Αυτές οι γιαγιάδες είναι ατρόμητες και μαγειρεύουν τέλεια

Αυτές οι γιαγιάδες είναι ατρόμητες και μαγειρεύουν τέλεια Facebook Twitter
Έχει πολύ πλάκα, οι γιαγιάδες πιστεύουν ότι αυτό που κάνουν δεν είναι κάτι τόσο σημαντικό και δεν έχει τόση σημασία. Όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
1

Κυκλοφόρησε πρόσφατα ένα βίντεο που δείχνει μια Κερκυραία γιαγιά, την Αναστασία, στην της να ψήνει ψάρια στον ξυλόφουρνο που έχει στο εσωτερικό του σπιτιού της. Η 80χρονη γιαγιά ζει στο μικροσκοπικό σπιτάκι σ' ένα χωριό της Κέρκυρας με απόλυτη αυτάρκεια: Φυτεύει τα λαχανικά της με τον κύκλο της σελήνης και έχει το δικό της λάδι και κρασί. Το βίντεο δημιούργησε η εγγονή της, η Αναστασία Μιάρη, μαζί με την συνεργάτιδά της Iska Lupton στο πλαίσιο της προώθησης του βιβλίου που ετοιμάζουν, με τίτλο Grand Dishes (Γιαγιαδίστικα Πιάτα), στο οποίο καταγράφουν 30 περιπτώσεις γιαγιάδων από όλο τον κόσμο και τις συνταγές τους.

«Το Grand Dishes δεν είναι ένα βιβλίο που μιλάει για το πώς είναι να είσαι ηλικιωμένος, είναι ένα βιβλίο για το πώς είναι έχεις ζήσει μια γεμάτη ζωή. Είναι ένα βιβλίο μαγειρικής που θέλει να συντηρήσει παλιές συνταγές και να δημιουργήσει μια αλληλεπίδραση μεταξύ των γενεών. Ένα βιβλίο που μοιράζεται ιστορίες που λέγονται πιο δυναμικά μέσα από τις συνταγές που έχουν νοστιμίσει τις ζωές αυτών των γιαγιάδων», μου λέει η Αναστασία, η οποία- αν και μισή Κερκυραία- ζει και εργάζεται στο Λονδίνο και δουλεύει ως φωτορεπόρτερ σε ταξιδιωτικά περιοδικά.

Έχει το δικό της τρόπο να δείχνει αυτό που νοιώθει για μένα και αυτό είναι που μου αρέσει. Αυτό συνήθως γίνεται μαγειρεύοντας μου! Πάντα πριν έρθω στο νησί με παίρνει τηλέφωνο και με ρωτάει τι θέλω να μου μαγειρέψει.

«Ναι, είμαι μισή Κερκυραία από τη μεριά του πατέρα μου. Μάλιστα έχω ζήσει στη Κέρκυρα και έχω πάει και σχολείο εκεί μέχρι που οι γονείς μου αποφάσισαν να μετακομίσουν στη Αγγλία. Εξακολουθώ να πηγαίνω στη Κέρκυρα γύρω στις πέντε φορές το χρόνο για να επισκεφτώ την γιαγιά μου και την παρέα μου εκεί. Φέτος το καλοκαίρι πήγα το νησί δυο φορές για δύο μήνες περίπου. Είναι το καλύτερο νησί της Ελλάδας!», λέει με ενθουσιασμό.

Η όλη ιδέα ξεκίνησε από την αγάπη που είχε πάντα η Αναστασία τόσο για την γιαγιά της όσο και για την μαγειρική της καθώς και οι γλυκές αναμνήσεις μου από όταν ήταν παιδί στη Κέρκυρα. « Συζητώντας μια μέρα με την Iska και συνειδητοποίησε ότι είχε και αυτή αδυναμία στη γιαγιά της. Κάπως έτσι προέκυψε η ιδέα του Grand Dishes.

Αυτές οι γιαγιάδες είναι ατρόμητες και μαγειρεύουν τέλεια Facebook Twitter
Οι γιαγιάδες δεν έχουν συνταγή μαγειρεύουν με την εμπειρία τους έτσι η Ίσκα υπολογίζει τις ποσότητες των υλικών τους και έπειτα με την βοήθεια μιας φωτογράφου/φίλη μας γίνεται όλο το food styling.

«Η γιαγιά μου είναι φοβερή! Πραγματικά την φοβάμαι (με την καλή έννοια). Είναι ατρόμητη. Είναι ογδόντα χρόνων και πολύ δυναμική. Τα τελευταία δέκα χρόνια ζει μόνη της. Από τότε που πέθανε ο παππούς μου, έχει γίνει πιο δυνατή και πιο πεισματάρα με τη ζωή. Της αρέσει να μιλάει πολύ και λέει ακριβώς αυτό που πιστεύει με χιούμορ και πάθος.

Έχει το δικό της τρόπο να δείχνει αυτό που νοιώθει για μένα και αυτό είναι που μου αρέσει. Αυτό συνήθως γίνεται μαγειρεύοντας μου! Πάντα πριν έρθω στο νησί με παίρνει τηλέφωνο και με ρωτάει τι θέλω να μου μαγειρέψει.

Δε τις αρέσει να αλλάζει τις συνήθειες της. Λατρεύει να πηγαίνει στον κήπο και να φροντίζει τα λαχανικά και τα φρούτα που η ίδια έχει φυτέψει».

Η Κέρκυρα είναι μικρό νησί και τα νέα μαθαίνονται εύκολα και όλοι στο χωριό έχουν δει το βίντεο των κοριτσιών. «Σταματάνε τη γιαγιά μου και της λένε "Τι σου έχει κάνει η εγγόνα σου! Έχεις γίνει διάσημη!". Και τι θα έλεγε ο παππούς μου άραγε και τέτοια. Μέχρι και τηλέφωνο την έχουν πάρει από κάποιο περιοδικό να την ρωτήσουν πράγματα». Σημειωτέον ότι η ίδια η γιαγιά Αναστασία ακόμα δε έχει δει το βίντεο διότι δεν έχει ίντερνετ.

Αυτές οι γιαγιάδες είναι ατρόμητες και μαγειρεύουν τέλεια Facebook Twitter
Αυτές οι γιαγιάδες είναι ατρόμητες και μαγειρεύουν τέλεια Facebook Twitter

«Έχει πολύ πλάκα, οι γιαγιάδες πιστεύουν ότι αυτό που κάνουν δεν είναι κάτι τόσο σημαντικό και δεν έχει τόση σημασία. Όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει.»

Ανάμεσα στις γιαγιάδες που συμμετέχουν στο πρότζεκτ είναι και η γιαγιά της Iska, η οποία έχει μια πολύ συγκινητική ιστορία. Είχε εγκαταλείψει την ναζιστική Γερμανία σε ηλικία επτά ετών με την οικογένεια της λόγω του πολέμου. Η οικογένειά της είχε εργοστάσιο επίπλων και πολλά έργα τέχνης διαφόρων καλλιτεχνών σε όλους τους τοίχους του εργοστασίου. Αυτοί οι άνθρωποι, όπως και ένα σωρό άλλο, αναγκάστηκαν να παρατήσουν όλη την περιουσία τους σε μια στιγμή. Η μητέρα της γιαγιάς της Ισκας πήγε και την πήρε από το σχολείο για να φύγουν από την Γερμανία αφήνοντας ακόμα και τα κλειδιά πάνω στο αμάξι τους εγκαταλείποντας την Γερμανία για πάντα. Ύστερα από δύο μέρες οι ναζί είχαν ήδη λεηλατήσει τα πάντα. «Η γιαγιά της Ισκας μας μαγείρεψε μια μέρα ένα Γερμανικό φαγητό και μου αποκάλυψε ότι για είκοσι ολόκληρα χρόνια δεν έλεγε σε κανέναν ότι ήταν Γερμανίδα και είχε ξεχάσει εντελώς της ρίζες της. Της πήρε πολλά χρόνια να αποδεχτεί τις ρίζες της και την ιστορία της και να ξεκινήσει και πάλι να μαγειρεύει παραδοσιακά Γερμανικά φαγητά».

 

Τα πιάτα που υπάρχουν στο βιβλίο είναι από παντού, σχεδόν απ' όλο τον κόσμο. Τα κορίτσια τις εντόπισαν από το multi ethnic δίκτυω φίλων και γμωστών που έχουν στο Λονδίνο.  «Παρουσιάζουμε γλυκά από Γαλλία, φαγητά από Ινδία, φυσικά το Ελληνικό φαγητό της γιαγιάς μου, από Αφρική και άλλα πολλά.»

To βιβλίο το δουλεύουν ως εξής: Η Ίσκα μαγειρεύει με τις γιαγιάδες και ασχολείται με το food styling. «Οι γιαγιάδες δεν έχουν συνταγή μαγειρεύουν με την εμπειρία τους έτσι η Ίσκα υπολογίζει τις ποσότητες των υλικών τους και έπειτα με την βοήθεια μιας φωτογράφου και φίλης μας γίνεται όλο το food styling. Εγώ ασχολούμαι με το κομμάτι των συνεντεύξεων των γιαγιάδων και την οργάνωση της παραγωγής», εξηγεί η Αναστασία.

Αυτές οι γιαγιάδες είναι ατρόμητες και μαγειρεύουν τέλεια Facebook Twitter

«Αγαπάμε τις γιαγιάδες του κόσμου. Πιστεύουμε ότι οι γυναίκες από μια ηλικία κι έπειτα χάνουν το ενδιαφέρον τους σε πολλά. Σε αυτό φταίνε δυστυχώς και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης τα οποία προβάλουν συνήθως γυναίκες νεότερες που κάνουν αλλά πράγματα πιο δημοφιλή. Αυτό όμως είναι λάθος, η κάθε γυναίκα κουβαλάει τις δικές της εμπειρίες και μπορεί να είναι δημιουργική όσων χρονών κι αν είναι».

Αναρωτιέμαι τι είναι αυτό που κάνει τις γιαγιάδες όλου του κόσμου τόσο αγαπητά πρόσωπα και τα φαγητά τους τόσο νόστιμα. Είναι η ελπίδα που μας δίνουν; Η δυναμικότητα που τις αντιπροσωπεύει μέσα από όλα τα βιώματα τους; «Είναι γυναίκες σεβαστές και αξιαγάπητες που μέσα από τα πιάτα τους δείχνουν την αγάπη τους και ποιές είναι.», σπεύδει η Αναστασία. 

- Αλήθεια πες μουτί έχεις πεθυμήσει να φας απ τα χεράκια της γιαγιάς σου;

« Ψητό φρέσκο ψάρι στα κάρβουνα, με ντόπιες τηγανητές πατάτες πασπαλισμένες με ρίγανη και φυσικά δε λείπει ποτέ από το τραπέζι της η χωριάτικη σαλάτα! Ένα άλλο πολύ αγαπημένο μου είναι το στιφάδο.»

Αυτές οι γιαγιάδες είναι ατρόμητες και μαγειρεύουν τέλεια Facebook Twitter
Αυτές οι γιαγιάδες είναι ατρόμητες και μαγειρεύουν τέλεια Facebook Twitter
Φέτος το καλοκαίρι πήγα το νησί δυο φορές για δύο μήνες περίπου - είναι το καλύτερο νησί της Ελλάδας!»
Αυτές οι γιαγιάδες είναι ατρόμητες και μαγειρεύουν τέλεια Facebook Twitter
Λατρεύει να πηγαίνει στον κήπο και να φροντίζει τα λαχανικά και τα φρούτα που η ίδια έχει φυτέψει.
Αυτές οι γιαγιάδες είναι ατρόμητες και μαγειρεύουν τέλεια Facebook Twitter
Αυτές οι γιαγιάδες είναι ατρόμητες και μαγειρεύουν τέλεια Facebook Twitter
Αυτές οι γιαγιάδες είναι ατρόμητες και μαγειρεύουν τέλεια Facebook Twitter
Αυτές οι γιαγιάδες είναι ατρόμητες και μαγειρεύουν τέλεια Facebook Twitter

Αν θέλετε να δείτε αυτό το βιβλίο τυπωμένο, νιώστε ελεύθερα να συνεισφέρετε στο Crowdfunding του.
Instgram : Granddishes
Facebook : GrandDishes
Twitter : Granddishes

Βιβλίο
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Συγγραφείς/ Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / 8 Έλληνες συγγραφείς ξαναγράφουν τους μύθους και τις παραδόσεις

Η Λυσιστράτη ερμηνεύει τις ερωτικές σχέσεις του σήμερα, η Ιφιγένεια διαλογίζεται στην παραλία και μια Τρωαδίτισσα δούλα γίνεται πρωταγωνίστρια: 8 σύγχρονοι δημιουργοί, που συμμετέχουν με τα έργα τους στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, συνομιλούν με τα αρχαία κείμενα και συνδέουν το παρελθόν με επίκαιρα ζητήματα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζούντιθ Μπάτλερ: «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Τζούντιθ Μπάτλερ / «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Μια κορυφαία προσωπικότητα της σύγχρονης παγκόσμιας διανόησης μιλά στη LiFO για τo «φάντασμα» της λεγόμενης ιδεολογίας του φύλου, για το όραμα μιας «ανοιχτόκαρδης κοινωνίας» και για τις εμπειρίες ζωής που της έμαθαν να είναι «ένας άνθρωπος ταπεινός και ταυτόχρονα θαρραλέος».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντίνος Κονόμος

Βιβλίο / «Ο κύριος διευθυντής (καλό κουμάσι) έχει αποφασίσει την εξόντωσή μου…»

Ο Ντίνος Κονόμος, λόγιος, ιστοριοδίφης και συγγραφέας, υπήρξε συνεχιστής της ζακυνθινής πνευματικής παράδοσης στον 20ό αιώνα. Ο συγγραφέας Φίλιππος Δ. Δρακονταειδής παρουσιάζει έργα και ημέρες ενός ανθρώπου που «δεν ήταν του κόσμου τούτου».
ΦΙΛΙΠΠΟΣ Δ. ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ
Η ζωή του Καζαντζάκη σε graphic novel από τον Αλέν Γκλικός

Βιβλίο / Ο Νίκος Καζαντζάκης όπως δεν τον είχαμε ξαναδεί σε ένα νέο graphic novel

Ο ελληνικής καταγωγής Γάλλος συγγραφέας Αλέν Γκλικός καταγράφει την πορεία του Έλληνα στοχαστή στο graphic novel «Καζαντζάκης», όπου ο περιπετειώδης και αντιφατικός φιλόσοφος και μυθιστοριογράφος ψυχαναλύεται για πρώτη φορά και συστήνεται εκ νέου στο ελληνικό κοινό.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Πετρίτης»: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ηχητικά Άρθρα / Πετρίτης: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ο Τζoν Άλεκ Μπέικερ αφιέρωσε δέκα χρόνια από τη ζωή του στην παρατήρηση ενός πετρίτη και έγραψε ένα από τα πιο ιδιαίτερα βιβλία της αγγλικής λογοτεχνίας – μια από τις σημαντικότερες καταγραφές της άγριας ζωής που κινδυνεύει να χαθεί για πάντα. Κυκλοφόρησε το 1967 αλλά μόλις τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια οι κριτικοί και το κοινό το ανακάλυψαν ξανά.
M. HULOT
Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Ας μην αφήνουμε τον Θεό στους πιστούς» 

Βιβλίο / Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Αν αξίζει ένα πράγμα στη ζωή, αυτό είναι η ομορφιά»

Εν όψει της εμφάνισής του στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, στις 21 Μαΐου, ο Λατινοαμερικανός συγγραφέας-φαινόμενο Μπενχαμίν Λαμπατούτ μιλά στη LiFO για τον ρόλο της τρέλας στη συγγραφή, τη σχέση επιστήμης και λογοτεχνίας και το μεγαλείο της ήττας – και δηλώνει ακόμα φανατικός κηπουρός και εραστής της φύσης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το πίσω ράφι/ Άντονι Μπέρτζες: «Έρνεστ Χέμινγουεϊ»

Το Πίσω Ράφι / Ο Χέμινγουεϊ ήταν ένας φωνακλάς νταής αλλά κι ένας σπουδαίος συγγραφέας του 20ού αιώνα

Η βιογραφία «Έρνεστ Χέμινγουεϊ - Μια ζωή σαν μυθοπλασία» του Βρετανού συγγραφέα Άντονι Μπέρτζες αποτυπώνει όχι μόνο την έντονη και περιπετειώδη ζωή του κορυφαίου Αμερικανού ομοτέχνου του αλλά και όλο το εύρος της αντιφατικής προσωπικότητάς του.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Βιβλίο / 21η ΔΕΒΘ: Εξωστρέφεια και καλύτερη οργάνωση αλλά μένουν ακόμα πολλά να γίνουν

Απολογισμός της 21ης ΔΕΒΘ που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά υπό την αιγίδα του νεοσύστατου ΕΛΙΒΙΠ. Σε ποιο βαθμό πέτυχε τους στόχους της και ποια στοιχήματα μένει ακόμα να κερδίσει;
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Η ποίηση όχι μόνο αλλάζει τον κόσμο, τον δημιουργεί» ​​​​​​/Μια νέα ανθολογία ελληνικής queer ποίησης μόλις κυκλοφόρησε στα ισπανικά /11 Έλληνες ποιητές σε μια νέα ισπανική queer ανθολογία /Queer ελληνική ποίηση σε μια νέα δίγλωσση ισπανική ανθολογία

Βιβλίο / Μια Ισπανίδα καθηγήτρια μεταφράζει ελληνική queer ποίηση

Η María López Villalba, καθηγήτρια Νέων Ελληνικών στο Πανεπιστήμιο της Μάλαγα, μετέφρασε 11 ελληνικά ποιήματα, σε μια πρόσφατη ανθολογία που προσφέρει στο ισπανόφωνο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει τη σύγχρονη ελληνική queer –και όχι μόνο– ποίηση.
M. HULOT
«Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Βιντσέντζο Λατρόνικο / «Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Ο Ιταλός συγγραφέας και υποψήφιος για το βραβείο Booker, Βιντσέντζο Λατρόνικο, μιλά στη LIFO για το πολυσυζητημένο βιβλίο του «Τελειότητα», στο οποίο αποτυπώνει την αψεγάδιαστη αλλά ψεύτικη ζωή μιας ολόκληρης γενιάς ψηφιακών νομάδων στην Ευρώπη, καθώς και τη μάταιη αναζήτηση της ευτυχίας στην ψηφιακή εποχή.
M. HULOT
Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Ηχητικά Άρθρα / Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Το όνομά της έχει συνδεθεί με την εικόνα μιας αδίστακτης, σεξουαλικά ακόρεστης και επικίνδυνης γυναίκας. Ένα νέο βιβλίο, όμως, έρχεται να αμφισβητήσει αυτή τη στερεοτυπική αφήγηση και να φωτίσει μια διαφορετική εκδοχή της ιστορίας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Rene Karabash

Βιβλίο / Rene Karabash: «Θέλω πίσω τη γυναικεία δύναμη που μου στέρησαν οι άνδρες»

Η Βουλγάρα συγγραφέας Rene Karabash μιλά για το μυθιστόρημά της «Ορκισμένη», που τιμήθηκε με το βραβείο Ελίας Κανέτι, και στο οποίο εστιάζει στην ιστορία των «ορκισμένων παρθένων» γυναικών των Βαλκανίων που επέλεξαν να ζήσουν ως άνδρες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δυο γυναίκες συγγραφείς αποκαλύπτουν τα κρυφά μυστικά της γραφής

Βιβλίο / Όλες οι γυναίκες του κόσμου στο νέο βιβλίο της Αμάντας Μιχαλοπούλου

Στο «Μακρύ ταξίδι της μιας μέσα στην άλλη», η μητρότητα γίνεται ο συνδετικός κρίκος που ενώνει όλες τις μητέρες και όλες τις κόρες με τις γυναίκες της Ιστορίας που θαυμάσαμε, αλλά και τις ανώνυμες «Παναγίες» που κράτησαν στους ώμους τους τα βάρη της ανθρωπότητας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Ντιντιέ Εριμπόν: «Καιρός για ένα κίνημα των ηλικιωμένων!»

Ντιντιέ Εριμπόν / Ντιντιέ Εριμπόν: «Να πάψουμε να βλέπουμε τους ηλικιωμένους ως κοινωνικούς παρίες»

Από τους σημαντικότερους και πιο επιδραστικούς σύγχρονους Γάλλους στοχαστές, ο Ντιντιέ Εριμπόν συνδύασε στα βιβλία του τα δύσκολα βιώματα της νεότητάς του με μια εμπεριστατωμένη, αλλά και εικονοκλαστική, κοινωνικοπολιτική «ακτινογραφία» της γαλλικής κοινωνίας. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεχαγιάς

Βιβλίο / «Το να εκδίδεις βιβλία στην Ελλάδα είναι σαν να παίζεις στο καζίνο»

Η Γεννήτρια είναι ένας νέος εκδοτικός οίκος αφιερωμένος στη σύγχρονη λογοτεχνία. Ο εκδότης της, συγγραφέας και μεταφραστής, Παναγιώτης Κεχαγιάς, μιλά για τις δυσκολίες και τις χαρές του εγχειρήματος, για το πώς σκοπεύει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μιας ιδιαίτερα ανταγωνιστικής αγοράς, καθώς και για τους πρώτους τίτλους που ετοιμάζεται να εκδώσει.
M. HULOT
Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Οι Αθηναίοι / Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Η εκτέλεση του Μπελογιάννη τον έκανε αριστερό. Η αυτοκτονία του Νίκου Πουλαντζά, μπροστά στα μάτια του, τον καθόρισε. Ο Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, ένας από τους σημαντικότερους διανοούμενους της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, αφηγείται το προσωπικό του ταξίδι και την πνευματική περιπέτεια μιας ολόκληρης εποχής, από τη διανόηση του Παρισιού μέχρι τους δρόμους της πολιτικής και τις αίθουσες των πανεπιστημίων.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Έλλη Σκοπετέα: Tο ανατρεπτικό έργο μιας ιστορικού που έφυγε νωρίς

Βιβλίο / Έλλη Σκοπετέα: Tο ανατρεπτικό έργο μιας ιστορικού που έφυγε νωρίς

Δεν υπάρχει μελέτη για τον ελληνικό εθνικισμό που να μην έχει αναφορές στο έργο της. Η επανακυκλοφορία του βιβλίου της «Το “Πρότυπο Βασίλειο” και η Μεγάλη Ιδέα» από τις εκδόσεις Νήσος συνιστά αναμφίβολα εκδοτικό γεγονός.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ