Επίσκεψη στο Μουσείο

Επίσκεψη στο Μουσείο Facebook Twitter
Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
0

Το Σάββατο επισκέφθηκα το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο με αφορμή μια ξενάγηση της ομάδας «Κάθε Σάββατο στην Αθήνα» στη (θαυμάσια) αιγυπτιακή συλλογή /

αν δεν ήταν η κοσμοπλημμύρα της δημοφιλούς ομάδας που δημιούργησε πριν από 1,5 χρόνο ο δημοσιογράφος και γνωστός αθηναιογράφος Νίκος Βατόπουλος, οι επισκέπτες θα μπορούσαν να μετρηθούν στα δάχτυλα των δύο χεριών /

εντάξει, υπερβολή, αλλά οπωσδήποτε εντυπωσιακό το γεγονός, δεδομένης της εντελώς διαφορετικής εικόνας στην οποία μας έχει συνηθίσει το Μουσείο της Ακρόπολης /

γνωρίζω την «γκρίνια» των φίλων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου για «μεροληπτική» πολιτική του κράτους υπέρ του νεότερου μουσείου και μπορεί στα «επιμέρους» να έχουν δίκιο, αλλά σε πολλές περιπτώσεις το πρώτο μουσείο της χώρας, στο οποίο κανονικά οι ουρές θα έπρεπε καλοκαιριάτικα να στρίβουν στην Τοσίτσα, αδικεί μόνο του τον εαυτό του /

αναφέρομαι σε «λεπτομέρειες» που αποκαλύπτουν καθυστέρηση και «βαθύ» δημόσιο τομέα /

σε μια ενημερωτική επιγραφή από πλεξιγκλάς κάποιος ενημέρωνε στους επισκέπτες με «μαρκαδόρο» (!) για τη δυνατότητα ηχογραφημένων περιηγήσεων /

στο ταμείο υπήρχε κολλημένη μια φωτοτυπία που διαφήμιζε το γούρι του 2013 / και στο διπλανό γκισέ αραδιασμένη μια στοίβα από προγράμματα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής... /

όλοι θέλουμε το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο να «πάρει τα πάνω του» και τους τελευταίους μήνες υπάρχει ένα κύμα στήριξης / αλλά θα πρέπει να βοηθήσει και το ίδιο τον εαυτό του /

με μικρές χειρονομίες που δεν κοστίζουν ούτε μισό ευρώ /

παρ' όλα αυτά, υπάρχουν και θετικές ειδήσεις από την περιοχή /

καταρχάς, είδα μια πολύ διαφορετική Τοσίτσα /

τα παρτέρια ήταν περιποιημένα και με γκαζόν, ενώ δεν υπήρχε αυτή η αίσθηση φόβου που σε τύλιγε τις προηγούμενες φορές /

ξέρω ότι οι θαμώνες έχουν εκδιωχθεί νοτιότερα /

ή μάλλον δυτικότερα /

προς πλατεία Βάθης /

και ξέρω πως υπάρχουν αναγνώστες και φίλοι που αντιμετωπίζουν αντίστοιχες «λύσεις» ως ημίμετρα /

και πιθανότατα είναι έτσι, αλλά εφόσον δυσκολευόμαστε τόσο πολύ να λύσουμε ένα πρόβλημα, είμαι της άποψης πως δεν πρέπει υποχρεωτικά να αυτομαστιγωνόμαστε δημιουργώντας ένα επιπλέον /

δηλαδή στον τουρισμό και στην εικόνα της πόλης /

και μη μου πείτε ότι μόνο στην Αθήνα κρύβουμε προβλήματα κάτω από το χαλί /

απλώς εδώ το είχαμε πάει στο άλλο άκρο /

το πιο επικίνδυνο και δυσάρεστο πρόσωπό μας το μοστράραμε στη «βιτρίνα», σε δημοφιλείς τουριστικές διαδρομές, δίπλα σε μουσεία κ.λπ. /

εκτός από την Τοσίτσα, χάρηκα που αφαιρέθηκαν οι τερατώδεις επιγραφές του κλειστού πια θεάτρου Αθήναιον στη συμβολή Πατησίων και Μάρνη /

το θέαμα εξακολουθεί να είναι βάναυσο για όσους μπαινοβγαίνουν στο Μουσείο, αλλά τουλάχιστον δεν βγάζει τόσο πια μάτι... /

πάντως, ένας λόγος που θέλω να προχωρήσει το Re-think Athens είναι για να σουλουπωθεί λίγο η οδός Πατησίων /

το χρειάζεται δέκα φορές περισσότερο από την Πανεπιστημίου /

αγαπημένος δρόμος, απαξιώθηκε οικιστικά και εμπορικά, πρώτον από τη μετοίκηση μεσοαστικών στρωμάτων στα προάστια τη δεκαετία του '70 και στη συνέχεια λόγω της γειτνίασης με τα «εύφλεκτα» Εξάρχεια /

στην οδό Στουρνάρη έχει επιστρέψει η ηρεμία, αλλά οι πληγές χάσκουν ακόμα /

ας ελπίσουμε ότι θα σηκώσει ξανά κεφάλι, και σύντομα.

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ