ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Γιατί τα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσπερνούν την Tesla

Το αυτοκίνητο του μέλλοντος θα είναι ηλεκτρικό - και πιθανότατα από την Κίνα Facebook Twitter
Φωτ: EPA, αρχείου
0

Για μία δεκαετία η έννοια του ηλεκτρικού αυτοκινήτου ήταν ταυτισμένη με την Tesla, με τα μοντέλα της να έχουν γίνει πλέον αναγνωρίσιμα στους δρόμους, δίνοντας το παράδειγμα για πολλούς άλλους κατασκευαστές.

Σήμερα, σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες του δυτικού κόσμου διαθέτουν ηλεκτρικές εκδόσεις στην αγορά, καθώς ο πλανήτης προσπαθεί να προχωρήσει από τους ρυπογόνους κινητήρες εσωτερικής καύσεως.

Όμως σε αυτή την κρίσιμη, μεταβατική φάση για τον κλάδο, η Κίνα μοιάζει να είναι η μεγαλύτερη απειλή στην πρωτοκαθεδρία της Tesla και κατ' επέκταση των ΗΠΑ. Διότι οι κινεζικές εταιρείες παράγουν τόσο φθηνά αυτοκίνητα, στο σημείο που κανένας δυτικός κατασκευαστής δεν μπορεί να σταθεί ανταγωνιστικά απέναντι τους.

Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η BYD που διαθέτει στην αγορά μοντέλα ακόμα και των 10.000 δολαρίων. Η εταιρεία, που κατασκευάζει σεντάν, SUV και μίνι βαν, το 2024 πούλησε περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Tesla για πρώτη φορά στην ιστορία της.

Η Κίνα επενδύει στην ηλεκτροκίνηση δίνοντας γενναίες επιδοτήσεις στις εταιρείες και εστιάζει στην κατασκευή μπαταριών, καθώς έχει διαθέσιμες τις απαραίτητες πρώτες ύλες. Βέβαια, αυτό έχει σοβαρές επιπτώσεις στο κλίμα.

Οι χαμηλότερες τιμές καθιστούν τα ηλεκτρικά οχήματα προσιτά σε περισσότερους ανθρώπους, επιταχύνοντας τη μετάβαση από τα βενζινοκίνητα στα ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως.

Η BYD πουλά τα αυτοκίνητά της κυρίως στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, αλλά προσπαθεί επίσης να επεκταθεί στο εξωτερικό. Για πρώτη φορά φέτος, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα, αναμένεται να ξεπεράσουν τις πωλήσεις βενζινοκίνητων. Μάλιτα, η κρατική εταιρεία πετρελαίου προβλέπει ότι μέσα σε δύο χρόνια θα αρχίσει να μειώνεται η ζήτηση πετρελαίου με θετικές επιπτώσεις για τη βιωσιμότητα του πλανήτη.

Ωστόσο, τα καλά νέα για το περιβάλλον δεν συνεπάγονται με εύσημα στο πεδίο των ανθρώπινων δικαιωμάτων. Διεθνείς παρατηρητές έχουν σημειώσει ότι εντοπίστηκαν συνθήκες καταναγκαστικής εργασίας σε εγκαταστάσεις για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, ακόμη και όταν επρόκειτο για αμερικανικά αυτοκίνητα.

Αυτές οι κατηγορίες δεν έχουν σταματήσει την εντυπωσιακή ανάπτυξη της BYD, η οποία έχει αρχίσει να καταγράφει καλές πωλήσεις στην Ευρώπη -και στην Ελλάδα.

Θα μπορούσε να συμβεί το ίδιο και στις ΗΠΑ; Πολύ δύσκολα, διότι η κυβέρνηση Μπάιντεν επέβαλε δασμούς 100% στα κινέζικα αυτοκίνητα. Οι Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες διαθέτουν μερικά από τα λιγότερο αποδοτικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στον κόσμο, υστερούν σε σχέση με την Ευρώπη και την Κίνα στη μετάβαση στα ηλεκτρικά. Μόνο περίπου το
10% των αυτοκινήτων που πωλούνται στη χώρα είναι ηλεκτρικά,
εν μέρει λόγω των υψηλών τιμών και της αργής ανάπτυξης σταθμών φόρτισης.

Οικονομικοί αναλυτές προβλέπουν ότι η ζήτηση πετρελαίου στις ΗΠΑ θα συνεχίσει να αυξάνεται για μια δεκαετία. Παράλληλα, στην Ευρώπη οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν τις κυβερνήσεις για να λάβουν μέτρα κατά της κινεζικής επέκτασης.

Με πληροφορίες από Washington Post

Τech & Science
0

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Tesla: Έπεσαν οι ετήσιες πωλήσεις για πρώτη φορά εδώ και εννιά χρόνια - Αύξηση 41% για την Κινεζική BYD

Τech & Science / Tesla: Έπεσαν οι ετήσιες πωλήσεις για πρώτη φορά εδώ και εννιά χρόνια - Αύξηση 41% για την Κινεζική BYD

Το 2022, η Tesla προέβλεψε ότι οι πωλήσεις της θα αυξάνονταν κατά 50% από χρόνο σε χρόνο, αλλά η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ δεν έχει παρουσιάσει την αναμενόμενη αύξηση
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έλλειψη σεξουαλικών επαφών μπορεί να έχει θανάσιμες συνέπειες, σύμφωνα με νέα μελέτη

Τech & Science / Η έλλειψη σεξουαλικών επαφών μπορεί να έχει θανάσιμες συνέπειες, σύμφωνα με νέα μελέτη

Η μελέτη πάνω σε 14.500 ενήλικες έδειξε ότι οι γυναίκες με σπάνια σεξουαλική δραστηριότητα έχουν σημαντικά μεγαλύτερη πιθανότητα θανάτου μέσα στην επόμενη δεκαετία σε σύγκριση με εκείνες που είχαν συχνότερες επαφές
LIFO NEWSROOM
Η ξαφνική διακοπή άσκησης αυξάνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, δείχνει μελέτη

Τech & Science / Η ξαφνική διακοπή άσκησης αυξάνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, δείχνει μελέτη

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι απροσδόκητα γεγονότα, όπως τραυματισμοί ή πανδημικά lockdown, μπορούν να οδηγήσουν σε ξαφνική διακοπή της άσκησης, αυξάνοντας τον κίνδυνο καρδιαγγειακής δυσλειτουργίας
LIFO NEWSROOM
Νέα χάπι απώλειας βάρους: Κλινική δοκιμή δείχνει μείωση έως 12% του σωματικού βάρους

Τech & Science / Νέο χάπι απώλειας βάρους: Κλινική δοκιμή δείχνει μείωση έως 12% του σωματικού βάρους

Η Eli Lilly ανακοίνωσε ότι το νέο χάπι απώλειας βάρους orforglipron βοήθησε τους συμμετέχοντες να χάσουν κατά μέσο όρο 12% του σωματικού τους βάρους σε 72 εβδομάδες, με παράλληλα οφέλη στην υγεία.
LIFO NEWSROOM
Ψύχωση με την τεχνητή νοημοσύνη: Πώς το ChatGPT οδηγεί χρήστες σε παράξενες ψευδαισθήσεις και θεωρίες συνωμοσίας

Τech & Science / Ψύχωση με την τεχνητή νοημοσύνη: Πώς το ChatGPT οδηγεί χρήστες σε παράξενες ψευδαισθήσεις και θεωρίες συνωμοσίας

Η αύξηση φαινομένων «ψύχωσης με την τεχνητή νοημοσύνη» όπου το ChatGPT ενθαρρύνει ψευδαισθήσεις και ψευδείς θεωρίες σε χρήστες, με ειδικούς να προειδοποιούν για τους κινδύνους της υπερβολικής εμπιστοσύνης σε τεχνητή νοημοσύνη
LIFO NEWSROOM
Διαρροή ιδιωτικών συνομιλιών του ChatGPT στο Google

Τech & Science / Διαρροή ιδιωτικών συνομιλιών του ChatGPT στο Google

Πολλοί χρήστες συνειδητοποίησαν έκπληκτοι ότι περιεχόμενο που θεωρούσαν ιδιωτικό - όπως αιτήσεις εργασίας, επιχειρηματικά σχέδια, κομμάτια κώδικα ή ακόμα και ευαίσθητα προσωπικά δεδομέν - ήταν ξαφνικά δημόσια προσβάσιμο με ένα απλό κλικ
LIFO NEWSROOM
Σουηδία: Ο πρωθυπουργός παραδέχτηκε πως συμβουλεύεται το ChatGPT για «μια δεύτερη γνώμη» στις πολιτικές του αποφάσεις

Τech & Science / Σουηδία: Ο πρωθυπουργός παραδέχτηκε πως συμβουλεύεται το ChatGPT για «μια δεύτερη γνώμη» στις πολιτικές του αποφάσεις

«Όσο περισσότερο βασίζεται στη τεχνητή νοημοσύνη για απλά ζητήματα, τόσο μεγαλύτερος ο κίνδυνος να υπερεμπιστευτεί το σύστημα. Πρέπει να απαιτήσουμε αξιοπιστία. Δεν ψηφίσαμε το ChatGPT»
LIFO NEWSROOM