Μακάρι όλα τα εμπορικά «ξεπουλήματα» να ήταν τόσο απολαυστικά, όσο αυτό των Portugal. The Man

Μακάρι όλα τα εμπορικά «ξεπουλήματα» να ήταν τόσο απολαυστικά, όσο αυτό των Portugal. The Man Facebook Twitter
Οι Portugal. The Man πρέπει να είναι μία από τις ακομπλεξάριστες μπάντες του πλανήτη.
0

Οι Portugal. The Man πρέπει να είναι μία από τις πιο ακομπλεξάριστες μπάντες του πλανήτη. Για πολλά χρόνια η ψυχεδελική/ηλεκτρονική ποπ τους ακροβατούσε κάπου ανάμεσα στο mainstream και στο εναλλακτικό, χωρίς όμως να είναι πραγματικά δημοφιλείς ή πετυχημένοι σε κανέναν από τους δύο χώρους.

Όταν όμως κυκλοφόρησαν το single «Feel it still» πέρσι την άνοιξη, μέσα σε λίγους μήνες η φήμη τους απογειώθηκε. Γνωρίζοντας πως αυτή η εμπορική στροφή τους θα απογοήτευε πολλούς, είχαν προνοήσει τυπώνοντας t-shirts που έγραφαν αυτοσαρκαστικά «Ήξερα τους Portugal. The Man πριν ξεπουληθούν», έτσι ώστε να προλάβουν τους παλιότερους fans που τους κατηγόρησαν για ξεπούλημα, όταν είδαν το κομμάτι να σκαρφαλώνει στο Νο 4 των αμερικανικών και βρετανικών charts, να ακούγεται παντού στο ραδιόφωνο και τελικά να κερδίζει το βραβείο καλύτερου Pop Duo/Group Performance στα φετινά Grammy.

Ωστόσο, παρατηρώντας κανείς την πορεία τους μέχρι σήμερα θα συνειδητοποιήσει πως η επιτυχία δεν ήρθε απροσδόκητα, μέσα σε μια νύχτα, αλλά ήταν το αποτέλεσμα προσεκτικών, μεθοδικών κινήσεων καθ' οδόν προς τη μαζικότερη αναγνώριση.

«Όλοι έχουν αποψάρες, δεν με νοιάζει τι θα μας προσάψει ο κόσμος. Μπήκαμε στο mainstream, είμαστε στα τριάντα μας, οι μισοί από εμάς κατάγονται από την Αλάσκα, έχω να γυμναστώ χρόνια και είμαστε στα charts» σχολίασε με μπόλικες δόσεις χιούμορ σε μια συνέντευξη στην «Independent» o ιδρυτής και τραγουδιστής της μπάντας John Gourley.

Ωστόσο, παρατηρώντας κανείς την πορεία τους μέχρι σήμερα θα συνειδητοποιήσει πως η επιτυχία δεν ήρθε απροσδόκητα, μέσα σε μια νύχτα, αλλά ήταν το αποτέλεσμα προσεκτικών, μεθοδικών κινήσεων καθ' οδόν προς τη μαζικότερη αναγνώριση.

Οι Portugal. The Man σχηματίστηκαν το 2002 στην πόλη Wasilla της Αλάσκας από τους John Gourley και Zach Carothers, όταν ο πρώτος διέλυσε το αρχικό του σχήμα Anatomy Of A Ghost για να πειραματιστεί πάνω σε κάτι διαφορετικό. Στη συνέχεια προστέθηκαν στην μπάντα κι άλλα τρία μέλη, αφήνοντας το 2004 την πατρίδα τους για το Πόρτλαντ, έτσι ώστε να έχουν περισσότερες πιθανότητες να ακουστούν και να υπογράψουν με κάποια δισκογραφική.

 

Το «Feel it still» απογείωσε τη φήμη τους

Εν τω μεταξύ, η ονομασία της μπάντας προήλθε τόσο από την ιδέα του Gourley για έναν «larger than life» συμβολικό τίτλο όσο και από την επιθυμία του να γράψει ένα βιβλίο για τις περιπέτειες του πατέρα του στην Πορτογαλία, με το ίδιο τίτλο πάλι.

Μέχρι και το 2010 είχαν κυκλοφορήσει πέντε δίσκους, οι οποίοι τους εξασφάλισαν συμμετοχή σε σημαντικά φεστιβάλ, όπως το Lollapalooza, και μια μικρή, πιστή βάση οπαδών, τίποτα περισσότερο όμως από τα εναλλακτικό πλαίσιο στο οποίο είχαν κολλήσει.

Ωστόσο, ο δισκογραφικός κολοσσός Atlantic Records είχε διακρίνει τις αναξιοποίητες δυνατότητές τους κι έτσι υπέγραψαν μαζί τους ένα πλουσιοπάροχο συμβόλαιο για αρκετούς δίσκους.

Μπορεί το 2011 να είχαν μια πολύ μεγάλη ατυχία, πέφτοντας θύματα κλοπής με αποτέλεσμα να χάσουν όλο τους τον εξοπλισμό, αλλά η ιστορία αυτή είχε αίσιο φινάλε και τελικά τους έκανε πιο δυνατούς, αφού την ίδια χρονιά έκαναν περιοδεία με τους Black Keys και σημείωσαν την πρώτη τους παρουσία στα αμερικανικά charts με το έκτο τους άλμπουμ «In the mountain in the cloud».

To 2014 κυκλοφόρησαν τον έβδομο δίσκο τους «Evil Friends» σε παραγωγή του Danger Mouse, του ανθρώπου που βρίσκεται πίσω από την παραγωγή δίσκων των Gorillaz, των Black Keys, της Norah Jones κ.ά., γυαλίζοντας και φρεσκάροντας αισθητικά τον νέο, πιο προσιτό ήχο τους και φτάνοντας τελικά ως το νούμερο 28 των αμερικανικών charts.

Η τεράστια επιτυχία ήρθε, όμως, με την τελευταία τους δουλειά «Woodstock», για την οποία άλλαξαν εντελώς τα αρχικά τους σχέδια που περιλάμβαναν ηχογραφήσεις με τον Mike D των Beastie Boys.

 

Οι Portugal. The Man σε συνέντευξή τους για την τελευταία τους δουλειά «Woodstock».

Τελικά, η ιδέα για το νέο άλμπουμ προήλθε από ένα εισιτήριο για το Woodstock που βρήκε ο Gourley στο πατρικό του και τον έκανε να συνειδητοποιήσει πως η αποστολή της μουσικής τα τελευταία 50 χρόνια δεν έχει αλλάξει και δεν είναι άλλη από το να κάνει κριτική και να βοηθάει τους ανθρώπους σε εποχές κοινωνικής και πολιτικής αβεβαιότητας.

Από αυτό το ιδεολογικό υπόβαθρο και με ανανεωμένο χορευτικό ποπ/ροκ ήχο έγραψαν τον νέο τους δίσκο οι Portugal. The Man, για τον οποίο σχολιάστηκε πολύ εύστοχα πως «υπόσχεται συνεχώς διαμαρτυρία, αλλά τελικά αυτό που προσφέρει είναι ένα πάρτι». Προϊόν της ίδιας λογικής είναι και η τεράστια επιτυχία τους «Feel it still».

Μακάρι όλα τα εμπορικά «ξεπουλήματα» να ήταν τόσο απολαυστικά, όσο αυτό των Portugal. The Man Facebook Twitter
Οι Portugal. The Man κέρδισαν το βραβείο καλύτερου Pop Duo/Group Performance στα φετινά Grammy.

Δανειζόμενοι πολλά ρυθμικά και μελωδικά στοιχεία (για τη χρήση των οποίων πλήρωσαν μεγάλα ποσά) από το '60s τραγούδι «Please, Mr.Postman» των Marvelettes, έγραψαν ένα γκρουβάτο, ρετρό χιτάκι το οποίο χορεύεται από αμέτρητο κόσμο στα μπαρ και στα κλαμπ ολόκληρου του πλανήτη, αλλά στο εσωτερικό του κρύβεται ένας (αυτο)κριτικός σχολιασμός σχετικά με τους επαναστάτες και τους ιδεολόγους του καναπέ, με το χαρακτηριστικό ρεφρέν «I'm a rebel just for kicks, now».

«Δεν με νοιάζει αν πουν ότι ξεπουληθήκαμε. Νιώθω χαρούμενος και περήφανος που καταφέραμε να πούμε κάτι σημαντικό στο ραδιόφωνο. Ακούω όλα τα τραγούδια που παίζονται και είναι μπούρδες, κανείς δεν λέει τίποτα αξιόλογο» σχολίασε σε μια συνέντευξη ο Kyle O'Quin (πλήκτρα), κι έχει δίκιο.

Μέσα στον χαμό από αδιάφορα ποπ/ροκ κομμάτια που κυριαρχούν στο εμπορικό ραδιόφωνο και τα charts, το «Feel it still» είναι αληθινά διασκεδαστικό κι έχει κάτι ουσιαστικό να πει. Μακάρι όλα τα «ξεπουλήματα» να ήταν τόσο απολαυστικά.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT