Θα σπάσει ο πρωταγωνιστής του «Adolescence» την κατάρα των ανηλίκων στα Emmy;

Θα σπάσει ο πρωταγωνιστής του «Adolescence» την αρνητική παράδοση των ανήλικων ηθοποιών στα βραβεία Emmy; Facebook Twitter
Η ερμηνεία του μικρού είναι εξωπραγματική, αναρωτιέται όμως κανείς αν θα το δουν έτσι και κάποιοι από τους ψηφοφόρους των προσεχών βραβείων Emmy.
0


Ο ΣΤΙΒΕΝ ΓΚΡΑΧΑΜ,
συνδημιουργός και πρωταγωνιστής (στο ρόλο του πατέρα) του «Adolescence» δεν φείδεται επαίνων για τον Όουεν Κούπερ, τον νεαρό ηθοποιό που βρίσκεται στο επίκεντρο της επιτυχημένης μίνι σειράς του Netflix. «Πιστεύω ότι δεν έχω δει μια ερμηνεία αυτού του διαμετρήματος από κάποιον τόσο νέο, από την εποχή του Λεονάρντο Ντι Κάπριο στο «Τι βασανίζει τον Γκίλμπερτ Γκρέιπ», λέει ο Γκράχαμ. «Δεν μπορώ να βρω αρκετά υπερθετικά για να περιγράψω αυτό το αγόρι».

Πράγματι. Εκτός ίσως από τον ηρωικό και ταλαιπωρημένο γιατρό που υποδύεται ο Νόα Γουάιλ στην ιατρική σειρά «The Pitt», θα μπορούσε άνετα να υποστηρίξει κανείς ότι η ερμηνεία του Κούπερ στον ρόλο του Τζέιμι, ενός 13χρονου που κατηγορείται για τη δολοφονία μιας συμμαθήτριάς του, είναι η καλύτερη τηλεοπτική ερμηνεία της χρονιάς. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι το «Adolescence» σηματοδοτεί το επαγγελματικό του ντεμπούτο ως ηθοποιού. Σήμερα είναι 15 ετών. Ειδικά το τρίτο επεισόδιο της μίνι σειράς όπου ο Τζέιμι αξιολογείται από μια ψυχολόγο (την υποδύεται η Έριν Ντόχερτι) σε ένα ίδρυμα κράτησης ανηλίκων, αποτελεί μια εκπληκτική βιτρίνα του ταλέντου του, ιδίως αν αναλογιστεί κανείς ότι, όπως και τα τέσσερα επεισόδια της σειράς, είναι γυρισμένο ως μονοπλάνο.

Υπάρχουν πολλές ξεχωριστές ερμηνευτικές στιγμές, αλλά μια από τις καλύτερες έρχεται λίγο μετά τη συνάντηση των δύο τους, όταν ο Τζέιμι κάποια στιγμή χασμουριέται. «Μήπως σε κάνω να βαριέσαι;» τον ρωτάει εκείνη και σε απόκριση ο μικρός διαγράφει ένα αυτάρεσκο χαμόγελο στο πρόσωπό του.

Η ερμηνεία του μικρού είναι εξωπραγματική, αναρωτιέται όμως κανείς αν θα το δουν έτσι και κάποιοι από τους ψηφοφόρους των προσεχών βραβείων Emmy. Τα διάσημα τηλεοπτικά βραβεία δεν φαίνεται να αγκαλιάζουν εύκολα τους μικρούς ηθοποιούς, με μόνο τέσσερις εφήβους να έχουν κερδίσει βραβείο ερμηνείας στην ιστορία του θεσμού. Η τελευταία φορά ήταν πριν από σαράντα χρόνια όταν η 14χρονη τότε Ροξάνα Ζαλ κέρδισε το βραβείου δεύτερου ρόλου για την ερμηνεία της στην τηλεοπτική ταινία του 1984 «Something About Amelia». Μετά χάθηκε. Ίσως αυτό εξηγεί την απροθυμία των ψηφοφόρων των Emmy να επιβραβεύσουν τους ανήλικους ηθοποιούς. Με τον Cooper, αυτές οι ανησυχίες φαίνεται να είναι αβάσιμες. Μετά το «Adolescence», έχει ήδη γυρίσει μια κωμωδία του BBC, το «Film Club» και μόλις ολοκλήρωσε την δουλειά του στον ρόλο του νεαρού Χίθκλιφ σε μια νέα  διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Έμιλι Μπροντέ «Ανεμοδαρμένα ύψη».

Σύμφωνα με τον Γκράχαμ, οι υπεύθυνοι κάστινγκ της σειράς είχαν αρχικά σκεφτεί να αναζητήσουν ένα μεγαλύτερο σε ηλικία αγόρι, δεδομένων των απαιτήσεων του ρόλου και του θέματος της σειράς. «Αλλά αυτή η ηλικία είναι μοναδική», λέει ο Γκράχαμ. «Είναι αυτό το κρίσιμο σημείο που το σώμα σου αλλάζει. Η φωνή σου αλλάζει. Χρειαζόμασταν αυτή την αυθεντικότητα».

Πώς ήταν όμως για την Έριν Ντόχερτι, μια βετεράνο της υποκριτικής με πολλές συμμετοχές σε επιφανείς παραγωγές –μεταξύ των οποίων και ως πριγκίπισσα Άννα στο «The Crown»–  η εμπειρία του γυρίσματος ενός επεισοδίου διάρκειας 52 λεπτών με ένα μόνο πλάνο, που απαιτούσε από αυτήν να διαχειριστεί έναν νεαρό ηθοποιό στην πρώτη του δουλειά και μάλιστα σε έναν τόσο απαιτητικό ρόλο; «Ήμουν εξαιρετικά νευρική και ανήσυχη πριν γνωρίσω τον Όουεν», λέει η ίδια. «Είχα πλήρη επίγνωση ότι επρόκειτο για έναν πάρα πολύ δύσκολο ρόλο, ακόμη και για έναν βετεράνο ηθοποιό». Στη συνέχεια όμως, καθησυχάστηκε όταν τον γνώρισε την πρώτη μέρα της πρόβας και διαπίστωσε ότι ήταν ένα «πολύ γήινο άτομο. Ήταν προσγειωμένος. Παρών. Αληθινός».

Θα σπάσει ο πρωταγωνιστής του «Adolescence» την αρνητική παράδοση των ανήλικων ηθοποιών στα βραβεία Emmy; Facebook Twitter
«Ο Όουεν έχει μια ανομολόγητη μαγεία», λέει η Ντόχερτι. «Αυτό δεν έχει να κάνει με την ηλικία του. Διαθέτει κάτι που δεν μπορεί να διδαχθεί και θα είναι πάντα μαζί του».

Έκαναν πρόβες για δύο εβδομάδες και στη συνέχεια πέρασαν μια εβδομάδα για τα γυρίσματα του επεισοδίου, από Δευτέρα έως Παρασκευή, με δύο λήψεις την ημέρα. Χρησιμοποίησαν την τελευταία λήψη. Πιθανότατα επειδή αισθάνθηκαν σίγουροι ότι το είχαν ήδη πετύχει, η Ντόχερτι λέει ότι η τελευταία φορά ήταν σαν να το έκαναν «δωρεάν». «Υπήρχε μια πιο παιχνιδιάρικη δυναμική μεταξύ μας», λέει. «Σκαλίζαμε ο ένας τον άλλον με τρόπους που δεν είχαμε κάνει πριν». Καθώς η ψυχολόγος ωθεί τον Τζέιμι να αναγνωρίσει αλήθειες για τον εαυτό του που δεν θέλει να παραδεχτεί, βλέπεις τον Κούπερ να μετατοπίζει τον χαρακτήρα του Τζέιμι από την επιφυλακτική αθωότητα στην εκρηκτική οργή και στη συνέχεια να παραδίδεται στην απελπισία. Υπάρχουν πολλές ξεχωριστές ερμηνευτικές στιγμές, αλλά μια από τις καλύτερες έρχεται λίγο μετά τη συνάντηση των δύο τους, όταν ο Τζέιμι κάποια στιγμή χασμουριέται. «Μήπως σε κάνω να βαριέσαι;» τον ρωτάει εκείνη και σε απόκριση ο μικρός διαγράφει ένα αυτάρεσκο χαμόγελο στο πρόσωπό του.

«Αυτή ήταν η μόνη φορά που το έκανε κάτι τέτοιο», λέει η Ντόχερτι. «Και ίσως ο Όουεν ήταν πραγματικά κουρασμένος. Αλλά επίσης σκέφτηκα ότι αυτό το παιδί προσπαθεί πραγματικά να με πιέσει. Παίζαμε πραγματικά ένα παιχνίδι γάτας και ποντικιού». Με τους νέους ηθοποιούς, υπάρχει συχνά η αντίληψη ότι ο σκηνοθέτης τους καθοδηγεί – κάτι που, φυσικά, είναι η δουλειά του σκηνοθέτη με κάθε ηθοποιό. Εκείνη τη στιγμή όμως βλέπεις τον Κούπερ να μετατρέπει ένα απλό χασμουρητό σε κάτι κακόβουλο. «Ο Όουεν έχει μια ανομολόγητη μαγεία», λέει η Ντόχερτι. «Αυτό δεν έχει να κάνει με την ηλικία του. Διαθέτει κάτι που δεν μπορεί να διδαχθεί και θα είναι πάντα μαζί του».

Με στοιχεία από Los Angeles Times

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
CHECK «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οθόνες / «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οι σημερινοί έφηβοι μεγαλώνουν σε ένα τρομακτικό χάος πληροφορίας και επιρροών που τους διαμορφώνουν, χωρίς τον έλεγχο της οικογένειάς τους. Μια βρετανική σειρά στο Netflix θέτει ερωτήματα για τους λόγους που οδηγούν σε ακραίες καταστάσεις - προσοχή, περιέχει spoiler.
M. HULOT
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ