ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο

ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Paul Cowan, Untitled, 2011, Enamel on canvas, 53 x 45 cm, courtesy the artist and Shane Campbell Gallery
0

Το φετινό ReMap, η διεθνής διοργάνωση τέχνης που θα ξεκινήσει στις 8 Σεπτεμβρίου και διοργανώνεται κάθε 2 χρόνια με εκθέσεις, καλλιτέχνες και επιμελητές απ' όλο τον κόσμο, είναι, παρά τον διεθνή της χαρακτήρα, μια αμιγώς αθηναϊκή διοργάνωση. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει, καταρχάς, η γειτονιά στην οποία διοργανώνεται. Η περιοχή του Κεραμεικού-Μεταξουργείου, παρά τα έντονα προβλήματα που αντιμετωπίζει, παραμένει μια γειτονιά παραδοσιακά αθηναϊκή, με έντονη αστική ομορφιά και χαρακτήρα, κάτι που η διοργάνωση φροντίζει να αναδεικνύει: γκαλερί, επιμελητές και καλλιτέχνες από τη διεθνή καλλιτεχνική σκηνή καλούνται να δημιουργήσουν σε ετερόκλητους αθηναϊκούς χώρους, από υπόγεια μέχρι νεοκλασικά και διαμερίσματα του '60. Δεν είναι τυχαίο ότι το κομβικό σημείο της διοργάνωσης, το ReMap 4 infopoint, είναι μια ειδικά διαμορφωμένη παλιά αθηναϊκή αυλή κτιρίου στην πλατεία Αυδή. Οι επισκέπτες –το ReMap είναι δωρεάν και ανοιχτό στο κοινό– καλούνται να περιπλανηθούν στη γειτονιά με έναν χάρτη στο χέρι, μπαινοβγαίνοντας σε κτίρια και χώρους για να δουν εκθέσεις, περφόρμανς και events. Απ' ό,τι φαίνεται, η συνταγή λειτουργεί: τo ReMap 3 είχε πάνω από 20.000 επισκέπτες. Υπάρχει τόσο μεγάλο κοινό για την τέχνη στην Ελλάδα; «Το κοινό του ReMap είναι το φιλότεχνο ή δυνητικά φιλότεχνο κοινό εντός και εκτός Ελλάδος που ενδιαφέρεται για τη δημιουργία και την εξέλιξη της σύγχρονης τέχνης, δηλαδή της τέχνης που δημιουργείται και αφορά το σήμερα και που πιθανώς να επηρεάζει το αύριο» ισχυρίζεται ο Ιάσων Τσάκωνας, ιδρυτής του ReMap.

ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Jack McConville, Stranger In A Strange School, 2013, oil on canvas, 131 x 96 cm
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Marc Klee “Zwischenbrand – Interburning”, 2011, courtesy oft he artist
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Kilian Rüthemann, Routinely Spectacular, 2012, 4 parts, Steel sheet 1mm 300 x 400 x 150 cm, Courtesy RaebervonStenglin, Zürich, photo: Gunnar Meier

Όπως δείχνουν οι αριθμοί, το φετινό ReMap θα είναι το μεγαλύτερο μέχρι τώρα. Θα παρουσιαστούν περισσότερες από 60 εκθέσεις, ανεξάρτητα projects και ειδικές εκδηλώσεις. Το τελικό αποτέλεσμα, πάντως, θα είναι –όπως και στις άλλες τρεις διοργανώσεις– ένα μείγμα από καταξιωμένους καλλιτέχνες, επιμελητές και γκαλερί και πρωτοεμφανιζόμενους ή ανερχόμενους. «Το ReMap 4 αισθανόμαστε ότι είναι ένα ώριμο ReMap. Αυτό το συμπεραίνουμε από τον μεγάλο αριθμό και την πολύ υψηλή ποιότητα των προτάσεων που δεχτήκαμε απ' όλο τον κόσμο, όπως και από την άμεση και ζεστή ανταπόκριση όσων καλέσαμε φέτος να συμμετάσχουν» ισχυρίζεται ο Ιάσων Τσάκωνας και προσθέτει: «Έχω την αίσθηση ότι έχει πάρει τη θέση του στη διεθνή σκηνή της σύγχρονης τέχνης ως μια διοργάνωση που πιθανόν να απαντάει σε κάποια σημεία στην ενεργή αναζήτηση της επόμενης φάσης στη σύγχρονη τέχνη, ιδίως εν μέσω της γενικότερης κρίσης που διέρχεται ο δυτικός κόσμος, της οικονομικής κρίσης και της κρίσης αξιών, που σίγουρα αφορούν άμεσα τον κόσμο της τέχνης σήμερα».

ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Achilles, untitled, 2013, spray & wall
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
This is Amateur, U.F.O (unidentified found object)
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Dimitris Taxis /The man who carried the cut tree 2012 / gouache & oil on canvas , 146 x 234 cm
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Caitlin Keogh, Executed in Deep Maroon, 2012, acrylic on MDF, 43×30.5 cm
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
sahib, you and me both II, 2013, steel and paint, 10 x 30x 10 cm – Courtesy Galleria Lorcan O’Neill Roma

To πρόγραμμα χωρίζεται σε 4 βασικούς άξονες: Gallery Shows, Ιndependent Projects, Institutions και Εvents. Στα Gallery Shows συμμετέχουν 23 γκαλερί απ' όλο τον κόσμο, ανάμεσά τους και 11 από τις πιο καταξιωμένες ελληνικές γκαλερί. Την τιμητική της φέτος φαίνεται να έχει η Ιταλία με 5 συμμετοχές (ξεχωρίζουν η FedericoVavassori από το Μιλάνο και η Lorcan O' Neill από τη Ρώμη, ενώ η T293 από τη Νάπολη θεωρείται ιδιαίτερα cutting edge), η Ελβετία (η Galerie Eva Presenhuber ξεχωρίζει με τη διπλή έκθεση των Wyatt Kahn και Wesley Martin Berg) και η Βρετανία (πολύς κόσμος ανυπομονεί να δει το εκ Γλασκώβης Modern Institute, που έρχεται για 2η φορά στη διοργάνωση με την ατομική έκθεση του νέου καλλιτέχνη Alex Dordoy), ενώ δεν λείπουν η Αμερική (περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τη δουλειά της διάσημης νεοϋορκέζικης γκαλερί Μaccarone), η Τουρκία και η Γερμανία (η βερολινέζικη γκαλερί Peres Ρrojects φέρνει το solo show του Jeff Elrod, που αποτελεί ένα από τα πιο «καυτά» ονόματα στον χώρο της τέχνης αυτήν τη στιγμή). Μεγάλη αναμονή υπάρχει και για το installation του James Turrel από την γκαλερί Gagosian.

ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Christian Rosa, untitled, 2013, mixed media on canvas, 200×180

Ο δεύτερος και πολύ σημαντικός άξονας του προγράμματος –και εδώ είναι που το ReMap πάντα ξεχωρίζει– είναι τα Ιndependent Ρrojects. Θα δούμε 34 projects από επιμελητές και ομάδες καλλιτεχνών απ' όλο τον κόσμο. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο, πάντως, είναι ότι φέτος θα συμμετάσχουν και ομάδες με μόνιμη έδρα στην περιοχή (Ε.Δ.Ω., Παραμυθίας χωρίς όνομα, Θέατρο Συνεργείο) του Κεραμεικού-Μεταξουργείου.

ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Nana Sachini, now logic must take care of itself, installation, detail, 2013, mixed media, variable dimensions
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Dylan Lynch, Falling Over, 2013, acrylic on steel, 30 ½ x 28 x 29 inches

Ο τρίτος άξονας έχει σχέση με τα ιδρύματα που συμμετέχουν φέτος (Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης,  Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, Κunsthalle Athena, Πολιτιστικός και Αναπτυξιακός Οργανισμός ΝΕΟΝ). Ανυπομονούμε να δούμε την έκθεση «Echoes of Silence» που θα παρουσιάσει ο Οργανισμός ΝΕΟΝ σε ένα αναπαλαιωμένο νεοκλασικό της οδού Αγησιλάου. Σε επιμέλεια των Douglas Fogle και Δημήτρη Παλαιοκρασσά, η ομαδική έκθεση περιέχει έργα μερικών από τα μεγαλύτερα ονόματα της σύγχρονης τέχνης (Joseph Beuys, Louise Bourgeois κ.ά).

ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Eleni Bagaki, Rock, 2013, photograph, dimensions variable

Ο τέταρτος και τελευταίος άξονας αφορά τα events: περφόρμανς, συναυλίες και ειδικές δράσεις θα εμπλουτίσουν τη βραδιά των εγκαινίων και όχι μόνο. Το Camp Contemporary Art Meeting Point θα παρουσιάσει μια σειρά προβολών με τίτλο «An urban film map», μια έρευνα πάνω στην αστική τοπιογραφία και την καταγραφή της μέσα από φιλμ, ενώ το ελληνο-αυστριακό project «Dada Da Academy and Psychonavigation» θα ντύσει μουσικά το ReΜap 4, εμπλουτίζοντάς το παράλληλα με διαδραστικές παραστάσεις. Παράλληλα, η γκαλερί The Breeder θα συνεχίσει μία από τις πιο ενδιαφέρουσες δράσεις της, που είχε ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2013 με τίτλο «The Bohemians», παρουσιάζοντας στο ευρύ κοινό τα στούντιο 4 καλλιτεχνών (Μιχάλης Κατζουράκης, Γιώργος Λαζόγκας, Γιώργος Ξένος, Κατερίνα Κανά) που ζουν και εργάζονται στο Μεταξουργείο και στον Κεραμεικό. Για το τέλος κρατήσαμε το πιο πιασάρικο event της διοργάνωσης: το «SοuzyTros» (!) και μια ομάδα φοιτητών από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας θα πραγματοποιήσουν την περφόρμανς «Choco Bam Bam», μοιράζοντας στο κοινό σοκολατένιες εκπλήξεις στην πλατεία Αυδή.

ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
peake, bonrrrs, 2012, paint on polished stainless steel, 100×140 cm – Courtesy Galleria Lorcan O’Neill Roma
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Jeff Elrod, Nobody Sees Like Us, MoMA PS1, 2013, Installation View, Courtesy MoMA PS1 and Peres Projects, Berlin, Photo: Matthew Septimus
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
sahib, back chat, 2013, black and white photographic print, 76.5 x 57.5 cm (with frame) – Courtesy Galleria Lorcan O’Neill Roma
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Rona Yefman, DAS (Skates), 2013, Digital Print, Dimensions Variable
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Michalis Katzourakis, studio view, 2013
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Alan Michael, Untitled I, 2013, oil on canvas, 95 x 70 cm. Courtesy of the artist & Galerie Micky Schubert, Berlin
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Giorgos Gripeos, Of People I Love and Things I don’t Know, 2013 (Gillis, printed photograph)

=====

Για περισσότερες πληροφορίες, www.remapkm.org

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM