντι στα πράγματα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Ο Κλιντ Ίστγουντ έγινε 94 χρονών: Όλες οι ταινίες του μία προς μία

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Κλιντ Ίστγουντ έγινε 94 χρονών: Όλες οι ταινίες του μία προς μία

Ένας από τους μεγαλύτερους Αμερικανούς σκηνοθέτες, πιθανότατα το τελευταίο ευρέως αναγνωρίσιμο κινηματογραφικό είδωλο μιας άλλης εποχής, ο Κλιντ Ίστγουντ κλείνει σήμερα τα 94.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Ιστορίες Καλοσύνης»: Θριαμβευτική επιστροφή ή ανυπόφορο πισωγύρισμα για τον Λάνθιμο;

The Review / «Ιστορίες Καλοσύνης»: Θριαμβευτική επιστροφή ή ανυπόφορο πισωγύρισμα για τον Λάνθιμο;

O Γιάννης Βασιλείου και ο Λουκάς Κατσίκας είδαν τις «Ιστορίες Καλοσύνης» του Γιώργου Λάνθιμου και του Ευθύμη Φιλίππου και αναλύουν τα επιτεύγματα, αλλά και τις αστοχίες της ταινίας. Με καλοσύνη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Λάνθιμος, Furiosa και Γιάννης Σπανός στους κινηματογράφους από αύριο

Πολιτισμός / Λάνθιμος, Furiosa και Γιάννης Σπανός στους κινηματογράφους από αύριο

Η προκλητική ανθολογία του Γιώργου Λάνθιμου, η νέα συμφωνία δράσης του Τζορτζ Μίλερ, μια έκπληξη από τη Γαλλία και ένα ωραιότατο ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό στο κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Λώξη»: Μια ιστορία συμπερίληψης

Ζούμε, ρε! / «Λώξη»: Μια ιστορία συμπερίληψης

Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τους Δημήτρη Ζάχο και Θανάση Καφετζη, τους δύο δημιουργούς του ντοκιμαντέρ «Λώξη» ενώ ο συγγραφέας Θανάσης Τριαρίδης μοιράζεται την εμπειρία του από τη θεατρική ομάδα «Εν δυνάμει», μέλος της οποίας είναι και η Λωξάνδρα.
THE LIFO TEAM
Marcello Mio

Ανταπόκριση / Marcello mio: Η πιο meta ταινία του φετινού Φεστιβάλ Καννών

Διανύοντας τη δική της πορεία κάτω από τη σκιά της μητέρας της, Κατρίν Ντενέβ, και το φάντασμα του εξίσου διάσημου πατέρα της, η Κιάρα αποφασίζει να υποδυθεί τον Μαστρογιάνι και να βγει μόνη της στη σέντρα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
L'Amour Ouf

Ανταπόκριση / L'amour Ouf: Μία από τις χειρότερες ταινίες που έχουμε δει ποτέ στο διαγωνιστικό των Καννών

Αν την ταινία την είχε σκηνοθετήσει οποιοσδήποτε Αμερικανός και όχι ο Γάλλος Ζιλ Λελούς, όχι μόνο στις Κάννες δεν θα είχε ταξιδέψει αλλά δεν θα την είχε δει κανείς μας πουθενά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Parthenope

Ανταπόκριση / Parthenope: Η υπερβολή δεν είναι ποτέ αρκετή για τον Σορεντίνο

Στο πρόσωπο της grande bellezza που ανακάλυψε, της αποθεωτικά φωτογενούς 27χρονης Τσελέστε Ντάλα Πόρτα, ο Ιταλός δημιουργός συγκεντρώνει τα αντιφατικά του αισθήματα για τη γειτονιά της μνήμης του, τη Νάπολη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ