Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας υπενθυμίζει στους πολίτες τα βασικά τους δικαιώματα όταν προχωρούν σε κράτηση διαμονής, ώστε να μπορούν να απολαύσουν τις διακοπές τους χωρίς απρόοπτα και άγχος.
Όταν πρόκειται για διαμονή σε ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενο κατάλυμα, ο ιδιοκτήτης ή ξενοδόχος οφείλει:
- Να διαθέτει τα διαθέσιμα δωμάτια σε όλους τους πελάτες χωρίς διακρίσεις.
- Να παρέχει όλες τις παροχές και υπηρεσίες που αναφέρονται στη διαφήμιση ή στην ιστοσελίδα (π.χ. πισίνα, internet, κλιματισμό, χώρος στάθμευσης, δραστηριότητες κ.λπ.).
- Να απαντά στην αίτηση κράτησης εντός 3 ημερών, αποδεχόμενος ή απορρίπτοντας το αίτημα.
- Να τοποθετεί σε κάθε δωμάτιο πινακίδα, θεωρημένη από την Αστυνομία, όπου αναφέρονται αναλυτικά οι τιμές για τη διαμονή, τυχόν προσαυξήσεις, το πρωινό ή άλλα γεύματα.
Τι ισχύει για την προκαταβολή
Αν ζητηθεί προκαταβολή για την κράτηση, αυτή δεν πρέπει να υπερβαίνει το 25% του συνολικού ποσού διαμονής, και σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη από το ημερήσιο μίσθωμα.
Αν ακυρώσετε την κράτηση τουλάχιστον 21 ημέρες πριν από την προγραμματισμένη άφιξη, δικαιούστε επιστροφή ολόκληρης της προκαταβολής.
Τι ισχύει για την ακύρωση
Πριν τις 21 ημέρες από την ημερομηνία άφιξης: Δεν υπάρχει καμία οικονομική επιβάρυνση και επιστρέφεται η προκαταβολή.
Λιγότερο από 21 ημέρες πριν την άφιξη: Ο πελάτης οφείλει να καταβάλει το 50% του συνολικού ποσού που θα πλήρωνε για τη διαμονή, αν δεν είχε ακυρώσει.