Η αφανής dream pop των Ashrae Fax

Η αφανής dream pop των Ashrae Fax Facebook Twitter
0

Η αφανής dream pop των Ashrae Fax Facebook Twitter
Φέτος επανασυνδέθηκαν για μια σειρά συναυλιών αφού απέκτησαν επιτέλους την δημοσιότητα που τους αξίζει

Τους Ashreae Fax  μέχρι πρότινος – πέρσι συγκεκριμένα - δεν τους ήξερε κανείς. Ήταν γνωστοί μόνο στο χωριό τους που λένε στην Βόρεια Καρολίνα, σε ένα μικρό underground κοινό. Δεν βρισκόντουσαν σε μια χιπ περιοχή όπως το Λος Άντζελες ή τη Νέα Υόρκη για να βλέπεις φωτογραφίες τους παντού. Έτσι πέρασαν στην αφάνεια. Σχηματίστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 90 από τους Renee Mendoza και Alex Chesney και κατάφεραν να κυκλοφορήσουν μόνο ένα δίσκο το 2003 το "Static Crash!".

Η αφανής dream pop των Ashrae Fax Facebook Twitter

Σαν να πρωταγωνιστούσαν σε ταινία του John Hughes,  γνωρίστηκαν όταν πήγαιναν ακόμη λύκειο, το 1994. Ο Alex άκουσε την Renee να τραγουδάει Cocteau Twins σε μια άδεια σχολική αίθουσα που και οι δύο δεν έπρεπε να βρίσκονται εκείνη την ώρα. Έπαιζαν και έγραφαν μουσική εντατικά από τα 17 τους μέχρι τα 19. Μετά από μερικά χρόνια έφτιαξαν το συγκρότημα αλλά αποφάσισαν να σταματήσουν λόγω σπουδών. Ο Chesney ξαναβρήκε την Mendoza μετά από ένα χρόνο και την έπεισε να φτιάξουν ένα άλμπουμ. Πρόσθεσαν άλλα δύο μέλη στο γκρουπ και διαλύθηκαν επειδή έπρεπε να μεγαλώσουν και απλά να συνεχίσουν τις ζωές τους. Το όνομα το πήραν από ένα φάκελο που βρήκε η Mendoza όταν δούλευε ως επιστάτισσα.

Η αφανής dream pop των Ashrae Fax Facebook Twitter

Το "Static Crash!" σήμερα αποδεικνύεται πώς είναι ένα εγκληματικά ξεχασμένο διαμάντι της εποχής του.  Ένα μέτα- άλμπουμ που αν και κανονικά αναβιώνει τον σκοτεινό dream pop ήχο, καταφέρνει και δεν έχει ηλικία.  Διαχρονικό και cult που θα μπορούσε να έχει κυκλοφορήσει το ίδιο άνετα την δεκαετία του '80, του '90, είτε σε 10 χρόνια από τώρα.  Το ίδιο φρέσκο και μοναδικό θα ακουγόταν. Τέτοια δυναμική έχει. Από αυτά που σε ταλαιπωρούν ευχάριστα για πολύ καιρό.

 

Η αφανής dream pop των Ashrae Fax Facebook Twitter

Οι δημιουργοί του δεν έκρυβαν την αγάπη τους για μπάντες όπως η Siouxsie and The Banshees και οι Cocteau Twins. Ο ήχος τους είναι φτιαγμένος από την ίδια στόφα αλλά τους κόπιαραν στο δικό τους ύφος. Ονειρικοί, ατμοσφαιρικοί και αρκετά εμμονικοί. Φταίνε και τα περίεργα φωνητικά της Renee Mendoza που ερμηνεύει σαν μια πιο τραχιά και ρεαλιστική εκδοχή της Elizabeth Fraser. Όπως ήταν αναμενόμενο, πήραν ενθουσιώδεις κριτικές. Αν και οι μόνοι που φαίνεται πως τους αγνοούν ακόμη είναι από το Pitchfork που θα τους ανακαλύψουν μετά από μια δεκαετία για να τους θάψουν αρχικά και μετά να τους αποθεώνουν σε κάθε λίστα της χρονιάς όπως έγινε με τον Ariel Pink.

Η αφανής dream pop των Ashrae Fax Facebook Twitter

Φέτος επανασυνδέθηκαν για μια σειρά συναυλιών αφού απέκτησαν επιτέλους την δημοσιότητα που τους αξίζει. Δεν έχει γίνει λόγος για νέο υλικό, θα ήταν ανούσιο εξάλλου, η Mexican Summer όμως έβγαλε ένα άλμπουμ με κομμάτια που είχα γράψει τότε και δεν είδαν ποτέ το φως. Είναι εξίσου καλά.  Υπέροχη τραγουδοποιϊα.  Το “Never Really Been Into It” είναι ένα εμφανές και κάπως γλυκόπικρο παράδειγμα που θα μπορούσε να προχωρήσει το γκρουπ αν το έπαιρναν χαμπάρι τότε. Βέβαια σε αυτήν την ζωή ποτέ δεν ξέρεις τι θα σου ξημερώσει και νομίζω ότι εδώ ισχύει το κλισέ του "κάλιο αργά παρά ποτέ".

Η αφανής dream pop των Ashrae Fax Facebook Twitter

 

http://www.ashraefax.com/

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ