Μια γκαλερί με παγκόσμια αναγνώριση άνοιξε έναν νέο χώρο στην Αθήνα

Η Michael Werner Gallery άνοιξε έναν νέο χώρο στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτογραφία από την πρώτη ομαδική έκθεση με τίτλο Accrochage (31 Μαΐου – 26 Οκτωβρίου). © Michael Werner Gallery
0

Σε μια όμορφη, κλασική αθηναϊκή πολυκατοικία στη συμβολή των οδών Βασιλέως Γεωργίου και Ρηγίλλης, ένα μεγάλο διαμέρισμα διαμορφώθηκε σε εκθεσιακό χώρο∙ στεγάζει την γκαλερί Michael Werner που «διαχρονικά επιλέγει ως εκθεσιακούς της χώρους διαμερίσματα ή κτίρια σε οικιστικές γειτονιές, τα οποία αναδεικνύουν στο μέγιστο την αρχιτεκτονική του κάθε τόπου», όπως λέει ο διευθυντής της στην Ελλάδα, κ. Μάξιμος Στεργίου. «Στην περίπτωση της Αθήνας, η επιλογή της τοποθεσίας έγινε με γνώμονα η γκαλερί να είναι εύκολα προσβάσιμη και ταυτόχρονα να αναδεικνύεται η συμβολική σημασία της εν λόγω τοποθεσίας, αφού βρίσκεται κοντά σε τοπόσημα της πόλης, όπως το Λύκειο του Αριστοτέλη και ο Εθνικός Κήπος».

Η Αθήνα και το Λος Άντζελες είναι οι δύο προορισμοί στους οποίους άνοιξε νέους χώρους το 2024 η Michael Werner, μια από τις πιο γνωστές και καταξιωμένες γκαλερί παγκοσμίως. Η ιστορία της ξεκινά από το 1963, όταν ο Michael Werner άνοιξε την γκαλερί Werner & Katz μαζί με τον Benjamin Katz στο Βερολίνο, στο Kurfürstendamm. Η πρώτη έκθεση, που παρουσίασε έργα του Georg Baselitz, έκλεισε από την εισαγγελία για «πρόκληση δημόσιας όχλησης» και κατασχέθηκαν οι πίνακες «Die große Nacht im Eimer» (που τώρα βρίσκεται στο Μουσείο Λούντβιχ στην Κολωνία) και «Nackter Mann».

Με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της γκαλερί να ενθαρρύνει και να υποστηρίζει τον ανοιχτό διάλογο ανάμεσα σε καταξιωμένους και ανερχόμενους δημιουργούς, από την ίδρυσή της έχει εντάξει στο πρόγραμμά της μερικές από τις πιο σημαντικές μορφές της τέχνης του 20ού αιώνα, όπως οι Hans Arp, Piero Manzoni, Francis Picabia και Kurt Schwitters.

Την επόμενη χρονιά ο Werner άνοιξε τη δική του γκαλερί με το 1st Orthodox Salon σε ένα πρώην κατάστημα άνθρακα στην Pfalzburger Strasse στο Βερολίνο, ενώ το 1968 μετακόμισε στην Κολωνία και ανέλαβε την Galerie Hake, την οποία συνέχισε να διευθύνει ως Galerie Michael Werner από τον Οκτώβριο του 1969.

Η Michael Werner Gallery άνοιξε έναν νέο χώρο στην Αθήνα Facebook Twitter
Ο Μάξιμος Στεργίου.

Από τότε, η γκαλερί έχει εκπροσωπήσει διεθνώς με επιτυχία μερικούς από τους σημαντικότερους μεταπολεμικούς Γερμανούς καλλιτέχνες καθώς και εξέχοντες Αμερικανούς και Ευρωπαίους καλλιτέχνες. Καθιέρωσε καλλιτέχνες της γκαλερί στις ΗΠΑ, αρχικά μέσω της συνεργασίας με τις φημισμένες γκαλερί της Νέας Υόρκης Ileana Sonnabend, Pace Gallery, Xavier Fourcade, Marian Goodman και στη συνέχεια με τη Mary Boone Gallery. «Το 1990 άνοιξε νέο χώρο στη Νέα Υόρκη, καταλαμβάνοντας την ιστορική γκαλερί του Leo Castelli, όπου παρουσίασε σημαντικές εκθέσεις καλλιτεχνών όπως οι Sigmar Polke και Wilhelm Lehmbruck, καθώς και νέους δημιουργούς, όπως οι Hurvin Anderson, Aaron Curry και Enrico David. Το 2012 επεκτάθηκε στο Λονδίνο, εγκαινιάζοντας τον χώρο της με έκθεση του Peter Doig, ενώ στη συνέχεια παρουσίασε ατομικές εκθέσεις των Jörg Immendorff, Peter Saul και Puvis de Chavannes. Το 2024, η γκαλερί συνέχισε την παγκόσμια ανάπτυξή της, ανοίγοντας νέους χώρους στο Beverly Hills και την Αθήνα, ενισχύοντας περαιτέρω τη διεθνή της παρουσία», λέει ο κ. Στεργίου.

 Faithfully Represented Facebook Twitter
Φωτογραφία από την τρέχουσα έκθεση με τίτλο Faithfully Represented της Barbara Wesołowska. © Michael Werner Gallery

Με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της γκαλερί να ενθαρρύνει και να υποστηρίζει τον ανοιχτό διάλογο ανάμεσα σε καταξιωμένους και ανερχόμενους δημιουργούς, από την ίδρυσή της έχει εντάξει στο πρόγραμμά της μερικές από τις πιο σημαντικές μορφές της τέχνης του 20ού αιώνα, όπως οι Hans Arp, Piero Manzoni, Francis Picabia και Kurt Schwitters. Με την επέκτασή της στη Νέα Υόρκη το 1990, σε συνεργασία με τον Gordon VeneKlasen, εμπλούτισε το δυναμικό της με καλλιτέχνες όπως οι Florian Krewer και Enrico David. Σήμερα, συνεχίζει να ενσωματώνει στη δραστηριότητά της καλλιτέχνες του 21ου αιώνα, όπως η Issy Wood και η Raphaela Simon, διατηρώντας την αφοσίωσή της στην εξέλιξη της σύγχρονης τέχνης.

Η Michael Werner Gallery άνοιξε έναν νέο χώρο στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτογραφία από την πρώτη ομαδική έκθεση με τίτλο Accrochage (31 Μαΐου – 26 Οκτωβρίου). © Michael Werner Gallery

Με την τέχνη να βρίσκεται σήμερα σε ένα σημείο καμπής και να αλλάζει, καθώς σε αυτήν ολοένα περισσότερο συναντάμε κυρίαρχα στοιχεία της ψηφιακής εποχής, η Werner επέλεξε την Ελλάδα με γνώμονα την πεποίθηση πως τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να εδραιώνεται ως ένα σημαντικό κέντρο της παγκόσμιας καλλιτεχνικής σκηνής. «Βλέπουμε γκαλερί, μουσεία και πολιτιστικούς φορείς με διεθνή παρουσία να εργάζονται προς αυτή την κατεύθυνση. Σε αυτό το πλαίσιο, επιδιώκουμε να συμβάλουμε σε αυτήν την προσπάθεια, ενισχύοντας τον ρόλο της Ελλάδας ως ενός ζωντανού χώρου για τη σύγχρονη τέχνη. Δίνεται επίσης η δυνατότητα να επισκεφτεί κανείς μια έκθεση μουσειακού επιπέδου από καταξιωμένους παγκόσμια καλλιτέχνες, των οποίων έργα εκτίθενται στην Ελλάδα για πρώτη φορά», λέει ο κ. Στεργίου.

Η γκαλερί στην Αθήνα θα φιλοξενεί εκθέσεις καλλιτεχνών από το πρόγραμμά της, μαζί με έργα από τη δευτερογενή αγορά καλλιτεχνών που δεν εκπροσωπούνται μόνιμα. Η γκαλερί  παρουσιάζει την ατομική έκθεση «The Thief» με έργα της Raphaela Simon, από το Σάββατο 1 Μαρτίου που θα διαρκέσει μέχρι τις 14 Ιουνίου 2025.

Ως ζωγράφος, η Simon παραδίδεται στη διαδικασία, επιτρέποντας στους πίνακές της να διαμορφωθούν από μόνοι τους και να αποκτήσουν τη δική τους σημασία. Η ίδια πιστεύει ότι η λογική και η πρόθεση μπορούν να κάνουν έναν πίνακα εικονογραφικό. Αντίθετα, βασίζεται στη διαίσθηση και το συναίσθημα, δημιουργώντας έργα που είναι βαθιά προσωπικά και οικεία. Η Simon εξηγεί τη διαδικασία της: «Δεν υπάρχει κάποια προϋπάρχουσα εικόνα στην αρχή. Κατά τη γνώμη μου, ένας πίνακας δεν ξεκινά από ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, ιδέα, μορφή, περιεχόμενο, μνήμη ή φαντασία. Μερικές φορές δουλεύω πιο κοντά στη "μορφή", άλλες φορές πιο κοντά στο "περιεχόμενο". Αυτό που με ενδιαφέρει είναι η ένταση που δημιουργείται μεταξύ όλων αυτών των στοιχείων». Στα έργα της, η Simon φτάνει σε εικόνες που είναι ταυτόχρονα παραστατικές και αφηρημένες – δύο αντίθετα στοιχεία που, όπως λέει, δεν είναι αμοιβαίως αποκλειόμενα: «Χρειάζομαι και τα δύο, καθώς τρέφουν το ένα το άλλο».

Η Michael Werner Gallery άνοιξε έναν νέο χώρο στην Αθήνα Facebook Twitter
Raphaela Simon, “Thief”, 2025 © Michael Werner Gallery
Η Michael Werner Gallery άνοιξε έναν νέο χώρο στην Αθήνα Facebook Twitter
Raphaela Simon, Fall 2, 2025 © Michael Werner Gallery
Η Michael Werner Gallery άνοιξε έναν νέο χώρο στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτογραφία από την πρώτη ομαδική έκθεση με τίτλο Accrochage (31 Μαΐου – 26 Οκτωβρίου). © Michael Werner Gallery
Η Michael Werner Gallery άνοιξε έναν νέο χώρο στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτογραφία από την πρώτη ομαδική έκθεση με τίτλο Accrochage (31 Μαΐου – 26 Οκτωβρίου). © Michael Werner Gallery
Η Michael Werner Gallery άνοιξε έναν νέο χώρο στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτογραφία από την πρώτη ομαδική έκθεση με τίτλο Accrochage (31 Μαΐου – 26 Οκτωβρίου). © Michael Werner Gallery
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM