Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter

Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη

0
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Ο Ρήγας Φεραίος ψάλλει το «Θούριο» του Αγώνα. Αντίγραφο μιας από τις σκηνές της ελληνικής επανάστασης του Peter Von Hess με τις οποίες ο Λουδοβίκος Α’ της Βαυαρίας διαδκόσμησε τα ανάκτορα του Μονάχου. Ελαιογραφία 0,15χ0,11 μ. Δωρεά Αντωνίου και Ελένης Χρηστομάνου. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Εφοδιαστικό έγγραφο μέλους της Φιλικής Εταιρείας της μυστικής οργάνωσης που ιδρύθηκε το 1814 στην Οδησσό από τον Εμμανουήλ Ξάνθο, τον Νικόλαο Σκουφά και τον Αθανάσιο Τσακάλωφ με στόχο της προετοιμασία της επανάστασης. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Προκήρυξη του Αλέξανδρου Υψηλάντη (1792-1828) «Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος» από το στρατόπεδο του Ιασίου στις 24 Φεβρουαρίου 1821. Η πρώτη αυτή επίσημη διακήρυξη της ελληνικής επανάστασης μας παραπέμπει στην αποτυχημένη απόπειρα που ενθάρρυνε ο μύθος της αναμενόμενης ρωσικής βοήθειας και η εσφαλμένη στρατηγικά άποψη ότι οι επίσης υπόδουλοι λαοί των Βαλκανίων θα έχυναν το αίμα τους για την ελληνική υπόθεση. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Σπάθα του Κωνσταντίνου Κανάρη. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Η διαθήκη που πρόλαβε να γράψει ο στρατηγός Γέωργιος Καραισκάκης μετά το θανάσιμο τραυματισμό του στο Φάληρο στις 22 Απριλίου 1827 ενώ προετοίμαζε μια μεγάλη επίθεση για την απελευθέρωση των πολιορκημένων στην Ακρόπολη των Αθηνών. Με το συγκλονιστικό αυτό έγγραφο ο ήρωας της επανάστασης κληροδοτεί στο γιό του το μοναδικό του περιουσιακό στοιχείο, ένα σπαθί. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Η διαθήκη που πρόλαβε να γράψει ο στρατηγός Γέωργιος Καραισκάκης μετά το θανάσιμο τραυματισμό του στο Φάληρο στις 22 Απριλίου 1827 ενώ προετοίμαζε μια μεγάλη επίθεση για την απελευθέρωση των πολιορκημένων στην Ακρόπολη των Αθηνών. Με το συγκλονιστικό αυτό έγγραφο ο ήρωας της επανάστασης κληροδοτεί στο γιό του το μοναδικό του περιουσιακό στοιχείο, ένα σπαθί. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Η σπάθα που δώρισε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης στο συναγωνιστή του Θεόδωρο Λεονάρδο. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Σημαία με την παράσταση της Ελλάδας στην μορφή της θεάς Αθηνάς και την επιγραφή Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ. Αρχικά ανήκε στο Θεόδωρο Κολοκοτρώνη ο οποίος την προσέφερε στον Κωνσταντίνο Δραγώνα μέλος της επιτροπής Ζακύνθου που υπηρέτησε τον αγώνα, διευκολύνοντας τις επαφές των Ελλήνων με την αγγλική διοίκηση. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Το τηλεσκόπιο του ναύαρχου Γιακουμάκη Τομπάζη (1782-1829) παραπέμπει στην πρώτη νικηφόρο αναμέτρηση του ελληνικού στόλου με τον τουρκικό στην Ερεσσό της Λέσβου στις 27 Μάιου 1821 η οποία εξασφάλισε στους Έλληνες τον έλεγχο του Αιγαίου. Δωρεά Φίλιππου Δραγούμη. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Η πυξίδα του Ανδρέα Μιαούλη (1769-1835) αρχηγού των ναυτικών δυνάμεων της ελληνικής επανάστασης. Ανάμεσα στα πολλά ηρωικά κατορθώματα οι ναυμαχίες των Πατρών στις 20 Φεβρουαρίου 1822 και της Σούδας στις 31 Μαΐου και 2 Ιουνίου 1825 ξεχωρίζουν οι απεγνωσμένες προσπάθειες ανεφοδιασμού του πολιορκημένου Μεσολογγίου. Δωρεά του Ύπατου Αρμοστή Κρήτης, πρίγκιπα Γεωργίου. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Προσωπικά αντικείμενα του Καποδίστρια. Η σφραγίδα του το κουμπί από την πόλη του και το παράσημο Αστέρας. Δωρεά Ειρήνης Μεταξά. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Προσωπικά αντικείμενα του Καποδίστρια. Η σφραγίδα του το κουμπί από την πόλη του και το παράσημο Αστέρας. Δωρεά Ειρήνης Μεταξά. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Πιστόλια με έκτυπη επίχρυση διακοσμητική επένδυση του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη. Δωρεά Πέτρου Μαυρομιχάλη. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Πιστόλια με έκτυπη επίχρυση διακοσμητική επένδυση του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη. Δωρεά Πέτρου Μαυρομιχάλη. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Χρυσή σφραγίδα του Διονυσίου Σολωμού (1798-1857) με το μονόγραμμα του στο κέντρο και περιμετρικά την επιγραφή VERUM AMO VERUM VOLO (=την αλήθεια αγαπώ, την αλήθεια θέλω). © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Χρυσή σφραγίδα του Διονυσίου Σολωμού (1798-1857) με το μονόγραμμα του στο κέντρο και περιμετρικά την επιγραφή VERUM AMO VERUM VOLO (=την αλήθεια αγαπώ, την αλήθεια θέλω). © Μουσείο Μπενάκη
Εικαστικά
0

Γιάννης Πανταζόπουλος

Ο Γιάννης Πανταζόπουλος γεννήθηκε το 1984. Σπούδασε στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Από το 2008 έχει εργαστεί σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης ως δημοσιογράφος και από το 2014 αποτελεί βασικό μέλος της δημοσιογραφικής ομάδας της έντυπης και ηλεκτρονικής «LiFO». Έχει επιμεληθεί τεύχη ειδικού περιεχομένου της έντυπης LiFO και έχει πάρει συνεντεύξεις από τις κορυφαίες προσωπικότητες της πολιτικής, κοινωνικής και ακαδημαϊκής κοινότητας.
Mail:  [email protected]

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ