Ο Βραζιλιάνος street artist Rimon Guimarães ζωγράφισε στην Ευριπίδου ένα έργο για την προσφυγική κρίση.

Ο Βραζιλιάνος street artist Rimon Guimarães ζωγράφισε στην Ευριπίδου ένα έργο για την προσφυγική κρίση. Facebook Twitter
Δεν έχω ξαναέρθει στην Ελλάδα. Ήρθα για να γνωρίσω έναν νέο πολιτισμό και να ζωγραφίσω. Αυτό κάνω, αυτή είναι η ζωή μου. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Στην οδό Ευριπίδου, χαμηλά, απέναντι από το Hotel Euripidis, ο Rimon Guimarães, street artist από την Βραζιλία, βάφει τον τοίχο ενός παλιού εγκαταλελειμμένου κτιρίου. Είναι το καινούριο του έργο που σκέφτεται να το ονομάσει Cross the Ocean. 

Το έργο που ολοκλήρωσε χθες είναι μια πολύχρωμη τοιχογραφία που τραβάει το μάτι και δημιουργεί μία αίσθηση χαράς και θετικότητας σε έναν δρόμο βρώμικο με άδεια μαγαζιά που κάνουν πιο έντονη την εικόνα της παρακμής. Πραγματικά ομορφαίνει την γειτονιά. Συναντήσαμε τον Rimon αφοσιωμένο στην ζωγραφική του λίγο μετά το μεσημέρι, ανάμεσα από περίεργους Κινέζους που παρατηρούσαν τι φτιάχνει. Τα ρούχα του ήταν το ίδιο πολύχρωμα με τα έργα του και η βραζιλιάνικη προφορά τού έδινε έναν αέρα εξωτικό. Ο Rimon ήταν φουλ ευδιάθετος, ο καιρός φανταστικός και υπό τους ήχους της μουσικής - με έμπνευση από Αφρική - που ο ίδιος φτιάχνει, καθίσαμε να πούμε δυο λόγια.

Δεν μου αρέσει να λέω πολλά για τα έργα μου προτιμώ οι άνθρωποι που περνάνε να το ερμηνεύουν με τον τρόπο τους. Η δύναμη της εικόνας είναι το πιο σημαντικό πράγμα.

«Μόλις ήρθα από την Ελβετία, βρήκα φτηνό εισιτήριο και είπα να συμπεριλάβω την Αθήνα στο τουρ που κάνω στην Ευρώπη. Δεν έχω ξαναέρθει στην Ελλάδα. Ήρθα για να γνωρίσω έναν νέο πολιτισμό και να ζωγραφίσω. Αυτό κάνω, αυτή είναι η ζωή μου. Ταξιδεύω από χώρα σε χώρα και μαζί με άλλους καλλιτέχνες ή μόνος συμμετέχω σε καλλιτεχνικά πρότζεκτ. Εκτός από street art, ζωγραφίζω και σε καμβάδες φτιάχνω μουσική και διάφορα άλλα. Θεωρώ τον εαυτό μου multidisciplinary καλλιτέχνη. Το τουρ στην Ευρώπη ξεκίνησε από την από την Ισπανία μετά πήγα Λευκορωσία, Γερμανία, Ελβετία τώρα ήρθα στην Αθήνα. Είναι ωραία εδώ. Πρόλαβα και περπάτησα αρκετά. Στην περιοχή που είμαστε τώρα και γύρω από την Ακρόπολη. Μου αρέσει οι αρχιτεκτονικές αντιθέσεις. Αρχαία, παλιά και σύγχρονα όλα μαζί. Έχει και πολύ γκραφίτι στους δρόμους. Όλα δένουν με πολύ ενδιαφέρον τρόπο. Το απολαμβάνω».

Ο Βραζιλιάνος street artist Rimon Guimarães ζωγράφισε στην Ευριπίδου ένα έργο για την προσφυγική κρίση. Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Ο Rimon Guimarães είναι από την Κουριτίμπα, μια πόλη 3 εκατομμυρίων κατοίκων στην Νότια Βραζιλία. Εκεί ξεκίνησε να κάνει γκραφίτι από πιτσιρικάς. «Ασχολούμαι με το γκραφίτι από τα 16. Τώρα είμαι 27. Με φίλους ξεκινήσαμε. Φτιάχναμε paste-ups από το σπίτι βγαίναμε στους δρόμους και τα κολλάγαμε. Ήταν πολύ ωραία η αίσθηση θυμάμαι. Ήμασταν πιτσιρικάδες και βγαίναμε από το σπίτι, κυκλοφορούσαμε στην γειτονιά, την εξερευνούσαμε. Αυτό με βοήθησε να ανακαλύψω καινούρια μέρη στην πόλη και να μάθω πολύ καλά τους δρόμους. Βλέπαμε με τους φίλους μου περιοδικά street art και παίρναμε έμπνευση. Αλλά όχι μόνο. Μου άρεσε να παρακολουθώ και δουλειές μεγάλων καλλιτεχνών τον Κλιμτ, τον Έγκον Σίλε. Η Αφρικανική παραδοσιακή τέχνη και η λαϊκή τέχνη της Βραζιλίας μου έδωσαν επίσης πολύ έμπνευση. Οι στολισμοί που κάνω στα έργα μου προέρχονται από την αφρικανική παράδοση. Μπορείς να το δεις και εσύ», λέει και μου δείχνει το έργο. Στον χυτώνα του βασικού κεντρικού προσώπου διακρίνονται διάφορα τέτοια διακοσμητικά και τα πρόσωπα θυμίζουν αφρικανικές μάσκες.

«Το τοπίο που ξεπροβάλει από πίσω είναι η θάλασσα ή ο ωκεανός», λέει ο Rimon για το έργο του. «Ο τύπος στην μέση είναι ένας Αιθίοπας βασιλιάς. Και οι άνθρωποι στο πλάι είναι πρόσφυγες που φτάνουν στην στεριά. Γενικά το έργο μιλάει για ανθρώπους που διασχίζουν ωκεανούς ή θάλασσες. Ο ωκεανός μπορεί να είναι και κάτι συμβολικό. Το να φτάνεις σε έναν καινούριο και διαφορετικό τόπο. Προφανώς η έμπνευση για μένα ήρθε από την προσφυγική κρίση. Όλα αυτά που διαβάζουμε αυτές τις μέρες στις ειδήσεις. Αλλά ήθελα να το πάω και ένα βήμα πέρα από αυτό. Μάλλον θα το πω 'Cross the Ocean'. Δεν μου αρέσει να λέω πολλά για τα έργα μου προτιμώ οι άνθρωποι που περνάνε να το ερμηνεύουν με τον τρόπο τους. Η δύναμη της εικόνας είναι το πιο σημαντικό πράγμα», λέει και εκείνη την στιγμή περνάει ένας ηλικιωμένος κύριος και του δίνει συγχαρητήρια. «Μπράβο», του λέει. «Ομορφαίνεις την πόλη».

Ο Βραζιλιάνος street artist Rimon Guimarães ζωγράφισε στην Ευριπίδου ένα έργο για την προσφυγική κρίση. Facebook Twitter
Το έργο που ολοκλήρωσε χθες είναι μια πολύχρωμη τοιχογραφία που τραβάει το μάτι και δημιουργεί μία αίσθηση χαράς και θετικότητας σε έναν δρόμο βρώμικο με άδεια μαγαζιά που κάνουν πιο έντονη την εικόνα της παρακμής. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Βραζιλιάνος street artist Rimon Guimarães ζωγράφισε στην Ευριπίδου ένα έργο για την προσφυγική κρίση. Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Βραζιλιάνος street artist Rimon Guimarães ζωγράφισε στην Ευριπίδου ένα έργο για την προσφυγική κρίση. Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

http://rimondo.tumblr.com/

Facebook

Instagram

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Αναστασία λατρεύει τον Μιμίκο. Αντέχει ακόμα και τα «κικιρίκου» του

Living / Η Αναστασία λατρεύει τον Μιμίκο. Αντέχει ακόμα και τα «κικιρίκου» του

Ο Μιμίκος είναι ένας sassy κόκορας έξι μηνών που έχει κλέψει την καρδιά της Αναστασίας, ένα ζώο συντροφιάς που μπορεί να την τρελαίνει στα «κικιρίκου» όλη μέρα, αλλά τη βοήθησε να δει τη ζωή της αλλιώς, και να την αλλάξει.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΕΠΕΞ ΜΗΧ-ΜΗΧ Party: Από συμβατικό φοιτητόπαρτο σε event 8.000 ατόμων

Urban Culture / Μηχανολόγοι: Πώς ένα φοιτητικό πάρτι έφτασε να έχει 8.000 άτομα να χορεύουν

Ο Βόλος είναι γνωστός όχι μόνο για τα τσιπουράδικα αλλά και για ένα φοιτητικό πάρτι που έφτασε να συγκεντρώνει κόσμο απ' όλη την Ελλάδα. Το 2024 ήταν η πρώτη χρονιά που δεν διοργανώθηκε και κανείς δεν ξέρει αν και πότε θα ξαναγίνει.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΙΛΑΛΗΣ
Οι τελευταίοι κάτοικοι του κέντρου

Urban Culture / Οι τελευταίοι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου

Επτά άνθρωποι που επιμένουν να ζουν στην καρδιά της Αθήνας, σε μια γειτονιά που οι περισσότεροι επισκέπτονται μόνο για να φάνε, να ξενυχτήσουν ή να κοιμηθούν προσωρινά, προτού πάρουν πάλι τον δρόμο για το αεροδρόμιο, εξηγούν γιατί.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
PLEX Open Pilot 1: Το νέο πολιτιστικό πείραμα της Αθήνας ξεκινά στον Κεραμεικό

Urban Culture / PLEX: Το νέο πολιτιστικό πείραμα της Αθήνας ξεκινά στον Κεραμεικό

Αξιοποιώντας δύο ιστορικά κτίρια της οδού Κεραμεικού, το BIOS επιχειρεί να δώσει «πνοή και οξυγόνο για τα επόμενα χρόνια» σε μια από τις πιο ταλαιπωρημένες περιοχές του κέντρου, με τη δημιουργία υποδομών για τη φιλοξενία καλλιτεχνών.
M. HULOT
Στην ιστορία της τεκνοθεσίας, το κέντρο πρέπει να είναι το παιδί

Σχέσεις / «Στην τεκνοθεσία δεν είμαστε σωτήρες· είμαστε γονείς»

Η Επίκουρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Άννα Τουλουμάκου αφηγείται την ιστορία και το εσωτερικό ταξίδι της οικογένειάς της, λύνοντας παρεξηγήσεις και φωτίζοντας τον ρόλο των θετών γονιών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ