Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara

Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
0
Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Jorōgumo ("whore spider"), Illustrated Book of Japanese Monsters, 1972

 Το πιο ξεχωριστό μου εύρημα των τελευταίων ημερών είναι αδιαμφισβήτητα η δουλειά του Ιάπωνα εικονογράφου Gōjin Ishihara.


Ο Gōjin Ishihara ήταν (είναι ακόμα;)ένας ιδιαίτερα ταλαντούχος illustrator της μεταπολεμικής ιαπωνικής φανταστικής λογοτεχνίας, και εικονογράφος πάμπολλων παιδικών αναγνωσμάτων (σχεδόν κόμικς, αλλά όχι ακριβώς), και περιοδικών.


Αν και πολυγραφότατος, ο Ishihara δεν έχει δικό του λήμμα στην Wikipedia – τουλάχιστον όχι στην βερσιόν της αγγλικής γλώσσας, και οποιαδήποτε άλλη από τις ελάχιστες πληροφορίες που υπάρχουν γι' αυτόν onlineείναι γραμμένη στα ιαπωνικά.

Παρ' όλα, αυτά αν ψάξει κανείς λίγο πιο βαθιά στα "λημέρια" των φανατικών της σύγχρονης ιαπωνικής κουλτούρας θα συναντήσει πολλές φορές το όνομα του ως έναν από τους πιο ξεχωριστούς και ευφαντάστατους δημιουργούς με τα κόμικ του οποίου μεγάλωσε ολόκληρη η 70s γενιά Ιαπώνων.

Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Kubire-oni (strangler demon), Illustrated Book of Japanese Monsters, 1972
Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Onmoraki (bird demon), Illustrated Book of Japanese Monsters, 1972


Το 1972 ο Ishihara εικονογράφησε με έναν αριστουργηματικό τρόπο το εντυπωσιακό "Illustrated Book of Japanese Monsters" (Νihon Υoukai Ζukan) του Sato Arifumi . Πρόκειται για μία "εγκυκλοπαίδεια" όλων σχεδόν των τεράτων και λοιπών στοιχειών και υπερφυσικών πλασμάτων των ιαπωνικών θρύλων, και των κατορθωμάτων τους.
Και είναι πολλά, και όσο πιο αλλόκοτα μπορεί κανείς να φανταστεί.

Και τα τέρατα, και τα κατορθώματά τους. Φυσικά.

Το βιβλίο δεν εκδίδεται πια, και είναι σήμερα δυσεύρετο. Καλοδιατηρημένες κόπιες του φτάνουν στο e-bay ακόμα και τα χίλια δολάρια.

Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Nekomata (cat monster), Illustrated Book of Japanese Monsters, 1972
Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Tengu (bird-like demon), Illustrated Book of Japanese Monsters, 1972
Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Tenjō-sagari (ceiling dweller), Illustrated Book of Japanese Monsters, 1972


Εκτός όμως από το γνωστότερο illustration έργο του για το book of monsters, ο Ishihara ήταν και ο δημιουργός πάμπολλων παιδικών βιβλίων, σουρεαλιστικών ηρώων, ακόμα και εκπαιδευτικών αναγνωσμάτων που άφησαν το δικό τους στίγμα στην σύγχρονη λαϊκή κουλτούρα της χώρας.

Δουλειά του βλέπουμε στο ιαπωνικό περιοδικό Mysteries of the World, στις ιστορίες του 'Prehistoric Man', στις σειρές 'World's Greatest Wonders', Psychics of the World, κ.α.

Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Enma Dai-Ō (King of Hell, Lord of Deat), Illustrated Book of Japanese Monsters, 1972
Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Kyūbi no kitsune (nine-tailed fox), Illustrated Book of Japanese Monsters, 1972


Στις αρχές της δεκαετίας του '80 ο Ishihara εικονογραφούσε σε σειρές την βιογραφία του Super Mario για ένα περιοδικό της Νintedo (τον είχε κάνει αγνώριστο), ενώ συνεργαζόταν και με πολλά gay αλλά και BDSM περιοδικά με το ψευδώνυμο Hayashi Gekko.


Έριξα μια ματιά σε όλα, αλλά τίποτα δεν συγκρίνεται με το 'υπερφυσικό' του έργο.


Δείτε και μόνοι σας, και απολαύστε την μυθική λεπτομέρεια.

Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Baku (dream-eating chimera), Illustrated Book of Japanese Monsters, 1972
Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Yūrei (ghost), Illustrated Book of Japanese Monsters, 1972
Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Yamasei (mountain sprite), Illustrated Book of Japanese Monsters, 1972
Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Rashōmon no oni (ogre of Rashōmon Gate), Illustrated Book of Japanese Monsters, 1972
Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Waira (mountain-dwelling chimera), Illustrated Book of Japanese Monsters, 1972
Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Nure-onna (snake woman), Illustrated Book of Japanese Monsters, 1972
Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Hell of Repetition (Illustrated Book of Hell, 1975)
Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Burning Hell (Illustrated Book of Hell, 1975)
Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
World's biggest glutton (World's Greatest Wonders, 1971)
Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Nostradamus (Psychics of the World, 1974)
Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Prehistoric man as modern-day baseball player (Prehistoric Man, 1970)
Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Prehistoric man as modern-day security guard (Prehistoric Man, 1970)
Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Prehistoric man as modern-day wrestler (Prehistoric Man, 1970)
Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Demons of the Orient (The Complete Book of Demons, 1974)
Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Gorgon (Illustrated Book of World Monsters, 1973)
Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Aliens in ancient Japan (Mysteries of the World, 1970)
Ο φανταστικός και υπέροχα μακάβριος κόσμος του Gōjin Ishihara Facebook Twitter
Kaiketsu Lion-Maru (sonosheet book, 1972)
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ