Εαρινό εξάμηνο

Facebook Twitter
0

οι εικόνες είναι από το blog "Εαρινό εξάμηνο"

Η ηλεκτρονική επανάσταση έχει ταρακουνήσει τα νερά των εκδόσεων κάνοντας άλλους να τρομάζουν και να περιχαρακώνονται και άλλους να βλέπουν νέες ευκαιρίες. Είναι γνωστό ότι όλοι μας μπορούμε να γίνουμε οι εκδότες του εαυτού μας – αρκεί πραγματικά να θέλουμε να γράψουμε.

Οι προσπάθειες που γίνονται είναι πάρα πολλές και οι περισσότερες ίσως δεν φτάνουν σε πολλά μάτια αλλά είναι σίγουρο ότι μέσα στον κυκεώνα θα υπάρχουν και διαμάντια ή/και ευπώλητα που έχασαν την ευκαιρία μέσω της παραδοσιακής οδού.

Ο Γιώργος Στόγιας δημοσιεύει το μυθιστόρημά του «Εαρινό Εξάμηνο» από το Φεβρουάριο σε συνέχειες, κάθε Δευτέρα και Παρασκευή. Τα πρώτα πέντε κεφάλαια βρίσκονται εδώ και το blog του εδώ. Πώς ξεκίνησε η ιδέα; Μερικές απαντήσεις του συγγραφέα για το Book Room:

 - Πώς πήρατε την απόφαση να κυκλοφορήσετε το βιβλίο σας διαδικτυακά;

Δεν βρήκα λόγο να παραμείνω σε μια ψυχοφθόρα διαδικασία για κάτι που έφτιαξα πρωτίστως για ευχαρίστηση. Επίσης, παρότι αντιλαμβάνομαι τις δυσκολίες των εκδοτικών οίκων μέσα στην κρίση, το να κρατήσω το κείμενο μόνο για φίλους, μού φαινόταν τόσο παράλογο σαν μια θεατρική ομάδα να κάνει πρόβες για μήνες δίχως ποτέ να
παίξει παράσταση μπροστά στο κοινό. Τέλος, το μυθιστόρημα το ξεκίνησα με αφορμή τον Δεκέμβρη του 2008 και την αδυναμία συνεννόησης που βίωσα τότε σχετικά με το τι είναι η δημοκρατία, η βία, η νεότητα, η έγκυρη γνώση. Φέτος, ακόμη περισσότερο, που η χώρα ζει στο χείλος της κατάρρευσης, είχα την ανάγκη να συνεισφέρω άμεσα, με το
δικό μου τρόπο, στις αφηγήσεις σχετικά με το πώς φτάσαμε ως εδώ.





- Προσπαθήσατε πρώτα να το προωθήσετε με τους παραδοσιακούς τρόπους;

Καθώς το έγραφα το φανταζόμουν ως «παραδοσιακό» βιβλίο, σαν αυτά με τα οποία ζω διαβάζοντας. Υπέβαλα το μυθιστόρημα διαδοχικά σε τρεις μεγάλους εκδοτικούς οίκους κι έναν μικρό.

  - Γιατί το δημοσιεύετε σε συνέχειες;

Με τους χρόνους που επικρατούν στο διαδίκτυο, όπου μια πληροφορία παλιώνει μέσα σε δευτερόλεπτα, το να ανεβάσω μεμιάς δουλειά δυόμισι ετών θα ενείχε μια δόση αυτοκαταστροφικότητας. Επίσης, η δημοσίευση σε συνέχειες επέτρεψε στο κείμενο να λειτουργήσει ως «ανοιχτή πηγή». Έτσι, κάθε εβδομάδα, ανεβαίνουν στο μπλογκ σχέδια, μουσική και κείμενα από άλλους δημιουργούς, εμπνευσμένα από το «Εαρινό Εξάμηνο». Πέρα από αυτά, τα περισσότερα κεφάλαια είναι αυτοτελή (ομολογώ ότι καμιά φορά φαντασιωνόμουν τη μεταφορά του μυθιστορήματος σε μια ιδανική τηλεοπτική σειρά σε ένα παράλληλο σύμπαν).




  - Λαμβάνετε υπόψη σας σχόλια αναγνωστών για τη συνέχεια ή είναι ήδη τελειωμένο;

Η συγγραφή του μυθιστορήματος τελείωσε τον Ιούνιο του 2011. Κι όμως, όχι τόσο σε σχέση με κάποιο συγκεκριμένο σχόλιο, αλλά παραπάνω με την αίσθηση πως την επόμενη ημέρα το κείμενο θα εκτεθεί για ελεύθερη ανάγνωση, αλλάζω λεπτομέρειες μέχρι τελευταία στιγμή, με όφελος πιστεύω μεγάλο για το συνολικό αποτέλεσμα.


  - Έχετε σχέδια για άλλο βιβλίο στο μέλλον; Αν ναι, σκοπεύετε να το διαδώσετε με τον ίδιο τρόπο;

Δεν έχω μέσα μου κάποια «σκληρή» ταυτότητα καλλιτέχνη, ούτε είμαι φονταμενταλιστής της διαδικτυακής δημοσίευσης. Γενικά, δεν μου αρέσει να επαναλαμβάνομαι. Για την ώρα, απολαμβάνω αυτό που κάνω. Είναι καλύτερο από ό,τι το είχα φανταστεί, φαινόμενο από μόνο του σπάνιο.

  - Έχετε υπόψη σας παρόμοιες προσπάθειες από την Ελλάδα;

Το γαϊτανάκι δεν το άνοιξα εγώ με το "Εαρινό Εξάμηνο". Έχουν γίνει και στο παρελθόν ανάλογες απόπειρες από άλλους συγγραφείς. Υποθέτω όμως ότι ο καθένας το κάνει με τη δική του λογική και τον δικό του τρόπο. Ένα θέμα σίγουρα είναι πως συνδέει ο συγγραφέας μια τέτοια διαδικασία δημοσίευσης με την αισθητική της
λογοτεχνικής του γραφής. Εδώ μερικές προηγούμενες απόπειρες που έχουν πέσει στην αντίληψή μου:


  • JOHNNIE SOCIETY - Γιάννης Φαρσάρης ::. Δωρεάν Μυθιστόρημα στο Διαδίκτυο σε μορφή e-book
  • Φυσικά ο Τριαρίδης
  • Kι εδώ κάτι αγαπημένο από τον Αντώνη Καναβούρα
  • Επίσης, ενδιαφέρουσα είναι η δουλειά της Νέβης Κανίνιας 
  • Τέλος, ο καταξιωμένος συγγραφέας, επιμελητής και μεταφραστής Κυριάκος Αθανασιάδης προχώρησε σε διαδικτυακή δημοσίευση του τελευταίου του μυθιστορήματος εδώ

Tο “Earino Examino Theme”, το πρώτο κομμάτι που έγραψε και ενορχήστρωσε ο Αντώνης Τσαγκάρης για το Original Score του μυθιστορήματος. Κάθε Πέμπτη, το έργο αυτό θα αναπτύσσεται, μέχρι την ολοκλήρωσή του σε ένα πλήρες soundtrack τον Ιούνιο, όταν και το “Εαρινό Εξάμηνο” θα φτάσει στο τέλος του.

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπεν Γουίλσον: «Η χαοτική εικόνα της Αθήνας είναι το μυστικό της αντοχής και της επιτυχίας της»

Βιβλίο / Μπεν Γουίλσον: «Η χαοτική εικόνα της Αθήνας είναι το μυστικό της αντοχής της»

Από τη Βαβυλώνα ως την Αθήνα, ο διάσημος ιστορικός και συγγραφέας βλέπει τις πόλεις ως ζωντανούς οργανισμούς, όπου η ιστορία γράφεται από τους ανθρώπους και όχι από τα κτίρια – με δημόσιες διεκδικήσεις και αντιστάσεις στο gentrification.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
10 βιβλία που διαπνέονται από 10 ελληνικά νησιά και τόπους - από τις Σπέτσες και την Άνδρο ως την Κρήτη και τη Μύκονο

Βιβλίο / 10 βιβλία για 10 ελληνικά νησιά και τόπους - από τις Σπέτσες και την Άνδρο ως την Κρήτη και τη Μύκονο

Δεν είναι λίγα τα βιβλία που ξεδίπλωσαν και ενίοτε αποθέωσαν κρυφές ή φανερές μεριές της Ελλάδας και κατέληξαν να γίνουν συνώνυμα συγκεκριμένων τόπων. Από τις ονειρικές, σχεδόν ψυχεδελικές Σπέτσες στον Μάγο του Φόουλς μέχρι τη Μάνη του Φέρμορ.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ocean Vuong: «Πίσω από τη βιτρίνα της χιπστεριάς κρύβεται ο φόβος»

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ / Ocean Vuong: «Πίσω από τη βιτρίνα της χιπστεριάς κρύβεται ο φόβος»

Ο Αυτοκράτορας της Χαράς είναι ένα λογοτεχνικό επίτευγμα. Ένα μεγάλο μυθιστόρημα με ιστορίες απλών ανθρώπων που τις σχέσεις τους ορίζουν η καλοσύνη και η αλληλεγγύη. Με αφορμή την κυκλοφορία του, ένας από τους πιο ταλαντούχους συγγραφείς της γενιάς του μιλάει για τη λογοτεχνία, τους ήρωές του, την queer ταυτότητα και την κατάσταση όπως διαμορφώνεται στην Αμερική του Τραμπ σε μια συνέντευξη-ποταμό.
M. HULOT
Η Λυδία Κονιόρδου διαβάζει τον μονόλογο της Λούλας Αναγνωστάκη «Ο oυρανός κατακόκκινος»

Lifo Videos / «Ιδού εγώ»: Η Λυδία Κονιόρδου ερμηνεύει το «Ουρανός Κατακόκκινος» της Λούλας Αναγνωστάκη στο LIFO.gr

O απολογισμός ζωής μιας γυναίκας που βλέπει γύρω της τον κόσμο να διαλύεται, η προσωπική εμπλοκή στη συλλογική μνήμη, μια ποιητική εκδοχή της δυστυχίας που γεννά η σύγχρονη πραγματικότητα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων: Τόπος συνάντησης για τη λογοτεχνία και τις ιδέες

Βιβλίο / Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων: Τόπος συνάντησης για τη λογοτεχνία και τις ιδέες

Με ένα πλούσιο πρόγραμμα με καλεσμένους από 16 χώρες και τιμώμενο πρόσωπο τον ποιητή Τίτο Πατρίκιο, το φετινό φεστιβάλ σημείωσε τη μεγαλύτερη προσέλευση στην ιστορία του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί μας γοητεύει ακόμα ο «Καβγατζής της Βρέστης»;

The Review / Γιατί μας γοητεύει ακόμα ο «Καβγατζής της Βρέστης»;

Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου, με αφορμή τη νέα έκδοση του έργου του Ζαν Ζενέ, εξετάζουν τους λόγους που μπορεί να μας αφορά ακόμα και σήμερα το θρυλικό βιβλίο του 1945. ― ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΟΛΜΗΡΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 βιβλία που ξεχωρίσαμε για αυτό το καλοκαίρι

Βιβλίο / 100 βιβλία να διαβάσεις κάτω από ένα αρμυρίκι ή στην πόλη με το κλιματιστικό στο φούλ

Κλασική λογοτεχνία, σύγχρονοι συγγραφείς, δοκίμια, ιστορία, αυτοβελτίωση, βιβλία για το «μικρό» να μην είναι όλη την ώρα στο iPad. Kάτι για όλους για να περάσει όμορφα, ήσυχα και ποιοτικά το καλοκαίρι.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΔΡΟΥΚΟΠΟΥΛΟΥ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Η βιογραφία του Μίλαν Κούντερα κυκλοφόρησε μόλις στα ελληνικά

Βιβλίο / Η βιογραφία του Μίλαν Κούντερα κυκλοφόρησε μόλις στα ελληνικά

Η Γαλλίδα κριτικός λογοτεχνίας της «Monde», Φλοράνς Νουαβίλ, στο «Μίλαν Κούντερα: Γράψιμο... Τι ιδέα κι αυτή!», αποκαλύπτει καίριες στιγμές και συγγραφικές αλήθειες του καλού της φίλου, αναιρώντας όλες τις κατηγορίες που συνδέονταν με το όνομά του.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πάουλο Σκoτ

Βιβλίο / Πάουλο Σκoτ: «Στη Βραζιλία ο ρατσισμός είναι παντού, στη λογοτεχνία, στους στίχους της σάμπα»

Πότε ρεαλιστικό, πότε στρατευμένο, πότε αστυνομικής υφής, πότε μια τρελή και ξεκαρδιστική σάτιρα. Οι «Φαινότυποι» του Πάουλο Σκοτ είναι ένα αξιοσημείωτο βιβλίο. Μιλήσαμε με τον Βραζιλιάνο συγγραφέα για τη λογοτεχνία, την κατάσταση στη Βραζιλία και την αξία των λογοτεχνικών βραβείων.
ΒΕΝΑ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Κώστας Σπαθαράκης, εκδότης.

Κώστας Σπαθαράκης / Κώστας Σπαθαράκης: «Δεν έχουμε αφηγήσεις για τις ερωτικές μας σχέσεις, για τα νιάτα μας»

Για τον άνθρωπο πίσω από τις εκδόσεις αντίποδες, το μεγαλύτερο όφελος ήταν ότι, ενώ του άρεσε να είναι χωμένος μέσα στα βιβλία – μια μοναχική και ίσως ναρκισσιστική συνήθεια –, στην πορεία έμαθε να τη μετατρέπει σε εργαλείο κοινωνικότητας και επαφής με τους γύρω του.
M. HULOT
Χουάν Γκαμπριέλ Βάσκες: Ζούμε το τέλος του ανθρωπισμού

Βιβλίο / Χουάν Γκαμπριέλ Βάσκες: «Ζούμε το τέλος του ανθρωπισμού»

Ο πολυβραβευμένος Κολομβιανός συγγραφέας μιλά στη LiFO για τη βία που στοιχειώνει τη χώρα του, τη δύναμη της λογοτεχνίας να ανασύρει όσα κρύβει η Ιστορία, αλλά και για την αρχαιοελληνική φιλοσοφία ως σταθερή επιρροή του.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
H Gen Z όχι μόνο διαβάζει αλλά συγχρόνως αλλάζει και την ίδια την έννοια της ανάγνωσης

Βιβλίο / Η Gen Z δεν διαβάζει απλώς· επαναπροσδιορίζει την ανάγνωση

Οι εκπρόσωποι αυτής της γενιάς λατρεύουν την απόδραση, παίρνουν την λεγόμενη fan fiction τόσο σοβαρά όσο και τη λίστα Booker, αναβιώνουν κλασικά βιβλία από την Τζέιν Όστεν έως τον Ντοστογιέφσκι και μοιράζονται ιστορίες στις δικές τους κοινότητες.
THE LIFO TEAM