Ο performer Θανάσης Ακοκκαλίδης κρέμεται από μια ταράτσα για να πολεμήσει την υψοφοβία του

Ο performer Θανάσης Ακοκκαλίδης κρέμεται από μια ταράτσα για να πολεμήσει την υψοφοβία του Facebook Twitter
Το έργο μου λέγεται «Μην κοιτάς κάτω» και η αφορμή είναι ο φοβία μου για το ύψος... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
1

Ο χορευτής, ηθοποιός και χορογράφος Θανάσης Ακοκκαλίδης συμμετέχει στο «As Οne», το μεγάλο πρότζεκτ του οργανισμού ΝΕΟΝ και του Ινστιτούτου «Μαρίνα Αμπράμοβιτς» (ΜΑΙ), με μια άκρως ενδιαφέρουσα και ριψοκίνδυνη περφόρμανς. Ενώ έχει υψοφοβία, αποφάσισε να ανέβει σε ένα κτίριο και να αναμετρηθεί με τον φόβο του. Από την Πέμπτη 10 Μαρτίου μέχρι την Κυριακή 13 Μαρτίου θα κρέμεται κυριολεκτικά στο κενό, στην παλιά εγκαταλελειμμένη πολυκατοικία απέναντι από την κεντρική είσοδο του Μουσείου Μπενάκη της Πειραιώς. Θα κάθεται για 8 ώρες στο κουβούκλιο της ταράτσας του κτιρίου, έχοντας να αντιμετωπίσει το κρύο, τον ήλιο, τη βροχή και τον τεράστιο φόβο του.

— Είναι η πρώτη φορά που συνεργάζεσαι με τη Μαρίνα Αμπράμοβιτς;

Ναι, πρώτη φορά συνεργάζομαι με τη Μαρίνα Αμπράμοβιτς και την ομάδα της. Ωστόσο, την είχα συναντήσει πριν από 4 χρόνια στη Νέα Υόρκη, ενώ βρισκόμουν στο θερινό πρόγραμμα του Robert Wilson στο Watermill Center.


— Πώς αποφάσισες να συμμετάσχεις στο «As Οne»;

Δημοσιοποιήθηκε μια ανοιχτή πρόσκληση τον Δεκέμβριο από τον οργανισμό ΝΕΟΝ και το ΜΑΙ σχετικά με το πρότζεκτ και δήλωσα συμμετοχή.

Ο φόβος είναι έμφυτος σε όλα τα ζωντανά όντα. Είναι ένστικτο. Πρόκειται για μια φυσιολογική και μάλιστα σωτήρια αντίδραση του οργανισμού, προκειμένου να αντιμετωπίσει έναν κίνδυνο. Θα προσπαθήσω να έρθω σε διάλογο με τον φόβο μου. 


— Μπορείς να περιγράψεις τι είναι αυτό που κάνεις;

Το έργο μου λέγεται «Μην κοιτάς κάτω» και η αφορμή είναι ο φοβία μου για το ύψος. Θα ανέβω στην «κορυφή» ενός εγκαταλελειμμένου κτιρίου απέναντι από το Μουσείο Μπενάκη και θα στέκομαι, θα κάθομαι στην άκρη επί οκτώ ώρες, για τέσσερις μέρες.


— Σε βοηθάει η Μέθοδος Αμπράμοβιτς να υλοποιήσεις την ιδέα σου;

Στην αρχή, και για μεγάλο διάστημα, μελετούσα τα έργα της. Ο στόχος μου ήταν να κατανοήσω τον τρόπο που αντιλαμβάνεται την περφόρμανς. Η Marina Abramovic είναι μοναδική. Προσεγγίζει την καλλιτεχνική δημιουργία μέσα από μια σειρά δράσεων με πρωταγωνίστρια την ίδια. Το σώμα της είναι το μέσον και το αντικείμενο. Οι δράσεις της, αν και σκληρές και ακραίες, ξεχωρίζουν για το πνευματικό τους περιεχόμενο και τον κοινωνικό προβληματισμό που αγγίζουν. Όσο την πλησίαζα μέσα από το έργο της, τόσο έμενα θετικά έκπληκτος από τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τη ζωή. Στη συνέχεια, μου δόθηκε η ευκαιρία να βιώσω μερικές πρωτότυπες ασκήσεις από τη μέθοδό της, ασκήσεις ψυχοσωματικής ετοιμότητας, πειθαρχίας, συγκέντρωσης και αυτοελέγχου. Με αυτήν τη λογική, ναι, χρειάστηκε να εντρυφήσω στη Μέθοδο Αμπράμοβιτς. Επίσης, για την υλοποίηση όλων των ιδεών ήταν πολύτιμη η βοήθεια των συνεργατών της, Paula Garcia και Serge Le Borgne.

Ο performer Θανάσης Ακοκκαλίδης κρέμεται από μια ταράτσα για να πολεμήσει την υψοφοβία του Facebook Twitter
Ο φόβος είναι η αφετηρία της ιδέας μου. Ωστόσο, χρειάστηκε να κάνω ενδοσκόπηση για να καταλάβω τι με απασχολεί περισσότερο τώρα και τι θα ήθελα να μεταδώσω στον κόσμο... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ο performer Θανάσης Ακοκκαλίδης κρέμεται από μια ταράτσα για να πολεμήσει την υψοφοβία του Facebook Twitter
Δεν έχω πιστέψει ακόμα ότι αυτός που θα ανέβει εκεί πάνω είμαι εγώ. Δεν έρχομαι αντιμέτωπος μόνο με το ύψος αλλά και με τις καιρικές συνθήκες και ασφαλώς με τη μακρά διάρκεια... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


— Η ίδια λέει ότι είναι οι φόβοι της που ενεργοποιούν την τέχνη της και το ίδιο θα έπρεπε να κάνει κάθε καλλιτέχνης. Αυτός ήταν ο λόγος που σε ώθησε να επικεντρωθείς σε αυτό που κάνεις;

Ο φόβος είναι η αφετηρία της ιδέας μου. Ωστόσο, χρειάστηκε να κάνω ενδοσκόπηση για να καταλάβω τι με απασχολεί περισσότερο τώρα και τι θα ήθελα να μεταδώσω στον κόσμο. Το «Μην κοιτάς κάτω» φέρει ένα αισιόδοξο μήνυμα με μια αιχμή διαμαρτυρίας για την εποχή στην οποία ζούμε. Μας προτρέπει να έρθουμε αντιμέτωποι με τους φόβους με τους οποίους η κοινωνία μάς μπολιάζει καθημερινά και οι οποίοι μας αποδυναμώνουν. Να κάνουμε τα δυσάρεστα συναισθήματα σύμμαχό μας. Θέλει ατομική πρωτοβουλία. Ο φόβος είναι έμφυτος σε όλα τα ζωντανά όντα. Είναι ένστικτο. Πρόκειται για μια φυσιολογική και μάλιστα σωτήρια αντίδραση του οργανισμού, προκειμένου να αντιμετωπίσει έναν κίνδυνο. Θα προσπαθήσω να έρθω σε διάλογο με τον φόβο μου. Να τον ακούσω και να με ακούσει.


— Όπως και να 'χει, η περφόρμανς αυτή χρειάζεται μεγάλη δύναμη, ακόμα και για έναν άνθρωπο εξοικειωμένο με τον κίνδυνο. Χρειάστηκε ψυχολογική και σωματική προετοιμασία για να έρθεις σε αντιπαράθεση με την υψοφοβία σου;

Δεν έχω πιστέψει ακόμα ότι αυτός που θα ανέβει εκεί πάνω είμαι εγώ. Δεν έρχομαι αντιμέτωπος μόνο με το ύψος αλλά και με τις καιρικές συνθήκες και ασφαλώς με τη μακρά διάρκεια. Επιστρατεύω θάρρος, πίστη, εμπιστοσύνη και ψυχραιμία. Είναι μια πρόκληση που με περιμένει και ανυπομονώ να τη συναντήσω.

Ο performer Θανάσης Ακοκκαλίδης κρέμεται από μια ταράτσα για να πολεμήσει την υψοφοβία του Facebook Twitter
Επιστρατεύω θάρρος, πίστη, εμπιστοσύνη και ψυχραιμία... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ο performer Θανάσης Ακοκκαλίδης κρέμεται από μια ταράτσα για να πολεμήσει την υψοφοβία του Facebook Twitter
Δουλεύουμε αρκετό καιρό με ανθρώπους που ειδικεύονται σε αυτού του είδους τα εγχειρήματα, ώστε το έργο να καταστεί απόλυτα ασφαλές... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


— Έχεις πάρει τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας;

Φυσικά, η οργάνωση έχει πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα. Δουλεύουμε αρκετό καιρό με ανθρώπους που ειδικεύονται σε αυτού του είδους τα εγχειρήματα, ώστε το έργο να καταστεί απόλυτα ασφαλές.

ΥΓ.: Λίγες ώρες μετά το τέλος της πρώτης μέρας, ο Θανάσης μού έστειλε το εξής μήνυμα: «Πολύ δύσκολο να συμφιλιωθείς με αυτόν το φόβο. Πρέπει να συμφιλιωθείς με τις καιρικές συνθήκες, με τους ήχους, μ' εσένα».

 

 

Info:

As One

10/03/2016 - 24/04/2016

 

Μουσείο Μπενάκη

Πειραιώς 138

Είσοδος Ελεύθερη

Απευθύνεται σε ηλικίες 15 ετών και πάνω

Είσοδος έως  45 λεπτά πριν το κλείσιμο

 

Περισσότερες πληροφορίες για το αναλυτικό πρόγραμμα και την περφόρμανς του Θανάση Ακοκκαλίδη εδώ

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM