To γαλλικό σινεμά, στον υπολογιστή σας!

To γαλλικό σινεμά, στον υπολογιστή σας! Facebook Twitter
Η καινοτομία του Φεστιβάλ είναι πως οι ταινίες δεν προβάλλονται σε αίθουσες, αλλά είναι προσβάσιμες στον υπολογιστή
0

Μπαίνοντας στη σελίδα myfrenchfilmfestival.com μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα κανονικό φεστιβάλ με 14 γαλλικές ταινίες, μικρού και μεγάλου μήκους.

Ένα φεστιβάλ, εντελώς διαφορετικό από τα συνηθισμένα, έκανε τα εγκαίνια του την περασμένη Κυριακή στο Παρίσι, φτάνοντας αισίως στον 6ο χρόνο του. Ομολογώ πως δεν το είχα πάρει χαμπάρι μέχρι τώρα, και, όταν με κάλεσαν οι υπεύθυνοι της Unifrance, του οργανισμού που προωθεί τον γαλλικό κινηματογράφο στο εξωτερικό, δοκίμασα έκπληξη από την περιγραφή τους- όπως κι εκείνοι- επειδή δεν είχα ιδέα. Κι όχι τίποτ' άλλο, αλλά το έφερε η συγκυρία να μπω για πρώτη φορά στον Πύργο του Άϊφελ, όπου γινόταν η εκδήλωση, καθώς τόσα χρόνια αρνιόμουνα να ανέβω στο μπερδεμένο από τον τουρισμό έμβλημα του Παρισιού, αν δεν παρουσιαζόταν ειδικός λόγος. Γι' αυτό, μάλιστα!


Το My French Film Festival δεν συνδέεται με κάποια άλλη από τις εκδηλώσεις που σχετίζονται με τον γαλλικό κινηματογράφο, αν και, για πρακτικούς λόγους, συμπίπτει χρονικά με το ετήσιο Rendez-Vous που δίνει η Unifrance σε επιλεγμένους Ευρωπαίους δημοσιογράφους και διανομείς, για να δούν φιλμ σε πρώτη προβολή και να κάνουν συνεντεύξεις με τους διαθέσιμους σκηνοθέτες και ηθοποιούς.

To γαλλικό σινεμά, στον υπολογιστή σας! Facebook Twitter

Η καινοτομία της εν λόγω διοργάνωσης είναι πως οι 10 ταινίες μεγάλου μήκους, οι 10 μικρού και κάποιες εκτός συναγωνισμού, δεν θα προβάλλονται σε αίθουσες, αλλά θα είναι προσβάσιμες στον υπολογιστή οποιουδήποτε επιθυμεί να συνδεθεί, πληρώνοντας την, σχεδόν συμβολική, συνδρομή των 5,99 ευρώ, για όλες ανεξαιρέτως τις ταινίες.

Με αυτό το οικονομικό αντίτιμο, ουσιαστικά αναγνωρίζεται η ψηφιακή πλατφόρμα, όχι απλώς ως εναλλακτικός τρόπος θέασης, ή σαν συμπληρωματική έκφραση της θεωρητικά αρχαιότερης και ανώτερης παράδοσης της αίθουσας, αλλά ως αυτόνομη ενέργεια, μιας γενιάς που θεωρεί εντελώς φυσικό να συνδέεται με τον κόσμο μέσω της ατομικής επεξεργασίας της πληροφορίας, και να μην λογίζει ως υποτίμηση τη στενότερη και μικρότερη οθόνη, αποφασίζοντας την ώρα και τον τόπο, ανάλογα με τη διάθεση και την ανάγκη.


Για να επικυρώσει αυτήν την εμπειρία, και μάλιστα στο λίκνο του σινεμά (τη χώρα που το γέννησε και το συντηρεί με μεγάλη παραγωγή και δυνατή εξαγωγή των κινηματογραφικών της προϊόντων), το my French film festival συγκέντρωσε μια δυνατή κριτική επιτροπή, με επικεφαλής τον Δανό σκηνοθέτη του Drive και του Bronson, Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν, πλαισιωμένο από τους επίσης σκηνοθέτες Μαρζάν Σατραπί από το Ιράν, Ντέϊβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ (του Σε Ακολουθεί) από τις ΗΠΑ και Βαλερί Ντονζελί και Φελίξ Βαν Γκρόνιγκεν από τη Γαλλία.

To γαλλικό σινεμά, στον υπολογιστή σας! Facebook Twitter
To γαλλικό σινεμά, στον υπολογιστή σας! Facebook Twitter

Θεωρώντας πως το διαδίκτυο είναι το σημαντικότερο πράγμα στον κόσμο, μετά τις γυναίκες (!), ο Ρεφν δήλωσε πως δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα στο να αποδεχθεί τον υπολογιστή ως μέσο θέασης ταινιών, επικαλούμενος συχνά τα παιδιά του ως σημείο αναφοράς- και ενδεχομένως μοχλό επαφής με την πραγματικότητα.

To γαλλικό σινεμά, στον υπολογιστή σας! Facebook Twitter
To γαλλικό σινεμά, στον υπολογιστή σας! Facebook Twitter

 Μέχρι τις 18 Φεβρουαρίου λοιπόν, ταινίες που έχουν χωριστεί σε θεματικές ενότητες, όπως French Kiss, In Your Face, Paris Comedy και Crime Scene, είναι στη διάθεση σας. Στο myfrenchfilmfestival.com θα βρείτε όλες τις λεπτομέρειες.

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ