Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη

Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
1
Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
"Είχα δύο όνειρα όταν ήμουν μικρός: Το ένα ήταν να γίνω διάσημος ζωγράφος, και το άλλο να γίνω rock star. Εν τέλει έγινα γραφίστας και DJ, οπότε πλησίασα κάπως το όνειρό μου ;)"

 Σύμφωνα με το Resident Advisor ο Ben Klock βρίσκεται σήμερα στο πάνθεον των μεγαλύτερων DJs παγκοσμίως, και θεωρείται ένας από τους δέκα καλύτερους DJs του κόσμου.


Ο 42χρονός Γερμανός μουσικός παραγωγός και ιδρυτής του label Klockworks είναι χωρίς αμφιβολία μία από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες στην πρόσφατη ιστορία της Techno, καταφέρνοντας να "αναζωογονήσει" το συγκεκριμένο είδος και να το φέρει ακόμη πιο κοντά στο ευρύ κοινό.


Resident DJ στο περιβόητο βερολινέζικο Berghain -από το άνοιγμα του πριν μια δεκαετία μέχρι και σήμερα- ο Klock προσφέρει μουσικά σετ τα οποία κερδίζουν το κοινό με την συνέπεια, την ένταση και την δυναμική τους, πάντα συνδυαζόμενα με μία χαρακτηριστική απλότητα.


Οι κυκλοφορίες του σε labels όπως η BPitch Control και η Ostgut Ton (με το ντεμπούτο άλμπουμ του, "One") τα τελευταία χρόνια του χάρισαν διεθνή φήμη την οποία επιβεβαιώνει με κάθε του dj set, ενώ αξιοσημείωτες είναι και οι συνεργασίες του με ένα ευρύ φάσμα καλλιτεχνών, από τον Kerri Chandler και τον Ολλανδό Martyn μέχρι τους Depeche Mode.


Λίγο πριν την πολυαναμενόμενη εμφάνιση του στα πλαίσια του Reworks Festival στην Θεσσαλονίκη ο Ben Klock μιλάει για όλα στο LIFO.gr

Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
O Ben Klock βρίσκεται σήμερα στο πάνθεον των μεγαλύτερων DJs παγκοσμίως, και θεωρείται ένας από τους δέκα καλύτερους DJs του κόσμου.


Ποια ήταν η σχέση σου με τη μουσική όταν ήσουν μικρός;

Αλήθεια, τι ήθελες τότε να γίνεις 'όταν μεγαλώσεις;'

Ασχολούμουν από πολύ μικρή ηλικία με την μουσική και πειραματιζόμουν με μουσικά όργανα από παιδί. Στο σπίτι είχαμε πάντα πολλά όργανα:

Κιθάρες, πιάνο, ντραμς, ένα τούρκικο Saz, ένα Αυστραλέζικο Didgeridoo και τέτοια.

Λάτρευα να δοκιμάζω καινούρια όργανα κάθε μέρα, και συνήθιζα να παίζω πιάνο μία ή δύο ώρες καθημερινά μετά το σχολείο. Έπειτα διάβασα σε περιοδικά για synthesizers όπως το Roland Jupiter 8 και τα έβλεπα στον ύπνο μου, όπως ονειρευόμουν να αποκτήσω μία μέρα το δικό μου στούντιο.
Ο αδερφός μου μου έφτιαξε ένα αυτοσχέδιο audio mixer και έτσι έκανα τις πρώτες μου ηχογραφήσεις στο σπίτι, πειραματιζόμενος με τρία decks κασετών και ένα μικρόφωνο.

Είχα δύο όνειρα όταν ήμουν μικρός: Το ένα ήταν να γίνω διάσημος ζωγράφος, και το άλλο να γίνω rock star. Εν τέλει έγινα γραφίστας και DJ, οπότε πλησίασα κάπως το όνειρό μου ;)

Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
"Το marketing, το facebook και όλο αυτό το χάος είναι πράγματα που ποτέ δεν θα σκεφτόσουν στα πρώτα χρόνια της techno. Παρ' όλα αυτά τα πράγματα είναι αναμφισβήτητα συναρπαστικότερα για μένα προσωπικά τώρα, παρά το γεγονός ότι η χρυσή εποχή της techno ήταν τα 90s"

Και πότε ακριβώς συνειδητοποίησες ότι η μουσική, σαν Dj και σαν παραγωγός, θα ήταν το κύριο επάγγελμα σου;

Ασχολούμουν με το dj-ing για πολλά χρόνια αλλά μόνο όταν δούλευα το άλμπουμ μου "One" το 2008 συνειδητοποίησα ότι ποτέ δεν θα μπορούσα να το τελειώσω αν συνέχιζα να απασχολούμαι εννιά με δέκα ώρες την ημέρα ως γραφίστας, παίζοντας συγχρόνως μουσική τα σαββατοκύριακα, και κάνοντας παραγωγές κομματιών το βράδυ.
Έτσι άφησα την γραφιστική για να συγκεντρωθώ μόνο στην μουσική. Αυτό ήταν ένα μεγάλο βήμα καθώς κι ένα μεγάλο ρίσκο που όμως αποδείχθηκε μία απ' τις καλύτερες αποφάσεις που πήρα ποτέ. Αφοσιώθηκα πλήρως στη μουσική, κι από εκείνη τη στιγμή και μετά η καριέρα μου απογειώθηκε.

Ποιο θα έλεγες ότι είναι το καλύτερο πάρτι που έχεις πάει ποτέ;

Δεν είμαι και τόσο καλός στο να διαλέγω το καλύτερο από όλα σε οτιδήποτε, άλλα υπήρξαν πολλές σημαντικές στιγμές που μου άνοιξαν τα μάτια. Ας πούμε, το πρώτο μου acid house party στο Βερολίνο το 1986 ή 1987, και ένα ακόμη -δύο χρόνια αργότερα- στο οποίο άκουσα και χόρεψα για πρώτη φορά το "Inner City Life" του Goldie από ένα φοβερό ηχοσύστημα, σε ένα club στο Βερολίνο που λεγόταν WMF.

Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
O 42χρονος Γερμανός κατάφερε να "αναζωογονήσει" την Techno και να την φέρει ακόμη πιο κοντά στο ευρύ κοινό.

Και το καλύτερο στο οποίο έχεις παίξει εσύ;

Θα ήθελα να αποφύγω να διαλέξω μία μόνο κορυφαία βραδιά, διότι υπήρξαν και υπάρχουν ακόμα αμέτρητα φοβερά πάρτι! Αλλά αξιοσημείωτο και σημαντικό ήταν αναμφίβολα το πάρτι της παρουσίασης του δίσκου μου στο Berghain το 2009. Ήταν η πρώτη φορά που συνειδητοποίησα ότι έχω πολύ κοινό που ακολουθεί αυτό που κάνω.

Πώς νιώθεις αλήθεια όταν εμφανίζεσαι live; Ποια είναι τα συναισθήματα;

Υπάρχουν πολλά και διαφορετικά συναισθήματα τα οποία εξαρτώνται από ένα σωρό διαφορετικά πράγματα.. Από το μέρος, τον ήχο, το κοινό, το τί συμβαίνει στην ζωή μου εκείνη την περίοδο.

Το να βρίσκεσαι στην σκηνή μπορεί να λειτουργήσει θεραπευτικά όταν αντιμετωπίζεις δύσκολες στιγμές. Όταν έχεις καλό flow και συνδέεσαι τέλεια με το κοινό μπορείς να έχεις πραγματικά τα πιο φοβερά συναισθήματα, και να τα ξεχνάς όλα.
Φυσικά υπάρχουν πολλές προκλήσεις γιατί μου αρέσει να δίνω τον καλύτερο δυνατό εαυτό μου κι όταν νιώθω ότι είναι μία από εκείνες τις βραδιές που κάτι δεν ταιριάζει, νιώθω απαίσια.

Πολλές φορές αισθάνομαι πως οτιδήποτε λιγότερο από το καταπληκτικό δεν είναι αποδεκτό για μένα. Αλλά ναι, όταν νιώθεις τη ροή να είναι εκεί, είναι απλά το καλύτερο πράγμα του κόσμου!

Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
"Άφησα την γραφιστική για να συγκεντρωθώ στην μουσική. Ήταν ένα μεγάλο βήμα, κι ένα μεγάλο ρίσκο που όμως αποδείχθηκε μία απ' τις καλύτερες αποφάσεις που πήρα ποτέ. Αφοσιώθηκα πλήρως στη μουσική, κι από εκείνη τη στιγμή και μετά η καριέρα μου απογειώθηκε."

Τι είδους μουσική ακούς όταν θες να χαλαρώσεις;

Τις περισσότερες φορές επιλέγω απλά τη σιωπή και την φύση. Ή κάτι εντελώς διαφορετικό από techno, όπως για παράδειγμα τώρα που ακούω τον Lucio Battisti, έναν Ιταλό τραγουδιστή.

Από πού εμπνέεσαι;
Τις περισσότερες φορές η έμπνευση έρχεται δημιουργώντας μουσική. Πειραματίζομαι με ήχους ή με καινούρια εργαλεία και ξαφνικά μια μουσική ιδέα εμφανίζεται από το πουθενά.

Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
"Το να βρίσκεσαι στην σκηνή μπορεί να λειτουργήσει θεραπευτικά όταν αντιμετωπίζεις δυσκολίες. Όταν έχεις καλό flow και συνδέεσαι τέλεια με το κοινό μπορείς να έχεις πραγματικά τα πιο φοβερά συναισθήματα, και να τα ξεχνάς όλα."

Τι έχει αλλάξει στην Techno σκηνή σήμερα σε σχέση με την εποχή που πρωτοξεκίνησες να ασχολείσαι επαγγελματικά με την μουσική;

Τι είναι διαφορετικό τώρα;

Ίσως η βασική διαφορά να είναι ότι η σκηνή ήταν πολύ πιο local στα 90s. Ήταν η εποχή πριν το ίντερνετ και την easyJet. Οι άνθρωποι δεν ταξίδευαν τόσο συχνά. Επίσης, παλιότερα δεν έπαιζαν και τόσο μεγάλο ρόλο οι stars, τα πρόσωπα και το hype.
Το να ανατρέπεις τα δεδομένα έχει πλέον γίνει πολύ πιο επαγγελματικό, και η techno έχει γίνει μια καθώς πρέπει βιομηχανία. Το marketing, το facebook και όλο αυτό το χάος είναι πράγματα που ποτέ δεν θα σκεφτόσουν στα πρώτα χρόνια του techno. Αλλά είναι συναρπαστικό να βλέπεις πώς αλλάζουν τα πράγματα. Δεν είμαι σίγουρα ένας από αυτούς που ισχυρίζονται ότι παλιότερα όλα ήταν καλύτερα.
Τα πράγματα είναι αναμφισβήτητα συναρπαστικότερα για μένα προσωπικά τώρα, παρά το γεγονός ότι μουσικά η χρυσή εποχή της techno ήταν τα 90s.


Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
"Στα 90s η Techno σκηνή ήταν πολύ πιο local. Ήταν η εποχή πριν το ίντερνετ και την easyJet, και οι stars, τα πρόσωπα και το hype δεν έπαιζαν και τόσο ρόλο.Το να ανατρέπεις τα δεδομένα έχει πλέον γίνει πολύ πιο επαγγελματικό, και η techno έχει γίνει σήμερα μια καθώς πρέπει βιομηχανία. "

Ποια θα έλεγες ότι είναι τα σημεία-σταθμοί της καριέρας σου μέχρι σήμερα;

Έκανα ένα residency σε ένα club που λεγόταν Cookies στο παρελθόν, και έπαιζα σε μέρη όπως το παλιό Tresor, αλλά όλα ξεκίνησαν να παίρνουν τον δρόμο της διεθνούς καριέρας όταν ξεκίνησε το residency μου στο Berghain. Οπότε αυτή είναι η λίστα μου:

2004: Το πρώτο σετ στο Berghain - μία στιγμή που άλλαξε τη ζωή μου.
2006: Η συνεργασία με τον Marcel Dettmann που οδήγησε στο πρώτο μας ΕΡ που λεγόταν "Dawning" και στo ξεκίνημα του label Οstgut Ton.
2006: Η ίδρυση του δικού μου label, Klockworks.
2009: H κυκλοφορία του άλμπουμ μου "One" και του EP "Before One", με το πιο επιτυχημένο κομμάτι "Subzero".
2009: Ένα τηλεφώνημα από την δισκογραφική εταιρεία Mute: "Οι Depeche Mode θέλουν ένα remix από σένα."
2010: Berghain 04 Mix CD
2012: Fabric 66 Mix CD
2012-2014: Απίστευτα ταξίδια με ακόμα πιο απίστευτες εμπειρίες, σε ολόκληρο τον κόσμο.

Τι σχέδια έχεις για την εμφάνισή σου στο Reworks σε λίγες μέρες; Τι να περιμένουμε;

Είναι πάντα συναρπαστικό το να παίζεις κάπου για πρώτη φορά, όταν δεν ξέρεις πραγματικά τί να περιμένεις. Συνήθως δεν κάνω σχέδια για μια εμφάνιση μου ως DJ.

Πέντε λεπτά πριν βγω στη σκηνή αποφασίζω με ποιο τραγούδι θα ξεκινήσω, κι από κει και πέρα πηγαίνω όπως με βγάλει. Μου αρέσει να παίζω υπνωτικά σετ με μία δύναμη ώθησης και πραγματικά ελπίζω ο κόσμος στην Θεσσαλονίκη να το ευχαριστηθεί.

_________________________

*Ο Ben Klock θα εμφανιστεί αυτή την Παρασκευή, 19 Σεπτεμβρίου, στο "Reworks Club" (Block 33), στα πλαίσια του Reworks International Festival

Αναλυτικά το πρόγραμμα του Φεστιβάλ, εδώ

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια