Ο Γιώργος Μουχταρίδης επιμελείται κάθε χρόνο τις επιτυχημένες συλλογές «Τhe Bright Side of the Road»

Ο Γιώργος Μουχταρίδης επιμελείται κάθε χρόνο τις επιτυχημένες συλλογές «Τhe Bright Side of the Road» Facebook Twitter
Από την αρχή των εκπομπών οι ακροατές, ειδικά παλιότερα που ήταν πιο δύσκολο να βρεθούν κάποια τραγούδια, μου ζητούσαν να κάνω μια συλλογή με όλα αυτά τα «σπάνια» τραγούδια. Και το έκανα!
0

Ο Γιώργος Μουχταρίδης δεν χρειάζεται πολλές συστάσεις. Είναι ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από τον Pepper 96.6.

Κάθε μέρα, εκτός Σαββατοκύριακου, από τις 10 το πρωί μέχρι τη 1 το μεσημέρι μας κρατάει συντροφιά από τα ραδιοκύματα του σταθμού με την εκπομπή «Τhe Bright Side of the Road».

Τα τελευταία χρόνια κυκλοφορεί μια σειρά συλλογών με το ίδιο όνομα. Φέτος βγήκε το Vol. 5, ένα διπλό CD με επιλογές από τα τραγούδια Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών που ξεχώρισε μέσα στο 2017 και του ζητήσαμε να μας μιλήσει για τα πάντα γύρω από τις συλλογές που κυκλοφορούν σε φυσική μορφή σε πείσμα των ψηφιακών καιρών.

— Πώς είχες την ιδέα για τις συλλογές Τhe Bright Side of the Road;

Από την πρωινή μου καθημερινή εκπομπή εδώ και πολλά χρόνια. Δεν είμαι πρωινός τύπος και πάντα πίστευα ότι και εγώ –όπως και πολλοί άλλοι– χρειαζόμαστε μια βοήθεια από μια εσωτερική πηγή για να τα καταφέρουμε να ξεκινήσει η μέρα μας.

Το Τhe Bright Side of the Road, τίτλος τραγουδιού του Van Morrison της δεκαετίας του '70, είναι η κατάσταση που θέλω να βρίσκομαι όταν είμαι στο στούντιο και κάνω εκπομπή.

Από την αρχή των εκπομπών αυτών οι ακροατές, ειδικά παλιότερα που ήταν πιο δύσκολο να βρεθούν κάποια τραγούδια, μου ζητούσαν να κάνω μια συλλογή με όλα αυτά τα «σπάνια» τραγούδια. Και το έκανα!

— Ποιο είναι το ιδανικό μέρος για να την ακούσει κάποιος;

Στο αυτοκίνητο, σε ταξίδι, στο σπίτι ένα Σάββατο πρωί που κάνεις παράλληλα και άλλα πράγματα και ένας ήχος, μια φωνή ή μια μελωδία σου κλέβει την προσοχή. Κάποιες φορές που νιώθεις ότι έχεις τη διάθεση να κάνεις αλλαγές στη ζωή σου.

Δεν ξέρω τι ήρθε πρώτο από τα δύο, ο ήχος του pepper ή ο ήχος της συλλογής αλλά κάποια στιγμή στη συνείδησή μου έγιναν το ένα και τo αυτό!

— Πόσο ραδιοφωνική συλλογή είναι;

Εντελώς ραδιοφωνική, έχει ροή αλλά και εκπλήξεις, έχει εναλλαγές και το τέμπο της ακολουθεί το κύμα ενός ραδιοφωνικού διώρου αλλά παραμένει συνεπής στο κλίμα και την αισθητική της, ή τουλάχιστον έτσι θέλω να πιστεύω!

— Αντικατοπτρίζει το πνεύμα του Pepper 96.6;

Οι συλλογές The Bright Side of the Road αριθμούν τόσα χρόνια ζωής όσα και ο Pepper 96.6 άρα νομίζω ότι τα τραγούδια που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του ραδιοφώνου βρίσκονται στη συλλογή, και ό,τι μπαίνει στη συλλογή γίνεται σημείο αναφοράς μελλοντικά στο ραδιόφωνο.

Δεν ξέρω τι ήρθε πρώτο από τα δύο, ο ήχος του Pepper ή ο ήχος της συλλογής, αλλά κάποια στιγμή στη συνείδησή μου έγιναν το ένα και τo αυτό!

— Πώς γίνεται η επιλογή των κομματιών κάθε φορά;

Όλο και πιο δύσκολα! Ο σκοπός της συλλογής αυτής ήταν από την αρχή (το 2012 κυκλοφόρησε η πρώτη) να πει ότι τώρα που δεν υπάρχουν κυρίαρχα ρεύματα και τάσεις στη μουσική, τώρα που δεν υπάρχουν μόδες, είμαστε «ελεύθεροι» να ακούμε ό,τι μουσική μας ευχαριστεί, απ' όπου κι αν προέρχεται.

Η νέα μόδα είναι ότι όλες οι μουσικές ανακατεύονται γιατί οι στιγμές της ζωής μας είναι μοναδικές και διαφορετικές.

Φτάσαμε στο σημείο στη μουσική όπου στη μια πλευρά είναι ο χρόνος που φέρνει το αληθινό μέτρο και στην άλλη το προσωπικό μας κριτήριο. Στο διάστημα ανάμεσα χωράνε πια τα πάντα.

Ψάχνω λοιπόν για μουσικές και τραγούδια που να προέρχονται από διαφορετικές εποχές, από διαφορετικές γλώσσες και είδη, που να είναι και σημερινά και που οι δημιουργοί τους να θέλουν να μπουν σε μια συλλογή που κυκλοφορεί μόνο στην Ελλάδα και που όσοι διαχειρίζονται τα δικαιώματά τους να θέλουν να ασχοληθούν με μια μικρή αγορά όπως η ελληνική.

Κάθε χρόνο γίνεται όλο και πιο δύσκολο να καλύψω όλα τα κριτήρια!

— Συμπεριλαμβάνεις σε κάθε συλλογή και κομμάτια από Έλληνες καλλιτέχνες. Πώς βλέπεις την ελληνική μουσική σκηνή; Και πώς προκύπτουν τα συγκεκριμένα;

Την αγαπάω την ελληνική σκηνή και ειδικά όλα αυτά τα νέα παιδιά που βγήκαν σχεδόν την ίδια περίοδο με τον Pepper αλλά και την ώρα που ξεκινούσε η κρίση.

Έχουμε αυτήν τη στιγμή μια γενιά που είναι η πιο πολυταξιδεμένη, η πιο καλλιεργημένη, η πιο κοσμοπολίτικη, η πιο ακομπλεξάριστη και ταυτόχρονα η γενιά που έχει αφομοιώσει με τον καλύτερο τρόπο όλες τις εξωτερικές της επιρροές και φτιάχνει άλμπουμ που στέκονται στη διεθνή δισκογραφία.

Η επιλογή γίνεται με απόλυτα υποκειμενικό κριτήριο, όπως ισχύει και για το international ρεπερτόριο, και είναι τραγούδια και μουσικοί που μου άφησαν έντονα το αποτύπωμά τους.

Αυτό που με ευχαριστεί είναι ότι οι ελληνικές συμμετοχές μπαίνουν επειδή πραγματικά πιστεύω ότι έχουν καλύτερα τραγούδια από τους ομότεχνούς τους του εξωτερικού, με το σπαθί τους! Υπάρχουν όμως και Έλληνες μουσικοί που δεν δίνουν τα τραγούδια τους για τη συλλογή.

— Τι νόημα έχει να κυκλοφορήσει μια συλλογή σε CD σε μια εποχή που τα πάντα είναι ψηφιακά;

Όταν το ποτήρι είναι μισογεμάτο, τότε το νόημα της κυκλοφορίας της συλλογής σε φυσικό προϊόν είναι διπλό.

Δίνει άλλη αξία στο brand γιατί ακόμη και σε μια εποχή που ο κόσμος δεν αγοράζει CD υπάρχουν μερικά που εξακολουθεί να τα πληρώνει, και αυτό είναι μεγάλη τιμή.

Η συλλογή εκτός από τα τραγούδια έχει και τα κείμενα/σχόλια που γράφω κάθε φορά γι' αυτά, καθώς επίσης κι ένα μικρό σχόλιο για τη χρονιά, την εποχή και φυσικά τα εξαιρετικά εικαστικά του Δημήτρη Παναγιωτακόπουλου.

Όταν το ποτήρι είναι μισοάδειο και εγώ στις μαύρες μου, δεν έχει καμία σημασία να κυκλοφορείς σήμερα συλλογή σε CD!

— Ανταποκρίνεται ο κόσμος;

Ανταποκρίνεται, την περιμένει τη συλλογή γιατί την έχει συνδέσει με τη χρονιά που πέρασε, με στιγμές της καθημερινότητάς του, με το δέσιμό του με τον Pepper και την αισθητική του... άλλωστε κάθε χρονιά είναι μέσα στα ευπώλητα.

Έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα πέντε συλλογές Τhe Bright Side of the Road και έχουν πουλήσει λίγο παραπάνω από 17.000 αντίτυπα όμως κάθε χρονιά που έρχεται είναι χειρότερη από την προηγούμενη, κάποιες φορές δραματικά χειρότερη σε πωλήσεις.

Η μουσική είναι παντού και σε κάθε στιγμή της ζωής μας αλλά έχει πολύ μικρότερη βαρύτητα. Μια από τις μεγάλες χαρές μου είναι να πηγαίνω στα καταστήματα με τα μεταχειρισμένα βινύλια και CD και να μη βρίσκω ποτέ τις συλλογές μου!

— Τι feedback είχες μέχρι στιγμής;

Πολύ καλό, οι άνθρωποι όταν μεγαλώνουν θέλουν να λένε καλά λόγια, κάνει καλό στην αύρα τους. Εμένα για κάθε συλλογή που κυκλοφορώ μου λένε ότι είναι μια από τις καλύτερες, αλλά είναι φίλοι μου και με αγαπάνε.

— Αγαπημένο σου τραγούδι για το 2018;

The Weeknd feat. Kendrick Lamar - Pray for me

 
Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT
H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Μουσική / «Φθηνά Tricks 3»: H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Με το «Φθηνά Tricks 3» ολοκληρώνεται η τριλογία του Έλληνα ράπερ, με τη θεαματικότερη ίσως άνοδο που έχει δει η ελληνική σκηνή – ένα άλμπουμ που δεν αφήνει πολλά περιθώρια σε όποιον ακούει ραπ να ισχυριστεί πως δεν του αρέσει.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ
Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ