«Τhe Ice Tower»: Η μυθώδης Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η βασίλισσα του χιονιού

Η μυθώδης Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η βασίλισσα του χιονιού στο εικαστικά υποβλητικό, παγωμένο Ice Tower της Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς Facebook Twitter
H Μαριόν Κοτιγιάρ καταφέρνει να γλιστρά από τον τραυματισμένο οίκτο στην απόλυτη μοχθηρία.
0


ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ φορά που η Γαλλίδα σεναριογράφος και σκηνοθέτις Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς επιλέγει μαγικές ιστορίες και ασυνήθιστες φιλίες για να υποβάλλει τον θεατή σε μια ιδιότυπη κινηματογραφική ατμόσφαιρα, αντί να προσεγγίσει ορθόδοξα ή ρεαλιστικά τους χαρακτήρες της – το έκανε θαυμαστά στην καλύτερη ταινία της, το υγρό και παραμυθένιο Evolution, με τον νεαρό Νικολά που βρήκε τον αστερία και την Στέλλα, τη νοσοκόμα που του χάρισε την ελευθερία του.

Ο στόχος της ταινίας είναι να ντύσει με μια ευδιάκριτη ταυτότητα ένα εύθραυστο πλάσμα που τη χρειάζεται και ενίοτε έχει το θράσος να την απαιτεί, φτάνοντας στα άκρα για να την κατακτήσει.

Στον Πύργο από Πάγο (La Tour de Glace), η έφηβη ορφανή Ζαν δεν ανήκει πουθενά και η περιπλάνηση της στον χριστουγεννιάτικο εφιάλτη της μοναξιάς της, κάπου στις γαλλικές Άλπεις στη δεκαετία του '70, σαν από θαύμα (αφού γλιτώνει και από ένα παρακινδυνευμένο οτοστόπ) τη βγάζει στα πλατό μιας κινηματογραφικής μεταφοράς της Βασίλισσας του Χιονιού του Άντερσεν, με πρωταγωνίστρια τη φημισμένη, αινιγματική Κριστίνα βαν ντερ Μπεργκ, αφού πρώτα υιοθετεί το όνομα Μπιάνκα από μια κοπέλα που έχασε μπροστά της τη λευκή τσάντα της.

Η μυθώδης Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η βασίλισσα του χιονιού στο εικαστικά υποβλητικό, παγωμένο Ice Tower της Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς Facebook Twitter
H Ζαν/Μπιάνκα δεν χάνει την ευκαιρία να γλυστρήσει σε μια πρισματική παράλληλη πραγματικότητα και να αναμετρηθεί με ένα άπιαστο είδωλο, σα να πασχίζει να δώσει διαστάσεις σε μια φιγούρα του φανταστικού.

Παρεισφρέει δειλά σε έναν εκτυφλωτικά πάλλευκο κόσμο κλέβοντας ένα στολίδι από το άσπιλο φόρεμα της ηρωίδας αλλά γίνεται αντιληπτή και, από επιμονή και συγκυρία, μπαίνει ως κομπάρσος και αντικαταστάτρια στο καστ. Αντιμέτωπη με την γρανιτένια, ανέκφραστη Κριστίνα, τη βαριά της σκιά και τον σκοτεινό μύθο που υποδύεται με τρόπο αξεδιάλυτο από τον πραγματικό χαρακτήρα της, η Ζαν/Μπιάνκα δεν χάνει την ευκαιρία να γλιστρήσει σε μια πρισματική παράλληλη πραγματικότητα και να αναμετρηθεί με ένα άπιαστο είδωλο, σα να πασχίζει να δώσει διαστάσεις σε μια φιγούρα του φανταστικού.

Ο στόχος της ταινίας είναι να ντύσει με μια ευδιάκριτη ταυτότητα ένα εύθραυστο πλάσμα που τη χρειάζεται και ενίοτε έχει το θράσος να την απαιτεί, φτάνοντας στα άκρα για να την κατακτήσει, αλλά η πρόθεση της Χατζιχαλίλοβιτς παραμένει, από το αργό ξεκίνημα ως το θραυσματικό φινάλε, να σπάσει αθόρυβα την ψευδαίσθηση του παραμυθιού, δημιουργώντας μια τεράστια, παγωμένη φιλμική επιφάνεια με στραφταλιστές αντανακλάσεις και κενή ψυχή, όπως ακριβώς είναι στην ουσία της η snow queen.

Η μυθώδης Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η βασίλισσα του χιονιού στο εικαστικά υποβλητικό, παγωμένο Ice Tower της Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς Facebook Twitter
H πρόθεση της Χατζιχαλίλοβιτς παραμένει, από το αργό ξεκίνημα ως το θραυσματικό φινάλε, να σπάσει αθόρυβα την ψευδαίσθηση του παραμυθιού, δημιουργώντας μια τεράστια, παγωμένη φιλμική επιφάνεια.

Το βλέμμα πολύ εύκολα ξεφεύγει από την απελπισία της Ζαν στο μυστήριο που εκπέμπει η μυθιστορηματική καλλονή Μαριόν Κοτιγιάρ, η οποία καταφέρνει να γλιστρά από τον τραυματισμένο οίκτο στην απόλυτη μοχθηρία, σαν έξοχο γλυπτό έτοιμο να ραγίσει σε χίλια κομμάτια και να πληγώσει θανάσιμα όποιους την πλησιάζουν παραπάνω απ' όσο τους επιτρέπει.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Οθόνες / American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Η American Apparel πουλούσε απελευθέρωση, αλλά πίσω από τις βιτρίνες και το φίνο βαμβάκι το brand ήταν βουτηγμένο στα σκάνδαλα: σεξουαλική παρενόχληση, κατάχρηση εξουσίας και ένα εργασιακό κλίμα που κάθε άλλο παρά cool ήταν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Movies

Οθόνες / Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών» και 9 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ο Λίαμ Νίσον δείχνει την κωμική στόφα του, η Άλισον Μπρι και ο Ντέιβ Φράνκο πρωταγωνιστούν στην πιο αναμενόμενη ταινία τρόμου της χρονιάς, η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν και 4 επανεκδόσεις – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ