Η Παιδική Αθωότητα στο Μικρό Παρίσι

Η Παιδική Αθωότητα στο Μικρό Παρίσι Facebook Twitter
0

Ο Οκτώβριος έχει μπει πλέον για τα καλά και τα αγαπημένα μας  μουσεία και ιδρύματα επιστρέφουν με καινούριες εκθέσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα. Μετά τη θερινή ραστώνη και το «σοκ» της επιστροφής στο σχολείο, ήρθε η ώρα να οργανωθούμε και να τα επισκεφθούμε.

Στο  Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης» (www.mcf.gr) δέκα φωτογράφοι εκθέτουν τις φωτογραφίες τους με θέμα την «Παιδική Αθωότητα». Η έκθεση μας ταξιδεύει πίσω στην παιδική μας ηλικία και μας ζητά να ανακαλέσουμε στιγμές, εικόνες και συναισθήματα από αυτήν. Τα έσοδα από την πώληση των φωτογραφιών θα προσφερθούν στην Πρότυπη Στέγη Ανηλίκων Περισσού.

Αν πάτε στο Ίδρυμα την Κυριακή, τότε μην παραλείψετε να δείτε με τα παιδιά σας την έκθεση «Φωτογραφίζοντας τα Ελληνικά Παραμύθια». Πρόκειται για μια ιδέα της αφηγήτριας παραμυθιών Σάσας Βούλγαρη, την οποία υλοποίησε το Διαδικτυακό Περιοδικό Λόγου και Τέχνης «Λύκος». Φράσεις από παραδοσιακά ελληνικά παραμύθια έγιναν η αφορμή και η έμπνευση να «εικονοποιηθούν» φωτογραφικά κάποιες παραμυθικές σκηνές, μέσα στο καθημερινό αστικό περιβάλλον μιας μεγάλης πόλης όπως η Αθήνα. Η είσοδος και στις δύο εκθέσεις είναι ελεύθερη.

Την Κυριακή στις 12:30 μ.μ. η Σάσα Βούλγαρη ξεκινά στο Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης»  το νέο κύκλο αφήγησης παραμυθιών για παιδιά, που θα διαρκέσει έως και την Κυριακή 13 Απριλίου 2014. Με τίτλο «Τα Τρία Χρυσά Μήλα», η αγαπημένη παραμυθού θα αφηγείται παλιά ελληνικά λαϊκά παραμύθια και θα ζωντανεύει Δράκους, Λάμιες, Γοργόνες και Ξωθιές, όμορφες βασιλοπούλες κι έξυπνες μυλωνούδες, μαρμαρωμένα βασιλόπουλα, αστέρια που μιλάνε και γενναίους που μεταμορφώνονται σε φίδια…

Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, οι αίθουσες τέχνης της οδού Λεμπέση, δίπλα στο Μουσείο της Ακρόπολης, διοργανώνουν το Lembessiart 2013, το Σάββατο 12 και την Κυριακή 13/10, με ελεύθερη είσοδο για όλους (www.lembessiart.blogspot.com). Πρόκειται για ένα υπαίθριο φεστιβάλ τέχνης που καλεί μικρούς και μεγάλους να μάθουν, να δημιουργήσουν, να διασκεδάσουν και να μυηθούν στον κόσμο της τέχνης με ποικίλα πολιτιστικά και καλλιτεχνικά δρώμενα από πλήθος καλλιτεχνών. Τα παιδιά κάθε ηλικίας θα βρουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που τους ταιριάζει, όσο για τους μεγάλους, κάτι θα γίνει και γι΄αυτούς!

Δεν ξέρω αν έχετε περπατήσει ποτέ στη Μαιζώνος με το παιδί σας, αν έχετε βρεθεί στην Αγίου Κωνσταντίνου ή στη Δημοτική Πινακοθήκη στη Λεωνίδου μαζί του. Το έχω κάνει αρκετές φορές, δε μπορώ να ισχυριστώ όμως ότι ήταν μια απολύτως χαλαρή βόλτα. Η πόλη έχει και πληγωμένα σημεία, ωστόσο δεν έχασαν ποτέ τη γοητεία τους, αρκεί να έχει κανείς τα μάτια  να τη δει.

 Το Αθηναϊκό Καλλιτεχνικό Δίκτυο, με το 1ο Φεστιβάλ «Μικρό Παρίσι των Αθηνών» (http://bit.ly/19nkERw), φιλοδοξεί να δώσει σε αυτήν την παραμελημένη περιοχή του κέντρου, που ορίζεται από τα ονόματα γάλλων φιλελλήνων και λογοτεχνών, πνοή και χρώμα. Για μία εβδομάδα, από τις 9-16/10, θα πραγματοποιηθεί ένας μεγάλος αριθμός δωρεάν εκδηλώσεων που θα συμπεριλαμβάνουν εκθέσεις, θέατρο, συναυλίες, διαλέξεις, εικαστικές δράσεις, ξεναγήσεις, αλλά και δράσεις δρόμου που το Σαββατοκύριακο φιλοδοξούν να μετατρέψουν τη Μαιζώνος σε Μονμάρτη!  Είναι ευκαιρία να περπατήσουμε στην περιοχή με τα παιδιά μας και να τους δείξουμε, αν όχι το Μικρό Παρίσι, σίγουρα  την Παλιά Αθήνα.

Το Καλοκαίρι επιστρέφει για λίγες ημέρες, ας το εκμεταλλευτούμε. Καλές βόλτες!

 

Η Παιδική Αθωότητα στο Μικρό Παρίσι Facebook Twitter

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ