Hot Milk: Καυτά μυστικά, χλιαρότατο αποτέλεσμα

Hot Milk: Καυτά μυστικά, χλιαρότατο αποτέλεσμα Facebook Twitter
Η Ίνγκριντ (Βίκυ Κριπς) αφυπνίζει αισθήματα και πόθο στην Σοφία (Έμμα Μάκι) αλλά η πολυερωτική περσόνα της είναι ο αδύναμος κρίκος μιας ταινίας που ούτως ή άλλως κρύβει πολλά και φανερώνει με το σταγονόμετρα λίγα και μπερδεμένα στοιχεία. Φωτ: Νίκος Νικολόπουλος
0


ΤΟ ΚΑΥΤΟ ΓΑΛΑ
είναι μια ιστορία μάνας και κόρης με σταματημένες ζωές και αντεστραμμένους ρόλους. Η 60χρονη Ρόουζ (Φιόνα Σο) κινείται με αμαξίδιο, πονά σε όλο της το σώμα, καταναλώνει τόνους χαπιών σε καθημερινή βάση, γυρίζει από τον ένα γιατρό στον άλλον, αδυνατώντας να εντοπίσει από τι ακριβώς πάσχει, γκρινιάζει και εκνευρίζεται και στα φωτεινά της διαλείμματα αναδύεται το ευεργετικά σαρκαστικό της πνεύμα, μόνο και μόνο για να οπισθοχωρήσει γρήγορα στον πεισματάρικο πεσιμισμό της.

Η 25χρονη Σοφία (Έμμα Μάκι), μοναχοπαίδι και αιώνια φοιτήτρια κατά τη μητέρα της, όμορφη και έρημη, γιατροπορεύει τη Ρόουζ σαν κηδεμόνας της, ψάχνοντας το νόημα στις άσκοπες αναζητήσεις και την ταυτότητα στον σβησμένο ερωτισμό της. Είναι αγέρωχη και απελπισμένη, αν και ακίνητη σε βαθμό αδράνειας – συχνά φαντάζει σκηνοθετικά εγκαταλελειμμένη.

Μόνο η δυναμική grande dame της βρετανικής σκηνής και της οθόνης, η Ιρλανδή Φιόνα Σο δίνει το φιλί της ζωής με τις αποχρώσεις και τα ξεσπάσματά της, σε έναν χαρακτήρα που θα είχε περισσότερο ενδιαφέρον αν πρωταγωνιστούσε.

Ο Έλληνας πατέρας της (Βαγγέλης Μουρίκης) εγκατέλειψε την εστία όταν η Σοφία ήταν τεσσάρων, χαρίζοντάς της το επώνυμο Παπαστεργιάδη, και μετά από ένα σύντομο πέρασμα από τη χώρα μας, μητέρα και κόρη ψάχνουν μια πρωτοποριακή θεραπεία στην Αλμερία, εκεί όπου ο δόκτωρ Γκόμεζ (Βενσάν Περέζ) ρωτάει πολύ περισσότερα για την προσωπική της ζωή από τα φάρμακα που η Ρόουζ περιμένει εναγωνίως να της προτείνει γρήγορα και άμεσα. Ψυχαναλύει αντί να εξετάζει. Ανακρίνει ευγενικά και μεθοδικά, αποφεύγοντας τις κλινικές διαγνώσεις που μέχρι στιγμής δεν απέδωσαν τίποτε.

Hot Milk: Καυτά μυστικά, χλιαρότατο αποτέλεσμα Facebook Twitter
Η Έμμα Μάκι και η Φιόνα Σο σε σκηνή της ταινίας. Φωτ: Νίκος Νικολόπουλος

Γίνεται σαφές πως μια σειρά από αλληλένδετα τραύματα δεν βλέπουν την ώρα να αναδυθούν στην επιφάνεια. Ο γιατρός δεν σπεύδει, ούτε και η Ρεμπέκα Λένκιεβιτς, σεναριογράφος του She Said, Disobedience και Ida, που στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο μεταφέρει το μυθιστόρημα της Ντέμπορα Λέβι σα να περιμένει το καζάνι με τα απωθημένα του παρελθόντος να φτάσει στο σημείο βρασμού. Για να χυθεί το γάλα που κοχλάζει αθόρυβα, μπαίνει στο κάδρο μια αδέσμευτη παρουσία.

Η Ίνγκριντ (Βίκυ Κριπς) αφυπνίζει αισθήματα και πόθο στην Σοφία, αλλά η πολυερωτική περσόνα της είναι ο αδύναμος κρίκος μιας ταινίας που ούτως ή άλλως κρύβει πολλά και φανερώνει με το σταγονόμετρα λίγα και μπερδεμένα στοιχεία. Το πρόβλημα μεγεθύνεται γιατί η έμπειρη Κριπς αστοχεί, ενσαρκώνοντας την Γερμανίδα ως ψιθυριστή μετα-hippie, ασαφή και χάρτινη, σαν παρωδία ανερμάτιστης μούσας που λικνίζεται σαν αερικό και ψελλίζει γενικολογίες που εν τέλει πέφτουν στο κενό. Με αρκετά γυρίσματα σε παραλιακές τοποθεσίες στην Ελλάδα, λόγω της συμπαραγωγής με την Heretic, το Hot Milk μοιάζει με εξομολόγηση που διαρκώς αναβάλλεται. Μόνο η δυναμική grande dame της βρετανικής σκηνής και της οθόνης, η Ιρλανδή Φιόνα Σο δίνει το φιλί της ζωής με τις αποχρώσεις και τα ξεσπάσματά της, σε έναν χαρακτήρα που θα είχε περισσότερο ενδιαφέρον αν πρωταγωνιστούσε.

Το τρέιλερ της ταινίας

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η μυθώδης Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η βασίλισσα του χιονιού στο εικαστικά υποβλητικό, παγωμένο Ice Tower της Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς

Berlinale 75 / «Τhe Ice Tower»: Η μυθώδης Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η βασίλισσα του χιονιού

Η Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς σπάει αθόρυβα την ψευδαίσθηση του παραμυθιού, δημιουργώντας μια τεράστια, παγωμένη φιλμική επιφάνεια με στραφταλιστές αντανακλάσεις και κενή ψυχή, όπως ακριβώς είναι στην ουσία της η snow queen.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ