Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
Τα έργα του είναι κυρίως πρόσωπα παραμορφωμένα, τερατόμορφα, με τονισμένα όλα τα ελαττώματα και τις άσχημες λεπτομέρειες, με σπυριά και κέρατα. ©Γιώργος Τούρλας

Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα

0

Ο Γιώργος Τούρλας είναι ένας πολύ ιδιαίτερος εικαστικός. Τα έργα του είναι κυρίως πρόσωπα παραμορφωμένα, τερατόμορφα, με τονισμένα όλα τα ελαττώματα και τις άσχημες λεπτομέρειες, με σπυριά και κέρατα. Είναι αρκετά τρομακτικά, αλλά το χιούμορ και η ειρωνεία είναι αυτά που σου αφήνουν ως αίσθηση.

Τα πολύ αναγνωρίσιμα σκίτσα του έχουν γίνει γνωστά σε πολλές χώρες του κόσμου μέσα από φανζίν, εξώφυλλα δίσκων και στάμπες σε T-shirt, αλλά και από εκθέσεις. Η αφορμή για την σύντομη κουβέντα ήταν τα νέα μπλουζάκια που έχει σχεδιάσει και μπορείς να βρεις στο Latraac αλλά και μια σειρά από κολάν που κυκλοφορούν από τη «θώς», την ανεξάρτητη εταιρία του.

Η παραμόρφωση είναι ένα στοιχείο που υπάρχει έντονα στη δουλειά μου. Έχω μια συμπάθεια στο γκροτέσκο και το γκραν γκινιόλ. Είναι μια μορφή βίας, αλλά για μένα περισσότερο έχει να κάνει με το χιούμορ, την ειρωνεία, αλλά και την έννοια της απόκρυψης.

— Ποιος είσαι;

Είμαι ο Γιώργος ο Τούρλας. Γεννήθηκα και μεγάλωσα στο Παγκράτι. Μετά μεγάλωσα λίγο ακόμα στον Καρέα και τώρα συνεχίζω να μεγαλώνω στο Παγκράτι. Σχεδιάζω και γενικά ασχολούμαι με τα εικαστικά και το illustration.

— Ποια ανάγκη σου ικανοποιεί η ζωγραφική;

Πάντα ήθελα να φτιάχνω πράγματα με τα χέρια μου, όχι απαραίτητα μόνο ζωγραφική. Είναι ένας τρόπος έκφρασης, αλλά μάλλον περισσότερο το βλέπω σαν παιχνίδι.

— Από πότε ζωγραφίζεις;

Από μικρούλης.

— Υπάρχει κάποιος ή κάτι που μπορείς να πεις ότι σε έχει σημαδέψει καλλιτεχνικά;

Από παλιά μου άρεσαν πολύ ταινίες τύπου Εφιάλτης στο Δρόμο με τις Λεύκες, Τα Ζόμπι δεν είναι Χορτοφάγα, η δουλειά του David Cronenberg και τα κόμικ του Charles Burns.

Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας

— Γιατί σου αρέσουν τόσο πολύ τα παραμορφωμένα πρόσωπα; Δεν είναι μια μορφή βίας αυτή η παραμόρφωση;

Η παραμόρφωση είναι ένα στοιχείο που υπάρχει έντονα στη δουλειά μου. Έχω μια συμπάθεια στο γκροτέσκο και το γκραν γκινιόλ. Είναι μια μορφή βίας, αλλά για μένα περισσότερο έχει να κάνει με το χιούμορ, την ειρωνεία, αλλά και την έννοια της απόκρυψης. Οι μάσκες είναι ένα αντικείμενο που με γοητεύει. Η χρήση της μάσκας στην ιστορία της ανθρωπότητας έχει τεράστιο ενδιαφέρον.

— Από πού ξεκινάς όταν επιλέγεις να σχεδιάσεις έναν χαρακτήρα; Δανείζεσαι στοιχεία από την πραγματική ζωή;

Πολύ γκουγλάρισμα, φωτογραφίες και Photoshop για προσχέδιο. Η πραγματική ζωή είναι η μόνη πηγή έμπνευσης. Κυρίως οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας.

— Η πραγματικότητα είναι πολύ χειρότερη, βεβαίως, αλλά πώς αντιδράει ο κόσμος πώς αντιδράει στα σκίτσα σου;

Είναι πολύ χειρότερη, αυτό είναι σίγουρο. Γενικά ο κόσμος αντιδρά θετικά, ακόμα και αν σε κάποιους φαίνονται ελαφρώς αποκρουστικά τα σχέδιά μου, θα δεις ένα μικρό χαμόγελο στα πρόσωπα τους.

— Πόσο συνδεδεμένη είναι η τέχνη σου με τη μουσική; Ποιο είναι το σάουντράκ της;

Ότι και να κάνω, θα παίζει κάποια μουσική. Για σάουντρακ της δουλειάς μου θα επέλεγα κάτι σκοτεινό, ηλεκτρονικό, με πειραγμένα φωνητικά.

Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας

— Πες μου μερικές από τις συνεργασίες που έχεις κάνεις με μουσικούς και θέλεις να αναφέρεις.

Anklepants, Melted Cassettes, Bazooka, Skull Vomit και τελευταία με την Seagrave Records.

— Έχει καμία σημασία ο τόπος που ζεις για τη δημιουργία ενός έργου σου ή θα ήταν το ίδιο όπου κι αν έμενες;

Νομίζω θα ήταν ίδια όπου και αν έμενα. Μένω στο ίντερνετ.

— Έχεις κάνει εκθέσεις;

Ναι, ομαδικές. Οι γκαλερί είναι ένας χώρος που μάλλον δεν με κέρδισε πολύ. Προτιμώ τα φανζιν, τις συνεργασίες με μουσικούς και να τυπώνω τα σχέδιά μου σε ρούχα.

—Υπάρχουν γκαλερί για νέους καλλιτέχνες αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα;

Υπάρχουν αρκετές γκαλερί που παρουσιάζουν δουλειές νέων δημιουργών, αλλά πιστεύω επίσης πως μεγάλο ενδιαφέρον έχουν και κάποιοι ανεξάρτητοι χώροι που οι πιο πολλοί είναι και εργαστήρια καλλιτεχνών.

— Η αμεσότητα που έφερε το ίντερνετ πόσο σε έχει βοηθήσει; Έχει κανένα μειονέκτημα;

Πολύ. Το μόνο μειονέκτημα είναι η έλλειψη wi-fi.

Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας

— Τι άλλο σου αρέσει πολύ να κάνεις εκτός από το σχέδιο;

Κολύμβηση, YouTube, μπύρες με φίλους.

— Και τι σε ενοχλεί πιο πολύ γύρω σου;

Το μπούλινγκ.

— Ζεις από την τέχνη;

Όχι, έχω μια πρωινή δουλειά. Μερικές φορές παριστάνω τον dj, αλλά που και που ναι, κάτι βγαίνει και από την τέχνη.

— Τι ετοιμάζεις αυτή τη στιγμή;

Δες στο www.instagram.com/th_0_w_s/

https://th0ws.bigcartel.com/products

Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας
Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας
Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας
Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας
Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας
Εικαστικά
0

M. Hulot

O M.Hulot είναι διευθυντής της έντυπης LIFO και δουλεύει σε αυτήν από το πρώτο φύλλο της

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση που μας ταξιδεύει στις διαχρονικές του συνδέσεις

Εικαστικά / Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση για τις διαχρονικές του συνδέσεις

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει δημιουργικά με την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά; Στην ΕΦΑ Κυκλάδων πίστεψαν στο «στοίχημα» και έτσι προέκυψε μια έκθεση με ξεχωριστό ενδιαφέρον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Εικαστικά / Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Μια ρετροσπεκτίβα δεκαπέντε χρόνων η οποία αποτελείται από έναν καταιγισμό εικόνων που δημιούργησε με την κάμερά του ο γνωστός video artist για μια σειρά σημαντικών παραστάσεων, οι οποίες παρουσιάζονται αποδεσμευμένες από τη θεατρική τους υπόσταση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ