«Το Παιχνίδι της Σφαγής»: Καλοκουρδισμένο σόου που, όμως, απογοητεύει

«Το Παιχνίδι της Σφαγής»: Καλοκουρδισμένο σόου που, όμως, απογοητεύει Facebook Twitter
Ο Κακλέας στήνει ένα μεγάλο, καλοκουρδισμένο σόου με πλήθος ηθοποιών, μουσικών, πολύχρωμων κοστουμιών και προθέσεων. Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας
0

Πόσα επίθετα έχει ο θάνατος;

Είναι απρόβλεπτος, έτσι όπως πέφτει ξαφνικά πάνω σε μια μικρή πόλη και θερίζει το ένα τρίτο του πληθυσμού της.


Είναι μυστηριώδης, έτσι όπως περιφέρεται «αφύσικα ψηλός», με ράσο και κουκούλα, χωρίς κανένας να μπορεί να δει το πρόσωπό του.


Ανελέητος, όταν ορμάει σε βρέφη, σε κορίτσια που ανθίζουν, σε ερωτευμένους που παραληρούν.


Φρικιαστικός, όταν εισβάλλει στα σώματα, θρυμματίζει τους πνεύμονες, διαλύει κάθε ίχνος ομορφιάς και ανθρωπιάς.


Κρύβεται παντού και πουθενά: στο νερό, στον αέρα, στον δρόμο, στις πόρτες, στις χαραμάδες των τοίχων, στα ραγίσματα του μυαλού, στις προσευχές των πιστών, στη Δύση, στην Ανατολή, σε κάθε λεπτό της ώρας, σε κάθε ώρα της ημέρας, σε κάθε σταγόνα της βροχής.

Έρχεται όταν κοιμάσαι, όταν ξυπνάς, όταν βαριέσαι, όταν παίζεις με τα παιδιά σου, όταν θαυμάζεις έναν πίνακα, όταν ανοίγεις μια κονσέρβα, όταν ρυθμίζεις το σάκχαρό σου, όταν βουτάς στο κενό, όταν μένεις ακίνητος, όταν νομίζεις πως πέρασε το κακό, όταν λες «θα κάνω μια νέα αρχή».

Χρειάζεται ακροβασία στην κόψη, αν είναι να πετύχει το εγχείρημα, και όχι μονοσήμαντες, εύκολες λύσεις ή απομιμήσεις του κινηματογραφικού σύμπαντος του Τιμ Μπάρτον και του Τέρι Γκίλιαμ.


Πεθαίνει όποιος αντιστέκεται ή όποιος ενδίδει;


Πεθαίνουν οι αδαείς, οι ηττοπαθείς, όσοι αψηφούν τους κανόνες υγιεινής, οι απρόσεκτοι. Πεθαίνουν οι αισιόδοξοι, οι δυνατοί, όσοι δεν πίστεψαν ποτέ πως θα πεθάνουν. Πεθαίνουν όσοι μυρίζουν πιο ωραία.

«Το Παιχνίδι της Σφαγής»: Καλοκουρδισμένο σόου που, όμως, απογοητεύει Facebook Twitter
Γκροτέσκο δεν σημαίνει μόνο γκόθικ μακιγιάζ και κομμένα χέρια. Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας


Δεν φταίει η τοπική αυτοδιοίκηση για τα σκουπίδια που ποτίζουν μικρόβια την πόλη. Δεν φταίει η επιστήμη που άφησε το κακό να μπει, που δεν αντιλήφθηκε τη νέα μετάλλαξη του ιού.

Δεν φταίει ο Θεός που αγνόησε τη μετάνοια των αμαρτωλών. Δεν φταίνε οι πλούσιοι που τρώνε αγνά βιολογικά προϊόντα κλεισμένοι στις επαύλεις τους.

Φταίνε οι φτωχοί, αυτοί φταίνε, που πηγαίνουν σε δημόσια σχολεία, που ψωνίζουν από λαϊκές αγορές, που δεν αλλάζουν τα σεντόνια τους, που δεν πλένουν τα δόντια τους, που δεν απολυμαίνουν τα αιδοία τους, που είναι βρόμικοι, που ζέχνουν.


Ένα μωσαϊκό από στιγμιότυπα θανάτου είναι το «Παιχνίδι της σφαγής» του Ιονέσκο. Μια μητέρα βλέπει την κόρη της να σωριάζεται μπροστά στα μάτια της.

Ένας σύζυγος κρατάει σφιχτά την ετοιμοθάνατη γυναίκα του. Ένας εύπορος κύριος πέφτει ξερός δίπλα στο πιάτο με το αποστειρωμένο φαγητό του.

Νοσοκόμες εκβιάζουν τους ετοιμοθάνατους ασθενείς τους. Άνθρωποι κυνηγιούνται στους δρόμους. Τα εγκαταλελειμμένα μαγαζιά λεηλατούνται.


Οι σκηνές σε δημόσιους χώρους, όπου οι κάτοικοι σωριάζονται σαν μύγες σε μια δίνη κωμικού παραλογισμού, εναλλάσσονται με σκηνές τρυφερότητας σε ιδιωτικούς χώρους, όπου τα θύματα της επιδημίας κρύβονται, αγωνιούν, αποχαιρετούν τους αγαπημένους τους, ξεψυχούν ή αυτοκτονούν.

«Το Παιχνίδι της Σφαγής»: Καλοκουρδισμένο σόου που, όμως, απογοητεύει Facebook Twitter
Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας

Αστείες μαριονέτες ή άνθρωποι με σάρκα και οστά που γαντζώνονται από τη ζωή; Είναι όλα θέμα οπτικής. Ο Ιονέσκο παίζει με τις αποστάσεις: πότε πλησιάζει και πότε απομακρύνεται, πότε αποτρέπει την οικειότητα και πότε την ενθαρρύνει.

Από τη σάτιρα των φαντασμένων αστών στην αγκαλιά των πληγωμένων εραστών, από το γέλιο στο κλάμα, η αντίδρασή μας απέναντι στο μοιραίο δεν γνωρίζει κανόνες και «είδη».

Δεν υπάρχει ενδεδειγμένη συμπεριφορά ή ιδανικός ήχος και σπάνια προλαβαίνουμε να τραγουδήσουμε το κύκνειο άσμα μας: οι περισσότεροι αρκούμαστε αναγκαστικά σε έναν ρόγχο, σε μια μισοφαγωμένη συλλαβή, σε μια γελοία χειρονομία.

«Γιατί δεν μπόρεσα να κατακτήσω ούτε μια στιγμή; Γιατί δεν μπόρεσα να κατακτήσω τους πλανήτες;» αναρωτιέται ο Γέρος όταν αρρωσταίνει η Γριά του. Ο χρόνος δεν είναι ποτέ αρκετός.


Ο Κακλέας στήνει ένα μεγάλο, καλοκουρδισμένο σόου με πλήθος ηθοποιών, μουσικών, πολύχρωμων κοστουμιών και προθέσεων. Ο συντονισμός προσώπων, πραγμάτων και κινήσεων δημιουργεί μια αίσθηση ασφάλειας στον θεατή.

Η χαριτωμένη έναρξη, με τους κατοίκους συγκεντρωμένους στην πλατεία να σωριάζονται σταδιακά, ζεσταίνει τις διαθέσεις. Ο σκηνοθέτης αντιλαμβάνεται τη σημασία των αποστάσεων και προσπαθεί αντίστοιχα να αναδείξει το μπρίο των «μεγάλων» σκηνών και τη μελαγχολία των «μικρών».

Ένα-ένα, όμως, τα κομμάτια του παζλ απογοητεύουν, παρόλο που φαινομενικά τοποθετούνται στις σωστές θέσεις. Ένα-ένα τα επεισόδια φανερώνουν την επιπολαιότητα με την οποία έχουν οικοδομηθεί, σκετσάκια σαθρά που τα σαρώνει το πρώτο αεράκι.


Αδιάφορους μας αφήνει ο μονόλογος του φοβικού άνδρα που βλέπει παντού μικρόβια, ενώ δεν αναδύεται ποτέ η κοφτερή ειρωνεία στον διάλογο των δύο αστών από τα πλούσια και τα λιγότερο πλούσια προάστια.

Η συγκίνηση που θα μπορούσαμε να εισπράξουμε παρακολουθώντας δύο ανδρόγυνα να χωρίζονται από τον θάνατο κόβεται από τη βιαστική διεκπεραίωση.

Ένας χλιαρός κομπέρ, αμήχανοι διάλογοι στη φυλακή, μια μάνα που ουρλιάζει, ένα χορευτικό ντουέτο, ένα χορευτικό με κούκλες, ένα μοιρολόι για ένα νεκρό μωρό κι ένα τραγούδι «γίναμε όλοι ανθρωποφάγοι» με κομμένα ανθρώπινα «μέλη» να σερβίρονται σε πιατέλες συμπληρώνουν το σύνολο.

Το θέμα δεν είναι τόσο η φλυαρία όσο η αδυναμία εμβάθυνσης και επεξεργασίας των δεδομένων: η αποκαρδιωτική αίσθηση ότι κάποιος αρκείται στην επιφάνεια, στο κακέκτυπο, στις βιαστικές εντυπώσεις, στα ανακυκλωμένα εφέ.

«Το Παιχνίδι της Σφαγής»: Καλοκουρδισμένο σόου που, όμως, απογοητεύει Facebook Twitter
Υπάρχει μια σκηνή που προσφέρει ανάπαυλα στον θεατή: αυτή του ηλικιωμένου ζεύγους, του Γέρου και της Γριάς, απορροφημένων στην ποιητική αναπόληση της ζωής τους. Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας


Η τραγικωμική υφή του έργου του Ιονέσκο ταιριάζει απόλυτα με μια γκροτέσκα αισθητική, όπως αυτή που επιχειρούν να συνθέσουν οι συντελεστές της παράστασης, τόσο σε επίπεδο όψης όσο και σε επίπεδο σκηνοθεσίας ή ερμηνειών.

Χρειάζεται όμως ακροβασία στην κόψη, αν είναι να πετύχει το εγχείρημα, και όχι μονοσήμαντες, εύκολες λύσεις ή απομιμήσεις του κινηματογραφικού σύμπαντος του Τιμ Μπάρτον και του Τέρι Γκίλιαμ.

Γκροτέσκο δεν σημαίνει μόνο γκόθικ μακιγιάζ και κομμένα χέρια. Σημαίνει σύμπτυξη της μάσκας και του προσώπου, του τρομακτικού και του γελοίου, είναι «ένα παιχνίδι της φαντασίας με το απαγορευμένο ή αυτό που δεν μπορεί να εκφραστεί»*, μια προσπάθεια να διαχειριστούμε το δαιμονικό, το απωθημένο, το μακάβριο μέσα από την υπερβολή ή την παραμόρφωση της κωμωδίας.

H καρικατούρα, η πιο παρεξηγημένη ίσως έννοια στο ελληνικό θέατρο, και μία από τις βασικές εκφάνσεις του γκροτέσκου, δεν υλοποιείται μέσα από μεγάλες χειρονομίες, φωνές, κλοουνερί και γκριμάτσες. Αυτά συνιστούν απλώς κακό παίξιμο και, δυστυχώς, αυτά εισπράττουμε σε πολλά σημεία της παράστασης.


Υπάρχει μια σκηνή που προσφέρει ανάπαυλα στον θεατή: αυτή του ηλικιωμένου ζεύγους, του Γέρου και της Γριάς, απορροφημένων στην ποιητική αναπόληση της ζωής τους, καθώς διασχίζουν την πόλη για τελευταία φορά και προτού ο ένας από τους δύο εμφανίσει τα συμπτώματα του τέλους.

Και πάλι, παρόλο που δίδεται άπλετος χρόνος και χώρος στο μικρό αυτό «διαμάντι» να λάμψει, δυστυχώς, το αποτέλεσμα υπονομεύεται από την πρόχειρη διδασκαλία των ηθοποιών.


Στα ελάχιστα θετικά, τέλος, συγκαταλέγεται η απόδοση της πολιτικής διάστασης, όπως αυτή εκφράζεται είτε μέσα από τους εκφωνητές ειδήσεων στη μεγάλη οθόνη είτε μέσα από τους άνδρες με λευκές στολές και μάσκες που ψεκάζουν τα πάντα γύρω τους, αποτυπώνοντας εύστοχα το κλίμα τρόμου μέσα στο οποίο ταλανίζεται η οικουμένη.


* John Ruskin

 

«Το Παιχνίδι της Σφαγής»: Καλοκουρδισμένο σόου που, όμως, απογοητεύει Facebook Twitter
Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας

 

Info:

Το παιχνίδι της σφαγής του Ευγένιου Ιονέσκο

ΘΕΑΤΡΟ REX - ΣΚΗΝΗ «ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ»

Μετάφραση – Διασκευή: Γεράσιμος Ευαγγελάτος

Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας

Σκηνογραφία: Γιάννης Κακλέας, Σάκης Μπιρμπίλης

Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου

Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος

Χορογραφία: Αγγελική Τρομπούκη

Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης

Παίζουν: Μαρία Διακοπαναγιώτου, Στέλιος Ιακωβίδης, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Λαέρτης Μαλκότσης, Χριστίνα Μαξούρη, Λεωνή Ξεροβάσιλα, Αγορίτσα Οικονόμου, Γιώργος Παπαγεωργίου, Νικόλας Παπαγιάννης, Πασχάλης Παπαδάκης, Πάνος Παπαδόπουλος, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Γιώργος Στάμος, Αναστασία Στυλιανίδη, Αρετή Τίλη, Έλενα Τοπαλίδου, Αγγελική Τρομπούκη, Γιωργής Τσουρής, Αλέξιος Φουσέκης, Βικτωρία Φώτα

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ