Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George

Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
0
Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
Το θέμα της έκθεσης είναι η παράνοια, ο φονταμενταλισμός, η επιτήρηση, η θρησκεία, η κατηγορία, η θυματοποίηση.

O Gilbert Proesch γεννήθηκε στην Ιταλία μάλλον το 1943. Ο George Passmore γεννήθηκε στο Ντέβον το 1942. Συναντήθηκαν ως φοιτητές στο Saint Martin και έχουν εργαστεί από κοινού ως «ένας καλλιτέχνης" για περισσότερα από 40 χρόνια. Παντρεύτηκαν το 2008, μόλις είχαν περάσει τα 70 τους. Δείχνουν να αγαπούν το βρετανικό κατεστημένο με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο το σχολιάζουν. Για τις εκθέσεις τους γράφουν γράφουν συχνά ότι «δύσκολα γνωρίζουμε εν είναι προσβλητικές, προοδευτικές ή απλά αναρχικές». Πέρα από την ανάλυση πολλά από τα έργα τους είναι λαμπρά έργα τέχνης. Η έκθεσή τους στη γκαλερί White Cube, λέγεται Scapegoating Pictures. Πρόκειται για μια καλειδοσκοπική απεικόνιση του Ανατολικού Λονδίνου, στο οποίο κατοικούν από τις αρχές της δεκαετίας του 60.

 

Το θέμα της έκθεσης είναι η παράνοια, ο φονταμενταλισμός, η επιτήρηση, η θρησκεία, η κατηγορία, η θυματοποίηση.Τα έργα έχουν τη δύναμη τραγουδιών διαμαρτυρίας, αλλά ο πολιτικός στόχος τους είναι ασαφής. «Είναι δύσκολο να γνωρίζουμε ποιος παρακολουθεί ποιον, ποιος μισεί ποιον, ποιος κατηγορεί ποιον, ποιος στην πραγματικότητα είναι ο αποδιοπομπαίος τράγος». Σχεδόν για πέντε δεκαετίες η τέχνη τους έχει ως κέντρο τη σύγχρονη αστική ύπαρξη σε μια επική και σπλαχνική απεικόνιση. Στο κέντρο της είναι πάντα οι καλλιτέχνες οι οποίοι είναι ένα μέρος του έργου τους ως ζωντανά γλυπτά ή μάρτυρες των ιστοριών τους. Οι εικόνες των «αποδιοπομπαίων τράγων» της τελευταίας τους έκθεσης, εμφανίζουν την οπτική τους. Έχουν θέα στη σύγχρονη ανθρωπότητα, υπερασπίζονται την ελεύθερη σκέψη και μάχονται τη μισαλλοδοξία. Ιστορικά η τέχνη τους είναι μια ακούραστη και βαθιά συναισθηματική εμπλοκή με τον θεατή και τον σύγχρονο κόσμο. Περιγράφουν την μυστηριώδη πραγματικότητα του τεχνολογικού πολυπολιτισμικού και πολυθρησκευτικού μας κόσμου. 

 

Οι Gilbert & George κάνουν τέχνη που έχει σημασία. Προκαλούν τον θεατή να διαφωνήσει, να σκεφτεί. Η τέχνη τους είναι κομμάτι της ζωής. Μια ζωής στης οποίας το κέντρο βρίσκονται δυο άντρες ερωτευμένοι με αυτό που βλέπουν γύρω τους. 

Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
«Είναι δύσκολο να γνωρίζουμε ποιος παρακολουθεί ποιον, ποιος μισεί ποιον, ποιος κατηγορεί ποιον, ποιος στην πραγματικότητα είναι ο αποδιοπομπαίος τράγος»... Fast & Furious, 2013
Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
Welcome, 2013
Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
Σχεδόν για πέντε δεκαετίες η τέχνη τους έχει ως κέντρο τη σύγχρονη αστική ύπαρξη σε μια επική και σπλαχνική απεικόνιση... Zeal, 2013
Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
Smithers, 2013
Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
Astro Star, 2013
Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ