Ο Γιώργος Μουχταρίδης επιμελείται κάθε χρόνο τις επιτυχημένες συλλογές «Τhe Bright Side of the Road»

Ο Γιώργος Μουχταρίδης επιμελείται κάθε χρόνο τις επιτυχημένες συλλογές «Τhe Bright Side of the Road» Facebook Twitter
Από την αρχή των εκπομπών οι ακροατές, ειδικά παλιότερα που ήταν πιο δύσκολο να βρεθούν κάποια τραγούδια, μου ζητούσαν να κάνω μια συλλογή με όλα αυτά τα «σπάνια» τραγούδια. Και το έκανα!
0

Ο Γιώργος Μουχταρίδης δεν χρειάζεται πολλές συστάσεις. Είναι ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από τον Pepper 96.6.

Κάθε μέρα, εκτός Σαββατοκύριακου, από τις 10 το πρωί μέχρι τη 1 το μεσημέρι μας κρατάει συντροφιά από τα ραδιοκύματα του σταθμού με την εκπομπή «Τhe Bright Side of the Road».

Τα τελευταία χρόνια κυκλοφορεί μια σειρά συλλογών με το ίδιο όνομα. Φέτος βγήκε το Vol. 5, ένα διπλό CD με επιλογές από τα τραγούδια Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών που ξεχώρισε μέσα στο 2017 και του ζητήσαμε να μας μιλήσει για τα πάντα γύρω από τις συλλογές που κυκλοφορούν σε φυσική μορφή σε πείσμα των ψηφιακών καιρών.

— Πώς είχες την ιδέα για τις συλλογές Τhe Bright Side of the Road;

Από την πρωινή μου καθημερινή εκπομπή εδώ και πολλά χρόνια. Δεν είμαι πρωινός τύπος και πάντα πίστευα ότι και εγώ –όπως και πολλοί άλλοι– χρειαζόμαστε μια βοήθεια από μια εσωτερική πηγή για να τα καταφέρουμε να ξεκινήσει η μέρα μας.

Το Τhe Bright Side of the Road, τίτλος τραγουδιού του Van Morrison της δεκαετίας του '70, είναι η κατάσταση που θέλω να βρίσκομαι όταν είμαι στο στούντιο και κάνω εκπομπή.

Από την αρχή των εκπομπών αυτών οι ακροατές, ειδικά παλιότερα που ήταν πιο δύσκολο να βρεθούν κάποια τραγούδια, μου ζητούσαν να κάνω μια συλλογή με όλα αυτά τα «σπάνια» τραγούδια. Και το έκανα!

— Ποιο είναι το ιδανικό μέρος για να την ακούσει κάποιος;

Στο αυτοκίνητο, σε ταξίδι, στο σπίτι ένα Σάββατο πρωί που κάνεις παράλληλα και άλλα πράγματα και ένας ήχος, μια φωνή ή μια μελωδία σου κλέβει την προσοχή. Κάποιες φορές που νιώθεις ότι έχεις τη διάθεση να κάνεις αλλαγές στη ζωή σου.

Δεν ξέρω τι ήρθε πρώτο από τα δύο, ο ήχος του pepper ή ο ήχος της συλλογής αλλά κάποια στιγμή στη συνείδησή μου έγιναν το ένα και τo αυτό!

— Πόσο ραδιοφωνική συλλογή είναι;

Εντελώς ραδιοφωνική, έχει ροή αλλά και εκπλήξεις, έχει εναλλαγές και το τέμπο της ακολουθεί το κύμα ενός ραδιοφωνικού διώρου αλλά παραμένει συνεπής στο κλίμα και την αισθητική της, ή τουλάχιστον έτσι θέλω να πιστεύω!

— Αντικατοπτρίζει το πνεύμα του Pepper 96.6;

Οι συλλογές The Bright Side of the Road αριθμούν τόσα χρόνια ζωής όσα και ο Pepper 96.6 άρα νομίζω ότι τα τραγούδια που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του ραδιοφώνου βρίσκονται στη συλλογή, και ό,τι μπαίνει στη συλλογή γίνεται σημείο αναφοράς μελλοντικά στο ραδιόφωνο.

Δεν ξέρω τι ήρθε πρώτο από τα δύο, ο ήχος του Pepper ή ο ήχος της συλλογής, αλλά κάποια στιγμή στη συνείδησή μου έγιναν το ένα και τo αυτό!

— Πώς γίνεται η επιλογή των κομματιών κάθε φορά;

Όλο και πιο δύσκολα! Ο σκοπός της συλλογής αυτής ήταν από την αρχή (το 2012 κυκλοφόρησε η πρώτη) να πει ότι τώρα που δεν υπάρχουν κυρίαρχα ρεύματα και τάσεις στη μουσική, τώρα που δεν υπάρχουν μόδες, είμαστε «ελεύθεροι» να ακούμε ό,τι μουσική μας ευχαριστεί, απ' όπου κι αν προέρχεται.

Η νέα μόδα είναι ότι όλες οι μουσικές ανακατεύονται γιατί οι στιγμές της ζωής μας είναι μοναδικές και διαφορετικές.

Φτάσαμε στο σημείο στη μουσική όπου στη μια πλευρά είναι ο χρόνος που φέρνει το αληθινό μέτρο και στην άλλη το προσωπικό μας κριτήριο. Στο διάστημα ανάμεσα χωράνε πια τα πάντα.

Ψάχνω λοιπόν για μουσικές και τραγούδια που να προέρχονται από διαφορετικές εποχές, από διαφορετικές γλώσσες και είδη, που να είναι και σημερινά και που οι δημιουργοί τους να θέλουν να μπουν σε μια συλλογή που κυκλοφορεί μόνο στην Ελλάδα και που όσοι διαχειρίζονται τα δικαιώματά τους να θέλουν να ασχοληθούν με μια μικρή αγορά όπως η ελληνική.

Κάθε χρόνο γίνεται όλο και πιο δύσκολο να καλύψω όλα τα κριτήρια!

— Συμπεριλαμβάνεις σε κάθε συλλογή και κομμάτια από Έλληνες καλλιτέχνες. Πώς βλέπεις την ελληνική μουσική σκηνή; Και πώς προκύπτουν τα συγκεκριμένα;

Την αγαπάω την ελληνική σκηνή και ειδικά όλα αυτά τα νέα παιδιά που βγήκαν σχεδόν την ίδια περίοδο με τον Pepper αλλά και την ώρα που ξεκινούσε η κρίση.

Έχουμε αυτήν τη στιγμή μια γενιά που είναι η πιο πολυταξιδεμένη, η πιο καλλιεργημένη, η πιο κοσμοπολίτικη, η πιο ακομπλεξάριστη και ταυτόχρονα η γενιά που έχει αφομοιώσει με τον καλύτερο τρόπο όλες τις εξωτερικές της επιρροές και φτιάχνει άλμπουμ που στέκονται στη διεθνή δισκογραφία.

Η επιλογή γίνεται με απόλυτα υποκειμενικό κριτήριο, όπως ισχύει και για το international ρεπερτόριο, και είναι τραγούδια και μουσικοί που μου άφησαν έντονα το αποτύπωμά τους.

Αυτό που με ευχαριστεί είναι ότι οι ελληνικές συμμετοχές μπαίνουν επειδή πραγματικά πιστεύω ότι έχουν καλύτερα τραγούδια από τους ομότεχνούς τους του εξωτερικού, με το σπαθί τους! Υπάρχουν όμως και Έλληνες μουσικοί που δεν δίνουν τα τραγούδια τους για τη συλλογή.

— Τι νόημα έχει να κυκλοφορήσει μια συλλογή σε CD σε μια εποχή που τα πάντα είναι ψηφιακά;

Όταν το ποτήρι είναι μισογεμάτο, τότε το νόημα της κυκλοφορίας της συλλογής σε φυσικό προϊόν είναι διπλό.

Δίνει άλλη αξία στο brand γιατί ακόμη και σε μια εποχή που ο κόσμος δεν αγοράζει CD υπάρχουν μερικά που εξακολουθεί να τα πληρώνει, και αυτό είναι μεγάλη τιμή.

Η συλλογή εκτός από τα τραγούδια έχει και τα κείμενα/σχόλια που γράφω κάθε φορά γι' αυτά, καθώς επίσης κι ένα μικρό σχόλιο για τη χρονιά, την εποχή και φυσικά τα εξαιρετικά εικαστικά του Δημήτρη Παναγιωτακόπουλου.

Όταν το ποτήρι είναι μισοάδειο και εγώ στις μαύρες μου, δεν έχει καμία σημασία να κυκλοφορείς σήμερα συλλογή σε CD!

— Ανταποκρίνεται ο κόσμος;

Ανταποκρίνεται, την περιμένει τη συλλογή γιατί την έχει συνδέσει με τη χρονιά που πέρασε, με στιγμές της καθημερινότητάς του, με το δέσιμό του με τον Pepper και την αισθητική του... άλλωστε κάθε χρονιά είναι μέσα στα ευπώλητα.

Έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα πέντε συλλογές Τhe Bright Side of the Road και έχουν πουλήσει λίγο παραπάνω από 17.000 αντίτυπα όμως κάθε χρονιά που έρχεται είναι χειρότερη από την προηγούμενη, κάποιες φορές δραματικά χειρότερη σε πωλήσεις.

Η μουσική είναι παντού και σε κάθε στιγμή της ζωής μας αλλά έχει πολύ μικρότερη βαρύτητα. Μια από τις μεγάλες χαρές μου είναι να πηγαίνω στα καταστήματα με τα μεταχειρισμένα βινύλια και CD και να μη βρίσκω ποτέ τις συλλογές μου!

— Τι feedback είχες μέχρι στιγμής;

Πολύ καλό, οι άνθρωποι όταν μεγαλώνουν θέλουν να λένε καλά λόγια, κάνει καλό στην αύρα τους. Εμένα για κάθε συλλογή που κυκλοφορώ μου λένε ότι είναι μια από τις καλύτερες, αλλά είναι φίλοι μου και με αγαπάνε.

— Αγαπημένο σου τραγούδι για το 2018;

The Weeknd feat. Kendrick Lamar - Pray for me

 
Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM