Πολυνομοσχέδιο υπουργείου Ναυτιλίας «μπλοκάρει» τη διακίνηση καυσίμων από πολύ παλιά δεξαμενόπλοια

Πολυνομοσχέδιο υπουργείου Ναυτιλίας «μπλοκάρει» τη διακίνηση καυσίμων από πολύ παλιά δεξαμενόπλοια Facebook Twitter
George Vitsaras / SOOC
0

Οι αλλαγές στον τρόπο ελέγχου των πλοίων, με όριο ηλικίας στα δεξαμενόπλοια, αλλά και η είσοδος των υποψηφίων στο λιμενικό σώμα με πανελλήνιες εξετάσεις, είναι μεταξύ των σημαντικών αλλαγών που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή.


Το νομοσχέδιο πρόκειται να συζητηθεί στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, αλλά μέχρι να φτάσει στην ολομέλεια, δεν αποκλείεται να υπάρξουν αλλαγές σε επιμέρους σημεία του.


Ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, την Παρασκευή είχε κάνει λόγο για νομοσχέδιο «με πάρα πολλές παρεμβάσεις και με λογική σύγκρουσης με συμφέροντα».


Με το νομοσχέδιο, καταργείται η διαδικασία με την οποία χορηγούνταν παρατάσεις στα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας των πλοίων, η οποία κρίνεται πλέον ως «ασαφής». Επανακαθορίζεται το νομοθετικό πλαίσιο αναφορικά με το σύστημα εποπτείας των πλοίων, και μεταξύ άλλων, «ορίζεται ότι από 30-9-2018 και εφεξής, και μόνο για τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες που έχουν εκχωρηθεί από το αρμόδιο υπουργείο στους εξουσιοδοτημένους οργανισμούς (νηογνώμονες), πάει η έκδοση των προβλεπόμενων από την εθνική, ενωσιακή και διεθνή νομοθεσία πιστοποιητικών των ελληνικών πλοίων από τον κλάδο ελέγχου πλοίων (ΚΕΠ), τις λιμενικές αρχές καθώς και τα τοπικά κλιμάκια επιθεώρησης πλοίων, και εκδίδονται από τους εξουσιοδοτημένους οργανισμούς (νηογνώμονες). Από τη ρύθμιση αυτή εξαιρούνται οι μνημονευόμενοι έλεγχοι και επιθεωρήσεις».


Επιπλέον, απαγορεύεται από 1-1-2018 η διακίνηση καυσίμων ναυτιλίας με πλοία ανεφοδιασμού, δεξαμενόπλοια (σλέπια) και πετρελαιοφορτηγίδες που έχουν συμπληρώσει ηλικία 50 ετών, υπολογιζόμενη από την 31η Δεκεμβρίου του έτους καθέλκυσης. Η ίδια απαγόρευση προβλέπεται, από 1 - 1 - 2019 και 1 - 1 - 2022, για πλοία ηλικίας 40 και 30 ετών αντίστοιχα. Από την 1η Ιανουαρίου του 2018 και μέχρι τις ημερομηνίες αυτές, κάθε πλοίο που έχει συμπληρώσει ηλικία 20 ετών, θα μπορεί να διακινεί καύσιμα ναυτιλίας, μονάχα εφόσον ικανοποιούνται πρόσθετες διαδικασίες ελέγχου, όροι και προϋποθέσεις που θα καθοριστούν με προεδρικό διάταγμα.


Επιπροσθέτως, απαγορεύεται στο εξής στους νηογνώμονες να απασχολούν στρατιωτικό ή πολιτικό προσωπικό του υπουργείου Ναυτιλίας, που δεν έχει συμπληρώσει τρία χρόνια από την συνταξιοδότησή του, ή την - με οποιονδήποτε τρόπο - αποχώρησή του από την υπηρεσία του. Η παράβαση της εν λόγω απαγόρευσης, θα επιφέρει ανάκληση της εξουσιοδότησης του νηογνώμονα.

Στο νομοσχέδιο καθιερώνεται η είσοδος στο Λιμενικό Σώμα Ελληνική Ακτοφυλακή με πανελλήνιες εξετάσεις, ενώ ρυθμίζονται χρόνια προβλήματα του προσωπικού του, καθώς και του πολιτικού προσωπικού του υπουργείου Ναυτιλίας. Καθιερώνεται επίσης, «αξιοκρατικός τρόπος» μεταθέσεων, αποσπάσεων με κριτήρια, αντικειμενικά, κοινωνικά και υπηρεσιακά.


Εξάλλου εξορθολογίζεται και προσαρμόζεται στη διεθνή νομοθεσία το τέλος πλοίων αναψυχής και ημερόπλοιων (δηλαδή τέλος παραμονής και πλόων πλοίων αναψυχής και μικρών σκαφών), ανάλογα με το μήκος τους, αυξάνονται οι οργανικές θέσεις στην πλοηγική υπηρεσία και προωθείται η μείωση ηλικίας των πλοηγών.


Επιπλέον τροποποιούνται και συμπληρώνονται οι διατάξεις του Ν. 2932/2001 σχετικά με τις προγραμματικές συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας: Στο πλαίσιο αυτό, μεταξύ άλλων παρέχεται η δυνατότητα στον υπουργό Ναυτιλίας «για λόγους κοινωνικής, οικονομικής και εδαφικής συνοχής ή κάλυψης επειγουσών συγκοινωνιακών αναγκών», να συνάπτει προγραμματικές συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας με φορείς του δημόσιου τομέα (δήμους, δημοτικές επιχειρήσεις κλπ), διάρκειας ενός έως πέντε έτη, για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένης γραμμής ή γραμμών.

Επιπλέον, οι πλοιοκτήτες αναλαμβάνουν την υποχρέωση, πριν από την έναρξη δρομολογίων την κάθε δρομολογιακή περίοδο, να έχουν εξοφλήσει τους βασικούς μισθούς και επιδόματα του πληρώματος του πλοίου, καθώς και τις αναλογούσες εισφορές. Σε ενδεχόμενη παράβαση των υποχρεώσεων αυτών, μπορεί να επιβληθεί ακόμα και η απαγόρευση απόπλου, που αίρεται μονάχα εφόσον εξοφληθούν οι οφειλόμενοι μισθοί και επιδόματα.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Πολιτική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μητσοτάκης για αξιολόγηση: Το δημόσιο πρέπει να υπηρετεί τους πολίτες και όχι τον εαυτό του

Πολιτική / Μητσοτάκης για αξιολόγηση: Το δημόσιο πρέπει να υπηρετεί τους πολίτες και όχι τον εαυτό του

Τι αναφερει ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εβδομαδιαία ανασκόπησή του - Εθνική Στρατηγική για την Πρόληψη της Βίας και την Αντιμετώπιση της Παραβατικότητας Ανηλίκων
LIFO NEWSROOM
Κωνσταντίνος Κυρανάκης: «Η σχέση με τη Hellenic Train επανεξετάζεται»

LiFO politics / Κωνσταντίνος Κυρανάκης: «Η σχέση με τη Hellenic Train επανεξετάζεται»

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλά στη Βασιλική Σιούτη και αναφέρει ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι σε διαπραγματεύσεις με την ιταλική διοίκηση της Hellenic Train και την ιταλική κυβέρνηση, με στόχο σοβαρές επενδύσεις. Επίσης, απαντά στα θέματα που απασχόλησαν την επικαιρότητα, όπως η αναδιάρθρωση του ελληνικού σιδηροδρόμου, τα Τέμπη και οι ανώνυμες επιθέσεις στους συγγενείς των θυμάτων, τις οποίες δηλώνει ότι καταδικάζει.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κασσελάκης: 30 μήνες φυλακή και 50.000 ποινή με αναστολή για παραβίαση του νόμου περί πόθεν εσχες

Πολιτική / Κασσελάκης: Ποινή φυλάκισης 30 μηνών με αναστολή και χρηματική ποινή 50.000 ευρώ για παραβίαση του νόμου περί πόθεν εσχες

Η εισαγγελική πρόταση ήταν απαλλακτική με το σκεπτικό ότι δεν ανέμενε το Σεπτέμβριο του 2023 να εκλεγεί Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και δε γνώριζε την απαγόρευση να διαθέτει καταθέσεις στο εξωτερικό ως πολιτικός αρχηγός
LIFO NEWSROOM
Συνάντηση Μητσοτάκη – Αλ Σίσι: Στρατηγική συνεργασία Ελλάδας – Αιγύπτου με έμφαση σε Μεταναστευτικό και περιφερειακή σταθερότητα

Πολιτική / Συνάντηση Μητσοτάκη – Αλ Σίσι: Στρατηγική συνεργασία Ελλάδας – Αιγύπτου με έμφαση σε Μεταναστευτικό και περιφερειακή σταθερότητα

Ο πρόεδρος της Αιγύπτου, Αμπντέλ Φατάχ Αλ Σίσι, επισκέφθηκε την Ελλάδα για να ενισχύσει τη διμερή συνεργασία με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, εστιάζοντας στο μεταναστευτικό, την περιφερειακή σταθερότητα και την ενεργειακή συνεργασία.
LIFO NEWSROOM