Andrea Dezso: Lessons From My Mother.

Andrea Dezso: Lessons From My Mother. Facebook Twitter
2

[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]

Από μακριά, τα ήρεμα χρώματα και η τεχνοτροπία του ραψίματος κάνουν τα έργα της Andrea Dezso να μοιάζουν με έργόχειρα μιας αφοσιωμένης γιαγιάς.

Κι όμως, από κοντά διακρίνει κανείς εικόνες από γυναικείους κόλπους, από έμβρυα, νεκροκεφαλές, και μία 'μελέτη' πάνω στους μύθους που οι μητέρες κληρωδοτούσαν για γενιές ολόκληρες στις κόρες τους, στην Τρανσυλβανία της Ρουμανίας, όπου και γεννήθηκε η καλλιτλεχνης.

Σήμερα, η Dezso ζει και εργάζεται στην Νέα Υόρκη, κι η ζωή στην μεγαλούπολη της δίνει τροφή για πολλές από τις ιδέες της, καθώς και για την σειρά των κεντημάτων της "Lessons From My Mother", την οποία και πραγματοποίησε ενόσω τριγυρνούσε και μάθαινε ακόμα την πόλη.

Andrea Dezso: Lessons From My Mother. Facebook Twitter
Andrea Dezso: Lessons From My Mother. Facebook Twitter
Andrea Dezso: Lessons From My Mother. Facebook Twitter
Andrea Dezso: Lessons From My Mother. Facebook Twitter

"Μία γυναίκα που κεντάει δημοσίως αντιμετωπίζεται διαφορετικά αναλόγως με την περιοχή", παρατηρεί η Dezso.

"Όταν κεντούσα σε ένα πάρκο στο Queens είμουν για τους περαστικούς μια παραδοσιακή γυναίκα.

Όταν το έκανα στο Manhattan ήταν το πιο χιπστερ πράγμα που θα μπορούσα να κάνω.."

Andrea Dezso: Lessons From My Mother. Facebook Twitter
Andrea Dezso: Lessons From My Mother. Facebook Twitter
Andrea Dezso: Lessons From My Mother. Facebook Twitter
Andrea Dezso: Lessons From My Mother. Facebook Twitter
Andrea Dezso: Lessons From My Mother. Facebook Twitter

Περισσότερα έργα της Andrea Denzo, εδώ.

[ via ]

Design
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR

σχόλια

2 σχόλια
Πολύ ενδιαφέρον!"Andrea Dezsö's "Lessons From My Mother" consists of 48 individually framed cotton squares embroidered with illustrated bits of off-the-wall, scurrilous, sometimes scatological, and often sickening lies and superstitions (among the less offensive: "My Mother Claimed That A Woman's Legs Are So Strong That No Man Can Spread Them If She Doesn't Let Him")."Πέραν από τις δεισιδαιμονίες και τις, υποθέτω λόγω άγνοιας και κάποιας αρρωστοφοβίας κ.λπ., στρεβλώσεις τύπου “η ηπατίτιδα είναι μία ασθένεια που την αποκτάς όταν τρως αηδιαστικά φαγητά”, διαφαίνεται και μάλλον ισχυρός σεξισμός. Σεξισμός απ’ αυτόν που επιβάλλεται από τις μητέρες στις κόρες (και στους γιούς)…για το «καλό» τους.Υποτίθεται. Παίρνει, άραγε, η καλλιτέχνιδα κάπως το αίμα της πίσω;