Φόλκσμπυνε: Ένας από τους σημαντικότερους θεατρικούς οργανισμούς της Ευρώπης έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Μουρμουρητό του Ντίτερ Ροτ. Φωτο: Thomas Aurin

Φόλκσμπυνε: Ένας από τους σημαντικότερους θεατρικούς οργανισμούς της Ευρώπης έρχεται στην Αθήνα

0

Ένας από τους σημαντικότερους θεατρικούς οργανισμούς διεθνώς, η βερολινέζικη Φόλκσμπυνε μετράει περισσότερο από έναν αιώνα ιστορίας. Η ίδρυσή της πάει πίσω στο 1890, όταν τρεις ομάδες προοδευτικών διανοούμενων, αστών, αλλά και ανθρώπων από την εργατική τάξη συνέδραμαν στη δημιουργία της Freie Volksbühne με στόχο το ανέβασμα σύγχρονων έργων. Έτσι μπήκαν τα θεμέλια, δημιουργώντας μια θεατρική παράδοση η οποία έμελλε να δώσει ακόμα περισσότερα μέσα στον 20ό αιώνα και να παίξει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του ευρωπαϊκού θεάτρου.


Στη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα, το κτίριο το οποίο στεγάζει τη Φόλκσμπυνε χτίστηκε το 1914 από τον αρχιτέκτονα Όσκαρ Κάουφμαν. Στην πρόσοψή του τοποθετήθηκε η επιγραφή «Die Kunst dem Volke» («Η τέχνη στον λαό»). Με αυτό τον τρόπο σηματοδοτούσε ένα κέντρο πολιτισμού για τους εργάτες, οι οποίοι, μέσω ετήσιας συνδρομής, εξασφάλιζαν φτηνότερα εισιτήρια για τις θεατρικές παραστάσεις που ανέβαιναν εκεί.


Πρώτος καλλιτεχνικός διευθυντής, το 1915, υπήρξε ο σημαντικός σκηνοθέτης Μαξ Ράινχαρτ, ο οποίος έφερε στο θέατρο μερικούς από τους διασημότερους ηθοποιούς της εποχής του. Εκείνος που έδωσε, όμως, πραγματική αίγλη στη Φόλκσμπυνε ήταν ο αμέσως επόμενος διευθυντής της, ο Έρβιν Πισκάτορ, μέγας ανανεωτής της θεατρικής φόρμας και ρηξικέλευθος σκηνοθέτης, ο οποίος έδρασε στη δεκαετία του '20 και όρισε το θέατρο του προλεταριάτου, βαφτίζοντάς το «επικό θέατρο» – πρόκειται για έναν όρο που αργότερα υιοθέτησε ο Μπέρτολτ Μπρεχτ. Ο Πισκάτορ ήταν ο πρώτος διεθνώς που κατάργησε τα όρια μεταξύ του θεάτρου και των υπόλοιπων τεχνών, επαναπροσδιορίζοντάς τα και εισάγοντας πολυμέσα: σλάιντς, προβολή ταινιών, εικαστικές τέχνες. Το «ολοκληρωτικό» θέατρο!

Πρόκειται για ένα αφιέρωμα κατά το οποίο θα έχουμε την ευκαιρία να ακούσουμε μερικούς από τους σημαντικότερους θεατρανθρώπους της Ευρώπης να θέτουν ζητήματα που έχουν να κάνουν με τον ρόλο που διατηρεί το θέατρο ως μορφή τέχνης, αλλά και ως θεσμός.


Την περίοδο του ναζισμού η Φόλκσμπυνε άλλαξε χέρια και μετονομάστηκε σε Theater am Horst Wessel Platz προς τιμήν ενός ναζί συνδικαλιστή. Με το τέλος του πολέμου το κτίριο είχε την τύχη των υπολοίπων της βομβαρδισμένης πόλης – καταστράφηκε ολοσχερώς. Μεταξύ 1950 και 1954 χρειάστηκε να δραστηριοποιηθεί στο Μπερλίνερ Ανσάμπλ μέχρι να ξαναχτιστεί εκ νέου ως ένα από τα εμβληματικά κτίρια του Ανατολικού Βερολίνου στην πλατεία Ρόζα Λούξεμπουργκ. Έκτοτε διανύει μια θαυμαστή πορεία, προωθώντας το «θέατρο του δημιουργού» με πρωτοποριακές παραστάσεις σκηνοθετών όπως ο Μπένο Μπεσόν, ο Μάνφρεντ Κούργκε, ο Ματίας Λάγκχοφ και ο Χάινερ Μίλερ.


Το 1992 τη διεύθυνση ανέλαβε ο Φρανκ Κάστορφ, ένας πρώην σιδηροδρομικός υπάλληλος που επέστρεψε στο πανεπιστήμιο για να σπουδάσει Θεατρολογία και έγινε ένας από τους σημαντικότερους Γερμανούς θεατρικούς σκηνοθέτες. Εμπνευστής του «μεταδραματικού» θεάτρου, είναι ο άνθρωπος που έχει καθορίσει την αισθητική και τη δραματουργία της βερολινέζικης πρωτοποριακής σκηνής τα τελευταία 25 χρόνια με αιρετικές παραστάσεις και τολμηρά ανεβάσματα κλασικών έργων που συχνά προκαλούσαν. Κι ενώ σύντομα θα παραδώσει τη διεύθυνση στον Βέλγο επιμελητή τέχνης Κρις Ντέρκον (πρώην διευθυντή της Tate Gallery του Λονδίνου), έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών για να γιορτάσει την αποχώρησή του από τη θέση του διευθυντή με ένα πανηγυρικό αφιέρωμα στη Φόλκσμπυνε. Πρόκειται για ένα αφιέρωμα κατά το οποίο θα παρουσιαστούν τρεις σπουδαίες παραστάσεις, ενώ θα συμπεριλαμβάνει masterclasses και ενδιαφέρουσες ανοιχτές συζητήσεις, όπου θα έχουμε την ευκαιρία να ακούσουμε μερικούς από τους σημαντικότερους θεατρανθρώπους της Ευρώπης να θέτουν ζητήματα που έχουν να κάνουν με τον ρόλο που διατηρεί το θέατρο ως μορφή τέχνης αλλά και ως θεσμός. Επίσης, θα παρακολουθήσουμε προβολές, θα δούμε εικαστικές εγκαταστάσεις και, τέλος, θα στηθεί ένα μεγάλο πάρτι με γερμανική μπίρα!

Φόλκσμπυνε: Ένας από τους σημαντικότερους θεατρικούς οργανισμούς της Ευρώπης έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Ο Κάστορφ παρουσιάζει μία από τις πιο πετυχημένες παραστάσεις του των τελευταίων ετών, τη θεατρική διασκευή του Παίκτη του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι. Φωτο: Thomas Aurin


Ο Κάστορφ παρουσιάζει μία από τις πιο πετυχημένες παραστάσεις του των τελευταίων ετών, τη θεατρική διασκευή του Παίκτη του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, ενός συγγραφέα έργα του οποίου έχει ανεβάσει επανειλημμένως στο παρελθόν. Ο σπουδαίος Ρώσος συγγραφέας έγραψε το εν λόγω έργο μέσα σε είκοσι έξι ημέρες, όταν βρέθηκε άφραγκος στη Γερμανία, όπου και απέδρασε για να αποφύγει τους δανειστές του. Λίγο πριν είχε επιστρέψει από χρόνια εξορία σε στρατόπεδο καταναγκαστικής εργασίας στη Σιβηρία, βρίσκοντας τη γυναίκα του βαριά άρρωστη. Παράλληλα, έχασε σε σύντομο χρονικό διάστημα και πρόωρα τον αδελφό του και τον καλύτερό του φίλο. Στη Γερμανία έχασε και τα τελευταία του χρήματα, μαζί με τα δικαιώματα των βιβλίων του, λόγω χαρτοπαιξίας. Τότε αναγκάστηκε να γράψει τον Παίκτη. Ο Κάστορφ εμπνεύστηκε από τη σπαραχτική του ζωή κι έστησε μια παράσταση με ζωντανή κινηματογράφηση των ερμηνευτών, ενώ το προσωπικό σκηνοθετικό στυλ του απογειώνει το ντοστογιεφσκικό μανιφέστο για τον εθισμό στα τυχερά παιχνίδια ως «ένα μεγαλειώδες, ζωηρό, δυναμικό πυροτέχνημα στασιμότητας και ακινησίας».


Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Χέρμπερτ Φριτς, πνευματικό τέκνο κι αυτός της Φόλκσμπυνε, πήρε τη νουβέλα Μουρμουρητό του Ντίτερ Ροτ, ένα βιβλίο του 1974 στου οποίου τις 178 σελίδες επαναλαμβάνεται η λέξη «Murmel», και τη μετέτρεψε σε μια απολαυστική και ξεκαρδιστική παράσταση. Με ιδιαίτερη έφεση στις μαύρες κωμωδίες, ο Φριτς, που είχε πάρει τα δικαιώματα του βιβλίου από τον ίδιο τον Ροτ ήδη από τη δεκαετία του '80, ανεβάζει στη σκηνή δεκατέσσερις ηθοποιούς που μουρμουρίζουν με μια υπνωτιστική ψυχεδελική επαναληπτικότητα τη μοναδική λέξη του ιδιότυπου αυτού βιβλίου.

Φόλκσμπυνε: Ένας από τους σημαντικότερους θεατρικούς οργανισμούς της Ευρώπης έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Ο Πόλλες έρχεται στην Αθήνα με την παράσταση "Σ' αγαπώ, αλλά επέλεξα την αποδραματοποίηση". Φωτο: Lenore Blievernicht


Ο ακάματος Ρενέ Πόλλες, δραματουργός και σκηνοθέτης, δεν έχει πάψει σε όλη την καλλιτεχνική του πορεία να πειραματίζεται και να αναζητάει μια νέα θεατρική γλώσσα. Ο Πόλλες έρχεται στην Αθήνα με την παράσταση Σ' αγαπώ, αλλά επέλεξα την αποδραματοποίηση, η οποία αποτελεί ακόμα ένα δείγμα δουλειάς του που βασίζεται συχνά σε κείμενα κοινωνιολόγων τα οποία θίγουν πολιτικά και κοινωνικά θέματα της εποχής μας. Η προβληματική της παράστασής του αυτής, που θα παρουσιαστεί επίσης στο πλαίσιο του αφιερώματος του Φεστιβάλ Αθηνών στη Φόλκσμπυνε, αγγίζει έννοιες όπως το σπίτι και μη-σπίτι, η επικοινωνία και η αποτυχία επικοινωνίας, το μέλλον. Μήπως δεν υφίστανται οι έννοιες «σπίτι» και «μέλλον»; Είναι δυνατόν να εξηγηθεί η ιδέα του βιοτικού και βιώσιμου χώρου; Η καυστική και ιδιαίτερα αστεία παράσταση διαδραματίζεται μέσα σε φορτηγά του «Rollende Road Show».


Συμπληρωματικά, ο σημαντικός θεωρητικός του θεάτρου Χανς-Τις Λέμαν, συγγραφέας της μελέτης-ορόσημο του 1999 Μεταδραματικό Θέατρο, θα παραδώσει διάλεξη-masterclass στη νέα βιβλιοθήκη της ΑΣΚΤ με θέμα «Το μεταδραματικό θέατρο και η βερολινέζικη Φόλκσμπυνε». Στο Προαύλιο της Πειραιώς 260 θα παρουσιαστεί η περφόρμανς Σούμαν. Ο έρωτας του ποιητή ή η επιστροφή των έφιππων πτωμάτων, όπως και η βιντεο-εγκατάσταση «Ο Μπέργκμαν στην Ουγκάντα» του Μάρκους Ερν, ενώ θα προβληθεί και η ταινία του Ρενέ Πόλλες Bad Decisions. Τέλος, θα διεξαχθεί συναυλία των Goshawk.

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Δείτε όλο το πρόγραμμα του αφιερώματος

Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών - Βιβλιοθήκη

Σε συνεργασία με το Goethe-Institut Athen

Μasterclass με τον Χανς-Τις Λέμαν

«Το μεταδραματικό θέατρο, ο Ρενέ Πόλλες και η βερολινέζικη Φόλκσμπυνε»

17 Ιουνίου, 19:00

Πειραιώς 260 — προαύλιο

Ρενέ Πόλλες, Σ' αγαπώ, αλλά επέλεξα την αποδραματοποίηση

17-18 Ιουνίου, 22:00

Πάρτι με DJ set από τους DJs Duo Portobello

17 Ιουνίου, 23:30

Συζήτηση για τη Φόλκσμπυνε

18 Ιουνίου, 19:00-20:30

Σούμαν - Ο έρωτας του ποιητή ή η επιστροφή των έφιππων πτωμάτων

Based on Robert Schumann Dichterliebe

18 Ιουνίου, 23:45

19 Ιουνίου, 23:00

Μάρκους Ερν

Ο Μπέργκμαν στην Ουγκάντα

Video installation

19 Ιουνίου, 21:15

20 Ιουνίου, 23:00

Goshawk

Unlimited World Tour IX: 1. Aegean Micro Disk

Συναυλία

19 Ιουνίου, 24:00

Ρενέ Πόλλες, Bad Decisions

Ταινία

20 Ιουνίου, 21:15


Πειραιώς 260, χώρος Δ

Φρανκ Κάστορφ, Ο Παίκτης

του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι

19-20 Ιουνίου, 19:00

Συζήτηση με τον Φρανκ Κάστορφ μετά την παράσταση 19 Ιουνίου, 24:00


Θέατρο Ολύμπια

Χέρμπερτ Φριτς, Murmel Murmel / Μουρμουρητό

του Ντίτερ Ροτ

23-24 Ιουνίου, 21:00

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αυτές είναι οι 10 διεθνείς παραγωγές του Φεστιβάλ Αθηνών 2017

Θέατρο / Αυτές είναι οι 10 διεθνείς παραγωγές του Φεστιβάλ Αθηνών 2017

Πριν σταθούμε αναλυτικά στο σύνολο του προγράμματος που καταρτίστηκε για φέτος το καλοκαίρι, ρίχνουμε μία χορταστική ματιά στις διεθνείς παραγωγές και συνεργασίες με διάσημες θεατρικές ομάδες, σκηνοθέτες και σημαντικές καλλιτεχνικές φωνές της εποχής μας
THE LIFO TEAM
Άνοιγμα στην πόλη: Το Φεστιβάλ Αθηνών βγαίνει στους δρόμους με δράσεις πέρα από τη θεατρική σκηνή

Θέατρο / Άνοιγμα στην πόλη: Το Φεστιβάλ Αθηνών βγαίνει στους δρόμους με δράσεις πέρα από τη θεατρική σκηνή

Όλα τα θεατρικά events που περιμένουμε σε «ευαίσθητες» περιοχές, υπαίθριους χώρους, εργατικές γειτονιές, προσφυγικές κατοικίες, ιστορικούς λόφους και ταβέρνες, με στόχο να βρεθεί και πάλι στο επίκεντρο η πόλη
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ