Θα σπάσει ο πρωταγωνιστής του «Adolescence» την κατάρα των ανηλίκων στα Emmy;

Θα σπάσει ο πρωταγωνιστής του «Adolescence» την αρνητική παράδοση των ανήλικων ηθοποιών στα βραβεία Emmy; Facebook Twitter
Η ερμηνεία του μικρού είναι εξωπραγματική, αναρωτιέται όμως κανείς αν θα το δουν έτσι και κάποιοι από τους ψηφοφόρους των προσεχών βραβείων Emmy.
0


Ο ΣΤΙΒΕΝ ΓΚΡΑΧΑΜ,
συνδημιουργός και πρωταγωνιστής (στο ρόλο του πατέρα) του «Adolescence» δεν φείδεται επαίνων για τον Όουεν Κούπερ, τον νεαρό ηθοποιό που βρίσκεται στο επίκεντρο της επιτυχημένης μίνι σειράς του Netflix. «Πιστεύω ότι δεν έχω δει μια ερμηνεία αυτού του διαμετρήματος από κάποιον τόσο νέο, από την εποχή του Λεονάρντο Ντι Κάπριο στο «Τι βασανίζει τον Γκίλμπερτ Γκρέιπ», λέει ο Γκράχαμ. «Δεν μπορώ να βρω αρκετά υπερθετικά για να περιγράψω αυτό το αγόρι».

Πράγματι. Εκτός ίσως από τον ηρωικό και ταλαιπωρημένο γιατρό που υποδύεται ο Νόα Γουάιλ στην ιατρική σειρά «The Pitt», θα μπορούσε άνετα να υποστηρίξει κανείς ότι η ερμηνεία του Κούπερ στον ρόλο του Τζέιμι, ενός 13χρονου που κατηγορείται για τη δολοφονία μιας συμμαθήτριάς του, είναι η καλύτερη τηλεοπτική ερμηνεία της χρονιάς. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι το «Adolescence» σηματοδοτεί το επαγγελματικό του ντεμπούτο ως ηθοποιού. Σήμερα είναι 15 ετών. Ειδικά το τρίτο επεισόδιο της μίνι σειράς όπου ο Τζέιμι αξιολογείται από μια ψυχολόγο (την υποδύεται η Έριν Ντόχερτι) σε ένα ίδρυμα κράτησης ανηλίκων, αποτελεί μια εκπληκτική βιτρίνα του ταλέντου του, ιδίως αν αναλογιστεί κανείς ότι, όπως και τα τέσσερα επεισόδια της σειράς, είναι γυρισμένο ως μονοπλάνο.

Υπάρχουν πολλές ξεχωριστές ερμηνευτικές στιγμές, αλλά μια από τις καλύτερες έρχεται λίγο μετά τη συνάντηση των δύο τους, όταν ο Τζέιμι κάποια στιγμή χασμουριέται. «Μήπως σε κάνω να βαριέσαι;» τον ρωτάει εκείνη και σε απόκριση ο μικρός διαγράφει ένα αυτάρεσκο χαμόγελο στο πρόσωπό του.

Η ερμηνεία του μικρού είναι εξωπραγματική, αναρωτιέται όμως κανείς αν θα το δουν έτσι και κάποιοι από τους ψηφοφόρους των προσεχών βραβείων Emmy. Τα διάσημα τηλεοπτικά βραβεία δεν φαίνεται να αγκαλιάζουν εύκολα τους μικρούς ηθοποιούς, με μόνο τέσσερις εφήβους να έχουν κερδίσει βραβείο ερμηνείας στην ιστορία του θεσμού. Η τελευταία φορά ήταν πριν από σαράντα χρόνια όταν η 14χρονη τότε Ροξάνα Ζαλ κέρδισε το βραβείου δεύτερου ρόλου για την ερμηνεία της στην τηλεοπτική ταινία του 1984 «Something About Amelia». Μετά χάθηκε. Ίσως αυτό εξηγεί την απροθυμία των ψηφοφόρων των Emmy να επιβραβεύσουν τους ανήλικους ηθοποιούς. Με τον Cooper, αυτές οι ανησυχίες φαίνεται να είναι αβάσιμες. Μετά το «Adolescence», έχει ήδη γυρίσει μια κωμωδία του BBC, το «Film Club» και μόλις ολοκλήρωσε την δουλειά του στον ρόλο του νεαρού Χίθκλιφ σε μια νέα  διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Έμιλι Μπροντέ «Ανεμοδαρμένα ύψη».

Σύμφωνα με τον Γκράχαμ, οι υπεύθυνοι κάστινγκ της σειράς είχαν αρχικά σκεφτεί να αναζητήσουν ένα μεγαλύτερο σε ηλικία αγόρι, δεδομένων των απαιτήσεων του ρόλου και του θέματος της σειράς. «Αλλά αυτή η ηλικία είναι μοναδική», λέει ο Γκράχαμ. «Είναι αυτό το κρίσιμο σημείο που το σώμα σου αλλάζει. Η φωνή σου αλλάζει. Χρειαζόμασταν αυτή την αυθεντικότητα».

Πώς ήταν όμως για την Έριν Ντόχερτι, μια βετεράνο της υποκριτικής με πολλές συμμετοχές σε επιφανείς παραγωγές –μεταξύ των οποίων και ως πριγκίπισσα Άννα στο «The Crown»–  η εμπειρία του γυρίσματος ενός επεισοδίου διάρκειας 52 λεπτών με ένα μόνο πλάνο, που απαιτούσε από αυτήν να διαχειριστεί έναν νεαρό ηθοποιό στην πρώτη του δουλειά και μάλιστα σε έναν τόσο απαιτητικό ρόλο; «Ήμουν εξαιρετικά νευρική και ανήσυχη πριν γνωρίσω τον Όουεν», λέει η ίδια. «Είχα πλήρη επίγνωση ότι επρόκειτο για έναν πάρα πολύ δύσκολο ρόλο, ακόμη και για έναν βετεράνο ηθοποιό». Στη συνέχεια όμως, καθησυχάστηκε όταν τον γνώρισε την πρώτη μέρα της πρόβας και διαπίστωσε ότι ήταν ένα «πολύ γήινο άτομο. Ήταν προσγειωμένος. Παρών. Αληθινός».

Θα σπάσει ο πρωταγωνιστής του «Adolescence» την αρνητική παράδοση των ανήλικων ηθοποιών στα βραβεία Emmy; Facebook Twitter
«Ο Όουεν έχει μια ανομολόγητη μαγεία», λέει η Ντόχερτι. «Αυτό δεν έχει να κάνει με την ηλικία του. Διαθέτει κάτι που δεν μπορεί να διδαχθεί και θα είναι πάντα μαζί του».

Έκαναν πρόβες για δύο εβδομάδες και στη συνέχεια πέρασαν μια εβδομάδα για τα γυρίσματα του επεισοδίου, από Δευτέρα έως Παρασκευή, με δύο λήψεις την ημέρα. Χρησιμοποίησαν την τελευταία λήψη. Πιθανότατα επειδή αισθάνθηκαν σίγουροι ότι το είχαν ήδη πετύχει, η Ντόχερτι λέει ότι η τελευταία φορά ήταν σαν να το έκαναν «δωρεάν». «Υπήρχε μια πιο παιχνιδιάρικη δυναμική μεταξύ μας», λέει. «Σκαλίζαμε ο ένας τον άλλον με τρόπους που δεν είχαμε κάνει πριν». Καθώς η ψυχολόγος ωθεί τον Τζέιμι να αναγνωρίσει αλήθειες για τον εαυτό του που δεν θέλει να παραδεχτεί, βλέπεις τον Κούπερ να μετατοπίζει τον χαρακτήρα του Τζέιμι από την επιφυλακτική αθωότητα στην εκρηκτική οργή και στη συνέχεια να παραδίδεται στην απελπισία. Υπάρχουν πολλές ξεχωριστές ερμηνευτικές στιγμές, αλλά μια από τις καλύτερες έρχεται λίγο μετά τη συνάντηση των δύο τους, όταν ο Τζέιμι κάποια στιγμή χασμουριέται. «Μήπως σε κάνω να βαριέσαι;» τον ρωτάει εκείνη και σε απόκριση ο μικρός διαγράφει ένα αυτάρεσκο χαμόγελο στο πρόσωπό του.

«Αυτή ήταν η μόνη φορά που το έκανε κάτι τέτοιο», λέει η Ντόχερτι. «Και ίσως ο Όουεν ήταν πραγματικά κουρασμένος. Αλλά επίσης σκέφτηκα ότι αυτό το παιδί προσπαθεί πραγματικά να με πιέσει. Παίζαμε πραγματικά ένα παιχνίδι γάτας και ποντικιού». Με τους νέους ηθοποιούς, υπάρχει συχνά η αντίληψη ότι ο σκηνοθέτης τους καθοδηγεί – κάτι που, φυσικά, είναι η δουλειά του σκηνοθέτη με κάθε ηθοποιό. Εκείνη τη στιγμή όμως βλέπεις τον Κούπερ να μετατρέπει ένα απλό χασμουρητό σε κάτι κακόβουλο. «Ο Όουεν έχει μια ανομολόγητη μαγεία», λέει η Ντόχερτι. «Αυτό δεν έχει να κάνει με την ηλικία του. Διαθέτει κάτι που δεν μπορεί να διδαχθεί και θα είναι πάντα μαζί του».

Με στοιχεία από Los Angeles Times

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
CHECK «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οθόνες / «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οι σημερινοί έφηβοι μεγαλώνουν σε ένα τρομακτικό χάος πληροφορίας και επιρροών που τους διαμορφώνουν, χωρίς τον έλεγχο της οικογένειάς τους. Μια βρετανική σειρά στο Netflix θέτει ερωτήματα για τους λόγους που οδηγούν σε ακραίες καταστάσεις - προσοχή, περιέχει spoiler.
M. HULOT
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ