Ένα γουέστερν graphic novel με φόντο την Ελλάδα του Μεσοπολέμου

Ένα γουέστερν graphic novel με φόντο την Ελλάδα του Μεσοπολέμου Facebook Twitter
To Brigands είναι ένα graphic novel, ένα βαλκανικό γουέστερν που εκτυλίσσεται στον ελλαδικό χώρο την εποχή του Mεσοπολέμου
0

Στο indiegogo μπορεί να πετύχει κάποιος μια καμπάνια για τη χρηματοδότηση του πρώτου μέρους του «Brigands», ενός καινούργιου κόμικ που βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο δημιουργίας του. Το σενάριο είναι του Βασίλη Χειλά («Ύψιλον», «Λοκάρ») και η εικονογράφηση του Παναγιώτη Τσαούση («Απόδραση από τη Φλάνδρα», «Time Crack»). Είναι η πρώτη φορά που συνεργάζονται.


Το «Brigands», «ληστής» στα ελληνικά, μπορεί να έχει αγγλικό τίτλο και να είναι γραμμένο στα αγγλικά, αλλά έχει ελληνικότατο θέμα. Διαδραματίζεται την περίοδο που υπήρχαν ακόμα λήσταρχοι στη χώρα και όργωναν την ελληνική επικράτεια, σπέρνοντας τον τρόμο.

Σχεδιάζαμε αρχικά να δημιουργήσουμε ένα πραγματικό γουέστερν, με τη δράση να τοποθετείται στην Άγρια Δύση και πρωταγωνιστές τους "συνήθεις υπόπτους", δηλαδή καουμπόηδες, Ινδιάνους, παράνομους, ιππικό κ.λπ. Όταν, όμως, έπεσα πάνω σε φωτογραφίες διάσημων ληστών της ελληνικής υπαίθρου εντελώς τυχαία και διάβασα πράγματα γι' αυτούς συνειδητοποίησα ότι δεν υστερούσαν καθόλου σε αγριότητα, θράσος και γοητεία

«Συγκεκριμένα, τοποθετείται στο 1928, μετά το Διάταγμα του 1925 για απονομή χάριτος σε όποιον επικηρυγμένο ληστή συνελάμβανε ή εξόντωνε άλλον ληστή. Οι λίγοι εναπομείναντες συνεχίζουν έναν τρομερό αγώνα αλληλοεξόντωσης. Έχει να κάνει με πρώην συντρόφους, αδελφοποιτούς και συναγωνιστές που ξεθάβουν αρχαίες έριδες για να δικαιολογήσουν τη μεταστροφή τους. Είναι ένα graphic novel 120 σελίδων, χωρισμένο σε 5 κεφάλαια-books. Θα το χαρακτήριζα βαλκανικό γουέστερν που εκτυλίσσεται στον ελλαδικό χώρο την εποχή του Mεσοπολέμου» λέει ο Βασίλης.

Ένα βαλκανικό γουέστερν στην Ελλάδα ακούγεται αρκετά πρωτότυπη ιδέα και σίγουρα είναι κάτι που δεν έχει ξαναγίνει. Τον ρωτάω πώς ακριβώς το σκέφτηκε και αν βασίστηκε σε πραγματικά γεγονότα και πρόσωπα.

«Σχεδιάζαμε αρχικά να δημιουργήσουμε ένα πραγματικό γουέστερν, με τη δράση να τοποθετείται στην Άγρια Δύση και πρωταγωνιστές τους "συνήθεις υπόπτους", δηλαδή καουμπόηδες, Ινδιάνους, παράνομους, ιππικό κ.λπ. Όταν, όμως, έπεσα πάνω σε φωτογραφίες διάσημων ληστών της ελληνικής υπαίθρου εντελώς τυχαία και διάβασα πράγματα γι' αυτούς συνειδητοποίησα ότι δεν υστερούσαν καθόλου σε αγριότητα, θράσος και γοητεία συγκρινόμενοι με τους σκληρότερους ντεσπεράντο της αμερικανικής γουέστερν μυθολογίας.

Ένα γουέστερν graphic novel με φόντο την Ελλάδα του Μεσοπολέμου Facebook Twitter
Το να φτιάξουμε ένα κόμικ βασισμένο στους διάσημους ληστές της ελληνικής υπαίθρου μου φάνηκε μεγάλη πρόκληση.


Επιπλέον, κανείς δεν είχε ασχοληθεί σοβαρά σε μυθοπλαστικό επίπεδο με αυτό το θέμα. Έτσι, το να φτιάξουμε ένα κόμικ βασισμένο σε αυτούς τους χαρακτήρες μου φάνηκε μεγάλη πρόκληση. Το πολιτικό περιβάλλον είναι ατόφιο. Τα ιστορικά γεγονότα επίσης. Μόνο οι πρωταγωνιστές μας είναι ένα αμάλγαμα αληθινών προσώπων της εποχής και τα ονόματά τους επινοημένα.


Καταλήξαμε σε αυτήν τη λύση και δεν κάναμε βιογραφία, επειδή δεν θέλαμε να μας περιορίσει το στενό πλαίσιο της ζωής ενός συγκεκριμένου προσώπου αλλά να εμβαθύνουμε κυρίως στην ουσία του χαρακτήρα, να κάνουμε πιο συναρπαστική την αφήγηση» αναφέρει.


Η έρευνα σχετικά με την ατμόσφαιρα της εποχής τούς πήρε πάνω από δύο μήνες και δεν σταματάει ποτέ, όπως μου λέει, αφού συνεχώς ανακαλύπτουν πράγματα.

— Γιατί, όμως, διαλέξατε να το κυκλοφορήσετε στα αγγλικά;

Η αγγλική γλώσσα επιλέχθηκε για να μπορεί η σειρά να στοχεύσει και σε ξένο κοινό, ειδικά αφού επιλέξαμε την αμερικανική πλατφόρμα χρηματοδότησης Indiegogo. Απευθυνόμαστε σε ενήλικο κοινό, αφού το «Brigands» έχει αρκετή αναπαραστατική βία αλλά και γυμνό. Βέβαια, αφορά και όποιον διαβάζει οτιδήποτε και θέλει να δοκιμάσει και ένα κόμικ ιστορικών αναφορών. Φυσικά, αφορά και όλους τους ενήλικους φαν των κόμικς παγκοσμίως.


— Είναι δύσκολο να φτιάξεις ένα κόμικ στην Αθήνα σήμερα; Μπορείς να ζήσεις από αυτό;

Είναι το πιο εύκολο πράγμα του κόσμου και γίνεται κατά κόρον. Το να αρέσει το δημιούργημά σου στο κοινό είναι το πιο δύσκολο. Από τα κόμικς μπορεί να ζήσει κάποιος αν είναι ο Αρκάς!


Σοβαρά τώρα, αν κάποιος επιλέξει αυτό για βιοπορισμό, θα πρέπει να γίνει τόσο καλός ώστε να τον απορροφήσει η τεράστια αμερικανική σκηνή. Είναι η μοναδική που μπορεί να προσφέρει αρκετή δουλειά για να ζει κάποιος από αυτό. Αλλιώς, θα πρέπει να κάνει τη σούπερ εμπορική επιτυχία, όπως το «Logicomix», που κι αυτή δεν θα τον εξασφαλίσει ισοβίως.


Οι περισσότεροι δημιουργοί τελικά απασχολούνται σε συναφή επαγγέλματα, π.χ. είναι γελοιογράφοι, και κάνουν κόμικς περιστασιακά.

Ένα γουέστερν graphic novel με φόντο την Ελλάδα του Μεσοπολέμου Facebook Twitter
Απευθυνόμαστε σε ενήλικο κοινό, αφού το «Brigands» έχει αρκετή αναπαραστατική βία αλλά και γυμνό.

— Τι πιστεύεις ότι λείπει από τη σκηνή σήμερα;

Ξεκάθαρα οι ήρωες, οι σωστά δομημένοι χαρακτήρες. Οι περισσότεροι ασχολούνται με εξεζητημένα ή ελλειπτικά σενάρια που αναδεικνύουν ένα κοινωνικό, πολιτικό, μεταφορικό ή άλλο σκηνικό εις βάρος της ανάπτυξης των χαρακτήρων που καταλήγουν να είναι ανύπαρκτοι. Όταν δεν θυμάσαι το όνομα του πρωταγωνιστή ενός κόμικ, τότε μάλλον το κόμικ αυτό έχει αποτύχει.

— Γιατί να διαβάσει κάποιος το «Brigands»;

Γιατί είναι ένα καλό κόμικ. Και γιατί διαθέτει εκπληκτικό σχέδιο, ενδιαφέροντες χαρακτήρες, όμορφες χωριατοπούλες (και αριστοκράτισσες) και αρκετή βία. Κυρίως επειδή μπορεί να μάθει σε αρκετούς το τραχύ πρόσωπο της ελληνικής υπαίθρου, από την οποία έχουμε αποξενωθεί εντελώς τα τελευταία χρόνια, αλλά από αυτήν καταγόμαστε σε συντριπτικό ποσοστό εμείς, ο ωραίος, καθαρός και εκλεπτυσμένος πληθυσμός των μεγαλουπόλεων.


— Τι περιμένετε από αυτό;

Θέλουμε να αρέσει στον κόσμο. Να πουλήσει, δηλαδή, καλά όταν φτάσει στα βιβλιοπωλεία. Αυτό θα μας δώσει τη δύναμη να συνεχίσουμε με κέφι και να τελειώσουμε τη σειρά σχετικά σύντομα με διάφορους τρόπους έκδοσης. Δεν σου κρύβω ότι πάντα με μάγευε το περίπτερο, που το θεωρώ τον φυσικό χώρο των κόμικς, και πιστεύω ότι η απομάκρυνσή τους από αυτό και η τοποθέτησή τους στα βιβλιοπωλεία σιγά-σιγά τα σκοτώνει. Θα ονειρευόμουν μια έκδοση των «Brigands» ως «Λήσταρχων» πλέον, κρεμασμένη στα περίπτερα.

Ένα γουέστερν graphic novel με φόντο την Ελλάδα του Μεσοπολέμου Facebook Twitter
Κανείς δεν είχε ασχοληθεί σοβαρά σε μυθοπλαστικό επίπεδο με αυτό το θέμα
Ένα γουέστερν graphic novel με φόντο την Ελλάδα του Μεσοπολέμου Facebook Twitter
Είναι ένα καλό κόμικ. Διαθέτει εκπληκτικό σχέδιο, ενδιαφέροντες χαρακτήρες, όμορφες χωριατοπούλες (και αριστοκράτισσες) και αρκετή βία.

Αυτήν τη στιγμή η καμπάνια στο indiegogo συνεχίζεται στο: https://www.indiegogo.com/projects/brigands-adventure-fantasy

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR