Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα

Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
Τα παιδιά και οι ενήλικες, οι άνθρωποι και οι θεοί, οι ψυχές και οι ζωντανοί, η ζωή και ο θάνατος…. Καθετί έχει «σύνορα» και μπορούμε να κατανοήσουμε την ουσία των πραγμάτων μόνο όταν κοιτάζουμε στην μέση των συνόρων, εκεί που δεν υπάρχει το άσπρο και το μαύρο...."Evolution of the Arbitrator", mixed media, acrylic oil, stickers, medium, mounted on panel ©Hikari Shimoda
0

Η έκθεση «Children on the Edge» της Hikari Shimoda ανοίγει τις πόρτες της για το κοινό αυτό το Σάββατο στο Los Angeles και συγκεκριμένα στην Corey Helford Gallery. Βλέποντας τα νέα έργα της το πρώτο που παρατηρώ είναι οι δυο λέξεις γραμμένες με ελληνικούς χαρακτήρες: «Σεραφείμ» και «Χερουβείμ». Εάν και βρίσκεται λίγες ώρες πριν το opening στον πυρετό των προετοιμασιών, η Γιαπωνέζα καλλιτέχνης μου απαντά άμεσα στην ερώτηση μου για το έργο «Evolution of the Arbitrator» μέσω της μάνατζερ της.

«O πρωταγωνιστής της δουλειάς μου είναι το Χερουβείμ, το φτερωτό πλάσμα της Βίβλου που παρακολουθεί τον Θεό. Το Χερουβείμ έχει να κάνει με «έναν άγγελο της νοημοσύνης που θα μπορούσε να δείξει την ύπαρξη του Θεού». Αυτός ο άγγελος έχει τρία φτερά που αντιπροσωπεύουν την νοημοσύνη της καθαρής Φωτεινότητας», μου επισημαίνει και συνεχίζει αναλύοντας την ιδέα πίσω από το έργο της.

Οι παιδικές φιγούρες στις δουλειές της είναι το μέσο για να εκφράσει την ανάγκη της να δούμε όλους τους ανθρώπους του πλανήτη μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα.

«Ο Θεός αναδύεται από την κατάθλιψη των ανθρώπινων υπάρξεων, έπειτα ο Θεός θα καταστρέψει στο τέλος τους ανθρώπους. Αυτό έχει υπάρξει ένα σημαντικό θέμα των δημιουργιών μου για μεγάλο χρονικό διάστημα, και με την νέα μου δουλειά προσπαθώ να μετατοπίσω το θέμα στους «ανθρώπους που εξελίχτηκαν σε τέτοιο βαθμό ώστε να πλησιάσουν το Θεό. Οι άνθρωποι τώρα έχουν την υψηλή νοημοσύνη- το ίδιο είδος δύναμη που έχει ο Θεός- και τελικά μπορούν να δουν την ύπαρξη του Θεού. Με ποιο τρόπο λοιπόν θα τους κρίνει ο Θεός;» καταλήγει.

Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
"Life of the Death", mixed media, acrylic oil, stickers, medium, mounted on panel ©Hikari Shimoda

Στην συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στο LIFO.gr τέτοιες μέρες πριν ένα χρόνο είχε εκφράσει την ανάγκη της τα ερωτήματα που θέτουν τα έργα της, να αφορούν όλους τους ανθρώπους. Να εξαλείψει τα εμπόδια που επιβάλλονται από τις ταμπέλες της φυλής και της χώρας. Η πρόθεση της είχε εκφραστεί με τα πορτραίτα παιδιών του «Nobody». Ποιο ερώτημα θέλει να θέσει μέσω του  «Children on the Edge» στην ανθρωπότητα;

«Η εξέλιξη των ανθρώπων βασίζεται σε εκείνο το είδος της νοημοσύνης που θα σώσει τον κόσμο ή σε εκείνο που θα τον καταστρέψει; Μέσα από την δουλειά μου, προσπαθώ να σκεφτώ για αυτό το οποίο έρχεται έπειτα από την ολοκλήρωση της εξέλιξης των ανθρώπων».

Οι παιδικές φιγούρες στις δουλειές της είναι το μέσο για να εκφράσει την ανάγκη της να δούμε όλους τους ανθρώπους του πλανήτη μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα.

Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
Children of this planet ©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
Children on this planet ©Hikari Shimoda

«Τα παιδιά και οι ενήλικες, οι άνθρωποι και οι θεοί, οι ψυχές και οι ζωντανοί, η ζωή και ο θάνατος…. Καθετί έχει "σύνορα" και μπορούμε να κατανοήσουμε την ουσία των πραγμάτων μόνο όταν κοιτάζουμε στην μέση των συνόρων, εκεί που δεν υπάρχει το άσπρο και το μαύρο. Το σήμερα είναι η συνέπεια των συνόρων του παρελθόντος και του μέλλοντος» καταλήγει.

Εάν δεις την δουλειά της μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα, χωρίς να είσαι απόλυτος, στην γκρίζα ζώνη όπου μόνο εκεί μπορείς να αντιληφθείς την ματαιότητα της ζωής, την κοινή μας μοίρα και να γίνεις λίγο πιο συμπονετικός με τον διπλανό σου, η Hikari Shimoda θα έχει πετύχει τον στόχο της.

Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
"Neo Raigou zu"mixed media, acrylic oil, stickers, medium, mounted on panel ©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
14 years old, Children on the edge©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
Where abouts of God ©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
Η εξέλιξη των ανθρώπων βασίζεται σε εκείνο το είδος της νοημοσύνης που θα σώσει τον κόσμο ή σε εκείνο που θα τον καταστρέψει; Children on the edge ©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
where abouts of God ©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
©Hikari Shimoda

Ευχαριστούμε την Cora, μάνατζερ της Hikari Shimoda, καθώς και την υπεύθυνη τύπου Aaron για την βοήθεια τους και την άμεση ανταπόκριση

Όλες οι εικόνες παραχωρήθηκαν από την Corey Helford Gallery και την υπεύθυνη τύπου της Hikari Shimoda στο LIFO.gr για αποκλειστική χρήση. Δεν επιτρέπεται η αναδήμοσιευσή τους χωρίς την άδεια τους.

Info

H έκθεση της Hikari Shimoda  ανοίγει τις πόρτες της για το κοινό το Σάββατο 13 Ιανουαρίου στην Gallery 1 της Corey Helford Gallery (571 S Anderson St (Enter on Willow St) του Los Angeles στις 7 το απόγευμα. Στον ίδιο χώρο θα παρουσιαστούν έργα της Pip & Pop. Η  έκθεση θα διαρκέσει μέχρι της 17 Φεβρουαρίου.

Hikari Shimoda

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ