Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία Facebook Twitter
«Το ωραίο με το να μεγαλώνεις είναι ότι ως διαδικασία μοιάζει με την κατασκευή της οροφής ενός καθεδρικού ναού. Έχει χιλιάδες κομμάτια και παίρνει χρόνια για να φτιαχτεί», αναφέρει σε ένα σημείο η Βjörk, που πλέον πλησιάζει τα 60. Φωτ.: Santiago Felipe/Getty Images/Ideal Image
0

Η σειρά Apple Live Music φιλοξένησε πρόσφατα το Cornucopia της Björk σε όλες τις πλατφόρμες του. Πρόκειται για ένα εικαστικό φιλμ που ετοίμασε με αφορμή την πρόσφατη περιοδεία της σε όλο τον κόσμο. Παράλληλα, η Ισλανδή αβανγκάρντ μουσικός έδωσε την πρώτη της συνέντευξη μπροστά σε κάμερα εδώ και μια δεκαετία στην εκπομπή του καλλιτεχνικού διευθυντή του Apple Music 1, Zane Lowe

H συναυλία, που μπορεί κανείς να δει δωρεάν στο YouTube, είναι ένα μοναδικό ψηφιακό show όπου η μουσικός πειραματίζεται με VR visuals και την εικονική πραγματικότητα, ερμηνεύοντας τα τραγούδια της μέσα σε ένα θέατρο του 19ου αιώνα, γεφυρώνοντας με αυτό τον τρόπο το παρελθόν με το μέλλον. Η playlist τιμά την καλλιτεχνική καινοτομία της Björk και μοιάζει με ένα ταξίδι που ξεκινάει από την πρώιμη δουλειά της και τραγούδια όπως το Isobel και το Hidden Place και καταλήγει στο φιλόδοξο «Utopia» του 2017 και το «Fossora» του 2023. 

«Το ωραίο με το να μεγαλώνεις είναι ότι ως διαδικασία μοιάζει με την κατασκευή της οροφής ενός καθεδρικού ναού. Έχει χιλιάδες κομμάτια και παίρνει χρόνια για να φτιαχτεί», αναφέρει σε ένα σημείο η Βjörk, που πλέον πλησιάζει τα 60. «Σε αυτήν τη λογική, προσπαθώ να κάνω αυτό το θηρίο που είναι το "Cornucopia" να είναι κάτι ολιστικό. Και υπάρχει και η άλλη πλευρά του εαυτού μου που θέλει κάτι πιο συναισθηματικό και άγριο, πιο αληθινό».

Η  Björk τα τελευταία χρόνια φημίζεται για το ακτιβιστικό της έργο όσον αφορά την κλιματική κρίση και την ανάγκη ανάληψης δράσης για την καταπολέμησή της.

Στη συνέντευξη κάνει μια εντυπωσιακή και αινιγματική εμφάνιση. Μιλάει πάνω από 50 λεπτά για το συγκεκριμένο πρότζεκτ, καλυμμένη από πάνω μέχρι κάτω με ένα τεράστιο μαύρο πέπλο, κεντημένο με ημιπολύτιμους λίθους.

Όσον αφορά την ονoμασία «cornucopia», που ενέπνευσε το live, λέει: «Η αφθονία είναι μια απάντηση στα περιβαλλοντικά προβλήματα αλλά και σε πολλά άλλα. "Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή"». Η Björk τα τελευταία χρόνια φημίζεται για το ακτιβιστικό της έργο όσον αφορά την κλιματική κρίση και την ανάγκη ανάληψης δράσης την καταπολέμησή τους. Το μεταγενέστερο έργο της είναι αφιερωμένο στη φύση και στο πώς αυτή μπορεί να αφυπνίσει συνειδήσεις και να λειτουργήσει θεραπευτικά για τον άνθρωπο και τον πλανήτη. Στη συνέντευξη επικεντρώνεται κυρίως σε αυτό, αλλά δίνει και μια γεύση για το πώς είναι η ζωή της στην Ισλανδία, πόσο διαφέρει από τα '90s, που την κυνηγούσε ο Τύπος παντού, μίλησε επίσης για τους αγαπημένους της συνεργάτες τα τελευταία χρόνια, όπως η Arca, και για το ότι κατά βάθος παραμένει πανκ μέχρι σήμερα. 

«Δεν μπορούμε π.χ. να απομονωθούμε σε ένα νησί. Η φύση έχει τη δύναμη να μεταλλάσσεται και να δημιουργεί νέα πλάσματα που θα επιβιώσουν. Είναι μια αισιόδοξη προοπτική, την οποία βοηθάει η βιολογία. Ένα παράξενο, κωμικό σχόλιο πάνω στην απόλυτη καταστροφή που συντελείται εκεί έξω, μια "μέτα", αισιόδοξη κατάσταση: αυτό είναι το "Cornucopia". Πολέμησα και γι' αυτό, βασική μου έγνοια ήταν να το υπερασπιστώ. Έχουμε μια πληγή ανοιχτή. Υπάρχει θεραπεία όμως, υπάρχουν επιλογές. Μπορούμε ακόμη να δημιουργήσουμε μια νέα Συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα, και να την τηρήσουμε αυτήν τη φορά». 

Björk: «The Cornucopia» Interview | Apple Music

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Είδαμε την συναυλία της Bjork, και ξετρελαθήκαμε

Radio Lifo / Ο θριάμβος της Björk στη Μαδρίτη: Δυο συντάκτες της LIFO ήταν εκεί (και παραληρούν)

Με αφορμή τη συναυλία «Cornucopia» που παρακολούθησαν στη Μαδρίτη, ο Τάσος Μπρεκουλάκης και ο Νίκος Ευσταθίου, δύο superfans της Björk, εξηγούν πώς ανέπτυξαν τη διαχρονική αγάπη τους για εκείνη, γιατί έχασαν το μυαλό τους με την οπτικοακουστική ουτοπία που παρουσίασε επί σκηνής και γιατί η avant-garde Ισλανδή καλλιτέχνιδα εξακολουθεί να παραμένει μισό αιώνα μπροστά από την εποχή της.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ