Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του

Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
0

 

Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Ο καλός καλλιτέχνης μας ευαισθητοποιεί, μας δείχνει το καλό και το κακό, μας κάνει να σκεφτόμαστε, και μας υπενθυμίζει ποιοι είμαστε...

Η τελευταία  έκθεση του Victor Castillo αυτές τις μέρες στο Los Angeles έχει τίτλο «Born in΄73». Ο Χιλιανός καλλιτέχνης μεγάλωσε κάτω από το καθεστώς του δικτάτορα  Πινοσέτ, ένα γεγονός που διαμόρφωσε τον ίδιο και την τέχνη του. Μέσα από τους ήρωες των έργων του, τα παιδιά που στην θέση των ματιών τους  έχουν μαύρες τρύπες, αναπαριστά την κτηνωδία της ανθρώπινης φύσης. Ας ακούσουμε τι έχει να πει στο LIFO.gr.

 

— Ποια είναι η πιο δυνατή ανάμνηση που έχεις από την παιδική σου ηλικία;

Θα διαλέξω μια φριχτή ανάμεσα σε τόσες. Ήμουν έξι ή επτά χρονών και ένας γείτονας μας έπνιξε με τα χέρια του ένα γατάκι σε μια λεκάνη γεμάτη με νερό. Θυμάμαι τόσο καθαρά το απελπισμένο πρόσωπο της γάτας που δεν μπορούσε να υπερασπιστεί τον εαυτό της, αυτά τα απεγνωσμένα μάτια που θα τα κουβαλάω μέσα μου και θα με εντυπωσιάζουν για πάντα. Ένα μάθημα πάνω στο τι σημαίνει κτηνωδία.

H Χιλή είναι ένα καπιταλιστικό πείραμα. Μια πλούσια χώρα με φτωχούς ανθρώπους.

— Μεγάλωσες στην Χιλή σε καθεστώς δικτατορίας. Το 1990 ήσουν 17 χρονών. Τι σημαίνει για έναν έφηβο να μεγαλώνει μέσα στην δικτατορία;

Όταν μεγαλώνεις μέσα στην δικτατορία το πρώτο πράγμα που μαθαίνεις είναι ότι όλη η δημόσια διοίκηση είναι ένα ψέμα, και ότι αυτοί οι θεσμοί πρόκειται να σε διαλύσουν. Μεγαλώνεις με τον φόβο και με μια βαθιά καχυποψία για κάθε μορφή εξουσίας. Και φυσικά έρχεται εκείνη η στιγμή όπου μισείς όλη αυτή την κακομεταχείριση που έχεις υποστεί άδικα.

Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Lovely Head @Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Play Safe @Victor Castillo

— Το 2006 στην κηδεία του Pinochet υπήρξαν και εκατοντάδες άνθρωποι που περίμεναν στην ουρά για το τελευταίο αντίο πάνω από τον νεκρό δικτάτορα. Έχεις κάποια εξήγηση για αυτό;

Εκείνες τις ημέρες ήμουν στην Βαρκελώνη, όμως θα μπορούσα να πω ότι αυτό το μοντέλο εξουσίας που επιβλήθηκε στην Χιλή είναι αυτό που κρατάει τους ανθρώπους σε άγνοια. Μέσα από αυτό η εκμετάλλευση των χαμηλών κοινωνικών τάξεων γίνεται ευκολότερη. Έτσι ένα μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού της Χιλής πιστεύει ότι ο Πινοσέτ ήταν ήρωας που μας έσωσε από τους διαβολικούς κομμουνιστές και αυτό ήταν καλό γιατί τα εμπορικά κέντρα χρεοκόπησαν. Αρκετοί ήθελαν να τον δουν νεκρό από περιέργεια, απλή περιέργεια. Άλλοι, που δεν ήταν λίγοι, πήγαν στην κηδεία για να ρίξουν τις κατάρες τους. Κάποιος τον έφτυσε στο πρόσωπο.

— Γιατί έγινες καλλιτέχνης;

Ακολούθησα το φυσικό μου ένστικτο. Στα πέντε μου ήδη στην οικογένεια μου έλεγαν ότι εγώ είμαι καλλιτέχνης επειδή περνούσα όλη την ημέρα ζωγραφίζοντας.

Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Futuro Esplendor mural at the Centro Gabriela Mistral in Santiago, Chile. @Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
The Big Dream @Victor Castillo

— Πιστεύεις ότι ένας καλλιτέχνης έχει κάποια υποχρέωση απέναντι στην κοινωνία;

Ναι! Όλες οι δουλειές γίνονται για κάποιο σκοπό. Ο καλός καλλιτέχνης μας ευαισθητοποιεί, μας δείχνει το καλό και το κακό, μας κάνει να σκεφτόμαστε, και μας υπενθυμίζει ποιοι είμαστε.

— Η ζωή σου στην Χιλή διαλύθηκε και μετακόμισες στην Βαρκελώνη. Έχεις πει σε συνέντευξη σου: «Πιστεύω ότι ήμουν εξουθενωμένος με το γεγονός ότι ζούσα σε μια χώρα η οποία στην πραγματικότητα πότε δεν άφησε οριστικά την δικτατορία. Δεν θα μπορούσα να εξελιχθώ ως καλλιτέχνης εκεί». Πως αισθάνεσαι σήμερα για την χώρα σου; Είσαι θυμωμένος;

H Χιλή παραμένει η ίδια, μεγαλώνει αλλά δεν αναπτύσσεται. Είναι ένα καπιταλιστικό πείραμα που βασίζεται στην λεηλασία των φυσικών της πόρων. Η εκπαίδευση και ο πολιτισμός είναι μια καταστροφή. Μια πλούσια χώρα γεμάτη φτωχούς ανθρώπους. Είναι απογοητευτικό να βλέπεις ότι καθετί φαίνεται χειρότερο από τα προηγούμενα χρόνια σε μια χώρα γεμάτη ταλαντούχους νέους. Θα είναι αυτό το πρόβλημα η μήτρα της εφευρετικότητας για το μέλλον της χώρας;

Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo

— Διάβασες ποτέ ένα βιβλίο που σου άλλαξε την ζωή;

Αρκετά! Στην εφηβεία μου υπήρχαν πολλά που είχαν ένα ισχυρό αντίκτυπο.

Θα αναφερθώ όμως σε ένα, στους «Αδερφούς Καραμάζοφ» διότι ήταν η πρώτη φορά που αισθάνθηκα ότι διαβάζοντας ένα βιβλίο μάθαινα πράγματα για την ζωή

— Η δουλειά σου εξερευνά την ανθρώπινη φύση. Γιατί έχεις επιλέξει παιδιά ως πρωταγωνιστές στα έργα σου;

Ζωγραφίζω βαριεστημένους ενήλικες. Εν αντιθέσει με τα παιδιά που έχουν κάτι το αθώο και το σκληρό που σκιαγραφεί με τον καλύτερο τρόπο την κοινωνία μας

Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo

— Μια από τις αγαπημένες μου δουλειές είναι το «Big Boss». Ποιος πιστεύεις ότι είναι το «Big Boss» στον κόσμο της τέχνης σήμερα;

Εκείνοι που χωρίς να είναι καλοί καλλιτέχνες είναι τόσο εύστροφοι στις μπίζνες ώστε δημιουργούν στο κοινό μια υπερεκτιμημένη εικόνα για τους ίδιους. Το να είσαι σφετεριστής θέλει κότσια

— Σκέψου τον εαυτό σου ως ταξιδιώτη μέσα στον χρόνο που συναντά τον 16χρονο εαυτό σου. Τι θα του έλεγες;

Μην παίρνεις τον εαυτό σου στα σοβαρά, διασκέδασε την κάθε μέρα, είμαστε περαστικοί

Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Futuro Esplendor mural at the Centro Gabriela Mistral in Santiago, Chile. @Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Τα παιδιά που έχουν κάτι το αθώο και το σκληρό που σκιαγραφεί με τον καλύτερο τρόπο την κοινωνία μας...@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Resistencia @Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Born in 73@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Όταν μεγαλώνεις μέσα στην δικτατορία το πρώτο πράγμα που μαθαίνεις είναι ότι όλη η δημόσια διοίκηση είναι ένα ψέμα, και ότι αυτοί οι θεσμοί πρόκειται να σε διαλύσουν...@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
"Big Boss" στην τέχνη σήμερα είναι καλλιτέχνες που δεν είναι καλοί αλλά είναι τόσο εύστροφοι στις μπίζνες ώστε δημιουργούν στο κοινό μια υπερεκτιμημένη εικόνα για τους ίδιους. @Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Μέσα στην δικτατορία το πρώτο πράγμα που μαθαίνεις είναι ότι όλη η δημόσια διοίκηση είναι ένα ψέμα, και ότι αυτοί οι θεσμοί πρόκειται να σε διαλύσουν...@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Το να είσαι σφετεριστής θέλει κότσια...@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo


 

Ευχαριστούμε την Ethel Seno για την πολύτιμη συμβολή της στην πραγματοποίηση αυτής της συνέντευξης καθώς και για την παραχώρηση των έργων του καλλιτέχνη. Η αναπαραγωγή των εικόνων δεν επιτρέπεται χωρίς την άδεια της.

Info:

Η έκθεση "Born in '73" του Victor Castillo στo Los Angeles συνεχίζεται στην MK Gallery μέχρι της 2 Απριλίου. Περισσότερα για τον Victor Castillo στο site του

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ