Ρέγκλινγκ: Ο νέος ρόλος του ESM μετά την απόσυρση του ΔΝΤ

Ρέγκλινγκ: Ο νέος ρόλος του ESM μετά την απόσυρση του ΔΝΤ Facebook Twitter
Alexandros Michailidis / SOOC
0

Ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ESM) και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησαν την προετοιμασία για μία συνεργασία τους στον σχεδιασμό των προγραμμάτων βοήθειας μετά την απόσυρση του ΔΝΤ, όπως προκύπτει από δηλώσεις του επικεφαλής του ESM Κλάους Ρέγκλινγκ.

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, μιλώντας σε εκδήλωση για τον ρόλο του ESM στην εμβάθυνση της νομισματικής ένωσης, ο Ρέγκλινγκ είπε: «Καθώς το ΔΝΤ αποσύρεται, στο μέλλον ο ESM θα μπορούσε μαζί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να σχεδιάζει, να διαπραγματεύεται και να παρακολουθεί τα νέα προγράμματα βοήθειας.

»Φυσικά, αυτή η συνεργασία πρέπει να σέβεται πλήρως τις νομικές αρμοδιότητες των δύο θεσμών και να αποφεύγει κάθε επικάλυψη. Ο ESM και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχουν αρχίσει ήδη να εργάζονται σε ένα πλαίσιο για να δείξουμε πώς θα μοιάζει αυτή η συνεργασία».

Ο Ρέγκλινγκ επανέλαβε ότι η πρώτη πιθανή νέα αρμοδιότητα του ESM θα είναι ο ρόλος του ως διχτυού ασφαλείας για το Ενιαίο Ταμείο Εξυγίανσης (SRF) στο πλαίσιο της τραπεζικής ένωσης. Ο ESM, πρόσθεσε, θα μπορούσε, επίσης, να διαχειρίζεται μία νέα δημοσιονομική διευκόλυνση, όπως μία λειτουργία μακροοικονομικής σταθεροποίησης, εάν η Ευρώπη την αποφασίσει.

«Πιο βραχυπρόθεσμα δάνεια του ESM θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη σταθεροποίηση των επενδύσεων, να ανταμείβουν τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις ή να συμβάλλουν στη μακροοοικονομική σταθεροποίηση γενικότερα. Αυτά τα δάνεια του ESM θα έπρεπε να αποπληρώνονται στη διάρκεια του οικονομικού κύκλου και δεν θα είχαν καμία σχέση με μόνιμες μεταβιβάσεις πόρων μεταξύ των χωρών», δήλωσε.

Τέλος, ο ESM, πρόσθεσε ο Ρέγκλινγκ, θα μπορούσε επίσης να παίξει έναν ρόλο, εάν οι χώρες της Ευρωζώνης καθορίσουν ένα πλαίσιο για την αναδιάρθρωση κρατικών χρεών, κάνοντας πιο προβλέψιμες τις συμφωνίες με τους ιδιώτες επενδυτές.

«Ο ESM θα μπορούσε να προσφέρει την ανάλυση βιωσιμότητας του χρέους και να οργανώνει τις διαπραγματεύσεις με τους πιστωτές, ανάλογα με ό,τι κάνει το London Club. Αυτό δεν πρέπει να έχει, ωστόσο, κάποιον αυτοματισμό, όπως μία αυτόματη επέκταση των ωριμάνσεων του χρέους, που θα είχε προκυκλικά αποτελέσματα», πρόσθεσε.

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Οικονομία / ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Ιδιαίτερα υψηλή παραβατικότητα εντοπίστηκε και στις μισθώσεις ομπρελών και καθισμάτων σε παραλίες, με δεκάδες επιχειρήσεις να σφραγίζονται σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σάμο, Κέρκυρα, Σύρο, Σίφνο, Πόρο και Αίγινα
LIFO NEWSROOM
Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM